tarcze pełne vs wentylowane

Miejsce na wszystkie rozmowy zwiazane z ukl.hamulcowym, zawieszeniem i ukl. sterowniczym.
Palec
Nowicjusz
Posty: 70
Rejestracja: 22 sie pn, 2016 1:35 pm
Posiadany PUG: 205 Automatic
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Re: tarcze pełne vs wentylowane

Post autor: Palec »

Dziś zrobię próbę i się przekonam. Fotki pstryknę jak będę rozbierał.
2mouse
Peugeot 205 Master
Posty: 2043
Rejestracja: 18 lip ndz, 2010 10:29 am
Numer Gadu-gadu: 0

Re: tarcze pełne vs wentylowane

Post autor: 2mouse »

Rzeczywiście, odległość od czoła piasty do mocowania jarzma może wynosić 50, albo 60 mm. Dla 50 wysokość tarczy powinna mieć 34mm a dla 60-ciu 44mm. :Y
Awatar użytkownika
mlody333
Uzalezniony
Posty: 946
Rejestracja: 23 cze sob, 2012 4:39 pm
Posiadany PUG: Był 205, 307 jest 106 TU1JP oraz 207 TU5JP4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: tarcze pełne vs wentylowane

Post autor: mlody333 »

Palec pisze: Czy tłoczek pasuje ze starego zacisku?
Nie ma inną wysokość, sprawdziłem to osobiście.
2mouse ma racje z twardością coś pomieszałem 8)7, ale ja upieram się przy smarze miedzianym, zresztą kto co lubi :wink:
co do reszty niuansów nie wiem do mojej (silnik TU) zwrotnicy podeszło p&p.
Palec
Nowicjusz
Posty: 70
Rejestracja: 22 sie pn, 2016 1:35 pm
Posiadany PUG: 205 Automatic
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Re: tarcze pełne vs wentylowane

Post autor: Palec »

Na sztukę zmontowałem zacisk z tarczą, pasuje idealne.
Zacisk kilka milimetrów odstaje od felgi ale nic nie obciera.
Po jutrze będę miał drugie zaciski a w sobotę montaż.
Dzięki panowie za pomoc, jeszcze muszę tylko śruby zdobyć.
Awatar użytkownika
fila1223
Uzalezniony
Posty: 844
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 8:47 pm
Posiadany PUG: 205 zenith s16 in progres
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: tarcze pełne vs wentylowane

Post autor: fila1223 »

czyli zwrotnice masz standardowe :)
Palec
Nowicjusz
Posty: 70
Rejestracja: 22 sie pn, 2016 1:35 pm
Posiadany PUG: 205 Automatic
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Re: tarcze pełne vs wentylowane

Post autor: Palec »

fotki z akcji, jutro dostanę ładne nowe zaciski. Jak ma ktoś potrzebę oddam stare zaciski, niestety mają urwane odpowietrzniki.
Załączniki
20160906_170813.jpg
20160906_170739.jpg
Awatar użytkownika
mlody333
Uzalezniony
Posty: 946
Rejestracja: 23 cze sob, 2012 4:39 pm
Posiadany PUG: Był 205, 307 jest 106 TU1JP oraz 207 TU5JP4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: tarcze pełne vs wentylowane

Post autor: mlody333 »

Polecam taką modyfikację. Koszty są niskie w porównaniu do zysków. Ja zmieniałem na zaciski Boscha na tarczę litą. Przez 3 lata nie miałem problemów z hamulcami. Nic się nie zaciera, nie blokuje, odpowietrzniki nie stają się wspólnym elementem zacisków. Nawet bez zmiany na tarcze wentylowane znacznie poprawiła się sprawności hamulców. Zdaj relację jak to wyszło na koniec(zdjęcia) i jak to hamuje ;)
Palec
Nowicjusz
Posty: 70
Rejestracja: 22 sie pn, 2016 1:35 pm
Posiadany PUG: 205 Automatic
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Re: tarcze pełne vs wentylowane

Post autor: Palec »

Właśnie odbyłem zakupu w asmecie, poznałem przez przypadek gościa który przyjechał po takie same śruby.
Doradził mi jednak zakup śrub o twardości 10,9. Facet zawodowo zajmuje się serwisem układu hamulcowego, śruby o twardości 12,9 są dość kruche. Śruba 12 skok gwintu 1,5 długość 40mm. Jak by ktoś szukał dla siebie.
Palec
Nowicjusz
Posty: 70
Rejestracja: 22 sie pn, 2016 1:35 pm
Posiadany PUG: 205 Automatic
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Re: tarcze pełne vs wentylowane

Post autor: Palec »

Palec pisze:Śruba 12 skok gwintu 1,5 długość 40mm. Jak by ktoś szukał dla siebie.
Drodzy państwo małe sprostowanie, śruby mają długość 35mm.
Awatar użytkownika
HideoOSW
Junior
Posty: 269
Rejestracja: 14 lis sob, 2009 3:23 pm
Posiadany PUG: 205 Winner PTS / 205 GTI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: tarcze pełne vs wentylowane

Post autor: HideoOSW »

Panowie, pytać w aso o śruby do zacisków od GTI, koszt jakoś 6zł sztuka (2lata temu) ale co oryginał to oryginał, a przy hamulcach akurat nie chciał bym trafić na chiński zamiennik losowej jakości. :!:
Obrazek 1991 GTI [M0TW]
Obrazek 1993 WINNER [M0MY]
Obrazek 1992 XS [P3XY] RIP
Awatar użytkownika
fila1223
Uzalezniony
Posty: 844
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 8:47 pm
Posiadany PUG: 205 zenith s16 in progres
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: tarcze pełne vs wentylowane

Post autor: fila1223 »

HideoOSW pisze:Panowie, pytać w aso o śruby do zacisków od GTI, koszt jakoś 6zł sztuka (2lata temu) ale co oryginał to oryginał, a przy hamulcach akurat nie chciał bym trafić na chiński zamiennik losowej jakości. :!:
Ta...
Próbowali mi wcisnąć śruby twardości 8.8 :/
ODPOWIEDZ