Peugeot 205 RG 1990r.
- pilot-84
- Uzalezniony
- Posty: 550
- Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
- Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- Numer Gadu-gadu: 0
- Login tlen: pilot-84
- Lokalizacja: Łódź
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
Kurczę, chyba jednak jest coś nie tak z pompką paliwa. Znowu nie działa.
- po podpięciu na krótko do akumulatora - działa
- gdy podpinam ją ponownie pod wtyczkę - chwilę działa, np 3-4 zapłony, a potem znowu nie odpowiada
- gdy podepnę żarówkę pod wtyczkę w miejsce pompy - żarówka ładnie świeci
Co jest?
- po podpięciu na krótko do akumulatora - działa
- gdy podpinam ją ponownie pod wtyczkę - chwilę działa, np 3-4 zapłony, a potem znowu nie odpowiada
- gdy podepnę żarówkę pod wtyczkę w miejsce pompy - żarówka ładnie świeci
Co jest?
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- a2legro
- Junior
- Posty: 389
- Rejestracja: 02 lip czw, 2009 12:19 am
- Posiadany PUG: XSD 92' / Automatic 1.9 91' / GTI 1.9 89' / GTI 1.9 88' no sunroof
- Numer Gadu-gadu: 5211157
- Lokalizacja: Płońsk
- Kontakt:
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
Miałem podobne problemy po dłuższym postoju auta. W 1.9 źródłem problemów okazał się przekaźnik pod maską w okolicy serwa.
- pilot-84
- Uzalezniony
- Posty: 550
- Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
- Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- Numer Gadu-gadu: 0
- Login tlen: pilot-84
- Lokalizacja: Łódź
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
U mnie są dwa przekaźniki:
W sklepie mieli niestety tylko jeden, kupiłem i podmieniłem raz jeden, raz drugi. Bez efektów. Być może należy wymienić oba na raz...Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- a2legro
- Junior
- Posty: 389
- Rejestracja: 02 lip czw, 2009 12:19 am
- Posiadany PUG: XSD 92' / Automatic 1.9 91' / GTI 1.9 89' / GTI 1.9 88' no sunroof
- Numer Gadu-gadu: 5211157
- Lokalizacja: Płońsk
- Kontakt:
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
U mnie jest tylko jeden. Wystarczyło poczyścić styki.
- DJPreZes
- Moderator
- Posty: 4593
- Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros/307
- Numer Gadu-gadu: 2516096
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
Ten fotel kierowcy jest nadal piękny. Jak coś, to i w takim stanie odkupię
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
- pilot-84
- Uzalezniony
- Posty: 550
- Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
- Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- Numer Gadu-gadu: 0
- Login tlen: pilot-84
- Lokalizacja: Łódź
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
W kwestii pompy paliwa, jestem na 90% przekonany że dogorywa i należy ją wymienić.
Tak jak pisałem, pompa działała, a potem nagle przestawała pracować. Po podpięciu jej bezpośrednio pod akumulator - zaczynała działać ponownie. Jak się okazało, źle ją podpinałem do akumulatora (plus zamieniony z minusem) więc dostawała jakby "bieg wsteczny" i była wskrzeszana. Potem w instalacji była już podłączona do kostki poprawnie i sobie chodziła do pewnego momentu. Nie wiem, może jest jakiś syf w niej który ją blokuje... No nie wiem. W każdym razie chcę ją wymienić, aby ten element mieć z głowy.
Teraz pytanie, czy wymieniać samą pompę (koszt ok 100zł) czy cały zespół pompy (ok 300zł).
Czy to będzie ok? https://www.czesciauto24.pl/ridex/12746874
Wtyczka jest inna, niż w obecnej, ale zapewne da się ją wymienić...
Co polecacie?
Tak jak pisałem, pompa działała, a potem nagle przestawała pracować. Po podpięciu jej bezpośrednio pod akumulator - zaczynała działać ponownie. Jak się okazało, źle ją podpinałem do akumulatora (plus zamieniony z minusem) więc dostawała jakby "bieg wsteczny" i była wskrzeszana. Potem w instalacji była już podłączona do kostki poprawnie i sobie chodziła do pewnego momentu. Nie wiem, może jest jakiś syf w niej który ją blokuje... No nie wiem. W każdym razie chcę ją wymienić, aby ten element mieć z głowy.
Teraz pytanie, czy wymieniać samą pompę (koszt ok 100zł) czy cały zespół pompy (ok 300zł).
Czy to będzie ok? https://www.czesciauto24.pl/ridex/12746874
Wtyczka jest inna, niż w obecnej, ale zapewne da się ją wymienić...
Co polecacie?
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- pilot-84
- Uzalezniony
- Posty: 550
- Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
- Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- Numer Gadu-gadu: 0
- Login tlen: pilot-84
- Lokalizacja: Łódź
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
Najprawdopodobniej jutro wymontuję pompę i zabiorę ją do sklepu, aby dobrać nową. Wymieniam samą pompę, bez tzw "koszyka".
Wymieniam również silnik krokowy.
O ile na zimno silnik pracuje całkiem normalnie, to po rozgrzaniu zaczyna falować, a podczas jazdy gaśnie.
Rozebrałem krokowiec, wyczyściłem, nasmarowałem, skręciłem i zamontowałem ponownie. Efekt? Jeszcze gorzej:
Na zimno jest jeszcze jako tako:
Po rozgrzaniu już gorzej:
Silnik po rozgrzaniu pracuje nierówno. Bez ruszania potencjometru - prawie gaśnie, gdy delikatnie go otwieram (ale wciąż jest styk z krokowcem) obroty bardzo falują. Finalnie silnik gaśnie.
Także podjęta także decyzja o wymianie silnika krokowego.
Czy zaznaczone na zdjęciu to jakaś śruba i co ona reguluje?
Wymieniam również silnik krokowy.
O ile na zimno silnik pracuje całkiem normalnie, to po rozgrzaniu zaczyna falować, a podczas jazdy gaśnie.
Rozebrałem krokowiec, wyczyściłem, nasmarowałem, skręciłem i zamontowałem ponownie. Efekt? Jeszcze gorzej:
Na zimno jest jeszcze jako tako:
Po rozgrzaniu już gorzej:
Silnik po rozgrzaniu pracuje nierówno. Bez ruszania potencjometru - prawie gaśnie, gdy delikatnie go otwieram (ale wciąż jest styk z krokowcem) obroty bardzo falują. Finalnie silnik gaśnie.
Także podjęta także decyzja o wymianie silnika krokowego.
Czy zaznaczone na zdjęciu to jakaś śruba i co ona reguluje?
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- szasz
- Uzalezniony
- Posty: 739
- Rejestracja: 10 lip czw, 2014 8:45 am
- Posiadany PUG: XS '92 [i] Partner Tepee Outdoor 1.6 HDI [i] Citroen C4 1.6 BlueHDI
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Gdańsk, miasto rodzinne Tomaszów Lubelski
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
Jak chcesz porządnie, to tylko oryginał Bosch. Wszystkie inne to przebierańce, nie będzie efektu Wow, ani obrotów na 1 tyś.
Tapatalk z xcovera
Tapatalk z xcovera
Zawsze iść, rozkaz który mam we krwi..
- pilot-84
- Uzalezniony
- Posty: 550
- Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
- Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- Numer Gadu-gadu: 0
- Login tlen: pilot-84
- Lokalizacja: Łódź
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
No i widzisz... Kupiłem za 124zł, firmy MaxGear (polecany w Autofrance, oryginału nie mieli, musiałbym czekać) i jakaś tam poprawa jest, ale niewielka...
Teraz nie wiem, czy spróbować wstawić jednak oryginał Bosch, czy jednak trzeba szukać problemu gdzie indziej.
Czy na przykład TPS, czyli czujnik położeniu przepustnicy może mieć wpływ na takie zachowanie?
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 19 lut pt, 2016 1:46 pm
- Posiadany PUG: Look
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Łódź
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
Możesz sprawdzić TPS. Tylko zaczym go odkręcisz to sprawdź wartości na zamkniętej przepustnicy i je zapisz, aby można było wrócić ewentualnie do obecnych wartości. Sprawdź też czy ścieżki nie mają przerw. Oczywiście miernikiem.
Tutaj masz opis jak to zrobić:
https://forum.205.pl/viewtopic.php?f=26 ... 2&start=15
Od siebie mogę dodać, że najlepiej samochód pracuje u mnie na wartości 0,36V na pierwszej ścieżce.
Tutaj masz opis jak to zrobić:
https://forum.205.pl/viewtopic.php?f=26 ... 2&start=15
Od siebie mogę dodać, że najlepiej samochód pracuje u mnie na wartości 0,36V na pierwszej ścieżce.
- pilot-84
- Uzalezniony
- Posty: 550
- Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
- Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- Numer Gadu-gadu: 0
- Login tlen: pilot-84
- Lokalizacja: Łódź
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
TPS sprawdzę przy najbliższej okazji. Dzięki za namiar na wątek!
Są też dobre wiadomości po ostatniej wizycie w warsztacie. Wymieniłem pompę paliwa i oba przekaźniki i problem niedziałającej pompy został rozwiązany Najnowsze zakupy w Autofrance: Oraz RG został oficjalnie zarejestrowany. Urzędnik, który rejestrował mi auto przeszukał wszystkie tablice, ale niestety "205" już nie było, znalazł jedynie 1T025.
Są też dobre wiadomości po ostatniej wizycie w warsztacie. Wymieniłem pompę paliwa i oba przekaźniki i problem niedziałającej pompy został rozwiązany Najnowsze zakupy w Autofrance: Oraz RG został oficjalnie zarejestrowany. Urzędnik, który rejestrował mi auto przeszukał wszystkie tablice, ale niestety "205" już nie było, znalazł jedynie 1T025.
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- szasz
- Uzalezniony
- Posty: 739
- Rejestracja: 10 lip czw, 2014 8:45 am
- Posiadany PUG: XS '92 [i] Partner Tepee Outdoor 1.6 HDI [i] Citroen C4 1.6 BlueHDI
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Gdańsk, miasto rodzinne Tomaszów Lubelski
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
Mój mechanik kiedyś mówił, że silniki TU są trudne do ustawiania obrotów, żeby były poniżej 1000 na jałowym i że są podatne na falowanie.
Nie wątpię że są mistrzowie, którzy potrafią to ustawić, ale zapewne przy ustawieniach "fabrycznych", czyli oryginalnych częściach.
Tapatalk z xcovera
Ps. Blacha śmieszna z literą na drugim miejscu. Rzadko spotykana
Nie wątpię że są mistrzowie, którzy potrafią to ustawić, ale zapewne przy ustawieniach "fabrycznych", czyli oryginalnych częściach.
Tapatalk z xcovera
Ps. Blacha śmieszna z literą na drugim miejscu. Rzadko spotykana
Zawsze iść, rozkaz który mam we krwi..
- pilot-84
- Uzalezniony
- Posty: 550
- Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
- Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- Numer Gadu-gadu: 0
- Login tlen: pilot-84
- Lokalizacja: Łódź
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
Kolejny dzień prac za mną.
Dzisiaj głównym zadaniem było dostanie się do TPS i jego pomierzenie. W tym celu ściągnąłem obudowę filtra powietrza, a po jej ściągnięciu pojawił się dobry dostęp do filtra paliwa i do świec. Dzisiejsze postępy:
- wymiana filtra paliwa i węży doprowadzających paliwo
- wymiana filtra powietrza i umycie obudowy
- wykręcone i przeczyszczone świece
- ogólne czyszczenie silnika, układu dolotowego, osprzętu i ściany grodziowej
Silnik zaczyna jakoś wyglądać W końcu dostałem się do czujnika położenia przepustnicy i wykonałem pomiary wg instrukcji z wcześniejszego postu. Niestety nie mam pewności czy jest walnięty
Przy zamkniętej przepustnicy pokazuje 1,23V, ale zapomniałem sprawdzić śrubę ograniczającą przepustnicę - jest wkręcona prawie do końca, więc mogła się nie zamknąć do końca. Dopiero jak wszystko poskładałem to dotarło to do mnie W każdym razie zmiana napięcia od dołu nie szła idealnie liniowo, ale bardziej w skokach 1,22 - 1,54 - 1,90 - 2,24 - 2,84 - 2,61 - 3,00 - 3,37 -3,78 - 4,25 - 4,49 - 4,68 - 4,85. Z kolei w górnym zakresie napięcie dochodziło max do 4,01V. TPS zasilany jest napięciem 4,87V, także zasilanie jest ok.
Dzisiaj głównym zadaniem było dostanie się do TPS i jego pomierzenie. W tym celu ściągnąłem obudowę filtra powietrza, a po jej ściągnięciu pojawił się dobry dostęp do filtra paliwa i do świec. Dzisiejsze postępy:
- wymiana filtra paliwa i węży doprowadzających paliwo
- wymiana filtra powietrza i umycie obudowy
- wykręcone i przeczyszczone świece
- ogólne czyszczenie silnika, układu dolotowego, osprzętu i ściany grodziowej
Silnik zaczyna jakoś wyglądać W końcu dostałem się do czujnika położenia przepustnicy i wykonałem pomiary wg instrukcji z wcześniejszego postu. Niestety nie mam pewności czy jest walnięty
Przy zamkniętej przepustnicy pokazuje 1,23V, ale zapomniałem sprawdzić śrubę ograniczającą przepustnicę - jest wkręcona prawie do końca, więc mogła się nie zamknąć do końca. Dopiero jak wszystko poskładałem to dotarło to do mnie W każdym razie zmiana napięcia od dołu nie szła idealnie liniowo, ale bardziej w skokach 1,22 - 1,54 - 1,90 - 2,24 - 2,84 - 2,61 - 3,00 - 3,37 -3,78 - 4,25 - 4,49 - 4,68 - 4,85. Z kolei w górnym zakresie napięcie dochodziło max do 4,01V. TPS zasilany jest napięciem 4,87V, także zasilanie jest ok.
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- szasz
- Uzalezniony
- Posty: 739
- Rejestracja: 10 lip czw, 2014 8:45 am
- Posiadany PUG: XS '92 [i] Partner Tepee Outdoor 1.6 HDI [i] Citroen C4 1.6 BlueHDI
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Gdańsk, miasto rodzinne Tomaszów Lubelski
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
No dobra, wykonałeś kawał dobrej roboty, ale czy potrzebnej. Znaczy czy jest jakiś efekt??
Tapatalk z xcovera
Tapatalk z xcovera
Zawsze iść, rozkaz który mam we krwi..
- pilot-84
- Uzalezniony
- Posty: 550
- Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
- Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- Numer Gadu-gadu: 0
- Login tlen: pilot-84
- Lokalizacja: Łódź
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
Nie udało mi się zrobić regulacji czujnika, bo nie miałem odpowiedniego torxa z dziurkąszasz pisze:No dobra, wykonałeś kawał dobrej roboty, ale czy potrzebnej. Znaczy czy jest jakiś efekt??
Tapatalk z xcovera
Czeka mnie dogrywka. Ale czujnik już zamówiłem, ponieważ widzę objawy (szarpanie) podczas jazdy.
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech