GTI 1.9 z ziemi hiszpańskiej do Polski
-
- Nowicjusz
- Posty: 38
- Rejestracja: 09 sie wt, 2016 9:13 am
- Posiadany PUG: 1.9 GTI, 403, 405 Mi16
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
GTI 1.9 z ziemi hiszpańskiej do Polski
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów.
Chciałbym przedstawić mój nowy zakup, 205 GTI 1.9. Samochód przyjechał do Polski z Hiszpanii, z Barcelony. Jak to często w przypadku zakupu 205 bywa kupiony głównie za podszeptem serca i emocji, a nie rozumu. Jest z nim odwrotnie niż z większością nienowych aut. Z daleka wygląda mizernie, jak auto złożone z części które ktoś miał pod ręką. Ale przy bliższym poznaniu zyskuje. Najmocniejsza jego strona to stan blacharki. We wszystkich miejscach, do których udało mi się zajrzeć nie znalazłem rdzy. To zasługa klimatu i katalońskiego słońca. Minus to wypłowiały lakier, plastiki poszerzeń oraz zderzaki. Przy pierwszym kontakcie już sam numer VIN lekko mnie zdziwił. Według oznaczenia producenta jest nim TALBOT Hiszpania. Reszta VIN-u już typowa dla 205 gti. Jest to wersja 1.9 z roku 1990, pierwsza rejestracja w listopadzie 1990. Po oglądnięciu auta, według mojej skromnej wiedzy elementy odpowiadają fazie 2. W moim ulubionym kolorze białym. Nie ma niestety szyberdachu, który według mnie dodaje wiele uroku, ale z drugiej strony odpada ewentualny problem uszczelki, nieszczelności i plastików wokół. W zamian szyberdachu auto ma klimatyzację.
Stan techniczny zadowalający, nie spodziewałem się więcej po aucie 27 letnim. Samochód jeździ, skręca, hamuje. Stanowi dobrą bazę, w którą warto zainwestować czas i pieniądze, aby przywrócić mu świetność. Najmniej po zrobienia będzie miał blacharz, parę wgniotek parkingowych i zabezpieczenie antykorozyjne. Całe auto jest do lakierowania. Kwestia poszerzeń. Wydają się być w niezłym stanie, ładnie przylegają, raczej trzymają się na fabrycznych mocowaniach. Jedynie na lewym tylnym poszerzeniu ukruszony rant wielkości połowy paznokcia, może uda się nadlać element. Kolor poszerzeń to pełna gama szarości, od ciemnoszarego do "gołąbkowej" szarości. Więc wszystkie będą do odnowienia podobnie jak zderzaki. Listewki czerwone niekompletne, a jak są to niektóre pozaginane. Brak oznaczeń z lewego tylnego błotnika.
Mechanicznie do zrobienia na pewno zawieszenie przód i belka tylna, hamulce. Silnik w dość dobrym stanie. Elektryka działa.
Wnętrze kompletne, fotele pół skóra z materiałem Quartet (choć marzyła mi się tapicerka Ramier), niepoprzecierane, ale od słońca kolory zblakły i w fotelu kierowcy puściły szwy. Tapicer będzie miał co robić. Dywan podłogi bez plam, całkiem żywej barwy, ale ma koło fotela kierowcy rozdarcie 15 cm. Boczek drzwi kierowcy pofalowany, ale może uda się go "wyprasować". Deska ładna, o dziwo niepopękana od hiszpańskiego słońca.
Pracy przy samochodzie jest bardzo dużo, ale chyba warto, choć tanio nie będzie.
Pokazałbym zdjęcia, ale albo nie potrafię ich dodać, albo nie mam jeszcze uprawnień ( wyświetla mi się w profilu, że nie mam uprawnień do dodawania załączników) Proszę o wskazówki co do zdjęć.
Na bieżąco będę się radził forumowiczów i pewnie nie raz prosił o wskazówki i rady.
Pozdrawiam.
Chciałbym przedstawić mój nowy zakup, 205 GTI 1.9. Samochód przyjechał do Polski z Hiszpanii, z Barcelony. Jak to często w przypadku zakupu 205 bywa kupiony głównie za podszeptem serca i emocji, a nie rozumu. Jest z nim odwrotnie niż z większością nienowych aut. Z daleka wygląda mizernie, jak auto złożone z części które ktoś miał pod ręką. Ale przy bliższym poznaniu zyskuje. Najmocniejsza jego strona to stan blacharki. We wszystkich miejscach, do których udało mi się zajrzeć nie znalazłem rdzy. To zasługa klimatu i katalońskiego słońca. Minus to wypłowiały lakier, plastiki poszerzeń oraz zderzaki. Przy pierwszym kontakcie już sam numer VIN lekko mnie zdziwił. Według oznaczenia producenta jest nim TALBOT Hiszpania. Reszta VIN-u już typowa dla 205 gti. Jest to wersja 1.9 z roku 1990, pierwsza rejestracja w listopadzie 1990. Po oglądnięciu auta, według mojej skromnej wiedzy elementy odpowiadają fazie 2. W moim ulubionym kolorze białym. Nie ma niestety szyberdachu, który według mnie dodaje wiele uroku, ale z drugiej strony odpada ewentualny problem uszczelki, nieszczelności i plastików wokół. W zamian szyberdachu auto ma klimatyzację.
Stan techniczny zadowalający, nie spodziewałem się więcej po aucie 27 letnim. Samochód jeździ, skręca, hamuje. Stanowi dobrą bazę, w którą warto zainwestować czas i pieniądze, aby przywrócić mu świetność. Najmniej po zrobienia będzie miał blacharz, parę wgniotek parkingowych i zabezpieczenie antykorozyjne. Całe auto jest do lakierowania. Kwestia poszerzeń. Wydają się być w niezłym stanie, ładnie przylegają, raczej trzymają się na fabrycznych mocowaniach. Jedynie na lewym tylnym poszerzeniu ukruszony rant wielkości połowy paznokcia, może uda się nadlać element. Kolor poszerzeń to pełna gama szarości, od ciemnoszarego do "gołąbkowej" szarości. Więc wszystkie będą do odnowienia podobnie jak zderzaki. Listewki czerwone niekompletne, a jak są to niektóre pozaginane. Brak oznaczeń z lewego tylnego błotnika.
Mechanicznie do zrobienia na pewno zawieszenie przód i belka tylna, hamulce. Silnik w dość dobrym stanie. Elektryka działa.
Wnętrze kompletne, fotele pół skóra z materiałem Quartet (choć marzyła mi się tapicerka Ramier), niepoprzecierane, ale od słońca kolory zblakły i w fotelu kierowcy puściły szwy. Tapicer będzie miał co robić. Dywan podłogi bez plam, całkiem żywej barwy, ale ma koło fotela kierowcy rozdarcie 15 cm. Boczek drzwi kierowcy pofalowany, ale może uda się go "wyprasować". Deska ładna, o dziwo niepopękana od hiszpańskiego słońca.
Pracy przy samochodzie jest bardzo dużo, ale chyba warto, choć tanio nie będzie.
Pokazałbym zdjęcia, ale albo nie potrafię ich dodać, albo nie mam jeszcze uprawnień ( wyświetla mi się w profilu, że nie mam uprawnień do dodawania załączników) Proszę o wskazówki co do zdjęć.
Na bieżąco będę się radził forumowiczów i pewnie nie raz prosił o wskazówki i rady.
Pozdrawiam.
- nowak68
- Maniak
- Posty: 1892
- Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
- Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Świętygród
Re: GTI 1.9 z ziemi hiszpańskiej do Polski
Fajnie się czyta i mimo braku zdjęć już zapowiada się dobrze
Fotki chyba możesz dodawać po 5 poście
Fotki chyba możesz dodawać po 5 poście
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987
-
- Nowicjusz
- Posty: 38
- Rejestracja: 09 sie wt, 2016 9:13 am
- Posiadany PUG: 1.9 GTI, 403, 405 Mi16
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: GTI 1.9 z ziemi hiszpańskiej do Polski
To byłoby dobrze, może niedługo będę mógł je dodać.
-
- Uzalezniony
- Posty: 506
- Rejestracja: 14 kwie pn, 2014 1:53 pm
- Posiadany PUG: CJ
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: GTI 1.9 z ziemi hiszpańskiej do Polski
Przedstaw 403 i akurat będzie
- kylo_k2
- Junior
- Posty: 363
- Rejestracja: 18 sie sob, 2012 5:13 pm
- Posiadany PUG: 205 forever 3D 1.4 1995r. Citroen C4 VTS, Nissan Terrano WD21
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa - Konstancin
Re: GTI 1.9 z ziemi hiszpańskiej do Polski
403 to Columbo jeździł, tylko w wersji Cabrio. Bardzo ładne auto.
-
- Nowicjusz
- Posty: 38
- Rejestracja: 09 sie wt, 2016 9:13 am
- Posiadany PUG: 1.9 GTI, 403, 405 Mi16
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
- grzechuuu205
- Maniak
- Posty: 1417
- Rejestracja: 03 lis czw, 2005 4:09 pm
- Posiadany PUG: 1.9 GTI XU9JAZ
- Numer Gadu-gadu: 2800082
- Lokalizacja: Bojanowo (WLKP)
Re: GTI 1.9 z ziemi hiszpańskiej do Polski
Fajny, trochę tu trochę tam i będzie
Ledwo w Polsce i już deszcz, który rozsadzil spoiler
Ledwo w Polsce i już deszcz, który rozsadzil spoiler
-
- Nowicjusz
- Posty: 38
- Rejestracja: 09 sie wt, 2016 9:13 am
- Posiadany PUG: 1.9 GTI, 403, 405 Mi16
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: GTI 1.9 z ziemi hiszpańskiej do Polski
Trochę zdjęć wnętrza. W najgorszym stanie jest fotel kierowcy, który rozlazł się w szwach. Reszta trzyma fason, ale materiał środków foteli w mniejszym lub większym stopniu wypłowiał. Szykuje się niezła robota dla tapicera. Czy ktoś z kolegów z forum z Wrocławia zna jakieś opinie o tapicerach z Hercena lub Rychtalskiej. A może polecicie kogoś innego z okolic?
- jarema205
- Maniak
- Posty: 1068
- Rejestracja: 08 wrz sob, 2012 7:58 pm
- Posiadany PUG: GTI, CJ, XR, XRD, XRD, LOOK
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kielce
Re: GTI 1.9 z ziemi hiszpańskiej do Polski
To jest ten sam, który był na olx za 25k? Kupiłeś czy chciałeś sprzedać?
XR in PROGRESS
-
- Nowicjusz
- Posty: 38
- Rejestracja: 09 sie wt, 2016 9:13 am
- Posiadany PUG: 1.9 GTI, 403, 405 Mi16
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: GTI 1.9 z ziemi hiszpańskiej do Polski
Kupiłem. Oczywiście nie za taką absurdalną cenę.
-
- Uzalezniony
- Posty: 506
- Rejestracja: 14 kwie pn, 2014 1:53 pm
- Posiadany PUG: CJ
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: GTI 1.9 z ziemi hiszpańskiej do Polski
Napisz mi na priv, dodam Cię na fejsie do grupy Classic Cars Wrocław, tam na bank sie ktoś znajdzie.
- nowak68
- Maniak
- Posty: 1892
- Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
- Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Świętygród
Re: GTI 1.9 z ziemi hiszpańskiej do Polski
Sporo pracy będzie przy aucie ,ale jest bardzo fajny.
Gdybyś potrzebował blend w lewy błotnik to mam szare do gti 1.9. Tylko pytanie:czy oryginalnie były szare czy czarne?
Gdybyś potrzebował blend w lewy błotnik to mam szare do gti 1.9. Tylko pytanie:czy oryginalnie były szare czy czarne?
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987
-
- Nowicjusz
- Posty: 38
- Rejestracja: 09 sie wt, 2016 9:13 am
- Posiadany PUG: 1.9 GTI, 403, 405 Mi16
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: GTI 1.9 z ziemi hiszpańskiej do Polski
Dwa zdjęcia oznaczeń z prawego błotnika. Chyba są czarne? Ale co wy sądzicie, bo wiele więcej ich widzieliście.
Jeszcze dwa szybkie pytania. Macie jakieś pomysły jak odtworzyć kształt panelu drzwi? I czy myślicie, że uda się nadlać plastikiem ubytek w poszerzeniu?
Jeszcze dwa szybkie pytania. Macie jakieś pomysły jak odtworzyć kształt panelu drzwi? I czy myślicie, że uda się nadlać plastikiem ubytek w poszerzeniu?
- grzechuuu205
- Maniak
- Posty: 1417
- Rejestracja: 03 lis czw, 2005 4:09 pm
- Posiadany PUG: 1.9 GTI XU9JAZ
- Numer Gadu-gadu: 2800082
- Lokalizacja: Bojanowo (WLKP)
Re: GTI 1.9 z ziemi hiszpańskiej do Polski
o kurde co sie z tym boczkiem na tych drzwiach stalo? czy on w piecu stal?
- kylo_k2
- Junior
- Posty: 363
- Rejestracja: 18 sie sob, 2012 5:13 pm
- Posiadany PUG: 205 forever 3D 1.4 1995r. Citroen C4 VTS, Nissan Terrano WD21
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa - Konstancin
Re: GTI 1.9 z ziemi hiszpańskiej do Polski
raczej wody dostał.