Peugeot 205 XSD 92' Klimatyzacja
- a2legro
- Junior
- Posty: 389
- Rejestracja: 02 lip czw, 2009 12:19 am
- Posiadany PUG: XSD 92' / Automatic 1.9 91' / GTI 1.9 89' / GTI 1.9 88' no sunroof
- Numer Gadu-gadu: 5211157
- Lokalizacja: Płońsk
- Kontakt:
Peugeot 205 XSD 92' Klimatyzacja
W 2018 myślałem, że zakończyłem przygodę z 205-tką. Przez prawie 10 lat jeździłem wersją Color Line 1.9D. Na aucie zapanowała ruda, a na horyzoncie nie było nic godnego w sensownej cenie. Nie było sensu ratować tej budy, dlatego zapadła decyzja o sprzedaży i wyprzedaży wszystkiego co uzbierało się przez ten czas. Był jeszcze krótki romans z GTI 1.9 sprzedaż uznaję za największą życiową pomyłkę.
Miesiąc temu zauważyłem na myjni czerwoną sztukę. Oczywiście nie mogłem przejść obojętnie. Wypaliłem do właściciela czy jest na sprzedaż. Po szybkich oględzinach i krótkiej negocjacji znów czerpałem przyjemność z jazdy.
Kupiłem wersję XSD z 1992 roku. Egzemplarz wydaje się być naprawdę zdrowy. O wiele lepiej się prezentuje niż ledwo pełnoletni Color Line 10 lat temu. Gdy zobaczyłem na liczniku 166tyś. km nieźle się uśmiałem. Szaleństwo ale dziś myślę, że to może być prawdziwy przebieg tego auta. Wnętrze nie jest zniszczone. Silnik i zawieszenie zdrowe
Oczywiście są też mankamenty:
-pęknięta szyba czołowa
-niedziałający obrotomierz
-uszkodzone dwa elementy
-pęknięta dokładka przednia
-uszkodzony zderzak tylny
-uszkodzone kierunkowskazy
Dlatego gdy pojawił się na FB Dturbo kupiłem go. Najzwyczajniej było taniej i szybciej kupić całe auto dla poszczególnych części.
W pierwszej kolejności chciałbym poprawić wgląd zewnętrzny. Czasu mało w tle widać inną zabawkę EL 1.2 MPI które doprowadzam do stanu użytkowego.
Miesiąc temu zauważyłem na myjni czerwoną sztukę. Oczywiście nie mogłem przejść obojętnie. Wypaliłem do właściciela czy jest na sprzedaż. Po szybkich oględzinach i krótkiej negocjacji znów czerpałem przyjemność z jazdy.
Kupiłem wersję XSD z 1992 roku. Egzemplarz wydaje się być naprawdę zdrowy. O wiele lepiej się prezentuje niż ledwo pełnoletni Color Line 10 lat temu. Gdy zobaczyłem na liczniku 166tyś. km nieźle się uśmiałem. Szaleństwo ale dziś myślę, że to może być prawdziwy przebieg tego auta. Wnętrze nie jest zniszczone. Silnik i zawieszenie zdrowe
Oczywiście są też mankamenty:
-pęknięta szyba czołowa
-niedziałający obrotomierz
-uszkodzone dwa elementy
-pęknięta dokładka przednia
-uszkodzony zderzak tylny
-uszkodzone kierunkowskazy
Dlatego gdy pojawił się na FB Dturbo kupiłem go. Najzwyczajniej było taniej i szybciej kupić całe auto dla poszczególnych części.
W pierwszej kolejności chciałbym poprawić wgląd zewnętrzny. Czasu mało w tle widać inną zabawkę EL 1.2 MPI które doprowadzam do stanu użytkowego.
Ostatnio zmieniony 18 kwie sob, 2020 7:22 am przez a2legro, łącznie zmieniany 5 razy.
- Grzechu_1990
- Nowicjusz
- Posty: 33
- Rejestracja: 19 lip ndz, 2015 1:24 pm
- Posiadany PUG: Forever 1.9D, XSD 1.9D, Rekord E1 2.0S, BMW E39 525D
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Znów 205 tym razem XSD?
Kojarzę to DTurbo z FB, będziesz chciał coś z niego sprzedać czy wkładasz wszystko do XSD?
- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6945
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Znów 205 tym razem XSD?
Temat jak ze starych dobrych czasów forum. Dużo mięsa: opisy, zdjęcia... Aż człowiek czeka na dalszy ciąg!
Bardzo fajne zakupy zrobiłeś. Po Color Line takie XSD to spory awans. Motor klęka, że wsadzasz tam Dturbo?
Bardzo fajne zakupy zrobiłeś. Po Color Line takie XSD to spory awans. Motor klęka, że wsadzasz tam Dturbo?
Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
- a2legro
- Junior
- Posty: 389
- Rejestracja: 02 lip czw, 2009 12:19 am
- Posiadany PUG: XSD 92' / Automatic 1.9 91' / GTI 1.9 89' / GTI 1.9 88' no sunroof
- Numer Gadu-gadu: 5211157
- Lokalizacja: Płońsk
- Kontakt:
Re: Znów 205 tym razem XSD?
@Grzechu_1990 Tak, to ten z FB. Łącznie pokonałem 1030km aby go kupić. Myślę, że warto było pojechać po niego chociażby dla lotki, silnika, zawieszenia, felg i emblematu Dturbo . Egzemplarz jest marny, ale kupiłem go dla części Póki co, nic z tego auta nie sprzedaję. Ubezpieczenie do września, więc mam czas na "szabrowanie"
@RafGentry Faktycznie forum trochę zwolniło. GTI to nie jest ale myślę, że ciekawy egzemplarz którego się nie powstydzę, a nawet mogę się nim pochwalić . Zarazem chciałbym udokumentować zmiany jakie poczynię w aucie. Pomiędzy wersjami różnica jest kolosalna. Awans społeczny Tylko posiadacz pustej wersji może docenić takie rzeczy jak lampka w bagażniku czy podświetlany schowek. Gdyby nie to, że silnik jest naprawdę zdrowy to Dturbo bym włożyłbym beż zastanowienia. Póki co biję się z myślami. Z racji, że nie jest to moje auto codzienne zastanawiam się nad rejestracją na zabytek. W związku z tym nie wiem jak bardzo mogę się posunąć z modyfikacjami. Z drugiej strony korci mnie zamontować silnik z Dturbo, zwiększyć doładowanie, założyć wtryski z 2.1 oraz dołożyć IC
Zrobiłem rekonesans za lakiernikiem. Dopiero piąty przekonał mnie do siebie. Porozmawialiśmy trochę przedstawił mi swoją wizję, która mi odpowiadała. Sam kiedyś miał podobno GTI. Poza tym nie dużo zrobiłem. Zamieniłem światła i wymieniłem pęknięty zbiorniczek spryskiwacza tylnej szyby.
@RafGentry Faktycznie forum trochę zwolniło. GTI to nie jest ale myślę, że ciekawy egzemplarz którego się nie powstydzę, a nawet mogę się nim pochwalić . Zarazem chciałbym udokumentować zmiany jakie poczynię w aucie. Pomiędzy wersjami różnica jest kolosalna. Awans społeczny Tylko posiadacz pustej wersji może docenić takie rzeczy jak lampka w bagażniku czy podświetlany schowek. Gdyby nie to, że silnik jest naprawdę zdrowy to Dturbo bym włożyłbym beż zastanowienia. Póki co biję się z myślami. Z racji, że nie jest to moje auto codzienne zastanawiam się nad rejestracją na zabytek. W związku z tym nie wiem jak bardzo mogę się posunąć z modyfikacjami. Z drugiej strony korci mnie zamontować silnik z Dturbo, zwiększyć doładowanie, założyć wtryski z 2.1 oraz dołożyć IC
Zrobiłem rekonesans za lakiernikiem. Dopiero piąty przekonał mnie do siebie. Porozmawialiśmy trochę przedstawił mi swoją wizję, która mi odpowiadała. Sam kiedyś miał podobno GTI. Poza tym nie dużo zrobiłem. Zamieniłem światła i wymieniłem pęknięty zbiorniczek spryskiwacza tylnej szyby.
Ostatnio zmieniony 08 mar pt, 2019 10:50 am przez a2legro, łącznie zmieniany 1 raz.
- hans
- Junior
- Posty: 361
- Rejestracja: 18 maja śr, 2016 10:01 pm
- Posiadany PUG: mito 1.8 D 1996 ,generacion 205 1.4 1997, 307 2.0 hdi 136 KM 2005,307 2.0 hdi 107KM, 807 2,2 hdi 128
- Numer Gadu-gadu: 3320593
- Lokalizacja: panki
Re: Znów 205 tym razem XSD?
na zolte tablice jeszcze trzeba poczekac, od roku sie zmienily kryteria konserwatora zabytkow. 205-tki musza miec 30 lat skonczone.
En mis venas en vez de gasolina y el corazón de trabajo de la turbina!!!
- a2legro
- Junior
- Posty: 389
- Rejestracja: 02 lip czw, 2009 12:19 am
- Posiadany PUG: XSD 92' / Automatic 1.9 91' / GTI 1.9 89' / GTI 1.9 88' no sunroof
- Numer Gadu-gadu: 5211157
- Lokalizacja: Płońsk
- Kontakt:
Re: Znów 205 tym razem XSD?
Kurcze, faktycznie pozmieniało się. Dopiero ma 27lat
Dziś nic przy aucie nie zrobiłem, ale kupiłem radio Blaupunkt Munchen SCD 09.
Dziś nic przy aucie nie zrobiłem, ale kupiłem radio Blaupunkt Munchen SCD 09.
- fila1223
- Uzalezniony
- Posty: 844
- Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 8:47 pm
- Posiadany PUG: 205 zenith s16 in progres
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kielce
Re: Znów 205 tym razem XSD?
Cd cardridge ?
To jest jedno z pierwszych radyjek z napęd CD ?
To jest jedno z pierwszych radyjek z napęd CD ?
- fila1223
- Uzalezniony
- Posty: 844
- Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 8:47 pm
- Posiadany PUG: 205 zenith s16 in progres
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kielce
Re: Znów 205 tym razem XSD?
ale bajer
- a2legro
- Junior
- Posty: 389
- Rejestracja: 02 lip czw, 2009 12:19 am
- Posiadany PUG: XSD 92' / Automatic 1.9 91' / GTI 1.9 89' / GTI 1.9 88' no sunroof
- Numer Gadu-gadu: 5211157
- Lokalizacja: Płońsk
- Kontakt:
Re: Znów 205 tym razem XSD?
Są postępy Małe ale coś tam się dzieje. Ostatnio wolne dni poświęcałem maluchowi.
Z Dturbo przełożyłem kierunkowskazy. Wymieniłem krańcówki oraz jest już nowa szyba czołowa. Mam też opony letnie. Zamówiłem Fuldy 165/65R14. Nie chciałem zbyt szerokich i wysokich aby nie zmulić auta. Jak zwolni mi się garaż to stawiam Dturbo na kobyłki i wysyłam felgi w proszek. Jaki kolor będzie najbardziej zbliżony do oryginału ?
Z Dturbo przełożyłem kierunkowskazy. Wymieniłem krańcówki oraz jest już nowa szyba czołowa. Mam też opony letnie. Zamówiłem Fuldy 165/65R14. Nie chciałem zbyt szerokich i wysokich aby nie zmulić auta. Jak zwolni mi się garaż to stawiam Dturbo na kobyłki i wysyłam felgi w proszek. Jaki kolor będzie najbardziej zbliżony do oryginału ?
- a2legro
- Junior
- Posty: 389
- Rejestracja: 02 lip czw, 2009 12:19 am
- Posiadany PUG: XSD 92' / Automatic 1.9 91' / GTI 1.9 89' / GTI 1.9 88' no sunroof
- Numer Gadu-gadu: 5211157
- Lokalizacja: Płońsk
- Kontakt:
Re: Peugeot 205 XSD 92'
185760
Nabijam systematycznie kilometry. Zaliczył też dwa dalsze wyjazdy. Rekordowe 1100km na jednym zbiorniku udało mi się przejechać.
Póki co naprawy eksploatacyjne. Olej, filtry paski.
Jedna mała awaria spowodowana przez sparciałą ręczną pompką paliwa. Był problem z uruchomieniem i spadającymi obrotami.
Zaliczyłem też kolizję. Na szczęście nie z mojej winy i jedynie klosz kierunkowskazu lewego ucierpiał.
Wymyłem komorę silnika. Na szczęście nie widzę wycieków. Przywróciłem podświetlenie kokpitu oraz założyłem felgi.
Nabijam systematycznie kilometry. Zaliczył też dwa dalsze wyjazdy. Rekordowe 1100km na jednym zbiorniku udało mi się przejechać.
Póki co naprawy eksploatacyjne. Olej, filtry paski.
Jedna mała awaria spowodowana przez sparciałą ręczną pompką paliwa. Był problem z uruchomieniem i spadającymi obrotami.
Zaliczyłem też kolizję. Na szczęście nie z mojej winy i jedynie klosz kierunkowskazu lewego ucierpiał.
Wymyłem komorę silnika. Na szczęście nie widzę wycieków. Przywróciłem podświetlenie kokpitu oraz założyłem felgi.
- a2legro
- Junior
- Posty: 389
- Rejestracja: 02 lip czw, 2009 12:19 am
- Posiadany PUG: XSD 92' / Automatic 1.9 91' / GTI 1.9 89' / GTI 1.9 88' no sunroof
- Numer Gadu-gadu: 5211157
- Lokalizacja: Płońsk
- Kontakt:
Re: Peugeot 205 XSD 92'
186260
Żeby nie było, że XSD jest gorsze od Automatica diesel też zaliczył "SPA"
Żeby nie było, że XSD jest gorsze od Automatica diesel też zaliczył "SPA"
- a2legro
- Junior
- Posty: 389
- Rejestracja: 02 lip czw, 2009 12:19 am
- Posiadany PUG: XSD 92' / Automatic 1.9 91' / GTI 1.9 89' / GTI 1.9 88' no sunroof
- Numer Gadu-gadu: 5211157
- Lokalizacja: Płońsk
- Kontakt:
Re: Peugeot 205 XSD 92'
Jestem właśnie na etapie zbiera informacji przed montażem klimatyzacji do 205. Mam całe auto z kompletną klimatyzacją. Jednak jest to spięte z silnikiem XU5 (1.6), a klimatyzację chce przeszczepić do XUD9 (1.9D).
Robiąc rekonesans nie mogę znaleźć informacji odnośnie sposobu napinania paska. Wiem, że kompresor jest napędzany jednym paskiem wspólnie z alternatorem. Kompresor jest zamocowany do miski tak jak w dawcy. Kupiłem nową miskę XUD9 z mocowaniem kompresora jednak przykładając tą miskę nie widzę w jaki sposób miałby być napięty ten pasek. Dokupiłem rolkę do wersji z klimatyzacją ale ta jest mocowana do miski tak jak w dawcy. Jednak w nowej misce nie mam takich mocowań. Dlatego zastanawiam się jak to było rozwiązane oryginalnie. Nie mogę znaleźć informacji w internecie.
Dlatego byłbym wdzięczny za wszelkie informację lub zdjęcia.
Robiąc rekonesans nie mogę znaleźć informacji odnośnie sposobu napinania paska. Wiem, że kompresor jest napędzany jednym paskiem wspólnie z alternatorem. Kompresor jest zamocowany do miski tak jak w dawcy. Kupiłem nową miskę XUD9 z mocowaniem kompresora jednak przykładając tą miskę nie widzę w jaki sposób miałby być napięty ten pasek. Dokupiłem rolkę do wersji z klimatyzacją ale ta jest mocowana do miski tak jak w dawcy. Jednak w nowej misce nie mam takich mocowań. Dlatego zastanawiam się jak to było rozwiązane oryginalnie. Nie mogę znaleźć informacji w internecie.
Dlatego byłbym wdzięczny za wszelkie informację lub zdjęcia.
- hans
- Junior
- Posty: 361
- Rejestracja: 18 maja śr, 2016 10:01 pm
- Posiadany PUG: mito 1.8 D 1996 ,generacion 205 1.4 1997, 307 2.0 hdi 136 KM 2005,307 2.0 hdi 107KM, 807 2,2 hdi 128
- Numer Gadu-gadu: 3320593
- Lokalizacja: panki
Re: Peugeot 205 XSD 92' Klimatyzacja
Priv
En mis venas en vez de gasolina y el corazón de trabajo de la turbina!!!
- a2legro
- Junior
- Posty: 389
- Rejestracja: 02 lip czw, 2009 12:19 am
- Posiadany PUG: XSD 92' / Automatic 1.9 91' / GTI 1.9 89' / GTI 1.9 88' no sunroof
- Numer Gadu-gadu: 5211157
- Lokalizacja: Płońsk
- Kontakt:
Re: Peugeot 205 XSD 92' Klimatyzacja
Bardzo dziękuję za pomoc użytkownikom @helterskelter oraz @hans Już mam pogląd na sytuację.
Nowa miska oddana. Kupiłem używaną z mocowaniem rolki. Nowej nie mogłem znaleźć.
Nowa miska oddana. Kupiłem używaną z mocowaniem rolki. Nowej nie mogłem znaleźć.