Peugeot 205 RG 1990r.
- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6945
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
Damian, Ty na serio na przegląd w Wigilię chcesz jechać?
Bardzo fajnie, że już turla się o własnych siłach. Nie wiem, czy dobrze czytam między wierszami, ale dostrzegam spory entuzjazm w poczynaniach...
Bardzo fajnie, że już turla się o własnych siłach. Nie wiem, czy dobrze czytam między wierszami, ale dostrzegam spory entuzjazm w poczynaniach...
Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
- DJPreZes
- Moderator
- Posty: 4593
- Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros/307
- Numer Gadu-gadu: 2516096
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
Trzymam kciuki za powodzenie. Jest świetny!!
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
- pilot-84
- Uzalezniony
- Posty: 550
- Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
- Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- Numer Gadu-gadu: 0
- Login tlen: pilot-84
- Lokalizacja: Łódź
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
Przegląd zaliczony, z drobnymi uwagami, ale zaliczony
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6945
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
Jezu jak się cieszę
Z tych szybciutkich wskrzeszeń!
Wiesz, że do teraz nie miałem pojęcia, że tam jest lotka GTI na klapie?
W ogóle, to jakie wrażenia z jazdy? Fajnie się to turla?
Dywaników do Garrosa nie potrzebujesz czasem?
Z tych szybciutkich wskrzeszeń!
Wiesz, że do teraz nie miałem pojęcia, że tam jest lotka GTI na klapie?
W ogóle, to jakie wrażenia z jazdy? Fajnie się to turla?
Dywaników do Garrosa nie potrzebujesz czasem?
Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
- pilot-84
- Uzalezniony
- Posty: 550
- Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
- Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- Numer Gadu-gadu: 0
- Login tlen: pilot-84
- Lokalizacja: Łódź
Peugeot 205 RG 1990r.
Lotka super sprawa, taki rarytasik w pakiecieRafGentry pisze: Wiesz, że do teraz nie miałem pojęcia, że tam jest lotka GTI na klapie?
Dywaników do Garrosa nie potrzebujesz czasem?
Dywaniki będę zamawiał tam gdzie ostatnio do CTI, chyba że masz takie na sprzedaż.
Pierwsza jazda została wykonana w poniedziałek wieczorem, po załatwieniu wszelkich formalności z rejestracją (tj numery próbne + ubezpieczenie). Było już ciemno więc nie oddalałem się za bardzo, ale 7km wystarczyło aby upewnić się że RG jest w dobrej kondycji. Obserwacje:
- auto jedzie prosto, podczas hamowania nie ściąga go w żadną stronę
- hamulce na początku słabe, ale w miarę zdzierania rdzy z tarcz z przodu poprawiły się
- czasami mignęła kontrolka płynu chłodniczego, ale to ze względu na świeżą wymianę. Po przejechaniu tej trasy układ się odpowietrzał i poziom w zbiorniczku spadł z poziomu połowa między min-max do min. Jak uzupełniłem płyn - kontrolka przestała się pojawiać, a poziom płynu się ustabilizował
- nierówne obroty po rozgrzaniu na biegu jałowym, prawdopodobnie wina silniczka krokowego.
- powyższe powoduje że auto lubi sobie zgasnąć przy zmianie biegu. Łącznie zdarzyło się to z 10 razy na odcinku łącznie 20km. Odpala od razu po przekręceniu kluczykiem.
- w zawieszeniu nie słychać większych hałasów, tak zwane „nic nie stuka nic nie puka”, przeguby nie hałasują
- poza nierówną pracą na biegu jałowym auto ładnie się zbiera, wg mnie osiągi są adekwatne do mocy silnika
- sprzęgło bierze prawie pod sam koniec
Obroty i prędkość wg zegarów na 3 biegu (o ile dobrze pamietam).
Ostatnio zmieniony 25 gru śr, 2019 10:24 am przez pilot-84, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- forest80
- Junior
- Posty: 250
- Rejestracja: 26 mar śr, 2008 8:46 pm
- Posiadany PUG: 1.4 podobno SX;) forever 1.9D
- Lokalizacja: Stalowa Wola/Kielce
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
Zdjęcia nie ma...
- pilot-84
- Uzalezniony
- Posty: 550
- Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
- Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- Numer Gadu-gadu: 0
- Login tlen: pilot-84
- Lokalizacja: Łódź
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
To jeszcze raz:forest80 pisze:Zdjęcia nie ma...
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- szysz61
- Junior
- Posty: 160
- Rejestracja: 05 wrz śr, 2012 10:10 pm
- Posiadany PUG: 205 RG 1990, 205 cabrio RG 1992
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kościerzyna
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
Odnośnie falujących obrotów i gaśnięcia, czy nie masz źle podłączone węże gumowe wchodzące w trójnik na pokrywie wtrysku i filtra powietrza?
- pilot-84
- Uzalezniony
- Posty: 550
- Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
- Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- Numer Gadu-gadu: 0
- Login tlen: pilot-84
- Lokalizacja: Łódź
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
Coś może być na rzeczy. Miałem pytać forum o wolne końcówki:szysz61 pisze:Odnośnie falujących obrotów i gaśnięcia, czy nie masz źle podłączone węże gumowe wchodzące w trójnik na pokrywie wtrysku i filtra powietrza?
Ten wężyk wskazywany śrubokrętem: Ta wtyczka przy akumulatorze: I ta wtyczka:
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- szysz61
- Junior
- Posty: 160
- Rejestracja: 05 wrz śr, 2012 10:10 pm
- Posiadany PUG: 205 RG 1990, 205 cabrio RG 1992
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kościerzyna
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
Tak, chodzi o ten wężyk, według mnie powinien być podłączony do takiego trójnika, który w chodzi do otworu przy tym grubym wężu idącym od pokrywy zaworów. W drugi otwór wchodzi wężyk z tą pomarańczową zaślepką. Te dwie brązowe wtyczki są wolne, nie mają cd. tak ma być.
- pilot-84
- Uzalezniony
- Posty: 550
- Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
- Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- Numer Gadu-gadu: 0
- Login tlen: pilot-84
- Lokalizacja: Łódź
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
Ok, sprawdzę przy najbliższej okazji. Dzięki za wskazówki
Wracając do przeglądu - RG przeszedł go ale została zwrócona uwaga na następujące elementy:
- luz na gumach stabilizatora
- luz na sworzniu lewym
- luz na końcówkach drążków kierowniczych
- hamulce tył wymagają przejrzenia
Badanie stanu amortyzatorów:
Przód: 65% / 64%
Tył: 61% / 60%
Wyżej wymienione elementy zostaną poddane przeglądowi i wymianie jeszcze przed wyjazdem RG na wiosnę.
Mamy pełny obraz auta pod kątem mechanicznym
Wracając do przeglądu - RG przeszedł go ale została zwrócona uwaga na następujące elementy:
- luz na gumach stabilizatora
- luz na sworzniu lewym
- luz na końcówkach drążków kierowniczych
- hamulce tył wymagają przejrzenia
Badanie stanu amortyzatorów:
Przód: 65% / 64%
Tył: 61% / 60%
Wyżej wymienione elementy zostaną poddane przeglądowi i wymianie jeszcze przed wyjazdem RG na wiosnę.
Mamy pełny obraz auta pod kątem mechanicznym
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
Fajny egzemplarz i fajnie przedstawiony
- pilot-84
- Uzalezniony
- Posty: 550
- Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
- Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- Numer Gadu-gadu: 0
- Login tlen: pilot-84
- Lokalizacja: Łódź
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
Było o mechanice, przejdźmy więc do warstwy wizualnej, czyli wyglądu zewnętrznego i wnętrza.
Na początek wnętrze, które jest kompletne i o dziwo (jak na auto 30 letnie) w całości sprawne. Poniżej kilka najważniejszych spostrzeżeń:
- daszek deski pęknięty w standardowym miejscu
- wszystkie kontrolki i wskaźniki (raczej) sprawne, podświetlenie zegarów ładnie świeci (lepiej niż w CTI)
- półki na podszybiu kompletne, łącznie ze sprężynką
- wszystkie przyciski na konsoli środkowej działają i są podświetlone
- sterowanie dmuchawą działa w 100% co mnie bardzo cieszy (w CTI przez 5 lat tego nie naprawiłem )
- schowek na bezpieczniki sprawny (nie ma ułamanej blaszki, przez co pokrywa się ładnie zamyka)
- elektryczne szyby działają, jednak od strony pasażera ciężko się zasuwa (trzeba pomóc jej ręką)
- centralny zamek działa we wszystkich zamkach, te same "kluczyki" w każdym z nich
- wycieraczki przód i tył ładnie działają + spryskiwacze również
- oświetlenie kabiny działa
- półka bagażnika w idealnym stanie, łącznie ze sznurkami montowanymi do klapy, bez dziur po głośnikach Elementy tapicerki:
Siedzenia w dosyć dobrym stanie, jednak wymagają renowacji.
- Fotel kierowcy raczej do wymiany, rozeszły się szwy w kilku miejscach, oraz ma rozdarcie skóry na oparciu. - Fotel pasażera oraz tylne siedzenia wymagają odnowienia skóry, ale pianki w boczkach są w bardzo dobrym stanie. Na zdjęciach nie wyglądają źle, ale wymagają pracy.
Mój plan polega na zdobyciu nowego fotela kierowcy, używanego, ale w lepszym stanie (bez perforacji skóry), a następnie odnowienie ich przy użyciu środków Colourlock: https://sklep.lederzentrum.pl/peugeot.html
Robiłem taką operację przy Lexusie LS400 i efekty były bardzo dobre: W zasadzie mam cały komplet materiałów do przeprowadzenia tej operacji, jedynie czego potrzebuję to dobrać farbę pod kolor siedzeń.
Boczki drzwi - w dobrym stanie, wymagają jedynie wyczyszczenia. Jako ciekawostka - są to pełne boczki, zakrywające w całości blachę drzwi: Jedyna wada to oberwanie półki od strony pasażera zafundowane przez mojego synka, ale do naprawienia
Idąc dalej, podsufitka - niestety jest wilgoć w jej tylnej części. Musi być przeciek w szyberdachu, który muszę zidentyfikować i usunąć. Wykładzina - w przeciwieństwie do wilgotnej podsufitki i zniszczonych foteli, wygląda wręcz idealnie. Gdyby nie nalot rdzy od śrub które trzymają fotele - uważałbym że została wymieniona na nową zaraz przed sprzedażą. Żadnych przetarć, jest czyściutka, no jak nowa.
Przy okazji wymontowania foteli, mam zamiar ją ściągnąć i zobaczyć stan podłogi.
Na koniec jednak stwierdzam że są braki. Brakuje dywaników oraz brakuje wykładziny w bagażniku (obu warstw, tej filcowej i tej górnej warstwy). Koniecznie do zakupienia.
Przepraszam, że nie mam dobrych zdjęć, niestety nie było dobrej pogody aby pofocić wnętrze.
Na początek wnętrze, które jest kompletne i o dziwo (jak na auto 30 letnie) w całości sprawne. Poniżej kilka najważniejszych spostrzeżeń:
- daszek deski pęknięty w standardowym miejscu
- wszystkie kontrolki i wskaźniki (raczej) sprawne, podświetlenie zegarów ładnie świeci (lepiej niż w CTI)
- półki na podszybiu kompletne, łącznie ze sprężynką
- wszystkie przyciski na konsoli środkowej działają i są podświetlone
- sterowanie dmuchawą działa w 100% co mnie bardzo cieszy (w CTI przez 5 lat tego nie naprawiłem )
- schowek na bezpieczniki sprawny (nie ma ułamanej blaszki, przez co pokrywa się ładnie zamyka)
- elektryczne szyby działają, jednak od strony pasażera ciężko się zasuwa (trzeba pomóc jej ręką)
- centralny zamek działa we wszystkich zamkach, te same "kluczyki" w każdym z nich
- wycieraczki przód i tył ładnie działają + spryskiwacze również
- oświetlenie kabiny działa
- półka bagażnika w idealnym stanie, łącznie ze sznurkami montowanymi do klapy, bez dziur po głośnikach Elementy tapicerki:
Siedzenia w dosyć dobrym stanie, jednak wymagają renowacji.
- Fotel kierowcy raczej do wymiany, rozeszły się szwy w kilku miejscach, oraz ma rozdarcie skóry na oparciu. - Fotel pasażera oraz tylne siedzenia wymagają odnowienia skóry, ale pianki w boczkach są w bardzo dobrym stanie. Na zdjęciach nie wyglądają źle, ale wymagają pracy.
Mój plan polega na zdobyciu nowego fotela kierowcy, używanego, ale w lepszym stanie (bez perforacji skóry), a następnie odnowienie ich przy użyciu środków Colourlock: https://sklep.lederzentrum.pl/peugeot.html
Robiłem taką operację przy Lexusie LS400 i efekty były bardzo dobre: W zasadzie mam cały komplet materiałów do przeprowadzenia tej operacji, jedynie czego potrzebuję to dobrać farbę pod kolor siedzeń.
Boczki drzwi - w dobrym stanie, wymagają jedynie wyczyszczenia. Jako ciekawostka - są to pełne boczki, zakrywające w całości blachę drzwi: Jedyna wada to oberwanie półki od strony pasażera zafundowane przez mojego synka, ale do naprawienia
Idąc dalej, podsufitka - niestety jest wilgoć w jej tylnej części. Musi być przeciek w szyberdachu, który muszę zidentyfikować i usunąć. Wykładzina - w przeciwieństwie do wilgotnej podsufitki i zniszczonych foteli, wygląda wręcz idealnie. Gdyby nie nalot rdzy od śrub które trzymają fotele - uważałbym że została wymieniona na nową zaraz przed sprzedażą. Żadnych przetarć, jest czyściutka, no jak nowa.
Przy okazji wymontowania foteli, mam zamiar ją ściągnąć i zobaczyć stan podłogi.
Na koniec jednak stwierdzam że są braki. Brakuje dywaników oraz brakuje wykładziny w bagażniku (obu warstw, tej filcowej i tej górnej warstwy). Koniecznie do zakupienia.
Przepraszam, że nie mam dobrych zdjęć, niestety nie było dobrej pogody aby pofocić wnętrze.
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- pilot-84
- Uzalezniony
- Posty: 550
- Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
- Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- Numer Gadu-gadu: 0
- Login tlen: pilot-84
- Lokalizacja: Łódź
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
Podłączyłem tak: Niestety nic to nie dało. Po rozgrzaniu wciąż nierówno pracuje i gaśnie. Wydaje mi się że nawet jest gorzej niż wcześniej. Teraz za każdym razem gaśnie jeżeli nie dam gazu.szysz61 pisze:Tak, chodzi o ten wężyk, według mnie powinien być podłączony do takiego trójnika, który w chodzi do otworu przy tym grubym wężu idącym od pokrywy zaworów. W drugi otwór wchodzi wężyk z tą pomarańczową zaślepką. Te dwie brązowe wtyczki są wolne, nie mają cd. tak ma być.
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- szysz61
- Junior
- Posty: 160
- Rejestracja: 05 wrz śr, 2012 10:10 pm
- Posiadany PUG: 205 RG 1990, 205 cabrio RG 1992
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kościerzyna
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
Tak powinno wyglądać to połączenie. Jeśli problem nie ustępuje sprawdź, czy dobrze masz połączone dwie wtyczki od sondy lambda. Mi mechanik połączył sugerując się kolorami niebieską z niebieską a miało być odwrotnie.