Peugeot 205 XSD 92' Klimatyzacja
-
- Nowicjusz
- Posty: 71
- Rejestracja: 27 wrz czw, 2018 6:15 pm
- Posiadany PUG: KUC, BĄK, ROMPEŁ i GOLLAS
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Rybnik
Re: Peugeot 205 XSD 92' Klimatyzacja
D Turbo na dawcę, chłop co robi!
- a2legro
- Junior
- Posty: 389
- Rejestracja: 02 lip czw, 2009 12:19 am
- Posiadany PUG: XSD 92' / Automatic 1.9 91' / GTI 1.9 89' / GTI 1.9 88' no sunroof
- Numer Gadu-gadu: 5211157
- Lokalizacja: Płońsk
- Kontakt:
Re: Peugeot 205 XSD 92' Klimatyzacja
Dturbo nie miało progów. Na pocieszenie posiadł wszystkie charakterystyczne elementy tego modelu.
W końcu wybrałem się do wydziału komunikacji i przerejestrowałem auto. Niestety nie udało się załatwić 205 w rejestracji.
Wygospodarowałem dwa dni wolne i zabrałem się za demontaż Dturbo. Na złom pojechała buda. Pozostawiłem to co może mi się przydać w przyszłości. Pewnie dużo tych dobrodziejstw trafi do XSD.
Chciałbym dodać trochę wigoru autku. Przy klimatyzacji przydało by się parę koni więcej. Taka modyfikacja w zakresie oryginału.
Silnik Dturbo miał spore przedmuchy dlatego zastanawiam się czy nie lepiej przeszczepić turbo do silnika który jest w aucie. Wygląda, że wszystko będzie pasować. Turbina w Dturbo nie dmucha dużego ciśnienia, silnik jest w genialnym stanie. Ktoś może robił taką modyfikację XUD9? Są jakieś większe różnice w tych silnikach poza osprzętem? PiotrDiesel
W końcu wybrałem się do wydziału komunikacji i przerejestrowałem auto. Niestety nie udało się załatwić 205 w rejestracji.
Wygospodarowałem dwa dni wolne i zabrałem się za demontaż Dturbo. Na złom pojechała buda. Pozostawiłem to co może mi się przydać w przyszłości. Pewnie dużo tych dobrodziejstw trafi do XSD.
Chciałbym dodać trochę wigoru autku. Przy klimatyzacji przydało by się parę koni więcej. Taka modyfikacja w zakresie oryginału.
Silnik Dturbo miał spore przedmuchy dlatego zastanawiam się czy nie lepiej przeszczepić turbo do silnika który jest w aucie. Wygląda, że wszystko będzie pasować. Turbina w Dturbo nie dmucha dużego ciśnienia, silnik jest w genialnym stanie. Ktoś może robił taką modyfikację XUD9? Są jakieś większe różnice w tych silnikach poza osprzętem? PiotrDiesel
- forest80
- Junior
- Posty: 250
- Rejestracja: 26 mar śr, 2008 8:46 pm
- Posiadany PUG: 1.4 podobno SX;) forever 1.9D
- Lokalizacja: Stalowa Wola/Kielce
Re: Peugeot 205 XSD 92' Klimatyzacja
Witam, zapytałem się o coś na pw
- a2legro
- Junior
- Posty: 389
- Rejestracja: 02 lip czw, 2009 12:19 am
- Posiadany PUG: XSD 92' / Automatic 1.9 91' / GTI 1.9 89' / GTI 1.9 88' no sunroof
- Numer Gadu-gadu: 5211157
- Lokalizacja: Płońsk
- Kontakt:
Re: Peugeot 205 XSD 92' Klimatyzacja
Odpisałem.
188456
Tablice wraz z wnioskiem o wyrejestrowanie wysłane do Kielc. Jedna 205tka z głowy . Buda może nie była taka zła tylko te progi. Pierwszy raz widziałem tak skorodowane progi w 205. Przy demontażu silnika zdałem sobie sprawę, że przy tej konstrukcji dolotu jaka została zastosowana w Dturbo nie ma możliwości montażu intercoolera Chyba nie będę sobie komplikował.
Póki co dalej jest to moje codzienne auto. Do czasu ogarnięcia Automatica nie mogę pozwolić sobie na dłuższe garażowanie XSD. Chciałbym za jednym razem zrobić wszystko. Na razie kompresor klimatyzacji, turbo pojadą do regeneracji, a sanki do piaskowania.
188456
Tablice wraz z wnioskiem o wyrejestrowanie wysłane do Kielc. Jedna 205tka z głowy . Buda może nie była taka zła tylko te progi. Pierwszy raz widziałem tak skorodowane progi w 205. Przy demontażu silnika zdałem sobie sprawę, że przy tej konstrukcji dolotu jaka została zastosowana w Dturbo nie ma możliwości montażu intercoolera Chyba nie będę sobie komplikował.
Póki co dalej jest to moje codzienne auto. Do czasu ogarnięcia Automatica nie mogę pozwolić sobie na dłuższe garażowanie XSD. Chciałbym za jednym razem zrobić wszystko. Na razie kompresor klimatyzacji, turbo pojadą do regeneracji, a sanki do piaskowania.
- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6945
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Peugeot 205 XSD 92' Klimatyzacja
Bardzo fajny ten XSD, dużo zyskał u Ciebie.
Czyli podsumowując - swapujesz na Dturbo, ale bez intercoolera?
W razie czego uderzaj do Bananowca, on ma doświadczenie z uturbionymi ropniakami. Przerobił już tego trochę...
Czyli podsumowując - swapujesz na Dturbo, ale bez intercoolera?
W razie czego uderzaj do Bananowca, on ma doświadczenie z uturbionymi ropniakami. Przerobił już tego trochę...
Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
- forest80
- Junior
- Posty: 250
- Rejestracja: 26 mar śr, 2008 8:46 pm
- Posiadany PUG: 1.4 podobno SX;) forever 1.9D
- Lokalizacja: Stalowa Wola/Kielce
Re: Peugeot 205 XSD 92' Klimatyzacja
Zgadza się bardzo ładny XSD Pozdro
- a2legro
- Junior
- Posty: 389
- Rejestracja: 02 lip czw, 2009 12:19 am
- Posiadany PUG: XSD 92' / Automatic 1.9 91' / GTI 1.9 89' / GTI 1.9 88' no sunroof
- Numer Gadu-gadu: 5211157
- Lokalizacja: Płońsk
- Kontakt:
Re: Peugeot 205 XSD 92' Klimatyzacja
Dzięki. Fajnie, że ktoś podgląda zwykłego klekota.
Korci mnie trochę go zmodyfikować. Myślę, że nie zakłócę tym charakteru auta. W końcu XSD wyposażeniem jest bliźniaczy do Dturbo.
Silnik mam naprawdę zdrowy. Dlatego chciałbym pozostawić mój słupek, a jedynie wymienić osprzęt. O ile komory spalania pomiędzy tymi silnikami się nie różnią. Turbo nie pompuje dużego ciśnienia. Nie wydaje mi się, że jest konieczność odprężenia jednostki.
W Dturbo nie było intercoolera. Montaż wymagałby innego kolektora dolotowego i kombinacji z vacum. W takim przypadku odpadają: większe doładowanie i wtryski z 2.1 TD
Na plus na pewno będzie zmiana zawieszenia.
Z chęcią zaczerpnę więcej informacji.
Korci mnie trochę go zmodyfikować. Myślę, że nie zakłócę tym charakteru auta. W końcu XSD wyposażeniem jest bliźniaczy do Dturbo.
Silnik mam naprawdę zdrowy. Dlatego chciałbym pozostawić mój słupek, a jedynie wymienić osprzęt. O ile komory spalania pomiędzy tymi silnikami się nie różnią. Turbo nie pompuje dużego ciśnienia. Nie wydaje mi się, że jest konieczność odprężenia jednostki.
W Dturbo nie było intercoolera. Montaż wymagałby innego kolektora dolotowego i kombinacji z vacum. W takim przypadku odpadają: większe doładowanie i wtryski z 2.1 TD
Na plus na pewno będzie zmiana zawieszenia.
Z chęcią zaczerpnę więcej informacji.
- Grzechu_1990
- Nowicjusz
- Posty: 33
- Rejestracja: 19 lip ndz, 2015 1:24 pm
- Posiadany PUG: Forever 1.9D, XSD 1.9D, Rekord E1 2.0S, BMW E39 525D
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Peugeot 205 XSD 92' Klimatyzacja
Powinieneś bez problemu wsadzić to turbo do 1.9 bez większych kombinacji pod tytułem odprężania czy robienia czegokolwiek innego.
Nawet małego IC nie idzie nigdzie wsadzić? Ja wiem ile jest miejsca w 205 pod maską, ale może zrobić (niestety) wzorem Subaru i wyciąć kurnik na masce? Wiem że to będzie paskudnie wyglądać, ale z drugiej strony kilka KM więcej.
Nawet małego IC nie idzie nigdzie wsadzić? Ja wiem ile jest miejsca w 205 pod maską, ale może zrobić (niestety) wzorem Subaru i wyciąć kurnik na masce? Wiem że to będzie paskudnie wyglądać, ale z drugiej strony kilka KM więcej.
- a2legro
- Junior
- Posty: 389
- Rejestracja: 02 lip czw, 2009 12:19 am
- Posiadany PUG: XSD 92' / Automatic 1.9 91' / GTI 1.9 89' / GTI 1.9 88' no sunroof
- Numer Gadu-gadu: 5211157
- Lokalizacja: Płońsk
- Kontakt:
Re: Peugeot 205 XSD 92' Klimatyzacja
Nie wiedziałem, że muszelki można przekręcać względem siebie. Jeśli tak to będzie miejsce na dolot z IC Turbo to dla mnie coś nowego nawet w takim starym dieselku. Póki nie skończę Automatica (auto zastępsze ) XSD musi czekać.
- a2legro
- Junior
- Posty: 389
- Rejestracja: 02 lip czw, 2009 12:19 am
- Posiadany PUG: XSD 92' / Automatic 1.9 91' / GTI 1.9 89' / GTI 1.9 88' no sunroof
- Numer Gadu-gadu: 5211157
- Lokalizacja: Płońsk
- Kontakt:
Re: Peugeot 205 XSD 92' Klimatyzacja
192125
Przyszedł czas na serwis olejowy. Nie podbiera oleju dlatego zostałem przy ELF 10W40. Oczywiście do tego filtry FILTRON. Skąd macie takie ładne niebieskie z lwem?. Paliwowy niedawno wymieniałem przy okazji wymiany ręcznej pompki, więc darowałem sobie.
Podczas corocznego przeglądu technicznego diagnosta ujawnił jedną usterkę. Lewy tylny amortyzator charakteryzował się niską sprawnością 57%. Zdecydowałem się na amortyzatory MONROE.
Kolejną "poważną" usterką okazał się wylany siłownik klapy. Poddał się po zaledwie 27 latach użytkowania.
Uzupełniłem oświetlenie oraz zadbałem o walory estetyczne. W końcu udało mi się umówić auto na usuwanie wgnieceń metodą PDR. Jestem ciekaw co z tego wyjdzie.
Przyszedł czas na serwis olejowy. Nie podbiera oleju dlatego zostałem przy ELF 10W40. Oczywiście do tego filtry FILTRON. Skąd macie takie ładne niebieskie z lwem?. Paliwowy niedawno wymieniałem przy okazji wymiany ręcznej pompki, więc darowałem sobie.
Podczas corocznego przeglądu technicznego diagnosta ujawnił jedną usterkę. Lewy tylny amortyzator charakteryzował się niską sprawnością 57%. Zdecydowałem się na amortyzatory MONROE.
Kolejną "poważną" usterką okazał się wylany siłownik klapy. Poddał się po zaledwie 27 latach użytkowania.
Uzupełniłem oświetlenie oraz zadbałem o walory estetyczne. W końcu udało mi się umówić auto na usuwanie wgnieceń metodą PDR. Jestem ciekaw co z tego wyjdzie.
- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6945
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Peugeot 205 XSD 92' Klimatyzacja
Bagażnik czyściutki, cerata aż się świeci!
Podoba mi się dbałość o detale. Fajnie, jak w 205-tce wszystko działa i pracuje prawidłowo nawet po tylu latach.
Nie wierzę, że nie wiesz, skąd się bierze niebieskie filtry oleju...
https://allegro.pl/oferta/citroen-peuge ... 7446284713
Podoba mi się dbałość o detale. Fajnie, jak w 205-tce wszystko działa i pracuje prawidłowo nawet po tylu latach.
Nie wierzę, że nie wiesz, skąd się bierze niebieskie filtry oleju...
https://allegro.pl/oferta/citroen-peuge ... 7446284713
Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
- a2legro
- Junior
- Posty: 389
- Rejestracja: 02 lip czw, 2009 12:19 am
- Posiadany PUG: XSD 92' / Automatic 1.9 91' / GTI 1.9 89' / GTI 1.9 88' no sunroof
- Numer Gadu-gadu: 5211157
- Lokalizacja: Płońsk
- Kontakt:
Re: Peugeot 205 XSD 92' Klimatyzacja
Dzięki, jest to moje auto codzienne ale staram się go nie zapuścić. Poza nieszczęsnym obrotomierzem nie ma do czego się przyczepić.
Naprawdę nie wpadłem na to. Tworzyłem dziwnej teorie
Naprawdę nie wpadłem na to. Tworzyłem dziwnej teorie
- Grzechu_1990
- Nowicjusz
- Posty: 33
- Rejestracja: 19 lip ndz, 2015 1:24 pm
- Posiadany PUG: Forever 1.9D, XSD 1.9D, Rekord E1 2.0S, BMW E39 525D
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Peugeot 205 XSD 92' Klimatyzacja
Olej mogłeś wlać też 5W40 skoro nie bierze Ci go, ja ten zabieg zastosowałem u siebie i jestem zadowolony - szybciej ciśnienie oleju jest niż na 10W40. I silnik mniej klepie dzięki temu.a2legro pisze:192125
Przyszedł czas na serwis olejowy. Nie podbiera oleju dlatego zostałem przy ELF 10W40. Oczywiście do tego filtry FILTRON. Skąd macie takie ładne niebieskie z lwem?. Paliwowy niedawno wymieniałem przy okazji wymiany ręcznej pompki, więc darowałem sobie.
Podczas corocznego przeglądu technicznego diagnosta ujawnił jedną usterkę. Lewy tylny amortyzator charakteryzował się niską sprawnością 57%.
Co do testu amortyzatorów - to jest bzdura, po pierwsze nie wykonuje sie go na badaniu technicznym, po drugie jest on niemiarodajny bo wystarczy mieć różne ciśnienie w oponach i już pokaże inne wartości, po trzecie powinny być spełnione pewne warunki żeby przeprowadzić ten test.
Nie ukrywam że chętnie przyjrzę sie mu z bliska jeżeli będzie okazja sie spotkać
- hans
- Junior
- Posty: 361
- Rejestracja: 18 maja śr, 2016 10:01 pm
- Posiadany PUG: mito 1.8 D 1996 ,generacion 205 1.4 1997, 307 2.0 hdi 136 KM 2005,307 2.0 hdi 107KM, 807 2,2 hdi 128
- Numer Gadu-gadu: 3320593
- Lokalizacja: panki
Re: Peugeot 205 XSD 92' Klimatyzacja
diagnosta ma obowiazek sprawdzic cisnienie w oponach wedle tabliczki i dopiero wtedy moze przystapic do przegladu
En mis venas en vez de gasolina y el corazón de trabajo de la turbina!!!
- a2legro
- Junior
- Posty: 389
- Rejestracja: 02 lip czw, 2009 12:19 am
- Posiadany PUG: XSD 92' / Automatic 1.9 91' / GTI 1.9 89' / GTI 1.9 88' no sunroof
- Numer Gadu-gadu: 5211157
- Lokalizacja: Płońsk
- Kontakt:
Re: Peugeot 205 XSD 92' Klimatyzacja
Masz rację, że te wskazania nie są miarodajne ale w tym przypadku całkowicie trafione. Amortyzatory były z pierwszego montażu. Była spora różnica pomiędzy nimi. Lewy praktycznie się rozpadł przy demontażu. Czuje, że auto inaczej się zachowuje. Zmiana jak najbardziej na plus.Grzechu_1990 pisze:Olej mogłeś wlać też 5W40 skoro nie bierze Ci go, ja ten zabieg zastosowałem u siebie i jestem zadowolony - szybciej ciśnienie oleju jest niż na 10W40. I silnik mniej klepie dzięki temu.a2legro pisze:192125
Przyszedł czas na serwis olejowy. Nie podbiera oleju dlatego zostałem przy ELF 10W40. Oczywiście do tego filtry FILTRON. Skąd macie takie ładne niebieskie z lwem?. Paliwowy niedawno wymieniałem przy okazji wymiany ręcznej pompki, więc darowałem sobie.
Podczas corocznego przeglądu technicznego diagnosta ujawnił jedną usterkę. Lewy tylny amortyzator charakteryzował się niską sprawnością 57%.
Co do testu amortyzatorów - to jest bzdura, po pierwsze nie wykonuje sie go na badaniu technicznym, po drugie jest on niemiarodajny bo wystarczy mieć różne ciśnienie w oponach i już pokaże inne wartości, po trzecie powinny być spełnione pewne warunki żeby przeprowadzić ten test.
Nie ukrywam że chętnie przyjrzę sie mu z bliska jeżeli będzie okazja sie spotkać
Na trzy czerwone 205tki wybieramy się na:
Spotkajmy się pod CPN-em! 15.12.2019
https://www.facebook.com/events/444772289785832/
Możliwe, że namówię kogoś by rozruszał Automatica.
Jasna sprawa, tak było. W tej stacji przegląd to sprawa rzeczywista, a nie fikcja.hans pisze:diagnosta ma obowiazek sprawdzic cisnienie w oponach wedle tabliczki i dopiero wtedy moze przystapic do przegladu