Forever 1.1 Wrocław
-
- Nowicjusz
- Posty: 56
- Rejestracja: 31 mar pt, 2017 1:26 pm
- Posiadany PUG: Peugeot 205 1,1 Forever
- Numer Gadu-gadu: 57279879
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Forever 1.1 Wrocław
Doskonale to wiem, ze kasy włozonej w tego forevera nie odzyskam a na pewno przez najbliższe 10 lat.
GTi szukałem, ale w stanie jak ten forever to muszę dodać jeszcze min. 10 tysi i robić tak samo a nawet od razu buda do piaskowania co skończy sie 25-30 tysi, bo ja lipy nie robię.
Ja chciałem najpierw sobie fajnie pojezdzić taką 205 tką,, ale.... skoro cały dół do wymiany to może od razu od GTI ( jeżeli różnica pomięcy cześciami nowymi jak do 1,1 nie bedzie większa niż + 50% ). Po ostatnich dyskusjach chyba odpuszczę tył GTI.
Dlaczego, bo belka skrętna np. od 309 ma inną sztywność ( większą ) szerokość mnie nie przeraża + 2 x 2cm ale sztywnośc tak, bo to zmienia charakterystyke prowadzenia w stosunku do fabrycznej 205 GTI., nie bedzie to auto do sportu więc korektor siły hamowania nie zagości, w takim razie bez sensu są tarcze ( pomijam, że na razie silnik 60 kM .
Czyli zostaje róznica przodu ... sanki można dospawac mocowanie wahacza , wahacze byc może się uda kupić nowe zamienniki, łacznki są , zaciski szukamy lepsze od serii - prosze o sugestie !!!!- chce kupić nowe zaciski, tarcze i klocki.
Amory szukam nowe - wiec co szkodzi kupic lepsze + obniżone progresywne sprężyny.
Belkę obniże o jeden zabek przy regeneracji i będzie siedział jak należy.
Jak sie w czymś myle to prosze o uwagi - troche jeszcze szukam we mgle .
Ps. czytałem wątek z pugiem Haku i..... bardzo się zdziwiłem, że pochlastał GTI ale jak doczytałem do końca to mi ulzyło .
GTi szukałem, ale w stanie jak ten forever to muszę dodać jeszcze min. 10 tysi i robić tak samo a nawet od razu buda do piaskowania co skończy sie 25-30 tysi, bo ja lipy nie robię.
Ja chciałem najpierw sobie fajnie pojezdzić taką 205 tką,, ale.... skoro cały dół do wymiany to może od razu od GTI ( jeżeli różnica pomięcy cześciami nowymi jak do 1,1 nie bedzie większa niż + 50% ). Po ostatnich dyskusjach chyba odpuszczę tył GTI.
Dlaczego, bo belka skrętna np. od 309 ma inną sztywność ( większą ) szerokość mnie nie przeraża + 2 x 2cm ale sztywnośc tak, bo to zmienia charakterystyke prowadzenia w stosunku do fabrycznej 205 GTI., nie bedzie to auto do sportu więc korektor siły hamowania nie zagości, w takim razie bez sensu są tarcze ( pomijam, że na razie silnik 60 kM .
Czyli zostaje róznica przodu ... sanki można dospawac mocowanie wahacza , wahacze byc może się uda kupić nowe zamienniki, łacznki są , zaciski szukamy lepsze od serii - prosze o sugestie !!!!- chce kupić nowe zaciski, tarcze i klocki.
Amory szukam nowe - wiec co szkodzi kupic lepsze + obniżone progresywne sprężyny.
Belkę obniże o jeden zabek przy regeneracji i będzie siedział jak należy.
Jak sie w czymś myle to prosze o uwagi - troche jeszcze szukam we mgle .
Ps. czytałem wątek z pugiem Haku i..... bardzo się zdziwiłem, że pochlastał GTI ale jak doczytałem do końca to mi ulzyło .
Youngtimer'y sa the best - ujeżdżam Puga 205 1,1 Forever z 1994 roku oraz Opla Kadett'a E z 1987 roku. Była też do niedawna Sierra 2,0 DOHC z 1991 roku .
-
- Nowicjusz
- Posty: 56
- Rejestracja: 31 mar pt, 2017 1:26 pm
- Posiadany PUG: Peugeot 205 1,1 Forever
- Numer Gadu-gadu: 57279879
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Forever 1.1 Wrocław
Ten mój pug ma jedną zaletę: jest 100% oryginał, nie bity, garażowany, nie modzony i fajnie z wierzchu wyglada + zauroczenie dachem. Kiedy jechałem spokojnie z otwartym dachem uchylonymi i opuszczonymi oknami - wrażnie prawie jak z kabrio .
Wada - dziadek jeżdził nim do "zdychu" - nic nie wymieniał oprócz oleju i robienia zaprawek na progach .
Sorki za taki czarny humor, ale moze tak czuł że on zejdzie pierwszy - zmarł 2 lata temu i pug stał w stodole aż rodzina nie zrobiła sprawy spadkowej i wtedy go wyhaczyłem na OLX .
Pewną zaletą tej sytuacji jest to, że niczego z mechaniki podwozia nie żal wywalić . Mam więc cart blanche w jej odbudowie.
Czy warto iść w lepsze graty niz fabryczne 1,1 ? jestem w trakcie zastanawiania się i liczenia kosztów.
Bo to, że z 3 punktowym wahaczem auto zacznei lepiej skręcać to wiem na pewno .
Wada - dziadek jeżdził nim do "zdychu" - nic nie wymieniał oprócz oleju i robienia zaprawek na progach .
Sorki za taki czarny humor, ale moze tak czuł że on zejdzie pierwszy - zmarł 2 lata temu i pug stał w stodole aż rodzina nie zrobiła sprawy spadkowej i wtedy go wyhaczyłem na OLX .
Pewną zaletą tej sytuacji jest to, że niczego z mechaniki podwozia nie żal wywalić . Mam więc cart blanche w jej odbudowie.
Czy warto iść w lepsze graty niz fabryczne 1,1 ? jestem w trakcie zastanawiania się i liczenia kosztów.
Bo to, że z 3 punktowym wahaczem auto zacznei lepiej skręcać to wiem na pewno .
Youngtimer'y sa the best - ujeżdżam Puga 205 1,1 Forever z 1994 roku oraz Opla Kadett'a E z 1987 roku. Była też do niedawna Sierra 2,0 DOHC z 1991 roku .
- fila1223
- Uzalezniony
- Posty: 844
- Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 8:47 pm
- Posiadany PUG: 205 zenith s16 in progres
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kielce
Re: Forever 1.1 Wrocław
A jakie felgi chcesz wstawiać do forevera ?
Jak 14 to maksymalnie tarcza bodajrze 266mm z citroena c2 z zaciskiem wejdzie, jak 15 to wejda hamulce z 306 gti na tarczy 283mm
Jak 14 to maksymalnie tarcza bodajrze 266mm z citroena c2 z zaciskiem wejdzie, jak 15 to wejda hamulce z 306 gti na tarczy 283mm
-
- Nowicjusz
- Posty: 56
- Rejestracja: 31 mar pt, 2017 1:26 pm
- Posiadany PUG: Peugeot 205 1,1 Forever
- Numer Gadu-gadu: 57279879
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Forever 1.1 Wrocław
Własnie widziałem te tarcze 266 mm i moim zdaniem spoko wystarczą . Felgi chcę dać od GTI - jestem w trakcie namierzania solniczek 14 cali od GTI . Nawet wiekszych nie planowałem a nawet mam felgi 13 i zimówki na nie chciałem włożyć
Ale dzieki za info, rozumiem, że pasują od C2 plug & play ?
Ale dzieki za info, rozumiem, że pasują od C2 plug & play ?
Youngtimer'y sa the best - ujeżdżam Puga 205 1,1 Forever z 1994 roku oraz Opla Kadett'a E z 1987 roku. Była też do niedawna Sierra 2,0 DOHC z 1991 roku .
-
- Nowicjusz
- Posty: 56
- Rejestracja: 31 mar pt, 2017 1:26 pm
- Posiadany PUG: Peugeot 205 1,1 Forever
- Numer Gadu-gadu: 57279879
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Forever 1.1 Wrocław
No chyba, ze np. wentylowane 244 mm z dobrym zaciskiem też dadzą radę ?. Niestety te dobre zaciski do takich tarcz to już nieco większy wydatek i moze lepiej dac 266 bez wentyli a wyjdzie taniej ?.
Ja mam w swoim CC zwykłe seryjne tarcze od punto 269 mm zamiast 240 i hamują jak trzeba, nawet na torze na profesjonalnej oponie dym idzie z zablokowanych opon . Wiekszy promień i klocek robi robotę, chociaz inni też z silnikami 1,2 jezdza na wentylowanych tarczach 240 mm od Marea i też dają radę zablokowac koła .
Ja mam w swoim CC zwykłe seryjne tarcze od punto 269 mm zamiast 240 i hamują jak trzeba, nawet na torze na profesjonalnej oponie dym idzie z zablokowanych opon . Wiekszy promień i klocek robi robotę, chociaz inni też z silnikami 1,2 jezdza na wentylowanych tarczach 240 mm od Marea i też dają radę zablokowac koła .
Youngtimer'y sa the best - ujeżdżam Puga 205 1,1 Forever z 1994 roku oraz Opla Kadett'a E z 1987 roku. Była też do niedawna Sierra 2,0 DOHC z 1991 roku .
- fila1223
- Uzalezniony
- Posty: 844
- Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 8:47 pm
- Posiadany PUG: 205 zenith s16 in progres
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kielce
Re: Forever 1.1 Wrocław
13 calówka nie mieści się na hamulce z tarczą 266mm niestety
- Filipczak
- Junior
- Posty: 484
- Rejestracja: 25 sty sob, 2014 9:32 pm
- Posiadany PUG: Był: GT 1992 1.4, Green 1991 1.4, CTI 1990 1.9, Junior 1987 1.1 Jest: XR 1.1 '91
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wieliczka/Kraków
Re: Forever 1.1 Wrocław
Najlepiej szukaj zaciskow z wersji do ktorych kupisz dobre, sportowe klocki. Mialem kiedys zaciski pod tarcze 266x22 z C3 2012r i dostepne byly tylko seryjne, drogowe klocki
Mialem te zaciski pod SL201 (silniczki z GTI 1.6/CTI) i zrywalo mi odwazniki, wiec raczej nie wejda pod kazda 14
Mialem te zaciski pod SL201 (silniczki z GTI 1.6/CTI) i zrywalo mi odwazniki, wiec raczej nie wejda pod kazda 14
- krzyska
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2097
- Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
- Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: okolice Kruszwicy
Re: Forever 1.1 Wrocław
A w solniczki mieszczą się heble z mocniejszych gti? Coś mi się kojarzy że nie bardzo to pasuje.
GTI_Efekt Masy
-
- Nowicjusz
- Posty: 56
- Rejestracja: 31 mar pt, 2017 1:26 pm
- Posiadany PUG: Peugeot 205 1,1 Forever
- Numer Gadu-gadu: 57279879
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Forever 1.1 Wrocław
No to dalej mam zagwozdkę czy 266 zwykłe czy 240 wentylowane .
Ponawiam pytanie czy zaciki od C2 pasuję bez przeróbek ??
pytam , bo sa w dobrym stanie takie zaciski po 20 zł za sztukę, wtedy do nich zwykłą tarcza 266 i już.
Bo jak nie pasują to co polecacie z wentylowanych 240 mm od jakiego auta pasują, nowe sa drogie, ale może coś się trafi w super stanie i tanio ?
Ponawiam pytanie czy zaciki od C2 pasuję bez przeróbek ??
pytam , bo sa w dobrym stanie takie zaciski po 20 zł za sztukę, wtedy do nich zwykłą tarcza 266 i już.
Bo jak nie pasują to co polecacie z wentylowanych 240 mm od jakiego auta pasują, nowe sa drogie, ale może coś się trafi w super stanie i tanio ?
Youngtimer'y sa the best - ujeżdżam Puga 205 1,1 Forever z 1994 roku oraz Opla Kadett'a E z 1987 roku. Była też do niedawna Sierra 2,0 DOHC z 1991 roku .
-
- Nowicjusz
- Posty: 56
- Rejestracja: 31 mar pt, 2017 1:26 pm
- Posiadany PUG: Peugeot 205 1,1 Forever
- Numer Gadu-gadu: 57279879
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Forever 1.1 Wrocław
Właśnei na urlopie przegladam stare numery tygodnika MOTOR i.... w 1985 roku trafiłem na artykuł o rajdach.
Widać ewidentnie jak Ari Vatanen na Peugeocie 206 turbo "klepie" wypasione Audice quattro
Widać ewidentnie jak Ari Vatanen na Peugeocie 206 turbo "klepie" wypasione Audice quattro
Youngtimer'y sa the best - ujeżdżam Puga 205 1,1 Forever z 1994 roku oraz Opla Kadett'a E z 1987 roku. Była też do niedawna Sierra 2,0 DOHC z 1991 roku .
- nowak68
- Maniak
- Posty: 1892
- Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
- Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Świętygród
Re: Forever 1.1 Wrocław
W Peugeocie205
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987
-
- Nowicjusz
- Posty: 56
- Rejestracja: 31 mar pt, 2017 1:26 pm
- Posiadany PUG: Peugeot 205 1,1 Forever
- Numer Gadu-gadu: 57279879
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Forever 1.1 Wrocław
No tak oczywiście w 205 - cos mi się omsknęło przy pisaniu.
Youngtimer'y sa the best - ujeżdżam Puga 205 1,1 Forever z 1994 roku oraz Opla Kadett'a E z 1987 roku. Była też do niedawna Sierra 2,0 DOHC z 1991 roku .
-
- Nowicjusz
- Posty: 56
- Rejestracja: 31 mar pt, 2017 1:26 pm
- Posiadany PUG: Peugeot 205 1,1 Forever
- Numer Gadu-gadu: 57279879
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Forever 1.1 Wrocław
Witam po urlopie i jak obiecałem wrzucam kosztorys mojego puga.
Do kosztorysu nalezy dodać jeszcze regenerację tylnej belki z czopami - wyjdzie tysiak jak nic .
To są ceny części z Inter Cars'u - od tego mogę mieć jeszcze 15 % rabatu. Nie zmienia to faktu, że.... trochę tego wyszło .
Robocizna w zaprzyjażnionym warsztacie ok. 3700 zł - na gotowo do jazdy ( z geometrią itp. ). Nie ukrywam, że cześć bedę chciał wykonać sam - tak dla przyjemności , ale spora czesc musze zlecić, ponieważ nie posiadam podnośnika ani garazu.
Koszty wychodzą sporę, więc jeszcze się łamię czy warto ???. Bez blacharki ( zakładam, że za 2-3 lata do wymiany będa progi ) wyjdzie z zakupem ponad 10 tysiaków a dalej to nie będzie żadne GTI.
Chętnie poznam Wasze opinie na temat zakresu naprawy i kosztów ??
Ja planowałem np. kupić kompletne przednie hamulce z GTI za 400 zł ( taką cenę juz mi ktoś zaproponował i jestem zainteresowany taką opcją, bo nowe zaciski kosztują tyle co do nowego drogiego auta ). Sprzegło musze wymienić przy okazji naprawy, bo bierze bardzo wysoko i to kwestia czasu kiedy się skończy a silnik się poci na uszczelnieniu wału korbowego.
Mam zamiar dospawać uszy do stabilizatora z przodu i dorwać wahacze 3 punktowe od GTI ( chyba znalazłem w necie nowe ), tak samo z amorami od GTi.
Generalnie myślałem "zaoszczędzić" kupując używane hamulce ( ale w dobrym stanie ) od GTI, na amorach to nei chce oszczędzać ani na sprężynach, ale gdyby ktoś z Was miał coś w b.db stanie używanego w dobrej cenie lub zbędnego w garażu to chętnie kupię i przytulę obnizając koszty reanimacji puga.
Może macie jakieś inne sugestie ?? - jestem otwarty na pomysły.
Do kosztorysu nalezy dodać jeszcze regenerację tylnej belki z czopami - wyjdzie tysiak jak nic .
To są ceny części z Inter Cars'u - od tego mogę mieć jeszcze 15 % rabatu. Nie zmienia to faktu, że.... trochę tego wyszło .
Robocizna w zaprzyjażnionym warsztacie ok. 3700 zł - na gotowo do jazdy ( z geometrią itp. ). Nie ukrywam, że cześć bedę chciał wykonać sam - tak dla przyjemności , ale spora czesc musze zlecić, ponieważ nie posiadam podnośnika ani garazu.
Koszty wychodzą sporę, więc jeszcze się łamię czy warto ???. Bez blacharki ( zakładam, że za 2-3 lata do wymiany będa progi ) wyjdzie z zakupem ponad 10 tysiaków a dalej to nie będzie żadne GTI.
Chętnie poznam Wasze opinie na temat zakresu naprawy i kosztów ??
Ja planowałem np. kupić kompletne przednie hamulce z GTI za 400 zł ( taką cenę juz mi ktoś zaproponował i jestem zainteresowany taką opcją, bo nowe zaciski kosztują tyle co do nowego drogiego auta ). Sprzegło musze wymienić przy okazji naprawy, bo bierze bardzo wysoko i to kwestia czasu kiedy się skończy a silnik się poci na uszczelnieniu wału korbowego.
Mam zamiar dospawać uszy do stabilizatora z przodu i dorwać wahacze 3 punktowe od GTI ( chyba znalazłem w necie nowe ), tak samo z amorami od GTi.
Generalnie myślałem "zaoszczędzić" kupując używane hamulce ( ale w dobrym stanie ) od GTI, na amorach to nei chce oszczędzać ani na sprężynach, ale gdyby ktoś z Was miał coś w b.db stanie używanego w dobrej cenie lub zbędnego w garażu to chętnie kupię i przytulę obnizając koszty reanimacji puga.
Może macie jakieś inne sugestie ?? - jestem otwarty na pomysły.
Youngtimer'y sa the best - ujeżdżam Puga 205 1,1 Forever z 1994 roku oraz Opla Kadett'a E z 1987 roku. Była też do niedawna Sierra 2,0 DOHC z 1991 roku .
-
- Uzalezniony
- Posty: 506
- Rejestracja: 14 kwie pn, 2014 1:53 pm
- Posiadany PUG: CJ
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Forever 1.1 Wrocław
Czy warto to musisz sam na to odpowiedzieć. Sam wtopiłem mnóstwo hajsu w swojego i czasami sobie pluje w brodę.
Jeśli chcesz przywracać do życia 205, może warto pomyśleć nad inną wersją?
Jeśli chcesz przywracać do życia 205, może warto pomyśleć nad inną wersją?
- nowak68
- Maniak
- Posty: 1892
- Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
- Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Świętygród
Re: Forever 1.1 Wrocław
Jeśli chcesz nim jeździć to musi być sprawny, a jeśli chcesz do tego jeździć z szykiem, to musi wyglądać.
Choćbyś nie wiem co i ile rzeczy dołożył z bogatszych wersji, nadal to będzie forever 1.1.
Ogarnij mechanikę, hamulce i zawieszenie na tym co jest i ciesz się jazdą. Zadbaj o wygląd minimalnymi kosztami (lub wykonaj co możesz sam), wymień to co popękane na całe i odśwież co się da przy pomocy dostępnych środków. Umyj, wysprzątaj, odśwież. Blacharka to duży koszt, ale jeśli to co jest obecnie nie wpływa na bezpieczeństwo i wygląd, to tylko zabezpiecz żeby gorzej nie było. Jeśli wszystko rozgrzebiesz, to końca nie będzie widać, a koszty będą tylko rosnąć i autem nie będziesz jeździć bo będzie w wiecznym remoncie.
Oczywiście, zawsze możesz wykonać kompletną renowację forevera 1.1
Choćbyś nie wiem co i ile rzeczy dołożył z bogatszych wersji, nadal to będzie forever 1.1.
Ogarnij mechanikę, hamulce i zawieszenie na tym co jest i ciesz się jazdą. Zadbaj o wygląd minimalnymi kosztami (lub wykonaj co możesz sam), wymień to co popękane na całe i odśwież co się da przy pomocy dostępnych środków. Umyj, wysprzątaj, odśwież. Blacharka to duży koszt, ale jeśli to co jest obecnie nie wpływa na bezpieczeństwo i wygląd, to tylko zabezpiecz żeby gorzej nie było. Jeśli wszystko rozgrzebiesz, to końca nie będzie widać, a koszty będą tylko rosnąć i autem nie będziesz jeździć bo będzie w wiecznym remoncie.
Oczywiście, zawsze możesz wykonać kompletną renowację forevera 1.1
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987