205 XR Beige Mayfair '91
- szasz
- Uzalezniony
- Posty: 739
- Rejestracja: 10 lip czw, 2014 8:45 am
- Posiadany PUG: XS '92 [i] Partner Tepee Outdoor 1.6 HDI [i] Citroen C4 1.6 BlueHDI
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Gdańsk, miasto rodzinne Tomaszów Lubelski
Re: 205 XR Beige Mayfair '91
Filip, powiedz co szykujesz. Obstawiam, że nie będzie to TU3M tylko co najmniej TU3S albo ten 1.3 z rally.. chyba że TU5JP coś tam
Tapatalk z xcovera
Tapatalk z xcovera
Zawsze iść, rozkaz który mam we krwi..
- Filipczak
- Junior
- Posty: 484
- Rejestracja: 25 sty sob, 2014 9:32 pm
- Posiadany PUG: Był: GT 1992 1.4, Green 1991 1.4, CTI 1990 1.9, Junior 1987 1.1 Jest: XR 1.1 '91
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wieliczka/Kraków
Re: 205 XR Beige Mayfair '91
Od ostatniego postu w tym temacie minęło już ponad pół roku, trochę się pozmieniało w tym czasie.
Jazda miękkim 1.1 była całkiem zabawna i wygodna, nic się nie psuło, nic nie stukało, udało mi się osiągać nawet całkiem zadowalające wyniki spalania, naprawy ograniczały się do wymiany spalonych żarówek, ogólnie nuda
Na jednej z grup na facebooku ktoś wystawił rajdową 306 na części wszedłem z ciekawości zobaczyć co tam ciekawego i znalazłem gwint Bilstein B14, długo się nie zastanawiałem i kilka dni później zestaw wylądował w XR'ku, obniżyłem też belkę o jeden ząbek, żeby wyrównać wysokość.
Kiedy przyzwyczaiłem się już do wypadających plomb na każdej dziurze stwierdziłem, że wielosezonowe opony na dużym balonie to jednak nie jest to czego potrzebuję, udało się więc dorwać komplet Rial Mesh w pugowym rozmiarze 15x6 et12, na to założyłem letnie Yokohamy 175/55/15. Auto zaczęło się już całkiem dobrze prowadzić, dobrze hamowało, ale nieważne jak mocno wciskałem gaz nie chciało jechać.
Poszukiwania silnika trwały dosyć długo, chciałem mocne TU, ale nie było absolutnie nic ciekawego na sprzedaż, w końcu przełamałem się i kupiłem XU9J1 bez osprzętu, skrzyni, wiązki itd, plany były na remont góry, założenie gaźników, krótkiej skrzyni itd, ale zabrakło czasu, funduszy i motywacji, silnik do dzisiaj leży w garażu na oponie i czeka na lepsze czasy.
Kiedy pogodziłem się już losem kupna zwykłego słupka 1.4 i oddania głowicy do obróbki, w sieci pojawiło się ciekawe ogłoszenie: silnik 1.6 8v z Saxo, ze skrzynią, po remoncie głowicy z portingiem, ze świeżym sprzęgłem, wiązką, komputerem, osprzętem, ogólnie kompletny swap w dobrej cenie. Następnego dnia silnik leżał na kolejnej oponie w garażu, a ja byłem na wycieczce do znajomego po dźwig do silników.
Sam proces wyciągnięcia 1.1 zajął mi jakieś 3-4h kolejny wieczór poświęciłem na czyszczenie komory(nie mogę sobie wybaczyć, że jednak nie zdecydowałem się na malowanie) i przekładkę kilku łap, mocowania alternatora, koła pasowego itd z 1.1 do 1.6. Trzeciego dnia silnik wjechał na swoje miejsce i zaczęła się żmudna praca w podpinanie wszystkiego na nowo. Przez długi czas nie mogłem znaleźć iskry, udało się to po ponad miesiącu (miałem już momenty, kiedy chciałem wystawić samochód na sprzedaż i mieć święty spokój). Przy swapie zmieniłem też całkiem sporo rzeczy:
- nowy czujnik położenia wału
- ściągnięty immobilizer z komputera
- nowe kable zapłonowe
- nowe świece
- nowy króciec wodny (kolektor wodny na pompę)
- nowe przewody paliwowe
- nowy akumulator
- nowy przekaźnik podwójny
- nowa prawa półoś
- nowa rura kolektorowa od wersji gaźnikowej + dospawana tulejka pod sondę w innym miejscu niż fabrycznie
i pewnie kilka rzeczy o których zapomniałem
XR od dwóch dni już jeździ, zrobiłem nim ok 50km, brakuje mu jeszcze dobrego dolotu, sondy lambda i czujnika temperatury powietrza, nie działa też obrotomierz, a wybierak od biegów wadzi o wydech. Mimo tych wad jeździ się super, mocy i momentu nie brakuje, a po podpięciu sondy powinien jeszcze nieco zyskać Przez najbliższy czas będę pewnie przeprowadzać jeszcze nieco modyfikacji po maską, także postaram się dokumentować to tutaj. Na koniec kilka zdjęć autorstwa Rafała z wczorajszych Krakowskich Klasyków Nocą
Jazda miękkim 1.1 była całkiem zabawna i wygodna, nic się nie psuło, nic nie stukało, udało mi się osiągać nawet całkiem zadowalające wyniki spalania, naprawy ograniczały się do wymiany spalonych żarówek, ogólnie nuda
Na jednej z grup na facebooku ktoś wystawił rajdową 306 na części wszedłem z ciekawości zobaczyć co tam ciekawego i znalazłem gwint Bilstein B14, długo się nie zastanawiałem i kilka dni później zestaw wylądował w XR'ku, obniżyłem też belkę o jeden ząbek, żeby wyrównać wysokość.
Kiedy przyzwyczaiłem się już do wypadających plomb na każdej dziurze stwierdziłem, że wielosezonowe opony na dużym balonie to jednak nie jest to czego potrzebuję, udało się więc dorwać komplet Rial Mesh w pugowym rozmiarze 15x6 et12, na to założyłem letnie Yokohamy 175/55/15. Auto zaczęło się już całkiem dobrze prowadzić, dobrze hamowało, ale nieważne jak mocno wciskałem gaz nie chciało jechać.
Poszukiwania silnika trwały dosyć długo, chciałem mocne TU, ale nie było absolutnie nic ciekawego na sprzedaż, w końcu przełamałem się i kupiłem XU9J1 bez osprzętu, skrzyni, wiązki itd, plany były na remont góry, założenie gaźników, krótkiej skrzyni itd, ale zabrakło czasu, funduszy i motywacji, silnik do dzisiaj leży w garażu na oponie i czeka na lepsze czasy.
Kiedy pogodziłem się już losem kupna zwykłego słupka 1.4 i oddania głowicy do obróbki, w sieci pojawiło się ciekawe ogłoszenie: silnik 1.6 8v z Saxo, ze skrzynią, po remoncie głowicy z portingiem, ze świeżym sprzęgłem, wiązką, komputerem, osprzętem, ogólnie kompletny swap w dobrej cenie. Następnego dnia silnik leżał na kolejnej oponie w garażu, a ja byłem na wycieczce do znajomego po dźwig do silników.
Sam proces wyciągnięcia 1.1 zajął mi jakieś 3-4h kolejny wieczór poświęciłem na czyszczenie komory(nie mogę sobie wybaczyć, że jednak nie zdecydowałem się na malowanie) i przekładkę kilku łap, mocowania alternatora, koła pasowego itd z 1.1 do 1.6. Trzeciego dnia silnik wjechał na swoje miejsce i zaczęła się żmudna praca w podpinanie wszystkiego na nowo. Przez długi czas nie mogłem znaleźć iskry, udało się to po ponad miesiącu (miałem już momenty, kiedy chciałem wystawić samochód na sprzedaż i mieć święty spokój). Przy swapie zmieniłem też całkiem sporo rzeczy:
- nowy czujnik położenia wału
- ściągnięty immobilizer z komputera
- nowe kable zapłonowe
- nowe świece
- nowy króciec wodny (kolektor wodny na pompę)
- nowe przewody paliwowe
- nowy akumulator
- nowy przekaźnik podwójny
- nowa prawa półoś
- nowa rura kolektorowa od wersji gaźnikowej + dospawana tulejka pod sondę w innym miejscu niż fabrycznie
i pewnie kilka rzeczy o których zapomniałem
XR od dwóch dni już jeździ, zrobiłem nim ok 50km, brakuje mu jeszcze dobrego dolotu, sondy lambda i czujnika temperatury powietrza, nie działa też obrotomierz, a wybierak od biegów wadzi o wydech. Mimo tych wad jeździ się super, mocy i momentu nie brakuje, a po podpięciu sondy powinien jeszcze nieco zyskać Przez najbliższy czas będę pewnie przeprowadzać jeszcze nieco modyfikacji po maską, także postaram się dokumentować to tutaj. Na koniec kilka zdjęć autorstwa Rafała z wczorajszych Krakowskich Klasyków Nocą
- nowak68
- Maniak
- Posty: 1892
- Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
- Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Świętygród
Re: 205 XR Beige Mayfair '91
Świetne auto, do tego dobrze prowadzone
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987
- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6945
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: 205 XR Beige Mayfair '91
Filipczak lubi inwestować w auto wielokrotność ceny zakupu
Ale projekt fajnie się rozwija. Czekam na dopracowanie detali i dokładki w kolorze, które wizualnie przeniosą XR-ka do innej ligi.
Ale projekt fajnie się rozwija. Czekam na dopracowanie detali i dokładki w kolorze, które wizualnie przeniosą XR-ka do innej ligi.
Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
- Filipczak
- Junior
- Posty: 484
- Rejestracja: 25 sty sob, 2014 9:32 pm
- Posiadany PUG: Był: GT 1992 1.4, Green 1991 1.4, CTI 1990 1.9, Junior 1987 1.1 Jest: XR 1.1 '91
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wieliczka/Kraków
Re: 205 XR Beige Mayfair '91
Jakby ktos mial jakis pomysl na budzetowe kolo zimowe w klimacie, to jestem otwarty na propozycje, na razie mysle o pelnych stalowkach 14” z BX
- mlody333
- Uzalezniony
- Posty: 946
- Rejestracja: 23 cze sob, 2012 4:39 pm
- Posiadany PUG: Był 205, 307 jest 106 TU1JP oraz 207 TU5JP4
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kielce
Re: 205 XR Beige Mayfair '91
Odnośnie koła szukałbym 14 z 305 we wzorze stalowej 13 z XS'a, niestety dostępność prawie żadna. Swap: najlepszy jaki można zrobić w tym aucie, największy zysk mocy w stosunku do wydanych PLN.
- Alimantado
- Uzalezniony
- Posty: 616
- Rejestracja: 04 cze pn, 2012 9:51 am
- Posiadany PUG: 205 XS 1,4 leżak
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wieliczka
Re: 205 XR Beige Mayfair '91
To ja dziś nieświadom mocy drzemiącej pod maską XR-ka, postawiłem na sąsiednim pasie moją czekoladę.
"Bądź zmianą, jaką chciałbyś widzieć na świecie"
- Filipczak
- Junior
- Posty: 484
- Rejestracja: 25 sty sob, 2014 9:32 pm
- Posiadany PUG: Był: GT 1992 1.4, Green 1991 1.4, CTI 1990 1.9, Junior 1987 1.1 Jest: XR 1.1 '91
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wieliczka/Kraków
Re: 205 XR Beige Mayfair '91
Z okazji zbliżających się 2 lat posiadania XR'ka postanowiłem zrobić mu mały serwis, wpadła nowa lewa polos, hamulce 266mm, nowe wahacze, gumy stabilizatora i łożyska amortyzatorów, od ostatniego postu wpadły też dokładki GTI, pomalowane zderzaki, felgi OZ fittipaldi Aero na oponach Bridgestone RE05A 175/55/15, blenda Hella, ogarnąłem też dolot (z Xsary), wyspawalem nowy środkowy wydech i zrobilem sporo mniejszych rzeczy typu nowa gałka zmiany biegow. Dodaje kilka aktualnych zdjęć.
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
- mulec
- Junior
- Posty: 241
- Rejestracja: 07 sty wt, 2014 8:29 pm
- Posiadany PUG: 205 1.1 XR (91'), 205 1.8D Mito (95')
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
Re: 205 XR Beige Mayfair '91
Szacun, wygląda rewelacyjnie
- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6945
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: 205 XR Beige Mayfair '91
Dorósł XR-ek. Te felgi wyglądają jakby były dalszym stadium rozwoju kołpaka
Zmiany śledzę na bieżąco. Są przemyślane i w sumie to nawet eksperymenty ze stylówą wychodzą tu na dobre.
Po swapie jeździ się rewelacyjnie. Teraz to gokart, a nie mała kózka.
Filipczakowi życzę zdrowia (do roboty) i dużo pieniędzy (na projekt), a na pewno pozytywnie nas zaskoczy...
Zmiany śledzę na bieżąco. Są przemyślane i w sumie to nawet eksperymenty ze stylówą wychodzą tu na dobre.
Po swapie jeździ się rewelacyjnie. Teraz to gokart, a nie mała kózka.
Filipczakowi życzę zdrowia (do roboty) i dużo pieniędzy (na projekt), a na pewno pozytywnie nas zaskoczy...
Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
- szasz
- Uzalezniony
- Posty: 739
- Rejestracja: 10 lip czw, 2014 8:45 am
- Posiadany PUG: XS '92 [i] Partner Tepee Outdoor 1.6 HDI [i] Citroen C4 1.6 BlueHDI
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Gdańsk, miasto rodzinne Tomaszów Lubelski
Re: 205 XR Beige Mayfair '91
A te rzeczy zrobiłeś?Filipczak pisze: XR od dwóch dni już jeździ, zrobiłem nim ok 50km, brakuje mu jeszcze dobrego dolotu, sondy lambda i czujnika temperatury powietrza, nie działa też obrotomierz, a wybierak od biegów wadzi o wydech. Mimo tych wad jeździ się super, mocy i momentu nie brakuje
Wóz wygląda super, beż i ta felga, wszystko inne niż większość 205 z forum. Tak trzeba robić samochody.
Tapatalk z xcovera
Zawsze iść, rozkaz który mam we krwi..
- Filipczak
- Junior
- Posty: 484
- Rejestracja: 25 sty sob, 2014 9:32 pm
- Posiadany PUG: Był: GT 1992 1.4, Green 1991 1.4, CTI 1990 1.9, Junior 1987 1.1 Jest: XR 1.1 '91
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wieliczka/Kraków
Re: 205 XR Beige Mayfair '91
Wszystko poza obrotomierzem. Tak mi się spodobała jazda bez niego, że ostatnio odłączyłem też predkosciomierz (oczywiście w celach doswiadczalnych)szasz pisze:
A te rzeczy zrobiłeś?
Wóz wygląda super, beż i ta felga, wszystko inne niż większość 205 z forum. Tak trzeba robić samochody.
Tapatalk z xcovera
XR'ka trzymam tylko przez ten beż, dziękuję za miłe słowa
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
- Daniel.S
- Nowicjusz
- Posty: 33
- Rejestracja: 02 paź śr, 2013 10:18 am
- Posiadany PUG: 1.8D
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
Re: 205 XR Beige Mayfair '91
Miałem przyjemność oglądać na ostatnim KKN w Krakowie i na żywo wygląda jeszcze lepiej niż na zdjęciach
- mlody333
- Uzalezniony
- Posty: 946
- Rejestracja: 23 cze sob, 2012 4:39 pm
- Posiadany PUG: Był 205, 307 jest 106 TU1JP oraz 207 TU5JP4
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kielce
Re: 205 XR Beige Mayfair '91
Fajne auto. Od początku na forum twierdziłem, że najlepszy swap to na 1.6 8v. . To nie spełnione wizja inżynierów z PSA. Jeździłbym.