205 XR Beige Mayfair '91
- Filipczak
- Junior
- Posty: 484
- Rejestracja: 25 sty sob, 2014 9:32 pm
- Posiadany PUG: Był: GT 1992 1.4, Green 1991 1.4, CTI 1990 1.9, Junior 1987 1.1 Jest: XR 1.1 '91
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wieliczka/Kraków
205 XR Beige Mayfair '91
Cześć wszystkim,
Zabieram się za rozpoczęcie tego wątku od kilku miesięcy, w końcu chyba nadszedł ten moment.
Zacznijmy od początku. Końcem sierpnia zawiozłem swoje GT do mechanika, w celu ogarnięcia pozytywu na przednim kole, wyjechałem wtedy na ponad tygodniową delegację z nadzieją, że samochód będzie już gotowy jak wrócę, tak się jednak nie stało. Nie chciałem wyciągać 5d z warsztatu za wszelką cenę, więc postanowiłem, że kupię inną, tanią 205, żeby pojeździć nią chwilę i sprzedać jak GT będzie gotowe. Na OLX od kilku tygodni wisiał 205 XR, bez szybra, 1.1, z wgniecionymi drzwiami, szczerze nawet nie za bardzo się zastanawiałem nad nim, nie trafiał zupełnie w to, czego szukałem. Jednak za namową Rafała i z braku innych dostępnych egzemplarzy na rynku pojechałem pod Wrocław, żeby obejrzeć tę "biedę". Samochód o dziwo wyglądał lepiej niż w ogłoszeniu, jeździł tragicznie: obijał się wydech o osłonę przy cofaniu, nie działał żaden z hamulców, opony były chyba starsze ode mnie, a tylny tłumik popierdywał zachęcając do kręcenia wściekłych 60KM jak najwyżej. Te wszystkie wady nie miały znaczenia, bo cena samochodu była absurdalnie niska, więc zdecydowałem się na zakup. Powrót do domu okazał się jedną z przyjemniejszych podróży w moim życiu, cały czas autostradą, więc nie przeszkadzał mi brak hamulców, spalanie przy prędkości ok 110-120km/h wyniosło 5,5l/100km, ale przede wszystkim wygoda foteli nieporównywalna do "kubełków" z GT.
Po powrocie do domu porządnie umyłem XR'ka
Następnie udałem się na oględziny "zdobyczy" przez Rafała i Józka, gdzie też Raf zrobił kilka dobrych zdjęć ukazujących stan stan samochodu i jego genialne wnętrze
Od kupna samochód wozi mnie wszędzie bezawaryjnie, przeszedł już kilka modyfikacji, na pierwszy ogień poszły hamulce, założyłem zestaw składający się z:
- Nowa pompa LPR z GTI 20,68mm
- Serwo z Partnera
- Zaciski z 206+ z 2012r 247mm pod lite tarcze, ale zupełnie inna konstrukcja niż Bendix, dzięki czemu świetnie działają
- Klocki i Tarcze Ferrodo
- Kompletny zestaw tylnych hamulców (szczęki, cylinderki, wszystkie elementy mocujące) TRW
- Nowy płyn hamulcowy Ferrodo
Zestaw jest aż za dobry, bardzo łatwo zablokować koła, praktycznie przy każdej prędkości
Następną modyfikacją zostały opony i felgi, nie chciałem kupować opon 13, trafiły się okazyjnie na OLX felgi z 405 mi16 ph1, do tego roczne, wielosezonowe opony Goodyear i dystans 5mm na tył (oryginalne et 29 powodowało tarcie tylnych opon o budę)
W międzyczasie XR przeszedł bezproblemowo przegląd, wykupiłem też OC, zmieniłem olej, świece, tłumik i kilka innych, małych elementów. Dostał też wosk Fusso, niewidzialną wycieraczkę na wszystkie szyby i wyczyściłem mu w miarę możliwości komorę silnika.
Zająłem się też wnętrzem, przetestowałem dwie drewniane kierownice: dedykowanego Raida z katalogu dodatków i Momo FL35, ostatecznie wybór padł na tę drugą. Jak widać na poniższych zdjęciach założyłem też duży daszek (Jeszcze raz dzięki Rafał za pomoc ) Plany na ten sezon są spore, nie będę za dużo na razie zdradzać, postaram się opisać wszystkie zmiany, które będą zachodzić w XR'ku. Mimo braku szybra polubiłem się z nim, odpala w największe mrozy, jest bardzo wygodny i całkiem ładny, chociaż nad tym ostatnim jeszcze popracuję. Na koniec kilka zdjęć z dotychczasowego okresu użytkowania
Zabieram się za rozpoczęcie tego wątku od kilku miesięcy, w końcu chyba nadszedł ten moment.
Zacznijmy od początku. Końcem sierpnia zawiozłem swoje GT do mechanika, w celu ogarnięcia pozytywu na przednim kole, wyjechałem wtedy na ponad tygodniową delegację z nadzieją, że samochód będzie już gotowy jak wrócę, tak się jednak nie stało. Nie chciałem wyciągać 5d z warsztatu za wszelką cenę, więc postanowiłem, że kupię inną, tanią 205, żeby pojeździć nią chwilę i sprzedać jak GT będzie gotowe. Na OLX od kilku tygodni wisiał 205 XR, bez szybra, 1.1, z wgniecionymi drzwiami, szczerze nawet nie za bardzo się zastanawiałem nad nim, nie trafiał zupełnie w to, czego szukałem. Jednak za namową Rafała i z braku innych dostępnych egzemplarzy na rynku pojechałem pod Wrocław, żeby obejrzeć tę "biedę". Samochód o dziwo wyglądał lepiej niż w ogłoszeniu, jeździł tragicznie: obijał się wydech o osłonę przy cofaniu, nie działał żaden z hamulców, opony były chyba starsze ode mnie, a tylny tłumik popierdywał zachęcając do kręcenia wściekłych 60KM jak najwyżej. Te wszystkie wady nie miały znaczenia, bo cena samochodu była absurdalnie niska, więc zdecydowałem się na zakup. Powrót do domu okazał się jedną z przyjemniejszych podróży w moim życiu, cały czas autostradą, więc nie przeszkadzał mi brak hamulców, spalanie przy prędkości ok 110-120km/h wyniosło 5,5l/100km, ale przede wszystkim wygoda foteli nieporównywalna do "kubełków" z GT.
Po powrocie do domu porządnie umyłem XR'ka
Następnie udałem się na oględziny "zdobyczy" przez Rafała i Józka, gdzie też Raf zrobił kilka dobrych zdjęć ukazujących stan stan samochodu i jego genialne wnętrze
Od kupna samochód wozi mnie wszędzie bezawaryjnie, przeszedł już kilka modyfikacji, na pierwszy ogień poszły hamulce, założyłem zestaw składający się z:
- Nowa pompa LPR z GTI 20,68mm
- Serwo z Partnera
- Zaciski z 206+ z 2012r 247mm pod lite tarcze, ale zupełnie inna konstrukcja niż Bendix, dzięki czemu świetnie działają
- Klocki i Tarcze Ferrodo
- Kompletny zestaw tylnych hamulców (szczęki, cylinderki, wszystkie elementy mocujące) TRW
- Nowy płyn hamulcowy Ferrodo
Zestaw jest aż za dobry, bardzo łatwo zablokować koła, praktycznie przy każdej prędkości
Następną modyfikacją zostały opony i felgi, nie chciałem kupować opon 13, trafiły się okazyjnie na OLX felgi z 405 mi16 ph1, do tego roczne, wielosezonowe opony Goodyear i dystans 5mm na tył (oryginalne et 29 powodowało tarcie tylnych opon o budę)
W międzyczasie XR przeszedł bezproblemowo przegląd, wykupiłem też OC, zmieniłem olej, świece, tłumik i kilka innych, małych elementów. Dostał też wosk Fusso, niewidzialną wycieraczkę na wszystkie szyby i wyczyściłem mu w miarę możliwości komorę silnika.
Zająłem się też wnętrzem, przetestowałem dwie drewniane kierownice: dedykowanego Raida z katalogu dodatków i Momo FL35, ostatecznie wybór padł na tę drugą. Jak widać na poniższych zdjęciach założyłem też duży daszek (Jeszcze raz dzięki Rafał za pomoc ) Plany na ten sezon są spore, nie będę za dużo na razie zdradzać, postaram się opisać wszystkie zmiany, które będą zachodzić w XR'ku. Mimo braku szybra polubiłem się z nim, odpala w największe mrozy, jest bardzo wygodny i całkiem ładny, chociaż nad tym ostatnim jeszcze popracuję. Na koniec kilka zdjęć z dotychczasowego okresu użytkowania
- szasz
- Uzalezniony
- Posty: 739
- Rejestracja: 10 lip czw, 2014 8:45 am
- Posiadany PUG: XS '92 [i] Partner Tepee Outdoor 1.6 HDI [i] Citroen C4 1.6 BlueHDI
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Gdańsk, miasto rodzinne Tomaszów Lubelski
Re: 205 XR Beige Mayfair '91
Bardzo ładny wóz, poza tym widać efekt Twoich zabiegów.
Kolor wnętrza koreluje z kolorem nadwozia, co oczywiste, jest to bardzo ładne połączenie.
Powodzenia Filip i przyjemności z użytkowania.
Tapatalk z xcovera
Kolor wnętrza koreluje z kolorem nadwozia, co oczywiste, jest to bardzo ładne połączenie.
Powodzenia Filip i przyjemności z użytkowania.
Tapatalk z xcovera
Zawsze iść, rozkaz który mam we krwi..
- mulec
- Junior
- Posty: 241
- Rejestracja: 07 sty wt, 2014 8:29 pm
- Posiadany PUG: 205 1.1 XR (91'), 205 1.8D Mito (95')
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
Re: 205 XR Beige Mayfair '91
Super że go uratowałeś i godnie służy, będę kibicował
Gdzie dorwałeś ten daszek beżowy? Szukam od 3 lat w tym kolorze i na nic nie trafiłem
Gdzie dorwałeś ten daszek beżowy? Szukam od 3 lat w tym kolorze i na nic nie trafiłem
- nowak68
- Maniak
- Posty: 1892
- Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
- Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Świętygród
Re: 205 XR Beige Mayfair '91
Bardzo ładne wnętrze, bardzo ładne auto
Ale Ty i drewno?
Ale Ty i drewno?
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987
- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6945
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: 205 XR Beige Mayfair '91
Drewno było już w GT. Ale do tego wnętrza pasuje jeszcze lepiej.
Dobrze Filipczak, że się dałeś namówić, bo to naprawdę fajny, zdrowy XR z potencjałem. A w relacji jakość-cena to chyba przebija większość forumowych wozów.
Czekam, co tam dalej się będzie działo. Bo wizualnie i mechanicznie na pewno sporo się tutaj odmieni...
Dobrze Filipczak, że się dałeś namówić, bo to naprawdę fajny, zdrowy XR z potencjałem. A w relacji jakość-cena to chyba przebija większość forumowych wozów.
Czekam, co tam dalej się będzie działo. Bo wizualnie i mechanicznie na pewno sporo się tutaj odmieni...
Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
- DJPreZes
- Moderator
- Posty: 4593
- Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros/307
- Numer Gadu-gadu: 2516096
- Lokalizacja: Gdynia
Re: 205 XR Beige Mayfair '91
Wygodne fotele bieda? Eee? Wygodniejsze niż kubełki? Hyy?? Ja z nich wypadałem jak jeździłem Greenem, każdy zakręt i musiałem się opierać o drzwi albo wpadać na pasażera obok Fotele bieda są absurdalnie niewygodne jak dla mnie.
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6945
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: 205 XR Beige Mayfair '91
Jeżdżę 7 lat na "biedzie", ponad 100 tysięcy natłuczone i ani razu nie doświadczyłem sytuacji, o której wspomina DJPrezes Do tego mnóstwo osób wożonych przeze mnie w tym czasie chwaliło wygodę tych taboretów.
Chyba tyczą się nas inne prawa fizyki albo po prostu punkt widzenia zależy od punktu siedzenia - jak kupiłem dizla, to pamiętam, jak pisałeś, że popełniam ekonomiczne samobójstwo
Chyba tyczą się nas inne prawa fizyki albo po prostu punkt widzenia zależy od punktu siedzenia - jak kupiłem dizla, to pamiętam, jak pisałeś, że popełniam ekonomiczne samobójstwo
Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
- Filipczak
- Junior
- Posty: 484
- Rejestracja: 25 sty sob, 2014 9:32 pm
- Posiadany PUG: Był: GT 1992 1.4, Green 1991 1.4, CTI 1990 1.9, Junior 1987 1.1 Jest: XR 1.1 '91
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wieliczka/Kraków
Re: 205 XR Beige Mayfair '91
Moje bieda fotele w Greenie tez byly tragiczne, te sa swietne. Ja nie mam problemu z wypadaniem przez drzwi, gorzej z pasazerami
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- DJPreZes
- Moderator
- Posty: 4593
- Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros/307
- Numer Gadu-gadu: 2516096
- Lokalizacja: Gdynia
Re: 205 XR Beige Mayfair '91
Z moim grubym zadem nadal wole kubełki niż taborety Za to w 307 mam niby kubełkowate, ale tam to siedzę jak na taborecie i wszystko mnie gniecie
Rafału, a co do diesla, to wiesz - wszystkim niby pali 4,5/100 a mój 7.2/100 (w przypadku 1.6 HDI w 307, choć w 406 to też ludzie płakali, że mają coś nie tak i im jara 4.9 i co jest uszkodzone, a ja miałem ok 6.8 i się cieszyłem ;]). Przy mojej jeździe pewnie sporo taniej by wyszło u mnie lpg, albo najlepiej bilet miesięczny
Rafału, a co do diesla, to wiesz - wszystkim niby pali 4,5/100 a mój 7.2/100 (w przypadku 1.6 HDI w 307, choć w 406 to też ludzie płakali, że mają coś nie tak i im jara 4.9 i co jest uszkodzone, a ja miałem ok 6.8 i się cieszyłem ;]). Przy mojej jeździe pewnie sporo taniej by wyszło u mnie lpg, albo najlepiej bilet miesięczny
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
-
- Uzalezniony
- Posty: 506
- Rejestracja: 14 kwie pn, 2014 1:53 pm
- Posiadany PUG: CJ
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: 205 XR Beige Mayfair '91
Taborety FTW
Zostawiasz w ory, czy planujesz jakieś modyfikacje?
Zostawiasz w ory, czy planujesz jakieś modyfikacje?
- nowak68
- Maniak
- Posty: 1892
- Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
- Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Świętygród
Re: 205 XR Beige Mayfair '91
Kubełki wiadomo, trzymają jak to kubełki. Jednak w całej gamie taboretów, najlepsze są w automatikach. Nie wiem czy to jakość gąbki, czy szerokość siedzidła, ale świetnie się spisują i trzymają dobrze. Faktycznie najgorsze miałem w Greenie
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987
- Filipczak
- Junior
- Posty: 484
- Rejestracja: 25 sty sob, 2014 9:32 pm
- Posiadany PUG: Był: GT 1992 1.4, Green 1991 1.4, CTI 1990 1.9, Junior 1987 1.1 Jest: XR 1.1 '91
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wieliczka/Kraków
Re: 205 XR Beige Mayfair '91
Wymienie tylko, jesli uda mi sie znalezc pewien rodzaj, ktorego poszukuje, jednak nie planuje tej modyfikacji w najblizszym czasie. Jako pierwsze bede robil inne modyfikacje poprawiajace przede wszystkim prowadzenie i przyspieszanieIndjana pisze:Taborety FTW
Zostawiasz w ory, czy planujesz jakieś modyfikacje?
- szasz
- Uzalezniony
- Posty: 739
- Rejestracja: 10 lip czw, 2014 8:45 am
- Posiadany PUG: XS '92 [i] Partner Tepee Outdoor 1.6 HDI [i] Citroen C4 1.6 BlueHDI
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Gdańsk, miasto rodzinne Tomaszów Lubelski
Re: 205 XR Beige Mayfair '91
A więc motor..Filipczak pisze: przede wszystkim prowadzenie i przyspieszanie
Tapatalk z xcovera
Zawsze iść, rozkaz który mam we krwi..
- Filipczak
- Junior
- Posty: 484
- Rejestracja: 25 sty sob, 2014 9:32 pm
- Posiadany PUG: Był: GT 1992 1.4, Green 1991 1.4, CTI 1990 1.9, Junior 1987 1.1 Jest: XR 1.1 '91
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wieliczka/Kraków
Re: 205 XR Beige Mayfair '91
Tak, 1.1 pali przy mojej jezdzie w miescie tylko 0.5l mniej niz palilo CTI i tyle samo ile palil GT, wiec nie widze ekonomicznego powodu pozostania przy 60KMszasz pisze:A więc motor..Filipczak pisze: przede wszystkim prowadzenie i przyspieszanie
- fila1223
- Uzalezniony
- Posty: 844
- Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 8:47 pm
- Posiadany PUG: 205 zenith s16 in progres
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kielce
Re: 205 XR Beige Mayfair '91
a ja dorzucę, że popieram felunek