Peugeot 309 Vital
- Adute
- Nowicjusz
- Posty: 40
- Rejestracja: 01 wrz czw, 2016 8:39 pm
- Posiadany PUG: Peugeot 309
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Poznań
Re: Peugeot 309 Vital
309 cały czas w użytkowaniu. Zrobiłem 8000km. W międzyczasie padł rozrusznik (50zł), wczoraj także wyzionął ducha uszczelniacz wałka rozrządu (gubię jakiś litr oleju na dobę)
Jutro naprawiam uszczelnienie. Szkoda, że nie wystarczy już na wymianę świec i tulej wahaczy, bo auto szarpie, a zawieszenie kaleczy moje uszy. To dopiero za tydzień.
Nooo i małymi krokami zbliża się chyba koniec belki (chociaż była 2 lata temu regenerowana), bo prawy tył trzeszczy. Na szczęście na razie koło jeszcze nie ma żadnego pochylenia. Deska rozdzielcza trzeszczy coraz bardziej i doprowadza powoli do szału. Na szczęście zacząłem regularną pracę, więc zacznie pojawiać się pieniądz na doprowadzanie auta do coraz lepszego stanu.
Jutro naprawiam uszczelnienie. Szkoda, że nie wystarczy już na wymianę świec i tulej wahaczy, bo auto szarpie, a zawieszenie kaleczy moje uszy. To dopiero za tydzień.
Nooo i małymi krokami zbliża się chyba koniec belki (chociaż była 2 lata temu regenerowana), bo prawy tył trzeszczy. Na szczęście na razie koło jeszcze nie ma żadnego pochylenia. Deska rozdzielcza trzeszczy coraz bardziej i doprowadza powoli do szału. Na szczęście zacząłem regularną pracę, więc zacznie pojawiać się pieniądz na doprowadzanie auta do coraz lepszego stanu.
- Adute
- Nowicjusz
- Posty: 40
- Rejestracja: 01 wrz czw, 2016 8:39 pm
- Posiadany PUG: Peugeot 309
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Poznań
Re: Peugeot 309 Vital
Wymienione uszczelniacze wałków rozrządu, rozrząd, świece, kable, olej i filtr (a to wszystko za 600zł z robocizną ) Podskoczyłem też na szybką regulację LPG (co ciekawe 1 gen).
Auto jeździ o niebo lepiej. Równiej, ciszej, płynniej, jest bardziej dynamiczne i nie szarpie. W przyszłym tygodniu szukam zimówek, za 2 tygodnie tulejki w wahaczach. Powoli, ale do przodu.
Pozdrawiam!
Auto jeździ o niebo lepiej. Równiej, ciszej, płynniej, jest bardziej dynamiczne i nie szarpie. W przyszłym tygodniu szukam zimówek, za 2 tygodnie tulejki w wahaczach. Powoli, ale do przodu.
Pozdrawiam!
- nowak68
- Maniak
- Posty: 1892
- Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
- Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Świętygród
Re: Peugeot 309 Vital
Fajnie Nie dość że skutecznie to jeszcze w dobrej cenie
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987
- Adute
- Nowicjusz
- Posty: 40
- Rejestracja: 01 wrz czw, 2016 8:39 pm
- Posiadany PUG: Peugeot 309
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Poznań
Re: Peugeot 309 Vital
Witam ponownie. Czy ktoś jest mi w stanie powiedzieć bez rozbierania auta, czy w moim Pugu siedzą półosie 21/22 zęby czy 25/22 zęby? Ciężko jakieś informacje znaleźć...
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Peugeot 309 Vital
21/22
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
- Adute
- Nowicjusz
- Posty: 40
- Rejestracja: 01 wrz czw, 2016 8:39 pm
- Posiadany PUG: Peugeot 309
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Poznań
Re: Peugeot 309 Vital
Dzięki!
- Adute
- Nowicjusz
- Posty: 40
- Rejestracja: 01 wrz czw, 2016 8:39 pm
- Posiadany PUG: Peugeot 309
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Poznań
Re: Peugeot 309 Vital
Witam.
Nie działa mi licznik. Rozebrałem deskę, wyjąłem go i jest diagnoza: Kwadratowy bolec, który wchodzi w licznik wyrobił gniazdo, którym kręcił i stało się okrągłe. Ktoś miałby jakiś pomysł, jak to naprawić? Czy może pozostaje tylko wymiana licznika?
Nie działa mi licznik. Rozebrałem deskę, wyjąłem go i jest diagnoza: Kwadratowy bolec, który wchodzi w licznik wyrobił gniazdo, którym kręcił i stało się okrągłe. Ktoś miałby jakiś pomysł, jak to naprawić? Czy może pozostaje tylko wymiana licznika?
- zmac
- Uzalezniony
- Posty: 529
- Rejestracja: 11 sty ndz, 2009 9:27 am
- Posiadany PUG: 309 gti, 206 gti, 205 cj
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Żyrardów/Garwolin
Re: Peugeot 309 Vital
Jesteś pewny że to licznik? Tam bez odpięcia linki od skrzyni nie da się jej poprawnie podłączyć. Jeżeli będziesz szukał licznika to coś mam
- Adute
- Nowicjusz
- Posty: 40
- Rejestracja: 01 wrz czw, 2016 8:39 pm
- Posiadany PUG: Peugeot 309
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Poznań
Re: Peugeot 309 Vital
Powiem tak: Licznik zaczął skrzypieć (ale działał). Niedługo potem przestał działać i zaczął terkotać (nie działał). Teraz, po odpięciu i założeniu jest tak samo: nadal terkocze, a na wstecznym nie sprawdzałem.
Jak go montowałem, to faktycznie nie widziałem opcji, żeby to dobrze wpiąć, ale nadal terkocze, a jak po włożeniu próbowałem go wyciągnąć to szło z dużym oporem (tak, jakby linka się wczepiła). Czy możliwe jest, żeby linka się sama wypięła i wystarczyło ją dobrze zamontować?
Jeżeli trzeba kupić "nowy" licznik to trzeba trochę poczekać: przerejestrowanie, OC, półosie, tuleje w wahaczach...
Jak go montowałem, to faktycznie nie widziałem opcji, żeby to dobrze wpiąć, ale nadal terkocze, a jak po włożeniu próbowałem go wyciągnąć to szło z dużym oporem (tak, jakby linka się wczepiła). Czy możliwe jest, żeby linka się sama wypięła i wystarczyło ją dobrze zamontować?
Jeżeli trzeba kupić "nowy" licznik to trzeba trochę poczekać: przerejestrowanie, OC, półosie, tuleje w wahaczach...
- zmac
- Uzalezniony
- Posty: 529
- Rejestracja: 11 sty ndz, 2009 9:27 am
- Posiadany PUG: 309 gti, 206 gti, 205 cj
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Żyrardów/Garwolin
Re: Peugeot 309 Vital
Odepnij linkę od skrzyni, wsuń do kabiny i podłącz do licznika, następnie licznik na miejsce, podłącz linkę do skrzyni i sprawdź efekty. Mógł też ktoś kiedyś pociągnąć za licznik za mocno i rozciagnął pancerz
- Adute
- Nowicjusz
- Posty: 40
- Rejestracja: 01 wrz czw, 2016 8:39 pm
- Posiadany PUG: Peugeot 309
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Poznań
Re: Peugeot 309 Vital
Okej, tak też zrobiłem. Tylko za Chiny nie mogę wcisnąć z powrotem tego gumowego bolca zabezpieczającego linkę przy skrzyni. Są jakieś patenty na to?
- zmac
- Uzalezniony
- Posty: 529
- Rejestracja: 11 sty ndz, 2009 9:27 am
- Posiadany PUG: 309 gti, 206 gti, 205 cj
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Żyrardów/Garwolin
Re: Peugeot 309 Vital
Trzeba go wcisnąć ile się da, jak będzie wystawać z drugiej strony to ciągniesz za ten wystający kawałek
- Adute
- Nowicjusz
- Posty: 40
- Rejestracja: 01 wrz czw, 2016 8:39 pm
- Posiadany PUG: Peugeot 309
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Poznań
Re: Peugeot 309 Vital
Tak też próbowałem. Nawet jakimś mega śliskim smarem posmarowałem. Pół godziny pracy i nic. Wejdzie z 3-5mm, nie wychodzi na drugą stronę. No spróbuję jeszcze raz, ale pewnie wiele się nie zmieni.
- Adute
- Nowicjusz
- Posty: 40
- Rejestracja: 01 wrz czw, 2016 8:39 pm
- Posiadany PUG: Peugeot 309
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Poznań
Re: Peugeot 309 Vital
Witam z powrotem.
Mam problem z układem paliwowym. Problem występuje od początku posiadania auta, ale teraz sie nasilił. Kilka razy w tygodniu mam taka sytuację, że nie mogę odpalić. Albo odpalę, zgaśnie i nie da sie odpalić. Jak tylko uda mi sie wkręcić go na obroty (naprawdę czasem się nie da) i przełączy się na LPG, nie ma żadnego problemu... Dopóki nie będę chciał znowu odpalić. Musze wtedy znaleźć długą prostą, wkręcić go wysoko na obroty, przełączyć na benzyne i gaz w dechę. Auto szarpie, obroty rosną, spadają, rosną, spadają i jak tak pojadę jakiś odcinek, to jest trochę lepiej. Wtedy juz normalnie odpala i bez problemu włącza sie LPG. Na benzynie ogólnie nie da sie jeździć, bo zawsze szarpie, czasem nawet go tak zamuli, ze po prostu zgasnie w trakcie jazdy. Generalnie wygląda to tak, jakby zatykał sie układ paliwowy. Wymieniłem filtr paliwa - zero efektu. Kurde, pompa? Wtrysk?
Pozdrawiam
A, jeszcze dodam, że "check engine" się zapala na różne czasy (od sekundy do minuty) i w różnych odstępach czasu (od sekundy do godziny), zarówno na benzynie jak i LPG od zawsze.
Mam problem z układem paliwowym. Problem występuje od początku posiadania auta, ale teraz sie nasilił. Kilka razy w tygodniu mam taka sytuację, że nie mogę odpalić. Albo odpalę, zgaśnie i nie da sie odpalić. Jak tylko uda mi sie wkręcić go na obroty (naprawdę czasem się nie da) i przełączy się na LPG, nie ma żadnego problemu... Dopóki nie będę chciał znowu odpalić. Musze wtedy znaleźć długą prostą, wkręcić go wysoko na obroty, przełączyć na benzyne i gaz w dechę. Auto szarpie, obroty rosną, spadają, rosną, spadają i jak tak pojadę jakiś odcinek, to jest trochę lepiej. Wtedy juz normalnie odpala i bez problemu włącza sie LPG. Na benzynie ogólnie nie da sie jeździć, bo zawsze szarpie, czasem nawet go tak zamuli, ze po prostu zgasnie w trakcie jazdy. Generalnie wygląda to tak, jakby zatykał sie układ paliwowy. Wymieniłem filtr paliwa - zero efektu. Kurde, pompa? Wtrysk?
Pozdrawiam
A, jeszcze dodam, że "check engine" się zapala na różne czasy (od sekundy do minuty) i w różnych odstępach czasu (od sekundy do godziny), zarówno na benzynie jak i LPG od zawsze.
- czargosia
- Junior
- Posty: 415
- Rejestracja: 26 sty ndz, 2014 10:44 pm
- Posiadany PUG: 205 CTI 91-gutek, 205 Rallye 1,9 , 205 Automatic 1,9b+g 5D 89r,
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Olsztyn --- WARMIA I MAZURY
Re: Peugeot 309 Vital
Podobnie miałem jak pampa paliwowa była od innego modelu. Po zmianie pompy na inną objawy ustały. Możliwe że Twoja pompa jest już na wykończeniu.
Peugeot 205 CTI zielony - Jak dorosnę będę JAGUAR-em