Pug 1.0 zmiana pompy mechanicznej na elekrtyczna
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 23 paź ndz, 2016 11:52 pm
- Posiadany PUG: Look
- Numer Gadu-gadu: 0
Pug 1.0 zmiana pompy mechanicznej na elekrtyczna
Witam mam problem z pugiem 1.0 na gaźniku z lpg.
zanim zapali na bezynie po jedzie na gazie gdy komoroa w gazniku jest pusta upływa dużo czasu puki się napełni i zapal, przez to spaliłem rozrusznik bo musze tak około 15 razy kręcic rozrusznikiem po 3-4 sekundy.
Wpadłem na pomysł zeby założyc mu pompkę elektryczna zamiast mechanicznej np. taką z monowtrysku i pytanie brzmi czy muszę zmieniać zbiornik czy wystarczny zmienić smok na taki z pompką i doprowadzić wiązkę zasilającą pompkę.
Ewentualnie czy może wiecie jakie ciśnienie powinna wytwarzać pompa mechaniczna ?
dałem weżyk powrotny do butelki i odpaliłem go na bęzynie i zauważyłem że gdy wciskam gaz to przestaje lecieć paliwo wężem powrotnym, czy to jest dobrze ? Czy może pompka już jest nie wydajna ?
Proszę o konkretne odpowiedzi
zanim zapali na bezynie po jedzie na gazie gdy komoroa w gazniku jest pusta upływa dużo czasu puki się napełni i zapal, przez to spaliłem rozrusznik bo musze tak około 15 razy kręcic rozrusznikiem po 3-4 sekundy.
Wpadłem na pomysł zeby założyc mu pompkę elektryczna zamiast mechanicznej np. taką z monowtrysku i pytanie brzmi czy muszę zmieniać zbiornik czy wystarczny zmienić smok na taki z pompką i doprowadzić wiązkę zasilającą pompkę.
Ewentualnie czy może wiecie jakie ciśnienie powinna wytwarzać pompa mechaniczna ?
dałem weżyk powrotny do butelki i odpaliłem go na bęzynie i zauważyłem że gdy wciskam gaz to przestaje lecieć paliwo wężem powrotnym, czy to jest dobrze ? Czy może pompka już jest nie wydajna ?
Proszę o konkretne odpowiedzi
- simon3
- Maniak
- Posty: 1082
- Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
- Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Pug 1.0 zmiana pompy mechanicznej na elekrtyczna
Na to, to trzeba sobie zasłużyćMarcin315 pisze:Proszę o konkretne odpowiedzi
http://forum.peugeot205.pl/viewforum.php?f=34
Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 23 paź ndz, 2016 11:52 pm
- Posiadany PUG: Look
- Numer Gadu-gadu: 0
Re: Pug 1.0 zmiana pompy mechanicznej na elekrtyczna
Dziękuję za odpowiedź, witać się nie będę bo nie mam zamiaru przedstawiać się w internecie. Więc żegnam
- krzyska
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2097
- Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
- Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: okolice Kruszwicy
Re: Pug 1.0 zmiana pompy mechanicznej na elekrtyczna
Musisz wymienić zbiornik na taki od wersji 1.9td. Wtedy montaz elektrycznej pompki paliwa to p&p. Pompka od monowtrysku może być za mało wydajna więc lepiej zamontować taką na 3 bary od wersji gti. Do gaźnika powinna wystarczyć i dodatkowo zapewnić wystarczająco szybkie napełnianie komory pływakowej. Tylko nie wiem czy warto bawić się w elektryczną pompę bo jeszcze dochodzi dorobienie kawałka instalacji elektrycznej.
Lepszym i prostszym rozwiązaniem jest montaż opadowego zasilania gaźnika w paliwo. Zbiornik montujesz na klej Mamut do dachu, a jeszcze lepiej do szyby szyberdachu (22kg/cm2 powinno utrzymać bytelkę 5L po wodzie mineralnej). W korku wiercisz otwór fi10mm na wężyk i podłączasz go do gaźnika. Wężyk może być najzwyklejszy przezroczysty. Jedyna niedogodność jest taka, że po pierwszym zalaniu zbiorniczka musisz zaciągnać paliwo ustami i tyle. Resztę zrobi grawitacja.
Aaa, wężyk musisz poprowadzić po lewym słupku dachowym bo w prawym biegnie kabel od anteny i może zakłócać pracę systemu zasilania. Dodatkowo masz pełną kontrole wzrokową przepływu paliwa ze zbiorniczka do gaźnika.
Silnik po przełączeniu z lpg na pb powinien od razu poprawnie pracować.
Wszelkie modyfikacje wykonujesz na własna odpowiedzialność.
Lepszym i prostszym rozwiązaniem jest montaż opadowego zasilania gaźnika w paliwo. Zbiornik montujesz na klej Mamut do dachu, a jeszcze lepiej do szyby szyberdachu (22kg/cm2 powinno utrzymać bytelkę 5L po wodzie mineralnej). W korku wiercisz otwór fi10mm na wężyk i podłączasz go do gaźnika. Wężyk może być najzwyklejszy przezroczysty. Jedyna niedogodność jest taka, że po pierwszym zalaniu zbiorniczka musisz zaciągnać paliwo ustami i tyle. Resztę zrobi grawitacja.
Aaa, wężyk musisz poprowadzić po lewym słupku dachowym bo w prawym biegnie kabel od anteny i może zakłócać pracę systemu zasilania. Dodatkowo masz pełną kontrole wzrokową przepływu paliwa ze zbiorniczka do gaźnika.
Silnik po przełączeniu z lpg na pb powinien od razu poprawnie pracować.
Wszelkie modyfikacje wykonujesz na własna odpowiedzialność.
Ostatnio zmieniony 05 lis sob, 2016 9:30 am przez krzyska, łącznie zmieniany 1 raz.
GTI_Efekt Masy
Re: Pug 1.0 zmiana pompy mechanicznej na elekrtyczna
Ty tak poważnie?krzyska pisze:Lepszym i prostszym rozwiązaniem jest montaż opadowego zasilania gaźnika w paliwo. Zbiornik montujesz na klej Mamut do dachu, a jeszcze lepiej do szyby szyberdachu (22kg/cm2 powinno utrzymać bytelkę 5L po wodzie mineralnej).
- kojot662
- Junior
- Posty: 279
- Rejestracja: 25 gru śr, 2013 2:16 am
- Posiadany PUG: 205 xs
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Gorlice
Re: Pug 1.0 zmiana pompy mechanicznej na elekrtyczna
Opisane to było przez Adam Słodowy w "Zrób to sam "krzyska pisze:Musisz wymienić zbiornik na taki od wersji 1.9td. Wtedy montaz elektrycznej pompki paliwa to p&p. Pompka od monowtrysku może być za mało wydajna więc lepiej zamontować taką na 3 bary od wersji gti. Do gaźnika powinna wystarczyć i dodatkowo zapewnić wystarczająco szybkie napełnianie komory pływakowej. Tylko nie wiem czy warto bawić się w elektryczną pompę bo jeszcze dochodzi dorobienie kawałka instalacji elektrycznej.
Lepszym i prostszym rozwiązaniem jest montaż opadowego zasilania gaźnika w paliwo. Zbiornik montujesz na klej Mamut do dachu, a jeszcze lepiej do szyby szyberdachu (22kg/cm2 powinno utrzymać bytelkę 5L po wodzie mineralnej). W korku wiercisz otwór fi10mm na wężyk i podłączasz go do gaźnika. Wężyk może być najzwyklejszy przezroczysty. Jedyna niedogodność jest taka, że po pierwszym zalaniu zbiorniczka musisz zaciągnać paliwo ustami i tyle. Resztę zrobi grawitacja.
Aaa, wężyk musisz poprowadzić po lewym słupku dachowym bo w prawym biegnie kabel od anteny i może zakłócać pracę systemu zasilania. Dodatkowo masz pełną kontrole wzrokową przepływu paliwa ze zbiorniczka do gaźnika.
Silnik po przełączeniu z lpg na pb powinien od razu poprawnie pracować.
tapatalk, Huawei P8
peugeot 205 1.4 xs
- krzyska
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2097
- Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
- Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: okolice Kruszwicy
Re: Pug 1.0 zmiana pompy mechanicznej na elekrtyczna
Lepszego kleju do takich zastosowań nie ma.2mouse pisze:Ty tak poważnie?krzyska pisze:Lepszym i prostszym rozwiązaniem jest montaż opadowego zasilania gaźnika w paliwo. Zbiornik montujesz na klej Mamut do dachu, a jeszcze lepiej do szyby szyberdachu (22kg/cm2 powinno utrzymać bytelkę 5L po wodzie mineralnej).
GTI_Efekt Masy
- nowak68
- Maniak
- Posty: 1892
- Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
- Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Świętygród
Re: Pug 1.0 zmiana pompy mechanicznej na elekrtyczna
Opis, oraz samo rozwiązanie jest miszczoskie
Nasuwa mi się jedno pytanie: a jeśli nie ma szyberdachu? Czy wówczas przewidziany jest montaż tegoż zbiornika bliżej, czy dalej od szyby czołowej pojazdu, czy tylko do ustalonej długości wężyka?
Nasuwa mi się jedno pytanie: a jeśli nie ma szyberdachu? Czy wówczas przewidziany jest montaż tegoż zbiornika bliżej, czy dalej od szyby czołowej pojazdu, czy tylko do ustalonej długości wężyka?
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987
- czargosia
- Junior
- Posty: 415
- Rejestracja: 26 sty ndz, 2014 10:44 pm
- Posiadany PUG: 205 CTI 91-gutek, 205 Rallye 1,9 , 205 Automatic 1,9b+g 5D 89r,
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Olsztyn --- WARMIA I MAZURY
Re: Pug 1.0 zmiana pompy mechanicznej na elekrtyczna
Brawo brawo. Myśl przewodnia bardzo soczyście opisana. Nic dodać nic ująć.
Peugeot 205 CTI zielony - Jak dorosnę będę JAGUAR-em
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Pug 1.0 zmiana pompy mechanicznej na elekrtyczna
5l to ledwo do sklepu po bułki starczy2mouse pisze:Ty tak poważnie?krzyska pisze:Lepszym i prostszym rozwiązaniem jest montaż opadowego zasilania gaźnika w paliwo. Zbiornik montujesz na klej Mamut do dachu, a jeszcze lepiej do szyby szyberdachu (22kg/cm2 powinno utrzymać bytelkę 5L po wodzie mineralnej).
Proponuję coś w stylu: Tankujesz raz do pełna i długo nie interesują Cię wzrosty ceny paliwa
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
- simon3
- Maniak
- Posty: 1082
- Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
- Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Pug 1.0 zmiana pompy mechanicznej na elekrtyczna
hahahaha.... fajny wątek się robi
Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...
Re: Pug 1.0 zmiana pompy mechanicznej na elekrtyczna
Boję się Was...
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
Re: Pug 1.0 zmiana pompy mechanicznej na elekrtyczna
ojej, trochę mnie tu nie było, a forum odżywa
faktycznie bezczelność w zadawaniu pytań, na które odpowiedź jest WSZĘDZIE w internecie jest porażająca...
faktycznie bezczelność w zadawaniu pytań, na które odpowiedź jest WSZĘDZIE w internecie jest porażająca...
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 23 paź ndz, 2016 11:52 pm
- Posiadany PUG: Look
- Numer Gadu-gadu: 0
Re: Pug 1.0 zmiana pompy mechanicznej na elekrtyczna
O i po przeczytaniu tego olśniło mnie że może wystarczy przerobić gaźnik na przepływowy i zamontować zewnętrzną pompkę paliwa ciśnienie ok. 3 bar.krzyska pisze:Musisz wymienić zbiornik na taki od wersji 1.9td. Wtedy montaz elektrycznej pompki paliwa to p&p. Pompka od monowtrysku może być za mało wydajna więc lepiej zamontować taką na 3 bary od wersji gti. Do gaźnika powinna wystarczyć i dodatkowo zapewnić wystarczająco szybkie napełnianie komory pływakowej. Tylko nie wiem czy warto bawić się w elektryczną pompę bo jeszcze dochodzi dorobienie kawałka instalacji elektrycznej.
Lepszym i prostszym rozwiązaniem jest montaż opadowego zasilania gaźnika w paliwo. Zbiornik montujesz na klej Mamut do dachu, a jeszcze lepiej do szyby szyberdachu (22kg/cm2 powinno utrzymać bytelkę 5L po wodzie mineralnej). W korku wiercisz otwór fi10mm na wężyk i podłączasz go do gaźnika. Wężyk może być najzwyklejszy przezroczysty. Jedyna niedogodność jest taka, że po pierwszym zalaniu zbiorniczka musisz zaciągnać paliwo ustami i tyle. Resztę zrobi grawitacja.
Aaa, wężyk musisz poprowadzić po lewym słupku dachowym bo w prawym biegnie kabel od anteny i może zakłócać pracę systemu zasilania. Dodatkowo masz pełną kontrole wzrokową przepływu paliwa ze zbiorniczka do gaźnika.
Silnik po przełączeniu z lpg na pb powinien od razu poprawnie pracować.
Wszelkie modyfikacje wykonujesz na własna odpowiedzialność.
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
Re: Pug 1.0 zmiana pompy mechanicznej na elekrtyczna
wpisywałeś w google może frazę "elektryczna pompka paliwa do gaźnika" ?zewnętrzną pompkę paliwa ciśnienie ok. 3 bar.
3 bar.... fajny masz ten zaworek iglicowy
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]