Forever czyli początek pugomaniactwa
- krzyska
 - Peugeot 205 Master
 - Posty: 2097
 - Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
 - Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: okolice Kruszwicy
 
Re: Forever czyli początek pugomaniactwa
Przedni dekiel serwa trzeba o ileś tam stopni obrócić żeby szpilki do mocowania pompy były ustawione jak w serwie z p205.  Ewentualnie wymienić razem z pompą z xsary to wtedy p&p. Trzpień w serwie  pozostaje bez zmian.
 
Tu jeszcze zdjęcie z czyszczenia i wymiany uszczelnień w pompie hamulcowej 21mm.
			
							
			
									
						
							Tu jeszcze zdjęcie z czyszczenia i wymiany uszczelnień w pompie hamulcowej 21mm.
GTI_Efekt Masy 
			
						- DJPreZes
 - Moderator
 - Posty: 4593
 - Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
 - Posiadany PUG: Roland Garros/307
 - Numer Gadu-gadu: 2516096
 - Lokalizacja: Gdynia
 
Re: Forever czyli początek pugomaniactwa
Czyli pod pompę od 406 też trzeba przerabiać? Pewnie tak 
 Ok - będzie trzeba coś wykombinować - łatwiej dostępne serwo z xsary niż z 205Gti 
			
			
									
						
							Peugeot 205 Roland Garros Cabrio

			
						
- krzyska
 - Peugeot 205 Master
 - Posty: 2097
 - Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
 - Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: okolice Kruszwicy
 
Re: Forever czyli początek pugomaniactwa
Po informacji od użytkowniczek Forevera, że coś puka z okolic prawego koła i nasila się przy cofaniu przystąpiłem do rozpoznania tematu. Wymienione zostały tuleje wahacza bo dosłownie się rozpadły. 
Silnik potraktowany został myjką cisnieniową z powodu cieknacej uszczelki pokrywy zaworów. Stara erlinga miała jakieś 2 lata i popękała, w efekcie silnik urzygany olejem od góry aż po michę. Zalało też olejem od góry alternator ale został wymyty i dostał nowy pasek.
Wymieniony na nowy magnetti marelli czujnik temperatury zasysanego powietrza.
Na koniec perełka w postaci zasysania lewego powietrza przez uszczelkę silniczka krokowego. Sam silniczek działa ale mam wrażenie jakby wolno reagował.
Po zastosowaniu maksymalnie dużego serwa hamulcowego i ory pompy 18mm efekt jest taki, że nadal nie ma szału ale bez większego problemu blokuje koła na asfalcie. Ogólnie takie hamulce "na raz" w razie potrzeby.
			
			
									
						
							Silnik potraktowany został myjką cisnieniową z powodu cieknacej uszczelki pokrywy zaworów. Stara erlinga miała jakieś 2 lata i popękała, w efekcie silnik urzygany olejem od góry aż po michę. Zalało też olejem od góry alternator ale został wymyty i dostał nowy pasek.
Wymieniony na nowy magnetti marelli czujnik temperatury zasysanego powietrza.
Na koniec perełka w postaci zasysania lewego powietrza przez uszczelkę silniczka krokowego. Sam silniczek działa ale mam wrażenie jakby wolno reagował.
Po zastosowaniu maksymalnie dużego serwa hamulcowego i ory pompy 18mm efekt jest taki, że nadal nie ma szału ale bez większego problemu blokuje koła na asfalcie. Ogólnie takie hamulce "na raz" w razie potrzeby.
GTI_Efekt Masy 
			
						- krzyska
 - Peugeot 205 Master
 - Posty: 2097
 - Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
 - Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: okolice Kruszwicy
 
Re: Forever czyli początek pugomaniactwa
Prawie 10 lat na gazie 
  Forever dostał nową butelkę, kręcimy dalej...
			
			
									
						
							GTI_Efekt Masy 
			
						- nowak68
 - Maniak
 - Posty: 1892
 - Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
 - Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Świętygród
 
Re: Forever czyli początek pugomaniactwa
I to jest bardzo dobra wiadomość 
 Pacjent żyje 
			
			
									
						
							Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987
			
						- krzyska
 - Peugeot 205 Master
 - Posty: 2097
 - Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
 - Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: okolice Kruszwicy
 
Re: Forever czyli początek pugomaniactwa
W sobotę wymieniłem na nowe prawy wahacz, drążek kierowniczy z końcówką i harmonijka na przekładni kierowniczej+ przesmarowanie przekładni, tylne amortyzatory na oryginały w dobrym stanie ze strychowych zapasów. Poprzednie amortyzatory wytrzymały jakies 10 lat i ok 160kkm wiec miały prawo wyzionąć ducha. W międzyczasie od ostatniego wpisu zamontowany został nowy końcowy tłumik, stary zgnił. 
Do wymiany prawdopodobnie będą jeszcze łożyska na kolumnach amortyzatorów bo auto lekko pływa po drodze.
I kolejny raz przednie hamulce do przejrzenia ale tutaj niestety winne jest, moim zdaniem zbyt łagodne traktowanie hamulca przez panie kierowczynie. Przynajmniej młodsza z nich rokuje na plus.
Pojeździłem nim trochę w sobotę by posprawdzać czy wszystko gra po wymianie gratów i było całkiem przyjemnie.
			
			
									
						
							Do wymiany prawdopodobnie będą jeszcze łożyska na kolumnach amortyzatorów bo auto lekko pływa po drodze.
I kolejny raz przednie hamulce do przejrzenia ale tutaj niestety winne jest, moim zdaniem zbyt łagodne traktowanie hamulca przez panie kierowczynie. Przynajmniej młodsza z nich rokuje na plus.
Pojeździłem nim trochę w sobotę by posprawdzać czy wszystko gra po wymianie gratów i było całkiem przyjemnie.
GTI_Efekt Masy 
			
						- krzyska
 - Peugeot 205 Master
 - Posty: 2097
 - Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
 - Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: okolice Kruszwicy
 
Re: Forever czyli początek pugomaniactwa
Wymieniłem łożyska amortyzatorów, gumy w lewym wahaczu, klocki hamulcowe na trw i tarcze na oryginały plus przesmarowanie zacisków. Z hamulcami udało się rozkminić, że prowadnice w bendixach mają troche luzu bo brakuje oringów. Wystarczy uzupełnić i będzie dobrze.
Dotatkowo wymiana oleju na 10w40 i pseudo płukanka. Dolałem do oleju litr ON i zostawiłem na 20 minut na biegu jałowym. Puściłbym go na samym ON ale nie miałem kolejno odwagi/drugiego filtra/oleju do płukania/chęci i czasu. Poza tym nie wiem, czy byłby to dobry pomysł przy 336800km.
			
			
									
						
							Dotatkowo wymiana oleju na 10w40 i pseudo płukanka. Dolałem do oleju litr ON i zostawiłem na 20 minut na biegu jałowym. Puściłbym go na samym ON ale nie miałem kolejno odwagi/drugiego filtra/oleju do płukania/chęci i czasu. Poza tym nie wiem, czy byłby to dobry pomysł przy 336800km.
GTI_Efekt Masy 
			
						- krzyska
 - Peugeot 205 Master
 - Posty: 2097
 - Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
 - Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: okolice Kruszwicy
 
Re: Forever czyli początek pugomaniactwa
W marcu połatałem ory rurę wydechową, odgnił środkowy wieszak i złącze do tłumika.
Po wcześniejszych uwagach na temat ostrzejszego traktowania hamulca teraz jest dobrze.
Wczoraj wymieniłem osłony gumowe na lewej półosi. Półoś wymieniałem na regenerowana chyba w 2008r. wiec trwałość całkiem OK. Przy okazji wyszło, że w skrzyni brakuje ok 1,2l oleju. Po dolaniu skrzynia pracuje cichutko. Dodatkowo, chyba w marcu, skasowałem luzy na dźwigniach od zmiany biegów.
Wymieniłem tez prawą linkę hamulca ręcznego, stara zgniła. Tylne hamulce są w dobrym stanie, bębny i łożyska nadal oryginalne.
NIENAWIDZĘ WYMONTOWYWANIA WAHACZY W ZWYKŁYCH WERSJACH.
Zamontowałem trójnik podciśnienia do szyberdachu i przesmarowałem prowadnice. Poprzedni trójnik połamałem zimą przy wymianie serwa.
Dodatkowo wymienione filtry gazu i paliwa.
Do wymiany został jeszcze lewy drążek kierowniczy, prawdopodobnie krzyżak kolumny kierowniczej, naprawa zawiasów drzwi kierowcy ( sworznie na szczęście się wykręcają), siłownik centralnego zamka w drzwiach kierowcy ( działa/nie działa słicz dający sygnał zamknięcia drzwi).
To wszystko to są błahostki. Po prawie 5 latach auto ponownie może jeździć na benzynie. Uruchomienie na postoju było jak najbardziej możliwe i jako tako działał, ale nie szło ruszyć z miejsca bo od razu potrafił zgasnąć.
Zwycięstwo trochę gorzkie bo w ostatnich latach wymieniłem wszystkie możliwe czujniki w monowtrysku łącznie z map sensorem i wtryskiwaczem, sprawdzeniem pompy paliwa, sprawdzone i przedmuchane wszystkie przewody paliwowe, przewody przy wtyczkach. W grę wchodziła już podmiana sterownika.
Oto winowajca: 343173 km i jedziemy dalej.
			
			
									
						
							Po wcześniejszych uwagach na temat ostrzejszego traktowania hamulca teraz jest dobrze.
Wczoraj wymieniłem osłony gumowe na lewej półosi. Półoś wymieniałem na regenerowana chyba w 2008r. wiec trwałość całkiem OK. Przy okazji wyszło, że w skrzyni brakuje ok 1,2l oleju. Po dolaniu skrzynia pracuje cichutko. Dodatkowo, chyba w marcu, skasowałem luzy na dźwigniach od zmiany biegów.
Wymieniłem tez prawą linkę hamulca ręcznego, stara zgniła. Tylne hamulce są w dobrym stanie, bębny i łożyska nadal oryginalne.
NIENAWIDZĘ WYMONTOWYWANIA WAHACZY W ZWYKŁYCH WERSJACH.
Zamontowałem trójnik podciśnienia do szyberdachu i przesmarowałem prowadnice. Poprzedni trójnik połamałem zimą przy wymianie serwa.
Dodatkowo wymienione filtry gazu i paliwa.
Do wymiany został jeszcze lewy drążek kierowniczy, prawdopodobnie krzyżak kolumny kierowniczej, naprawa zawiasów drzwi kierowcy ( sworznie na szczęście się wykręcają), siłownik centralnego zamka w drzwiach kierowcy ( działa/nie działa słicz dający sygnał zamknięcia drzwi).
To wszystko to są błahostki. Po prawie 5 latach auto ponownie może jeździć na benzynie. Uruchomienie na postoju było jak najbardziej możliwe i jako tako działał, ale nie szło ruszyć z miejsca bo od razu potrafił zgasnąć.
Zwycięstwo trochę gorzkie bo w ostatnich latach wymieniłem wszystkie możliwe czujniki w monowtrysku łącznie z map sensorem i wtryskiwaczem, sprawdzeniem pompy paliwa, sprawdzone i przedmuchane wszystkie przewody paliwowe, przewody przy wtyczkach. W grę wchodziła już podmiana sterownika.
Oto winowajca: 343173 km i jedziemy dalej.
GTI_Efekt Masy 
			
						- zen81
 - Uzalezniony
 - Posty: 506
 - Rejestracja: 15 lip pt, 2005 11:45 pm
 - Posiadany PUG: Clio
 - Lokalizacja: Starogard Gdanski
 
Re: Forever czyli początek pugomaniactwa
Oring wtrysku?
Wysłane z mojego HTC 10 przy użyciu Tapatalka
			
			
									
						
							Wysłane z mojego HTC 10 przy użyciu Tapatalka
Zero łaski, zero wzruszeń..
-------------------------
			
						-------------------------
- krzyska
 - Peugeot 205 Master
 - Posty: 2097
 - Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
 - Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: okolice Kruszwicy
 
Re: Forever czyli początek pugomaniactwa
Pod wtryskiwaczem. Był zalewany paliwem ale w magnetti marelli przy odpalaniu nie ma pełnego ciśnienia paliwa. Dlatego zapalał i jako tako działał na postoju. Każde muśnięcie gazu powodowało zgon.
			
			
									
						
							GTI_Efekt Masy 
			
						- krzyska
 - Peugeot 205 Master
 - Posty: 2097
 - Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
 - Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: okolice Kruszwicy
 
Re: Forever czyli początek pugomaniactwa
W piątek wymieniłem tulejki zawiasów drzwi kierowcy. Koszt materiałów z nowymi sworzniami wyszedł ok 20 zeta i na spokojnie jakieś 1,5h.   Do tego po latach lenistwa wleciał całkowicie sprawny siłownik centralnego zamka pozyskany z citroena saxo. Złącze na słupku potrafi płatać figle ale po czyszczeniu i zalaniu wd40 działa. 
Jak ktoś nie chce toczyć tulejek (albo wszyscy tokarze w okolicy wyginęli ewentualnie ulegli deweloperce mieszkaniowej) to jest najszybsza opcja.
			
			
									
						
							Jak ktoś nie chce toczyć tulejek (albo wszyscy tokarze w okolicy wyginęli ewentualnie ulegli deweloperce mieszkaniowej) to jest najszybsza opcja.
GTI_Efekt Masy 
			
						- moralez
 - Peugeot 205 Master
 - Posty: 4915
 - Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
 - Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
 - Numer Gadu-gadu: 2955602
 - Lokalizacja: Włocławek
 - Kontakt:
 
Re: Forever czyli początek pugomaniactwa
niezly patent 
			
			
									
						
										
						- krzyska
 - Peugeot 205 Master
 - Posty: 2097
 - Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
 - Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: okolice Kruszwicy
 
Re: Forever czyli początek pugomaniactwa
Działający patent jest dobry. Wczoraj forever dostał trzecie światło stopu. Modyfikacja ze specjalną  dedykacją ode mnie dla matołów nie reagujących na ory światła. Z tyłu jeszcze jest hak, powodzenia.  Dodatkowo  do wnętrza ciekła woda przez uszczelkę klapy bagażnika, jak się potem okazało puścił gdzieś uszczelniacz blach nadwozia pod uszczelką klapy. Uszczelnione i po temacie.
Dziś wymieniłem poduszkę pod silnikiem, tą w podporze półosi. Kupiłem ją jakieś 8 lat temu, tak jakoś zeszło z wymianą. Jak się okazało przy montażu miała za dużą średnicę i trzeba było zakupić tym razem właściwą. Dla potomnych średnica 65mm.
			
							
			
									
						
							Dziś wymieniłem poduszkę pod silnikiem, tą w podporze półosi. Kupiłem ją jakieś 8 lat temu, tak jakoś zeszło z wymianą. Jak się okazało przy montażu miała za dużą średnicę i trzeba było zakupić tym razem właściwą. Dla potomnych średnica 65mm.
GTI_Efekt Masy 
			
						- a2legro
 - Junior
 - Posty: 389
 - Rejestracja: 02 lip czw, 2009 12:19 am
 - Posiadany PUG: XSD 92' / Automatic 1.9 91' / GTI 1.9 89' / GTI 1.9 88' no sunroof
 - Numer Gadu-gadu: 5211157
 - Lokalizacja: Płońsk
 - Kontakt:
 
Re: Forever czyli początek pugomaniactwa
Pokarz jak wygląda obecnie auto. Dobrze, że dbasz o niego. Mój kolor line wytrzymał 9 lat u mnie i jeździ dalej.
			
			
									
						
										
						- krzyska
 - Peugeot 205 Master
 - Posty: 2097
 - Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
 - Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: okolice Kruszwicy
 
Re: Forever czyli początek pugomaniactwa
Brzydki jak noc, poobijany na marketowych parkingach. Stare francuskie auto, więcej zainteresowania na wiosce wzbudza składak Wigry3.
			
			
									
						
							GTI_Efekt Masy 