Pug 1.0 zmiana pompy mechanicznej na elekrtyczna

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
Marcin315
Nowy użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 23 paź ndz, 2016 11:52 pm
Posiadany PUG: Look
Numer Gadu-gadu: 0

Pug 1.0 zmiana pompy mechanicznej na elekrtyczna

Post autor: Marcin315 »

Witam mam problem z pugiem 1.0 na gaźniku z lpg.
zanim zapali na bezynie po jedzie na gazie gdy komoroa w gazniku jest pusta upływa dużo czasu puki się napełni i zapal, przez to spaliłem rozrusznik bo musze tak około 15 razy kręcic rozrusznikiem po 3-4 sekundy.
Wpadłem na pomysł zeby założyc mu pompkę elektryczna zamiast mechanicznej np. taką z monowtrysku i pytanie brzmi czy muszę zmieniać zbiornik czy wystarczny zmienić smok na taki z pompką i doprowadzić wiązkę zasilającą pompkę.

Ewentualnie czy może wiecie jakie ciśnienie powinna wytwarzać pompa mechaniczna ?
dałem weżyk powrotny do butelki i odpaliłem go na bęzynie i zauważyłem że gdy wciskam gaz to przestaje lecieć paliwo wężem powrotnym, czy to jest dobrze ? Czy może pompka już jest nie wydajna ?

Proszę o konkretne odpowiedzi :P
Awatar użytkownika
simon3
Maniak
Posty: 1082
Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pug 1.0 zmiana pompy mechanicznej na elekrtyczna

Post autor: simon3 »

Marcin315 pisze:Proszę o konkretne odpowiedzi :P
Na to, to trzeba sobie zasłużyć ;)
http://forum.peugeot205.pl/viewforum.php?f=34
Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...
Marcin315
Nowy użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 23 paź ndz, 2016 11:52 pm
Posiadany PUG: Look
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Pug 1.0 zmiana pompy mechanicznej na elekrtyczna

Post autor: Marcin315 »

Dziękuję za odpowiedź, witać się nie będę bo nie mam zamiaru przedstawiać się w internecie. Więc żegnam
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Pug 1.0 zmiana pompy mechanicznej na elekrtyczna

Post autor: krzyska »

Musisz wymienić zbiornik na taki od wersji 1.9td. Wtedy montaz elektrycznej pompki paliwa to p&p. Pompka od monowtrysku może być za mało wydajna więc lepiej zamontować taką na 3 bary od wersji gti. Do gaźnika powinna wystarczyć i dodatkowo zapewnić wystarczająco szybkie napełnianie komory pływakowej. Tylko nie wiem czy warto bawić się w elektryczną pompę bo jeszcze dochodzi dorobienie kawałka instalacji elektrycznej.
Lepszym i prostszym rozwiązaniem jest montaż opadowego zasilania gaźnika w paliwo. Zbiornik montujesz na klej Mamut do dachu, a jeszcze lepiej do szyby szyberdachu (22kg/cm2 powinno utrzymać bytelkę 5L po wodzie mineralnej). W korku wiercisz otwór fi10mm na wężyk i podłączasz go do gaźnika. Wężyk może być najzwyklejszy przezroczysty. Jedyna niedogodność jest taka, że po pierwszym zalaniu zbiorniczka musisz zaciągnać paliwo ustami i tyle. Resztę zrobi grawitacja.
Aaa, wężyk musisz poprowadzić po lewym słupku dachowym bo w prawym biegnie kabel od anteny i może zakłócać pracę systemu zasilania. Dodatkowo masz pełną kontrole wzrokową przepływu paliwa ze zbiorniczka do gaźnika.
Silnik po przełączeniu z lpg na pb powinien od razu poprawnie pracować.
Wszelkie modyfikacje wykonujesz na własna odpowiedzialność.
Ostatnio zmieniony 05 lis sob, 2016 9:30 am przez krzyska, łącznie zmieniany 1 raz.
GTI_Efekt Masy Obrazek
2mouse
Peugeot 205 Master
Posty: 2043
Rejestracja: 18 lip ndz, 2010 10:29 am
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Pug 1.0 zmiana pompy mechanicznej na elekrtyczna

Post autor: 2mouse »

krzyska pisze:Lepszym i prostszym rozwiązaniem jest montaż opadowego zasilania gaźnika w paliwo. Zbiornik montujesz na klej Mamut do dachu, a jeszcze lepiej do szyby szyberdachu (22kg/cm2 powinno utrzymać bytelkę 5L po wodzie mineralnej).
Ty tak poważnie? :shock:
Awatar użytkownika
kojot662
Junior
Posty: 279
Rejestracja: 25 gru śr, 2013 2:16 am
Posiadany PUG: 205 xs
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Gorlice

Re: Pug 1.0 zmiana pompy mechanicznej na elekrtyczna

Post autor: kojot662 »

krzyska pisze:Musisz wymienić zbiornik na taki od wersji 1.9td. Wtedy montaz elektrycznej pompki paliwa to p&p. Pompka od monowtrysku może być za mało wydajna więc lepiej zamontować taką na 3 bary od wersji gti. Do gaźnika powinna wystarczyć i dodatkowo zapewnić wystarczająco szybkie napełnianie komory pływakowej. Tylko nie wiem czy warto bawić się w elektryczną pompę bo jeszcze dochodzi dorobienie kawałka instalacji elektrycznej.
Lepszym i prostszym rozwiązaniem jest montaż opadowego zasilania gaźnika w paliwo. Zbiornik montujesz na klej Mamut do dachu, a jeszcze lepiej do szyby szyberdachu (22kg/cm2 powinno utrzymać bytelkę 5L po wodzie mineralnej). W korku wiercisz otwór fi10mm na wężyk i podłączasz go do gaźnika. Wężyk może być najzwyklejszy przezroczysty. Jedyna niedogodność jest taka, że po pierwszym zalaniu zbiorniczka musisz zaciągnać paliwo ustami i tyle. Resztę zrobi grawitacja.
Aaa, wężyk musisz poprowadzić po lewym słupku dachowym bo w prawym biegnie kabel od anteny i może zakłócać pracę systemu zasilania. Dodatkowo masz pełną kontrole wzrokową przepływu paliwa ze zbiorniczka do gaźnika.
Silnik po przełączeniu z lpg na pb powinien od razu poprawnie pracować.
Obrazek Opisane to było przez Adam Słodowy w "Zrób to sam " Obrazek

tapatalk, Huawei P8
peugeot 205 1.4 xs
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Pug 1.0 zmiana pompy mechanicznej na elekrtyczna

Post autor: krzyska »

2mouse pisze:
krzyska pisze:Lepszym i prostszym rozwiązaniem jest montaż opadowego zasilania gaźnika w paliwo. Zbiornik montujesz na klej Mamut do dachu, a jeszcze lepiej do szyby szyberdachu (22kg/cm2 powinno utrzymać bytelkę 5L po wodzie mineralnej).
Ty tak poważnie? :shock:
Lepszego kleju do takich zastosowań nie ma.
GTI_Efekt Masy Obrazek
Awatar użytkownika
nowak68
Maniak
Posty: 1892
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Świętygród

Re: Pug 1.0 zmiana pompy mechanicznej na elekrtyczna

Post autor: nowak68 »

Opis, oraz samo rozwiązanie jest miszczoskie _O_
Nasuwa mi się jedno pytanie: a jeśli nie ma szyberdachu? Czy wówczas przewidziany jest montaż tegoż zbiornika bliżej, czy dalej od szyby czołowej pojazdu, czy tylko do ustalonej długości wężyka?
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987
Awatar użytkownika
czargosia
Junior
Posty: 415
Rejestracja: 26 sty ndz, 2014 10:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTI 91-gutek, 205 Rallye 1,9 , 205 Automatic 1,9b+g 5D 89r,
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Olsztyn --- WARMIA I MAZURY

Re: Pug 1.0 zmiana pompy mechanicznej na elekrtyczna

Post autor: czargosia »

Brawo brawo. Myśl przewodnia bardzo soczyście opisana. Nic dodać nic ująć. _O_
Peugeot 205 CTI zielony - Jak dorosnę będę JAGUAR-em
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Pug 1.0 zmiana pompy mechanicznej na elekrtyczna

Post autor: grzesiek309 »

2mouse pisze:
krzyska pisze:Lepszym i prostszym rozwiązaniem jest montaż opadowego zasilania gaźnika w paliwo. Zbiornik montujesz na klej Mamut do dachu, a jeszcze lepiej do szyby szyberdachu (22kg/cm2 powinno utrzymać bytelkę 5L po wodzie mineralnej).
Ty tak poważnie? :shock:
5l to ledwo do sklepu po bułki starczy
Proponuję coś w stylu:
4630999800_1407502869.jpg
4630999800_1407502869.jpg (31.61 KiB) Przejrzano 14040 razy
Tankujesz raz do pełna i długo nie interesują Cię wzrosty ceny paliwa :wink:
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
Awatar użytkownika
simon3
Maniak
Posty: 1082
Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pug 1.0 zmiana pompy mechanicznej na elekrtyczna

Post autor: simon3 »

hahahaha.... fajny wątek się robi ;)
Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...
2mouse
Peugeot 205 Master
Posty: 2043
Rejestracja: 18 lip ndz, 2010 10:29 am
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Pug 1.0 zmiana pompy mechanicznej na elekrtyczna

Post autor: 2mouse »

Boję się Was... :shock:
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Re: Pug 1.0 zmiana pompy mechanicznej na elekrtyczna

Post autor: woocash »

ojej, trochę mnie tu nie było, a forum odżywa :)

faktycznie bezczelność w zadawaniu pytań, na które odpowiedź jest WSZĘDZIE w internecie jest porażająca...
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Marcin315
Nowy użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 23 paź ndz, 2016 11:52 pm
Posiadany PUG: Look
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Pug 1.0 zmiana pompy mechanicznej na elekrtyczna

Post autor: Marcin315 »

krzyska pisze:Musisz wymienić zbiornik na taki od wersji 1.9td. Wtedy montaz elektrycznej pompki paliwa to p&p. Pompka od monowtrysku może być za mało wydajna więc lepiej zamontować taką na 3 bary od wersji gti. Do gaźnika powinna wystarczyć i dodatkowo zapewnić wystarczająco szybkie napełnianie komory pływakowej. Tylko nie wiem czy warto bawić się w elektryczną pompę bo jeszcze dochodzi dorobienie kawałka instalacji elektrycznej.
Lepszym i prostszym rozwiązaniem jest montaż opadowego zasilania gaźnika w paliwo. Zbiornik montujesz na klej Mamut do dachu, a jeszcze lepiej do szyby szyberdachu (22kg/cm2 powinno utrzymać bytelkę 5L po wodzie mineralnej). W korku wiercisz otwór fi10mm na wężyk i podłączasz go do gaźnika. Wężyk może być najzwyklejszy przezroczysty. Jedyna niedogodność jest taka, że po pierwszym zalaniu zbiorniczka musisz zaciągnać paliwo ustami i tyle. Resztę zrobi grawitacja.
Aaa, wężyk musisz poprowadzić po lewym słupku dachowym bo w prawym biegnie kabel od anteny i może zakłócać pracę systemu zasilania. Dodatkowo masz pełną kontrole wzrokową przepływu paliwa ze zbiorniczka do gaźnika.
Silnik po przełączeniu z lpg na pb powinien od razu poprawnie pracować.
Wszelkie modyfikacje wykonujesz na własna odpowiedzialność.
O i po przeczytaniu tego olśniło mnie że może wystarczy przerobić gaźnik na przepływowy i zamontować zewnętrzną pompkę paliwa ciśnienie ok. 3 bar.
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Re: Pug 1.0 zmiana pompy mechanicznej na elekrtyczna

Post autor: woocash »

zewnętrzną pompkę paliwa ciśnienie ok. 3 bar.
wpisywałeś w google może frazę "elektryczna pompka paliwa do gaźnika" ?

3 bar.... fajny masz ten zaworek iglicowy :D
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
ODPOWIEDZ