Witam.
Już po oficjalnym przywitaniu zasięgnę rady bardziej doświadczonych.
Podczas wkładania tłoka w tuleje złamałem pierścień zgarniający, wychodzi na to, że będę musiał kupić nowe. Nie będzie przeszkadzać silnikowi, jak zmienić tylko na 1 tłoku? Dodam, że pierścień pierwszy od góry ma luz na zamku 0.5mm u tuleje nie mają żadnego progu.
I jak zakładać pierścienie? Co jaki kąt ustawiać przerwy?
Sprawa druga- nie mogę rozdzielić skrzyni biegów. Po rozkręceniu wszystkichu śrub po obwodzie skrzynia rozchodzi się na centymetr, potem coś jakby ją blokowało. Padł mi pewnie synchronizator i chciałbym zobaczyć jak to wygląda od środka
Iii sprawa ostatnia. Po wyczyszczeniu silnika (okazało się, że jest w lepszej kondycji niż myślałem) chcę zalać syntetykiem. Wcześniej jeździł na półsyntetyku Castrola, i w silniku był nagar. Ile mogłem, wyczyściłem, ale boję się, że po zalaniu od razu syntetykiem nagar może się wypłukać i zapchać kanały olejowe.
Z góry dzięki za odpowiedź
Pozdrawiam!
Pęknięty pierścień, uparta skrzynia biegów i zmiana oleju.
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 01 wrz czw, 2016 8:10 am
- Posiadany PUG: 205 1.1 TU1M 1990r.
- Numer Gadu-gadu: 0
Pęknięty pierścień, uparta skrzynia biegów i zmiana oleju.
Ostatnio zmieniony 01 wrz czw, 2016 10:51 am przez Łodzianin, łącznie zmieniany 1 raz.
- DJPreZes
- Moderator
- Posty: 4593
- Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros/307
- Numer Gadu-gadu: 2516096
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Pęknięty pierścień, uparta skrzynia biegów i zmiana olej
Specjalista ze mnie żaden, ale co do nr. 3 - no to zalej na początek najtańszym syntetykiem + płukankę do oleju (Miller, Liqui Molly, czy coś koło tego). Poza tym bez przesady - sam zmieniałem w kilku samochodach z pół na pełny a w jednym z minerala na pełny i nic nie zapchało, a jak już czyściłeś, to tym bardziej powinno być ok.
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
- krzyska
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2097
- Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
- Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: okolice Kruszwicy
Re: Pęknięty pierścień, uparta skrzynia biegów i zmiana olej
Nowe pierscienie olejowe np. Gotze do tu1m sa trzyczęściowe. "Zamki" ustawiasz co 120 stopni. Oringi pod tulejami wymieniales?
GTI_Efekt Masy
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 01 wrz czw, 2016 8:10 am
- Posiadany PUG: 205 1.1 TU1M 1990r.
- Numer Gadu-gadu: 0
Re: Pęknięty pierścień, uparta skrzynia biegów i zmiana olej
Oringi leżą i czekają na dalszy ciąg wydarzeń
Czyli jak kupię zamiennik, to pierścień zgarniający będzie wyglądał inaczej? Zrobi to różnice? I czy mogę wymienić tylko na jednym cyklu, czy wszystkie trzeba?
Czyli jak kupię zamiennik, to pierścień zgarniający będzie wyglądał inaczej? Zrobi to różnice? I czy mogę wymienić tylko na jednym cyklu, czy wszystkie trzeba?
- FrogsterPL
- Junior
- Posty: 166
- Rejestracja: 23 sty sob, 2016 11:56 am
- Posiadany PUG: 205 1.1 XL
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Kontakt:
Re: Pęknięty pierścień, uparta skrzynia biegów i zmiana olej
Co do kwestii ostatniej - w moim gaźnikowym TU1 po zakupie olej był wymieniany z "niewiadomoczego" (zapewne z podłego mineralnego, biorąc pod uwagę stan auta) na półsyntetyk, a ostatnio na syntetyk + płukanka (jedno i drugie Valvoline). Nie zauważyłem żadnych problemów z tym związanych. Mam co prawda drobny wyciek, ale on już był na poprzednim oleju.