205 XS obecnie XSD
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 06 sty śr, 2016 12:29 pm
- Posiadany PUG: 406 td, 205 XSD
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Poznań
205 XS obecnie XSD
Witam wszystkich forumowiczów. Chciałem się pochwalić moją drugą 205. Samochód w moim posiadaniu od roku. W samochodzie od samego początku falowały obroty, dodatkowo okazało się że silnik spala olej, dlatego też zapadła decyzja o zmianie silnika na diesla. Serce pochodzi z 405 mojego taty, przebieg około 800tys km, nigdy nie było problemu z odpalaniem nawet w największe mrozy.
Zanim silnik się znalazł w 205 wymieniłem następujące części:
-łańcuch pompy olejowej
-uszczelka oraz korek miski olejowej
- simeringi na wale i wałku
-kompletny rozrząd
-kompletne sprzęgło, tulejki łapy , simerning wałka sprzęgłowego
-pasek alternatora oraz pompy podciśnieniowej
-alternator oraz rozrusznik zregenerowany
-węże układu chłodzenia( dwóch nie udało się zdobyć)
- chłodnica oraz nagrzewnica
-podstawa filtra paliwa z Citroena Xantii
-nowe półosie i simeringi
- zamontowane wentylatory od diesla
-sierżant oraz cięgna
- rura wydechowa
-wszystkie poduszki silnika
-gumy stabilizatora
Za czasów 405 zregenerowana została pompa wtryskowa oraz założone nowe końcówki wtryskiwaczy
na pewno coś pominąłem jak sobie przypomnę to dopisze
Zanim silnik się znalazł w 205 wymieniłem następujące części:
-łańcuch pompy olejowej
-uszczelka oraz korek miski olejowej
- simeringi na wale i wałku
-kompletny rozrząd
-kompletne sprzęgło, tulejki łapy , simerning wałka sprzęgłowego
-pasek alternatora oraz pompy podciśnieniowej
-alternator oraz rozrusznik zregenerowany
-węże układu chłodzenia( dwóch nie udało się zdobyć)
- chłodnica oraz nagrzewnica
-podstawa filtra paliwa z Citroena Xantii
-nowe półosie i simeringi
- zamontowane wentylatory od diesla
-sierżant oraz cięgna
- rura wydechowa
-wszystkie poduszki silnika
-gumy stabilizatora
Za czasów 405 zregenerowana została pompa wtryskowa oraz założone nowe końcówki wtryskiwaczy
na pewno coś pominąłem jak sobie przypomnę to dopisze
- FrogsterPL
- Junior
- Posty: 166
- Rejestracja: 23 sty sob, 2016 11:56 am
- Posiadany PUG: 205 1.1 XL
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Kontakt:
Re: 205 XS obecnie XSD
Z tego "nowego-starego" silnika można by jeść, szacun jak to wygląda! Tym większy, biorąc pod uwagę przebieg jaki ten silnik już ma za sobą
- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6945
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: 205 XS obecnie XSD
TAK wygląda XUD po 800 tysiącach? Po prostu niesamowite
Jaki to dokładnie silnik? Te w 405 miały chyba bliżej 70 koni, z tego co mi tam świta.
Jak teraz sprawuje się 205-tka? Napisz coś więcej, daj więcej fot. Świetny temat, świetny projekt
Jaki to dokładnie silnik? Te w 405 miały chyba bliżej 70 koni, z tego co mi tam świta.
Jak teraz sprawuje się 205-tka? Napisz coś więcej, daj więcej fot. Świetny temat, świetny projekt
Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
- nowak68
- Maniak
- Posty: 1892
- Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
- Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Świętygród
Re: 205 XS obecnie XSD
Panieee, to mi się podoba Skrzynia z 205?
Raf, tam nawet było 71 qni
Raf, tam nawet było 71 qni
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 06 sty śr, 2016 12:29 pm
- Posiadany PUG: 406 td, 205 XSD
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Poznań
Re: 205 XS obecnie XSD
Silnik posiadał fabrycznie 64km, przebieg wysoki bo 405 latała na taxie we Francji. Najbardziej zależało mi na niezawodność i dźwięku XUD9 w którym jestem zakochany, ciekawostką jest to że fabrycznie siedział właśnie tam diesel, skrzynia została z 405
- czargosia
- Junior
- Posty: 415
- Rejestracja: 26 sty ndz, 2014 10:44 pm
- Posiadany PUG: 205 CTI 91-gutek, 205 Rallye 1,9 , 205 Automatic 1,9b+g 5D 89r,
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Olsztyn --- WARMIA I MAZURY
Re: 205 XS obecnie XSD
A jak z elektryką sobie poradziłeś? Obrotomierz działa? będziesz montował?
Zmieniałeś sprężyny? Ten silnik jest cięższy i potrzebne grubsze sprężyny na kolumnach kolumna mcphersona
Zmieniałeś sprężyny? Ten silnik jest cięższy i potrzebne grubsze sprężyny na kolumnach kolumna mcphersona
Peugeot 205 CTI zielony - Jak dorosnę będę JAGUAR-em
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 06 sty śr, 2016 12:29 pm
- Posiadany PUG: 406 td, 205 XSD
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Poznań
Re: 205 XS obecnie XSD
Z elektryką nie było żadnego problemu, z oryginalnej wiązki potrzebowałem tylko kabel na którym pojawia się +12V po przekręceniu stacyjki, potrzebny był do elektrozaworu na pompie wtryskowej, natomiast grzanie świec odbywa się poprzez zwykły przekaźnik i przełącznik w kabinie.Jestem w trakcie poszukiwań licznika z obrotomierzem od diesla, sprężyny zostały od wersji benzynowej, ale będe zmieniał na odpowiednie
- kylo_k2
- Junior
- Posty: 363
- Rejestracja: 18 sie sob, 2012 5:13 pm
- Posiadany PUG: 205 forever 3D 1.4 1995r. Citroen C4 VTS, Nissan Terrano WD21
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa - Konstancin
Re: 205 XS obecnie XSD
Sprężyny do diesel masz na fanpage fb za 100 prawie nowe.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- szasz
- Uzalezniony
- Posty: 739
- Rejestracja: 10 lip czw, 2014 8:45 am
- Posiadany PUG: XS '92 [i] Partner Tepee Outdoor 1.6 HDI [i] Citroen C4 1.6 BlueHDI
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Gdańsk, miasto rodzinne Tomaszów Lubelski
Re: 205 XS obecnie XSD
Śmiesznie wygląda wyskalowany do 6 tys. obrotów
Ale żarówki to mi też by się przydało wymienić
Powodzenia.
Ale żarówki to mi też by się przydało wymienić
Powodzenia.
Zawsze iść, rozkaz który mam we krwi..