Peugeot 205 RG 1990r.
- pilot-84
- Uzalezniony
- Posty: 550
- Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
- Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- Numer Gadu-gadu: 0
- Login tlen: pilot-84
- Lokalizacja: Łódź
Peugeot 205 RG 1990r.
Witajcie,
Jeszcze pół roku temu nie pomyślałbym że tak szybko wrócę do 205, ale jednak
Auto kupione na podstawie zdjęć, bez oglądania. Dzisiaj wjechało na lawetę, jutro może uda mi się go obejrzeć.
Stay tuned
Jeszcze pół roku temu nie pomyślałbym że tak szybko wrócę do 205, ale jednak
Auto kupione na podstawie zdjęć, bez oglądania. Dzisiaj wjechało na lawetę, jutro może uda mi się go obejrzeć.
Stay tuned
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- fila1223
- Uzalezniony
- Posty: 844
- Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 8:47 pm
- Posiadany PUG: 205 zenith s16 in progres
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kielce
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
domagam się wincy zdjęć
- forest80
- Junior
- Posty: 250
- Rejestracja: 26 mar śr, 2008 8:46 pm
- Posiadany PUG: 1.4 podobno SX;) forever 1.9D
- Lokalizacja: Stalowa Wola/Kielce
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
Gdzie kupiłeś i za ile ?
- pilot-84
- Uzalezniony
- Posty: 550
- Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
- Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- Numer Gadu-gadu: 0
- Login tlen: pilot-84
- Lokalizacja: Łódź
Peugeot 205 RG 1990r.
Będą będą, ale najwcześniej jutro. Jeszcze go nie widziałem na żywo. Jutro jedziemy na święta do teściów więc będzie okazja za do zapoznania z autem.fila1223 pisze:domagam się wincy zdjęć
A gdzie kupiony? A tutaj Jakoś pod koniec listopada Rafał napisał na grupie na FB, że jest dobry materiał do wyrwania z Holandii. Nie myślałem długo i jeszcze tego samego dnia nawiązałem kontakt ze sprzedającym, za pośrednictwem Rafała. Dwa dni później - dokonałem płatności i pozostawało mi zamówić lawetę która przywiezie RG do Polski.
Tymczasem dzisiaj pierwszy zakup do auta:
Jak ja to lubię
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- pilot-84
- Uzalezniony
- Posty: 550
- Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
- Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- Numer Gadu-gadu: 0
- Login tlen: pilot-84
- Lokalizacja: Łódź
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
Jutro wreszcie zobaczę auto i ocenię jego stan.
Poniżej kilka zdjęć "z ogłoszenia" wykonanych przez poprzedniego właściciela.
Poniżej kilka zdjęć "z ogłoszenia" wykonanych przez poprzedniego właściciela.
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- szysz61
- Junior
- Posty: 160
- Rejestracja: 05 wrz śr, 2012 10:10 pm
- Posiadany PUG: 205 RG 1990, 205 cabrio RG 1992
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kościerzyna
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
Gratuluję zakupu pięknej 205-tki w wersji RG. Wygląda nieźle. Mam taki sam i w tym samym roczniku. Też sprowadzony ale z Niemiec. Jakby co służę poradami. Życzę wielu niezapomnianych chwil w dopieszczaniu auta.
- pilot-84
- Uzalezniony
- Posty: 550
- Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
- Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- Numer Gadu-gadu: 0
- Login tlen: pilot-84
- Lokalizacja: Łódź
Peugeot 205 RG 1990r.
Dziękujeszysz61 pisze:Gratuluję zakupu pięknej 205-tki w wersji RG. Wygląda nieźle. Mam taki sam i w tym samym roczniku. Też sprowadzony ale z Niemiec. Jakby co służę poradami. Życzę wielu niezapomnianych chwil w dopieszczaniu auta.
Dzisiaj pierwszy dzień prac. Widać po RG że trochę stał pod chmurką, a poprzedni właściciel nawet nie mył go przed sprzedażą. Auto pokrywała warstwa zielonego nalotu na listewkach i uszczelkach. Poza tym mnóstwo brudu:
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- pilot-84
- Uzalezniony
- Posty: 550
- Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
- Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- Numer Gadu-gadu: 0
- Login tlen: pilot-84
- Lokalizacja: Łódź
Peugeot 205 RG 1990r.
Głównym celem dzisiejszego dnia było uruchomienie auta i określenie czy RG przejdzie przegląd, ew. co trzeba naprawić aby ten przegląd przeszedł, ale nie mogłem patrzeć na ten brud...
Poza tym, nie wiem kiedy będę miał okazję przy nim pracować i będą przy okazji sprzyjające warunki. Nie chciałem aby ten brud dalej się wgryzał w uszczelki i w szczeliny, chciałem aby dzisiaj w garażu RG stanął już umyty. Zdjęć po myciu za bardzo nie ma, ponieważ zrobiło się już ciemno.
Przy okazji mycia myjką ciśnieniową mogłem sprawdzić czy uszczelki są szczelne. Generalnie żadnego strumienia wody w środku nie było,zarówno od dachu czy szyb bocznych, ale niewielka ilość kropel pojawiła się od strony pasażera z tylu.
Z mechanizmu szyby panoramicznej wypłukałem mnóstwo brudu.
Poza tym, nie wiem kiedy będę miał okazję przy nim pracować i będą przy okazji sprzyjające warunki. Nie chciałem aby ten brud dalej się wgryzał w uszczelki i w szczeliny, chciałem aby dzisiaj w garażu RG stanął już umyty. Zdjęć po myciu za bardzo nie ma, ponieważ zrobiło się już ciemno.
Przy okazji mycia myjką ciśnieniową mogłem sprawdzić czy uszczelki są szczelne. Generalnie żadnego strumienia wody w środku nie było,zarówno od dachu czy szyb bocznych, ale niewielka ilość kropel pojawiła się od strony pasażera z tylu.
Z mechanizmu szyby panoramicznej wypłukałem mnóstwo brudu.
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- pilot-84
- Uzalezniony
- Posty: 550
- Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
- Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- Numer Gadu-gadu: 0
- Login tlen: pilot-84
- Lokalizacja: Łódź
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
Wróćmy jednak do odpalenia auta. Tutaj wyłożyłem się jeszcze zanim cokolwiek zrobiłem Okazało się że nie mam jak podłączyć akumulatora...
Na szczęście taki komplet był za 9.90 w najbliższym Orlenie, ostatnia sztuka: Trochę druciarstwa i klema podłączona: Przy okazji wizyty na stacji kupiłem kanister i 10l benzyny. Jak się później okazało to był dobry pomysł, ponieważ po podłączeniu baterii i przekręceniu kluczyka wskaźnik paliwa nawet nie drgnął. Zatem: Kolejno sprawdziłem: czy jest olej w silniku: Płyn chłodniczy: sucho w zbiorniczku: Niestety nie miałem płynu, wiec zalałem układ wodą, i tak chce go przepłukać.
Wszystko sprawdzone, można odpalić RG.
Klema minusowa dokręcania jest z wykorzystaniem „motylka”, ja nie mam pod niego adaptera, a dzisiaj niedziela, co prawda handlowa, ale gdzie znajdę sklep motoryzacyjny czynny po 14. Na szczęście taki komplet był za 9.90 w najbliższym Orlenie, ostatnia sztuka: Trochę druciarstwa i klema podłączona: Przy okazji wizyty na stacji kupiłem kanister i 10l benzyny. Jak się później okazało to był dobry pomysł, ponieważ po podłączeniu baterii i przekręceniu kluczyka wskaźnik paliwa nawet nie drgnął. Zatem: Kolejno sprawdziłem: czy jest olej w silniku: Płyn chłodniczy: sucho w zbiorniczku: Niestety nie miałem płynu, wiec zalałem układ wodą, i tak chce go przepłukać.
Wszystko sprawdzone, można odpalić RG.
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
-
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: 30 lis sob, 2019 1:54 pm
- Posiadany PUG: 607 2.7 V6 i szukam 205 :)
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Dąbrowa,WLKP.
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
Gratulacje. Piękna sztuka
- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6945
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
Widzę, że zaczyna się od perypetii. Mam nadzieję, że nie przeklinasz mnie w duchu, że zamiast lepić pierogi na wigilię, musisz się babrać z jakimś zamszonym starym rzęchem
Dobrze, że nie uszkodziłeś oryginalnej klemy. Tam trzeba jeszcze taką nasadkę do akumulatora z gwintem. Na pewno da się to gdzieś wyszabrować jeszcze...
Dobrze, że nie uszkodziłeś oryginalnej klemy. Tam trzeba jeszcze taką nasadkę do akumulatora z gwintem. Na pewno da się to gdzieś wyszabrować jeszcze...
Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
- DJPreZes
- Moderator
- Posty: 4593
- Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros/307
- Numer Gadu-gadu: 2516096
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
Czyli to ten na którym Rafał miał zarobić na kolejne 205? Fotele wydają się być w dość fajnym stanie.
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
- pilot-84
- Uzalezniony
- Posty: 550
- Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
- Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- Numer Gadu-gadu: 0
- Login tlen: pilot-84
- Lokalizacja: Łódź
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
Bóg zapłać RafałRafGentry pisze:Widzę, że zaczyna się od perypetii. Mam nadzieję, że nie przeklinasz mnie w duchu, że zamiast lepić pierogi na wigilię, musisz się babrać z jakimś zamszonym starym rzęchem
Wracając do odpalenia RG, po sprawdzeniu płynu w chłodnicy, paliwa i oleju nadeszła wiekopomna chwila pierwszego odpalenia...
No i nie zapalił
Rozrusznik ładnie kręcił, ale silnik ani myślał o uruchomieniu.
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- pilot-84
- Uzalezniony
- Posty: 550
- Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
- Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- Numer Gadu-gadu: 0
- Login tlen: pilot-84
- Lokalizacja: Łódź
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
No nie zapalił, także po kolei sprawdziłem:
- świece - jest iskra
- idąc dalej - zdjąłem wężyk z wtrysku i patrzę czy leci paliwo po przekręceniu kluczyka, niestety paliwa brak - kolejny element to pompa paliwa zlokalizowana w baku, ale najpierw czyszczę piny i sprawdzam czy przekaźniki działają (dwa zielone, na podszybiu). Nie mam miernika, więc robię przyrząd pomiarowy z żarówki okazuje się że przekaźniki działają. - po podłączeniu pompa jednak nie działa, już przymierzałem się do wymiany, ale dostałem podpowiedź na FB aby odpalić ją na krótko. Tak też zrobiłem i eureka, pompa ruszyła. Potem podłączyłem ponownie ją do wtyczki, przekręcam na zapłon i pompa pracuje - na wszelki wypadek przepuszczam jeszcze ok pół litra paliwa do pojemnika, aby upewnić się że nie zaciągnie jakiegoś syfu z dna baku. Na szczęście paliwo jest czyste: - próba odpalenia auta, zapalił, ale nie dodałem gazu i od razu zgasł. Próbuję jeszcze raz ale pompka znowu nie pracuje Podłączyłem ją jeszcze raz bezpośrednio na 12V, pracuje. Podłączyłem ponownie układ, próba odpalenia...
Udało się, silnik uruchomiony
- świece - jest iskra
- idąc dalej - zdjąłem wężyk z wtrysku i patrzę czy leci paliwo po przekręceniu kluczyka, niestety paliwa brak - kolejny element to pompa paliwa zlokalizowana w baku, ale najpierw czyszczę piny i sprawdzam czy przekaźniki działają (dwa zielone, na podszybiu). Nie mam miernika, więc robię przyrząd pomiarowy z żarówki okazuje się że przekaźniki działają. - po podłączeniu pompa jednak nie działa, już przymierzałem się do wymiany, ale dostałem podpowiedź na FB aby odpalić ją na krótko. Tak też zrobiłem i eureka, pompa ruszyła. Potem podłączyłem ponownie ją do wtyczki, przekręcam na zapłon i pompa pracuje - na wszelki wypadek przepuszczam jeszcze ok pół litra paliwa do pojemnika, aby upewnić się że nie zaciągnie jakiegoś syfu z dna baku. Na szczęście paliwo jest czyste: - próba odpalenia auta, zapalił, ale nie dodałem gazu i od razu zgasł. Próbuję jeszcze raz ale pompka znowu nie pracuje Podłączyłem ją jeszcze raz bezpośrednio na 12V, pracuje. Podłączyłem ponownie układ, próba odpalenia...
Udało się, silnik uruchomiony
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- pilot-84
- Uzalezniony
- Posty: 550
- Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
- Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- Numer Gadu-gadu: 0
- Login tlen: pilot-84
- Lokalizacja: Łódź
Peugeot 205 RG 1990r.
Dzisiejszy dzień rozpocząłem od wizyty w wydziale komunikacji:
Plan był napięty dosyć mocno, ponieważ:
- nie miałem potwierdzenia zapłaty akcyzy (zapłaciłem w czwartek wieczorem, wg informacji na stronie UC, powinna być widoczna w systemie dzisiaj o 10)
- nie miałem tłumaczenia dokumentów, wysłałem je skanem do jednego z biur które zobowiązało się do przetłumaczenia na godzinę 11 za ekstra opłatą
- wizyta w urzędzie zaplanowana na 11:40 (czyli bilecik trzeba było odebrać do 11:30 wpisując swój pesel w automacie).
Wszystko udało się na styk, po drodze jeszcze wydrukowałem u przyjaciela w biurze zaświadczenie zapłaty akcyzy, w wydziale komunikacji zameldowałem się o 11:29
W międzyczasie skoczyłem jeszcze na małe zakupy do Autofrance na Radwanskiej: Kolejny etap po powrocie do garażu to przepłukanie układu chłodniczego i wlanie nowego płynu. Przy okazji umyty został zbiorniczek:
Przed: Po: Troszkę oczyszczona komora silnika w okolicy zbiorniczka:
Przed: Po: Równolegle mój młody pomocnik zajmował się wymianą ramek na tablice i montowaniem świeżych numerów próbnych: Synek powoli łapie bakcyla
Ostatni etap na dzisiaj to sprawdzenie działania całej elektryki w aucie, a w szczególności świateł na jutrzejszy przegląd: Co ciekawe, działa każda żarówka, jedynie pozycyjna od strony kierowcy wymagała przeczyszczenia styków.
Na koniec - jazda próbna, zrobione 7km. Wrażenia z pierwszej jazdy - w następnym poście. Na dzisiaj to już koniec
Plan był napięty dosyć mocno, ponieważ:
- nie miałem potwierdzenia zapłaty akcyzy (zapłaciłem w czwartek wieczorem, wg informacji na stronie UC, powinna być widoczna w systemie dzisiaj o 10)
- nie miałem tłumaczenia dokumentów, wysłałem je skanem do jednego z biur które zobowiązało się do przetłumaczenia na godzinę 11 za ekstra opłatą
- wizyta w urzędzie zaplanowana na 11:40 (czyli bilecik trzeba było odebrać do 11:30 wpisując swój pesel w automacie).
Wszystko udało się na styk, po drodze jeszcze wydrukowałem u przyjaciela w biurze zaświadczenie zapłaty akcyzy, w wydziale komunikacji zameldowałem się o 11:29
W międzyczasie skoczyłem jeszcze na małe zakupy do Autofrance na Radwanskiej: Kolejny etap po powrocie do garażu to przepłukanie układu chłodniczego i wlanie nowego płynu. Przy okazji umyty został zbiorniczek:
Przed: Po: Troszkę oczyszczona komora silnika w okolicy zbiorniczka:
Przed: Po: Równolegle mój młody pomocnik zajmował się wymianą ramek na tablice i montowaniem świeżych numerów próbnych: Synek powoli łapie bakcyla
Ostatni etap na dzisiaj to sprawdzenie działania całej elektryki w aucie, a w szczególności świateł na jutrzejszy przegląd: Co ciekawe, działa każda żarówka, jedynie pozycyjna od strony kierowcy wymagała przeczyszczenia styków.
Na koniec - jazda próbna, zrobione 7km. Wrażenia z pierwszej jazdy - w następnym poście. Na dzisiaj to już koniec
Ostatnio zmieniony 29 gru ndz, 2019 2:01 pm przez pilot-84, łącznie zmieniany 2 razy.
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech