na ESKAPE się plują? kiedyś na forum zamieszczałem wzór na obliczenie siły hamowania potrzebnej by przegląd był legitny.
wzór zresztą dostępny w necie.
a według producenta - nigdzie nie znalazłem.
k*wa .. to jednak na innym forumie pisałem
CYTUJĘ:
hej
czy ktoś wie - jest jakaś norma siły hamowania konkretnie tylnej osi?
diagnosta jeden stwierdził że "hamulców nie ma"
a drugi że spoko i nic by nie ruszał
siła hamowania 98 i 97 daN //0,98 i 0,97 kN/
pytam, bo jednak chcę by hamowało... klocki nowe, tarcze nowe /prawie/ przewody ok, płyn ma 2 lata, regulatory hamowania chodzą, choć... własnie mam co do nich wątpliwości bo sa luźno ustawione dość
suma siły hamowania w Niutonach podzielona przez masę /DMC/* 9.81/przypieszenie ziemskie
czyli u mnie - 2400(prawy prżód)+2300(lewy przód)+980(prawy tył)+970(lewy tył) =6650 (suma)
podzielone przez 1325kg *9.81
wychodzi jakieś 0,51
wszystko co powyżej 0,5 znaczy że jest ok.
podany wynik z DMC to minimalny współczynnik hamowania - bo dla maksymalnej masy
można z tego wyliczyć w przybliżeniu maksymalne opóźnienie podczas hamowania i drogę hamowania z danej prędkości - oczywiście w warunkach idealnych
teoretycznie można obliczyć też współczynnik dla jednej osi podając sumę sił dla osi dzieląc przez nacisk osi razy g - przy moich wartościach sa powyżej 0,5 - jak wiadomo tył 205-tki jest bardzo lekki...