Witajcie!
Wybaczcie, że zakładam kolejny wątek na temat swapu silnika, aczkolwiek przekopałem się przez dużą ilość wątków i tak jak wszyscy zamieniają wtryskowe 1.1 na 1.4 i wszystko jest P&P, tak nie doszukałem się wątku, gdzie 1.4 byłoby wsadzane zamiast gaźnikowego TU9.
Tak się składa, że trafił mi się dawca jednostki 1.4 TU3M, którą chciałbym wszczepić do mojego trupa. Silnik jest w całkiem fajnym stanie, dawca może nawet lepszy niż mój Pug, ale polubiłem swojego, szkoda mi go złomować, więc chcę mu jakoś przedłużyć życie. Problem polega na tym, że obecnie w moim siedzi zwykłe, gaźnikowe TU9 i stąd parę problemów, które nie występują przy typowych swapach.
Czy ktoś, kto wykonywał już taki swap mógłby doradzić co i jak? Jak wygląda sprawa z wiązką? Czy wygląda to tak, że po prostu będę musiał wypruć i odpiąć na poziomie którejś z kostek kompletną wiązkę od dawcy i przeszczepić ją do mojego, czy będzie z tym więcej zachodu? Skoro tu mamy wtrysk, rozumiem, że należałoby też zmienić pompę paliwa z mechanicznej na elektryczną. Przyznam, że akurat tego tematu jeszcze nie zgłębiałem. Czy pompa w 205 jest wpięta gdzieś w obwód przewodów paliwowych, czy jest umiejscowiona w zbiorniku paliwa? Jeśli tak, to czy zachodzi potrzeba wymiany całego zbiornika paliwa na taki z wersji z wtryskiem, czy do standardowego można "dołożyć" elektryczną pompę? Jakie jeszcze komplikacje mogę spotkać po drodze?
Sam swap mechanicznie nie powinien przysporzyć mi żadnych większych problemów. W sobotę udało mi się na luzie i bez pośpiechu w pojedynkę wytargać starą litrówkę z mojej 205-tki w dwie godzinki, bez kanału, i w warunkach nieco polowych, ale przyznam, że nieco obawiam się tych komplikacji, które wynikną z konieczności zaadaptowania wtrysku. Nie lubię elektryki, kabli, mam małe doświadczenie w naprawach tych układów w autach, więc będę wdzięczny za każdą pomoc merytoryczną. Ewentualnie, jak wyglądałby temat zaadaptowania jakiegoś gaźnika do tego silnika? Mocno ułatwiłoby to całą procedurę, plus z tego co czytałem, te silniki w wersji gaźnikowej sprawowały się o wiele lepiej niż wtryski. Co o tym myślicie?
Z góry bardzo dziękuję Wam za całą pomoc
Mikołaj
PS Wydaje mi się, że z dwa lata temu przeglądając forum trafiłem na fajny temat pokazujący krok po kroku, wraz ze zdjęciami procedurę zaadaptowania licznika z XS-a w miejsce zwykłej biedawersji, ale teraz nie mogę go znaleźć. Mógłby ktoś poratować linkiem? Będę bardzo wdzięczny
Swap gaźnikowca TU9 na TU3M. Co może narobić problemów?
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Swap gaźnikowca TU9 na TU3M. Co może narobić problemów?
Z elektryką będzie sporo zabawy. Musisz włożyć wiązkę wtrysku i połączyć ją ze skrzynką bezpieczników, zegarami itp.
Nie wiem jak rozbudowana jest wiązka w gaźnikowcu. Może być problem z połączeniem p&p wiązki głównej z wtryskową. Możliwe też, że skrzynka bezpieczników nie ma pinu na zasilanie pompy paliwa, na dodatek nie masz wiązki do pompy.
Pompę masz w baku i niestety do baku z gaźnikowca jej nie włożysz.
Nie wiem jak rozbudowana jest wiązka w gaźnikowcu. Może być problem z połączeniem p&p wiązki głównej z wtryskową. Możliwe też, że skrzynka bezpieczników nie ma pinu na zasilanie pompy paliwa, na dodatek nie masz wiązki do pompy.
Pompę masz w baku i niestety do baku z gaźnikowca jej nie włożysz.
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
- fila1223
- Uzalezniony
- Posty: 844
- Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 8:47 pm
- Posiadany PUG: 205 zenith s16 in progres
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kielce
Re: Swap gaźnikowca TU9 na TU3M. Co może narobić problemów?
Najlepiej będzie zdobyć wiązkę od wtryskowca razem z tablicą bezpieczników bo tablica w gaźnikowcu nie ma w ogóle pinów na podłączenie pompy paliwa, co do pompy to można po prostu walnąć zewnątrzną pompę montowaną na przewodzie paliwowym i się nie pierdzielić z wymianą bakugrzesiek309 pisze:Z elektryką będzie sporo zabawy. Musisz włożyć wiązkę wtrysku i połączyć ją ze skrzynką bezpieczników, zegarami itp.
Nie wiem jak rozbudowana jest wiązka w gaźnikowcu. Może być problem z połączeniem p&p wiązki głównej z wtryskową. Możliwe też, że skrzynka bezpieczników nie ma pinu na zasilanie pompy paliwa, na dodatek nie masz wiązki do pompy.
Pompę masz w baku i niestety do baku z gaźnikowca jej nie włożysz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 07 mar czw, 2013 1:23 pm
- Posiadany PUG: Peugeot 205 Junior 1.0
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Swap gaźnikowca TU9 na TU3M. Co może narobić problemów?
Panowie, wielkie dzięki za pomoc
Sytuacja trochę się skomplikowała i wygląda na to, że dawca jednostki będzie musiał jeszcze chwilkę pojeździć, w związku z czym będę miał nieco więcej czasu. Jeśli możecie, powiedzcie mi, proszę, jaka była różnica pomiędzy silnikami TU3S i TU3M oprócz zasilania gaźnik/wtrysk. Zastanawiam się mocno nad ominięciem zabawy z wiązką, zmianą baku itp. zastępując wtrysk gaźnikiem. Czy TU3S posiadał podwójne gaźniki Webera, tak jak np. Rallye, czy to był zwykły gaźnik Solexa, jak w bliźniaczych TU w Pugach 205, Citroenach AX i BX? Jeśli siedziały tam podwójne Webery, jaki byłby prognozowany spadek mocy przy połączeniu fabrycznego, 75-konnego TU3M ze zwykłym Solexem? Ewentualnie, gdyby poszczęściło mi się i w końcu udałoby się taki silniczek dorwać, jaki spadek mocy były łącząc 1.4 ze 106-tki XSI z Solexem (przy tym silniku na pewno docelowo szukałbym Webera)?
Co w ogóle myślicie o sensie takiej przeróbki? Przyznam, że osobiście mocno by mi to pasowało, gdyż mocno ułatwia całą procedurę swapu, plus do tego jakoś większe zaufanie mam do starych, poczciwych silników gaźnikowych bez żadnej piekielnej elektroniki, niż do wtryskowców, z tymi ich wszystkimi czujniczkami, kabelkami i komputerkami...
Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszystkie porady
Mikołaj
Sytuacja trochę się skomplikowała i wygląda na to, że dawca jednostki będzie musiał jeszcze chwilkę pojeździć, w związku z czym będę miał nieco więcej czasu. Jeśli możecie, powiedzcie mi, proszę, jaka była różnica pomiędzy silnikami TU3S i TU3M oprócz zasilania gaźnik/wtrysk. Zastanawiam się mocno nad ominięciem zabawy z wiązką, zmianą baku itp. zastępując wtrysk gaźnikiem. Czy TU3S posiadał podwójne gaźniki Webera, tak jak np. Rallye, czy to był zwykły gaźnik Solexa, jak w bliźniaczych TU w Pugach 205, Citroenach AX i BX? Jeśli siedziały tam podwójne Webery, jaki byłby prognozowany spadek mocy przy połączeniu fabrycznego, 75-konnego TU3M ze zwykłym Solexem? Ewentualnie, gdyby poszczęściło mi się i w końcu udałoby się taki silniczek dorwać, jaki spadek mocy były łącząc 1.4 ze 106-tki XSI z Solexem (przy tym silniku na pewno docelowo szukałbym Webera)?
Co w ogóle myślicie o sensie takiej przeróbki? Przyznam, że osobiście mocno by mi to pasowało, gdyż mocno ułatwia całą procedurę swapu, plus do tego jakoś większe zaufanie mam do starych, poczciwych silników gaźnikowych bez żadnej piekielnej elektroniki, niż do wtryskowców, z tymi ich wszystkimi czujniczkami, kabelkami i komputerkami...
Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszystkie porady
Mikołaj
-
- Uzalezniony
- Posty: 506
- Rejestracja: 14 kwie pn, 2014 1:53 pm
- Posiadany PUG: CJ
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Swap gaźnikowca TU9 na TU3M. Co może narobić problemów?
Ciężko Ci będzie znaleźć tu3s ;p
- Filipczak
- Junior
- Posty: 484
- Rejestracja: 25 sty sob, 2014 9:32 pm
- Posiadany PUG: Był: GT 1992 1.4, Green 1991 1.4, CTI 1990 1.9, Junior 1987 1.1 Jest: XR 1.1 '91
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wieliczka/Kraków
Re: Swap gaźnikowca TU9 na TU3M. Co może narobić problemów?
TU3S jest ciezko znalezc, ale to swietny silnik, palil mi zdecydowanie mniej niz TU3M, a doodatkowo czulosc na wcisniecie gazu i wrazenia z jazdy sa nieporownywalne. Podwojne webery byly tylko w TU24, TU3S posiada dwugardzielowego Solexa. W ZX byly takie gazniki polaczone z glowica z TU3M, generowalo to 75KM. TU3S posiada inny walek, co do wielkosci kanalow i zaworow, to niestety nie jestem w posiadaniu az tak obszernej wiedzy
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka