94' Peugeot 205 ekonomiczny youngtimer
94' Peugeot 205 ekonomiczny youngtimer
Witam wszystkich i przedstawiam Śnieżynkę. Autko od pierwszego właściciela, jeszcze na czarnych blachach zakupiłem w maju ubiegłego roku właściwie przypadkiem. Od zawsze byłem fanem starych aut i kiedy zobaczyłem tego Peugeocika od razu mnie urzekł. Piękny błyszczący lakier, zadbany środek, zapach lat 90' - klimat nie do podrobienia, musiałem go wziąć choć nie planowałem.
Jest to wersja Green napędzana silnikiem o pojemności 1.0 z rozrządem na łańcuchu, solidna i ekonomiczna jednostka. Charakteryzuje się dość bogatym wyposażeniem, w skład którego wchodzi panoramiczny szyberdach, elektrycznie opuszczane szyby przednie, trójramienna kierownica obszywana skórą, fabrycznie przyciemniane szyby, centralny zamek, tapicerka w kolorze butelkowej zieleni w szkocką kratę, pasy i wykładzina w kolorze tapicerki, czarna podsufitka, 4 oryginalne chlapacze. Autko w przepięknym białym lakierze prezentuje się fenomenalnie. Dzięki ocynkowi brak oznak jakiejkolwiek korozji.
Od razu po zakupie przystąpiłem do przywracania mu pełnej świetności. W profesjonalnym warsztacie gaźników został zregenerowany gaźnik (gazniki-pietrzyk.pl). Reszta mechaniki naprawiana przez fachowców specjalizujących się w youngtimerach. Wyregulowane zostały zawory, naprawione servo, hamulce, wydech, wymienione przewody paliwowe, filtry, olej oraz inne pomniejsze rzeczy dzięki czemu auto jest w stanie niemal idealnym. Zakupiłem nowy akumulator oraz opony letnie. Peugeocik daje dużo frajdy z jazdy i bezawaryjnie pokonuje kolejne kilometry. Aktualnie od momentu zakupu (170k km) bezproblemowo pokonałem 4 tysiące kilometrów. Autem poruszam się na co dzień jeżdżąc zarówno po mieście jak i w trasie. Odpala za pierwszym razem nawet w czasie obecnych mrozów. Silnik nie pobiera oleju, zawieszenie miękkie, skrzynia precyzyjnie zmienia biegi. W autku zainstalowałem nową instalację gazową dzięki czemu koszty podróżowania zostały obniżone do minimum. Dzięki prostej konstrukcji silnika instalacja działa idealnie i sprawdza się wzorowo.
Jeśli chodzi o minusy, to do zrobienia pozostała elektryka (świecą się niektóre kontrolki, pomimo że nie ma ku temu żadnych wskazań), należałoby wymienić również plastiki na desce rozdzielczej, gdyż popękały w kilku miejscach. Uwagi wymaga mocowanie lewego reflektora. Brak jest fabrycznego radia. Są to jednak rzeczy nie przeszkadzające w normalnym użytkowaniu pojazdu.
Podsumowując mamy do czynienia z bardzo ciekawym, fajnie zachowanym egzemplarzem 205tki nadającej się zarówno na zloty jak i do jazdy na co dzień, co z radością czynię.
Jeśli chodzi o koszty to wygląda to następująco:
1800 zł - zakup auta
1350 zł - montaż nowej instalacji gazowej
1850 zł - regeneracja gaźnika, nowe opony i akumulator, reszta wspomnianych napraw
Zdjęcia z ogłoszenia:
Jest to wersja Green napędzana silnikiem o pojemności 1.0 z rozrządem na łańcuchu, solidna i ekonomiczna jednostka. Charakteryzuje się dość bogatym wyposażeniem, w skład którego wchodzi panoramiczny szyberdach, elektrycznie opuszczane szyby przednie, trójramienna kierownica obszywana skórą, fabrycznie przyciemniane szyby, centralny zamek, tapicerka w kolorze butelkowej zieleni w szkocką kratę, pasy i wykładzina w kolorze tapicerki, czarna podsufitka, 4 oryginalne chlapacze. Autko w przepięknym białym lakierze prezentuje się fenomenalnie. Dzięki ocynkowi brak oznak jakiejkolwiek korozji.
Od razu po zakupie przystąpiłem do przywracania mu pełnej świetności. W profesjonalnym warsztacie gaźników został zregenerowany gaźnik (gazniki-pietrzyk.pl). Reszta mechaniki naprawiana przez fachowców specjalizujących się w youngtimerach. Wyregulowane zostały zawory, naprawione servo, hamulce, wydech, wymienione przewody paliwowe, filtry, olej oraz inne pomniejsze rzeczy dzięki czemu auto jest w stanie niemal idealnym. Zakupiłem nowy akumulator oraz opony letnie. Peugeocik daje dużo frajdy z jazdy i bezawaryjnie pokonuje kolejne kilometry. Aktualnie od momentu zakupu (170k km) bezproblemowo pokonałem 4 tysiące kilometrów. Autem poruszam się na co dzień jeżdżąc zarówno po mieście jak i w trasie. Odpala za pierwszym razem nawet w czasie obecnych mrozów. Silnik nie pobiera oleju, zawieszenie miękkie, skrzynia precyzyjnie zmienia biegi. W autku zainstalowałem nową instalację gazową dzięki czemu koszty podróżowania zostały obniżone do minimum. Dzięki prostej konstrukcji silnika instalacja działa idealnie i sprawdza się wzorowo.
Jeśli chodzi o minusy, to do zrobienia pozostała elektryka (świecą się niektóre kontrolki, pomimo że nie ma ku temu żadnych wskazań), należałoby wymienić również plastiki na desce rozdzielczej, gdyż popękały w kilku miejscach. Uwagi wymaga mocowanie lewego reflektora. Brak jest fabrycznego radia. Są to jednak rzeczy nie przeszkadzające w normalnym użytkowaniu pojazdu.
Podsumowując mamy do czynienia z bardzo ciekawym, fajnie zachowanym egzemplarzem 205tki nadającej się zarówno na zloty jak i do jazdy na co dzień, co z radością czynię.
Jeśli chodzi o koszty to wygląda to następująco:
1800 zł - zakup auta
1350 zł - montaż nowej instalacji gazowej
1850 zł - regeneracja gaźnika, nowe opony i akumulator, reszta wspomnianych napraw
Zdjęcia z ogłoszenia:
Ostatnio zmieniony 11 sty śr, 2017 1:54 pm przez p205z, łącznie zmieniany 1 raz.
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4911
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Re: 94' Peugeot 205 ekonomiczny youngtimer
No ładny Szczepan. Buda to raczej pochodzi od wersji green. silnik 1.0 tam nie występował. Problem nie tylko jest z lewa lampa ale też z mocowaniem zderzaka. Oznaczenie XRD zarezerwowane jest dla diesli "na wypasie". VIN w papierach zgadza się z tym co jest na grodzi ?
- nowak68
- Maniak
- Posty: 1892
- Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
- Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Świętygród
Re: 94' Peugeot 205 ekonomiczny youngtimer
Wygląda ładnie, ale z tego co opisujesz, to faktycznie nijak się ma , do tego co widać. Raczej Green.
Co to za silnik na łańcuchu?? Raczej na pasku i zmień zanim się zerwie.
Co to za silnik na łańcuchu?? Raczej na pasku i zmień zanim się zerwie.
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987
- Alimantado
- Uzalezniony
- Posty: 616
- Rejestracja: 04 cze pn, 2012 9:51 am
- Posiadany PUG: 205 XS 1,4 leżak
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wieliczka
Re: 94' Peugeot 205 ekonomiczny youngtimer
Leżak?nowak68 pisze: Co to za silnik na łańcuchu?? Raczej na pasku i zmień zanim się zerwie.
"Bądź zmianą, jaką chciałbyś widzieć na świecie"
- simon3
- Maniak
- Posty: 1082
- Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
- Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: 94' Peugeot 205 ekonomiczny youngtimer
Na łańcuchy to leżaki są... a w Green'ie leżaków nie było.
Co nie zmienia faktu, że auto wygląda bardzo dobrze... a te czarne blachy do białej budy wyglądają bosko!
Co nie zmienia faktu, że auto wygląda bardzo dobrze... a te czarne blachy do białej budy wyglądają bosko!
Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: 94' Peugeot 205 ekonomiczny youngtimer
Nie chcę być niemiły ale muszę co nieco o tym aucie napisać. Widziałem go dzien przed Twoim zakupem. Na zdjęciach wygląda ładnie a w rzeczywistości jest klęska. Lakierowany amatorsko, miejscami pęka szpachlówka. Jeżeli chodzi o wersję to ciężko ją jednoznacznie określić. Na pewno wg vinu wychodziła wersja dostawcza. Dobrze, że chociaż mechanicznie się trzyma, bo po oględzinach budy chciałem uciekać jak najdalej. Szkoda, że kupiłeś go bez konsultacji z kimś obeznanym. Niemniej jednak życzę powodzenia w użytkowaniu.
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Re: 94' Peugeot 205 ekonomiczny youngtimer
Dzięki za zwrócenie uwagi, oczywiście jest to wersja Green. Zmylił mnie napis XRD na tylnym plastiku - musiał być wymieniany. Co do silnika w dowodzie widnieje, iż jest to składak, więc silnik prawdopodobnie został wymieniony na inny. Reszta raczej w oryginale. Co do blacharki to faktycznie niektóre miejsca były zabezpieczane "po kosztach", jednakże wszystko nadal się trzyma, a auto prezentuje się bardzo ładnie. Zawsze można w późniejszym czasie zrobić to profesjonalnie. Niedługo postaram się wrzucić więcej zdjęć, a tymczasem fotka z wakacji w Zgonie
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: 94' Peugeot 205 ekonomiczny youngtimer
Obok greena to on co najwyżej stał. Silnik jest raczej oryginalny a cała reszta została wymieniona. Jak widać pojęcie "ładnie się prezentuje" jest pojeciem względnym. Moim zdaniem pakowanie kasy w takiego ulepa jest bezsensem. Najwazniejszy element czyli buda jest dość słaba. Nie piszę tego złośliwie, widzę że nie masz pojęcia co kupiłeś i po prostu chcę Ci naswietlić sprawę.
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
- DJPreZes
- Moderator
- Posty: 4593
- Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros/307
- Numer Gadu-gadu: 2516096
- Lokalizacja: Gdynia
Re: 94' Peugeot 205 ekonomiczny youngtimer
Green i leżak jak najbardziej występował razem, nie siać herezji W Greenie tylko XU nie występowały i nie było wersji cabrio, tak to ładowali co było w fabryce - TU1M, TU3M, TU3A, leżaki 1.4, leżaki 1.1, więc i pewnie leżaki 1.0 też.
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
- nowak68
- Maniak
- Posty: 1892
- Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
- Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Świętygród
Re: 94' Peugeot 205 ekonomiczny youngtimer
Właściwie, to daj fotkę komory i rozwieją się wszelkie dylematy co do rodzaju silnika.
Pojemność to już sprawa drugorzędna.
Pojemność to już sprawa drugorzędna.
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: 94' Peugeot 205 ekonomiczny youngtimer
Piotrze, widziałem go na własne oczy i jestem przekonany, że Green to nie jest. Raczej wielki składak, nie mniejszy niż moje GTI
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
- simon3
- Maniak
- Posty: 1082
- Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
- Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: 94' Peugeot 205 ekonomiczny youngtimer
A to przepraszamDJPreZes pisze:Green i leżak jak najbardziej występował razem, nie siać herezji .
Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...
- DJPreZes
- Moderator
- Posty: 4593
- Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros/307
- Numer Gadu-gadu: 2516096
- Lokalizacja: Gdynia
Re: 94' Peugeot 205 ekonomiczny youngtimer
Tutaj też nie będę się mądrzyć - nie widziałem na żywo - ale biały jest, panorame szyber ma, białe zderzaki i wnętrze Greenagrzesiek309 pisze:Piotrze, widziałem go na własne oczy i jestem przekonany, że Green to nie jest. Raczej wielki składak, nie mniejszy niż moje GTI
Co do Greena leżaka, to Woocash miał taki egzemplarz wiele lat temu.
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
Re: 94' Peugeot 205 ekonomiczny youngtimer
Na razie fotki wnętrza, jutro postaram się zrobić zdjęcie komory silnika
Re: 94' Peugeot 205 ekonomiczny youngtimer
Czym w takim razie charakteryzuje się pełnoprawny Green?grzesiek309 pisze:Piotrze, widziałem go na własne oczy i jestem przekonany, że Green to nie jest. Raczej wielki składak, nie mniejszy niż moje GTI