Jedna masz na skrzyni biegow, jak sciagniesz dolot, to ja zobaczysz, jest biala (i brudna), a druga jest przy samym swietle, w dokladce tylnego zderzakaFRodo pisze:a ta kostka od światła wstecznego gdzie jest?
205 GT 1992 Filipczaka
- Filipczak
- Junior
- Posty: 484
- Rejestracja: 25 sty sob, 2014 9:32 pm
- Posiadany PUG: Był: GT 1992 1.4, Green 1991 1.4, CTI 1990 1.9, Junior 1987 1.1 Jest: XR 1.1 '91
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wieliczka/Kraków
Re: 205 GT 1992 Filipczaka
- Filipczak
- Junior
- Posty: 484
- Rejestracja: 25 sty sob, 2014 9:32 pm
- Posiadany PUG: Był: GT 1992 1.4, Green 1991 1.4, CTI 1990 1.9, Junior 1987 1.1 Jest: XR 1.1 '91
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wieliczka/Kraków
Re: 205 GT 1992 Filipczaka
To dziwne, ale...
Stara miłość nie rdzewieje, bo ma ocynk, czy jakoś tak
PS. Felgi tylko do "przetaczania"
Stara miłość nie rdzewieje, bo ma ocynk, czy jakoś tak
PS. Felgi tylko do "przetaczania"
- nowak68
- Maniak
- Posty: 1892
- Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
- Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Świętygród
Re: 205 GT 1992 Filipczaka
I to mie sie podoba Ty wiesz jak o to auto dbać
Bezawaryjnego użytkowania
Ps.Zmień jeszcze avatar
Bezawaryjnego użytkowania
Ps.Zmień jeszcze avatar
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987
- Filipczak
- Junior
- Posty: 484
- Rejestracja: 25 sty sob, 2014 9:32 pm
- Posiadany PUG: Był: GT 1992 1.4, Green 1991 1.4, CTI 1990 1.9, Junior 1987 1.1 Jest: XR 1.1 '91
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wieliczka/Kraków
Re: 205 GT 1992 Filipczaka
CTI jeszcze stoi u mnie, wiec jeszcze aktualnynowak68 pisze:I to mie sie podoba Ty wiesz jak o to auto dbać
Bezawaryjnego użytkowania
Ps.Zmień jeszcze avatar
- szasz
- Uzalezniony
- Posty: 739
- Rejestracja: 10 lip czw, 2014 8:45 am
- Posiadany PUG: XS '92 [i] Partner Tepee Outdoor 1.6 HDI [i] Citroen C4 1.6 BlueHDI
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Gdańsk, miasto rodzinne Tomaszów Lubelski
Re: 205 GT 1992 Filipczaka
Filip, ale to ten sam wóz? Nie gadaj!!!
205 XS rulez
205 XS rulez
Zawsze iść, rozkaz który mam we krwi..
-
- Uzalezniony
- Posty: 506
- Rejestracja: 14 kwie pn, 2014 1:53 pm
- Posiadany PUG: CJ
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: 205 GT 1992 Filipczaka
Syn marnotrawny powrócił. Musisz się cieszyć tym TU3S
- Filipczak
- Junior
- Posty: 484
- Rejestracja: 25 sty sob, 2014 9:32 pm
- Posiadany PUG: Był: GT 1992 1.4, Green 1991 1.4, CTI 1990 1.9, Junior 1987 1.1 Jest: XR 1.1 '91
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wieliczka/Kraków
Re: 205 GT 1992 Filipczaka
Maly update:
Kiedy kupilem samochod, to nie odpalal, przegrzewal sie i nie mial przegladu. Przez ostatnie dwa dni wynienilem filtr paliwa i wlalem troche benzyny do gaznika, co zaowocowalo ozywieniem silnika, pozniej odpowietrzylem uklad chlodzenia, wymienilem dwie zarowki i pojechalem na przeglad, przeszedl go bez problemu
Felgi, to nadal nie jest finalna opcja
- simon3
- Maniak
- Posty: 1082
- Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
- Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: 205 GT 1992 Filipczaka
Komuś Ty go sprzedał?Filipczak pisze:Kiedy kupilem samochod, to nie odpalal, przegrzewal sie i nie mial przegladu.
Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...
- Filipczak
- Junior
- Posty: 484
- Rejestracja: 25 sty sob, 2014 9:32 pm
- Posiadany PUG: Był: GT 1992 1.4, Green 1991 1.4, CTI 1990 1.9, Junior 1987 1.1 Jest: XR 1.1 '91
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wieliczka/Kraków
Re: 205 GT 1992 Filipczaka
"Mały" update:
Po przejechaniu niecałych 200km od kupna wypluło uszczelkę pod głowicą, bez dłuższego zastanowienia pojechałem do najbliższego mechanika zostawiając za sobą wielką chmurę glikolu dostającego się do 4 cylindra.
Zakres prac objął:
- planowanie głowicy
- nowa uszczelka pod głowicą
- nowe uszczelki kolektorów
- nowe uszczelniacze zaworowe
- wymiana płynu chłodniczego
- wymiana uszczelki pod termostatem
- płukanie silnika
- olej Motul 5W-40 8100 X-cess
- nowy pasek i napinasz rozrządu (pompa wody była zmieniana przy swapie i wygląda jak nowa)
Po płukaniu silnika i zalaniu go świeżym olejem musiałem pomalować białym flamastrem końcówkę bagnetu, bo praktycznie nie widać na nim stanu oleju. Wczoraj kontrolowałem stan i nadal olej jest bardzo przejrzysty.
Kilka dni później, po wyjechaniu z myjki ciśnieniowej silnik zaczął mocno przerywać, praktycznie nie dało się jechać poniżej 3 tys obrotów, szybkie spojrzenie pod maskę, kable zapłonowe wyglądają jakby pogryzło je stado psów, więc kupiłem zestaw nowych kabli Magneti Marelli (z Boschem mam złe doświadczenie jeśli chodzi o kable), po wymianie problem zniknął, a cena zestawu jest dwa razy niższa niż Bosch, zobaczymy jak długo dadzą radę.
W piątek zmieniłem też pasek alternatora, bo nie miał już kilku zębów.
Dziś w końcu odebrałem zarezerwowane w urzędzie blaszki, co widać na zdjęciu niżej
Fotorelacji z wymiany uszczelki pod głowicą nie mam, bo było to robione bardzo szybko, zaczęliśmy z mechanikiem w sobotę po południu i po 24h już wszystko było gotowe. Od tego czasu przejechałem około 1500km bezproblemowo
Raport spalania: 8,2l/100km (po mieście, w pośpiechu na zajęcia i w korkach)
Po przejechaniu niecałych 200km od kupna wypluło uszczelkę pod głowicą, bez dłuższego zastanowienia pojechałem do najbliższego mechanika zostawiając za sobą wielką chmurę glikolu dostającego się do 4 cylindra.
Zakres prac objął:
- planowanie głowicy
- nowa uszczelka pod głowicą
- nowe uszczelki kolektorów
- nowe uszczelniacze zaworowe
- wymiana płynu chłodniczego
- wymiana uszczelki pod termostatem
- płukanie silnika
- olej Motul 5W-40 8100 X-cess
- nowy pasek i napinasz rozrządu (pompa wody była zmieniana przy swapie i wygląda jak nowa)
Po płukaniu silnika i zalaniu go świeżym olejem musiałem pomalować białym flamastrem końcówkę bagnetu, bo praktycznie nie widać na nim stanu oleju. Wczoraj kontrolowałem stan i nadal olej jest bardzo przejrzysty.
Kilka dni później, po wyjechaniu z myjki ciśnieniowej silnik zaczął mocno przerywać, praktycznie nie dało się jechać poniżej 3 tys obrotów, szybkie spojrzenie pod maskę, kable zapłonowe wyglądają jakby pogryzło je stado psów, więc kupiłem zestaw nowych kabli Magneti Marelli (z Boschem mam złe doświadczenie jeśli chodzi o kable), po wymianie problem zniknął, a cena zestawu jest dwa razy niższa niż Bosch, zobaczymy jak długo dadzą radę.
W piątek zmieniłem też pasek alternatora, bo nie miał już kilku zębów.
Dziś w końcu odebrałem zarezerwowane w urzędzie blaszki, co widać na zdjęciu niżej
Fotorelacji z wymiany uszczelki pod głowicą nie mam, bo było to robione bardzo szybko, zaczęliśmy z mechanikiem w sobotę po południu i po 24h już wszystko było gotowe. Od tego czasu przejechałem około 1500km bezproblemowo
Raport spalania: 8,2l/100km (po mieście, w pośpiechu na zajęcia i w korkach)
- szasz
- Uzalezniony
- Posty: 739
- Rejestracja: 10 lip czw, 2014 8:45 am
- Posiadany PUG: XS '92 [i] Partner Tepee Outdoor 1.6 HDI [i] Citroen C4 1.6 BlueHDI
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Gdańsk, miasto rodzinne Tomaszów Lubelski
Re: 205 GT 1992 Filipczaka
Obróbka "góry" zaliczona. Plus kable. Wystarczy na kilka ładnych kilometrów.
Delikatny OT mieszczący się w temacie Dzisiaj byłem u mojego mechanika, pana Andrzeja. W 206 kumpeli wymieniał łożysko i zauważył wyciek spod głowicy. Oczywiście silnik TU3. Powiedział że w tych silnikach uszczelki pod głowicą wytrzymują ok. 160 tys. km, potem zaczynają puszczać i jest to normalne. Wymiana, planowanie głowicy i jeździmy dalej. Pewnie Filip u Ciebie też tak będzie. Powodzenia.
Ps. Blaszki fachowe
205 xs
Delikatny OT mieszczący się w temacie Dzisiaj byłem u mojego mechanika, pana Andrzeja. W 206 kumpeli wymieniał łożysko i zauważył wyciek spod głowicy. Oczywiście silnik TU3. Powiedział że w tych silnikach uszczelki pod głowicą wytrzymują ok. 160 tys. km, potem zaczynają puszczać i jest to normalne. Wymiana, planowanie głowicy i jeździmy dalej. Pewnie Filip u Ciebie też tak będzie. Powodzenia.
Ps. Blaszki fachowe
205 xs
Zawsze iść, rozkaz który mam we krwi..
- Orfister
- Moderator
- Posty: 5717
- Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
- Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
- Numer Gadu-gadu: 2690638
- Lokalizacja: Gostynin
- Kontakt:
Re: 205 GT 1992 Filipczaka
Uszczelka pod głowicą w TU wytrzymuje tak krótko, ponieważ jakiś jajogłowy wielbiciel żab zaprojektował kanał olejowy doprowadzający olej do głowicy bardzo blisko krawędzi głowicy. Co za tym idzie, przekrój uszczelki w tym miejscu jest bardzo mały. W końcu się uszczelka przerywa i jest kicha. Kanał ten znajduje się po lewej stronie głowicy, tuz nad alternatorem. W każdej niemalże jednostce TU jest tam mokro i brudno od oleju...takie życie
CTI , TSA ... i ja
http://www.Orfister.peugeot205.pl
http://www.Orfister.peugeot205.pl
- mlody333
- Uzalezniony
- Posty: 946
- Rejestracja: 23 cze sob, 2012 4:39 pm
- Posiadany PUG: Był 205, 307 jest 106 TU1JP oraz 207 TU5JP4
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kielce
Re: 205 GT 1992 Filipczaka
Zgadza się. Co ciekawe problem nie występuje w TU5, który jest żeliwny.Orfister pisze:Uszczelka pod głowicą w TU wytrzymuje tak krótko, ponieważ jakiś jajogłowy wielbiciel żab zaprojektował kanał olejowy doprowadzający olej do głowicy bardzo blisko krawędzi głowicy. Co za tym idzie, przekrój uszczelki w tym miejscu jest bardzo mały. W końcu się uszczelka przerywa i jest kicha. Kanał ten znajduje się po lewej stronie głowicy, tuz nad alternatorem. W każdej niemalże jednostce TU jest tam mokro i brudno od oleju...takie życie
- nowak68
- Maniak
- Posty: 1892
- Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
- Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Świętygród
Re: 205 GT 1992 Filipczaka
Auto wygląda fajnie i fajnie brzmi. Ten GT coś w sobie ma
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987
- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6945
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: 205 GT 1992 Filipczaka
Zgadzam się. Dlatego namawiałem Filipczaka, żeby nie rozbierał go na części.nowak68 pisze:Auto wygląda fajnie i fajnie brzmi
Na pewno nie klarnowak68 pisze: Ten GT coś w sobie ma
Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
- kylo_k2
- Junior
- Posty: 363
- Rejestracja: 18 sie sob, 2012 5:13 pm
- Posiadany PUG: 205 forever 3D 1.4 1995r. Citroen C4 VTS, Nissan Terrano WD21
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa - Konstancin
Re: 205 GT 1992 Filipczaka
Mariusz kupujesz wszystkie 205 z forum?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk