Peugeot 205 RG 1990r.
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 19 lut pt, 2016 1:46 pm
- Posiadany PUG: Look
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Łódź
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
1,23V to z pewnością za dużo, chyba że sprawdzałeś na nie cofniętym silniczku krokowym, a właściwie regulatorze biegu jałowego. Śruba regulacyjna u mnie też wygląda na wkręconą, więc może tak być fabrycznie. Minimalne skoki napięcia mogą być przyczyną zbyt szybkiego otwierania przepustnicy, bądź mało precyzyjnego otwierania ręką. Natomiast skoro wartości cały czas rosną do pełnego otwarcia przepustnicy to znaczy, że przerw na ścieżkach nie ma. Szarpanie podczas jazdy i brak stabilnych (względnie) obrotów biegu jałowego, przygasanie, gaśnięcie, to mogą być właśnie przyczyny złego ustawienia czujnika, nie koniecznie musi być zepsuty . Jak będziesz wymieniać czujnik to uważaj na szczotkę w środku. Bardzo łatwo ją zagiąć i zniszczyć. Najlepiej to jej nawet nie dotykać
- pilot-84
- Uzalezniony
- Posty: 550
- Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
- Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- Numer Gadu-gadu: 0
- Login tlen: pilot-84
- Lokalizacja: Łódź
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
Silniczek krokowy "cofnąłem".
Może w weekend uda mi się odkręcić TPS i go wyregulować. BTW jak to się reguluje?
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 19 lut pt, 2016 1:46 pm
- Posiadany PUG: Look
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Łódź
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
Najpierw musisz cofnąć "silniczek krokowy", aby to zrobić wystarczy przekręcić kluczyk na zapłon. Następnie jedną ręką otwieramy trochę przepustnicę, a drugą naciskamy na trzpień od silniczka. Powinien się cofnąć. Niestety nie możesz poruszyć przepustnicą (cały czas musi być uchylona), gdyż wtedy trzpień się wysunie i trzeba będzie powtórzyć proces. Po cofnięciu trzpienia musisz odłączyć wtyczkę od silniczka, stale trzymając przepustnicę. W ten sposób masz cofnięty silniczek i możesz puścić przepustnicę. W tym momencie możesz zweryfikować, czy luz styku biegu jałowego (luz pomiędzy trzpieniem, a przepustnicą) jest prawidłowy, ok 0,5 mm. Możesz to również zweryfikować za pomocą miernika. Do pinu nr 1 i nr 2 podłączasz miernik i sprawdzasz czy obwód jest zamknięty, jeśli jest to znaczy, że luz jest zbyt mały. Miernik powinien pokazywać obwód otwarty - nieskończoność. Jeżeli masz już to za sobą, to zabierasz się za TPS. Dopóki przepustnica nie będzie zamknięta, czyli opierała się na krokowcu, nie ma sensu rozpoczynać pracy, gdyż wartości będą nieprawidłowo ustawione. Oczywiście możesz odkręcić silniczek na czas regulacji, aby nie przeszkadzał i wtedy wyregulować, ale nie ma to zbyt dużego sensu. Jeżeli styk biegu jałowego będzie źle wyregulowany, to sterownik może ze zbyt dużym opóźnieniem reagować na spadające obroty i np. gasnąć.
Regulacja TPS polega na poluzowaniu 4 śrub, aby można było go przesuwać w obrębie otworów na śruby. Nie trzeba ich mocno odkręcać. Następnie podłączamy miernik do pinów nr 1 i nr 2. Napięcie na ścieżce powinno wynosić 0,20-0,25V według instrukcji z linka.
Ogólnie o wartościach na ścieżkach mam różne informacje. Francuskie forum "Planete 205" poruszyło dosyć mocno ten temat. Według tego co udało mi się z niego dowiedzieć to wartości powinny wynosić od 0,19-0,21V i jest zależne od napięcia jakie dochodzi do czujnika. (Niestety nie znam francuskiego, Google pomógł.) Mi osobiście, żadne z tych ustawień nie sprawowały się za dobre. Dlatego wpadłem na pomysł aby sprawdzić wartości z jeżdżących samochodów, z plombami na śrubach. Udało mi się znaleźć 3 przepustnice (AX i 2x 106). Na wszystkich wartość na pierwszej ścieżce wynosiła 0,35-0,36V. Po ustawieniu TPS na tę wartość samochód zaczął jeździć zdecydowanie najlepiej z pośród wszystkich testowanych mnie wartości. Która sprawdzi się u ciebie?, tego nie wiem. Ja oczywiście proponuję 0,35V.
Po ustawieniu musisz przytrzymać czujnik i dokręcić, aby się nie poruszył. Oczywiście cały czas kontroluj wartości, aby się nie zmieniły. Jeżeli chodzi o pozostałe wartości, to z mojego doświadczenia wynika, że nie mają zbytnio dużego znaczenia i powinny być mniej więcej takie jak podane w instrukcji na forum (link który podałem wcześniej). Po przykręceniu możesz je skontrolować. Po zakończeniu prac musisz wszystko złożyć i odłączyć akumulator na ok. 10-15 min. Powinno być wszystko w porządku.
Wydaje się trochę skomplikowane, ale da się zrobić.
Regulacja TPS polega na poluzowaniu 4 śrub, aby można było go przesuwać w obrębie otworów na śruby. Nie trzeba ich mocno odkręcać. Następnie podłączamy miernik do pinów nr 1 i nr 2. Napięcie na ścieżce powinno wynosić 0,20-0,25V według instrukcji z linka.
Ogólnie o wartościach na ścieżkach mam różne informacje. Francuskie forum "Planete 205" poruszyło dosyć mocno ten temat. Według tego co udało mi się z niego dowiedzieć to wartości powinny wynosić od 0,19-0,21V i jest zależne od napięcia jakie dochodzi do czujnika. (Niestety nie znam francuskiego, Google pomógł.) Mi osobiście, żadne z tych ustawień nie sprawowały się za dobre. Dlatego wpadłem na pomysł aby sprawdzić wartości z jeżdżących samochodów, z plombami na śrubach. Udało mi się znaleźć 3 przepustnice (AX i 2x 106). Na wszystkich wartość na pierwszej ścieżce wynosiła 0,35-0,36V. Po ustawieniu TPS na tę wartość samochód zaczął jeździć zdecydowanie najlepiej z pośród wszystkich testowanych mnie wartości. Która sprawdzi się u ciebie?, tego nie wiem. Ja oczywiście proponuję 0,35V.
Po ustawieniu musisz przytrzymać czujnik i dokręcić, aby się nie poruszył. Oczywiście cały czas kontroluj wartości, aby się nie zmieniły. Jeżeli chodzi o pozostałe wartości, to z mojego doświadczenia wynika, że nie mają zbytnio dużego znaczenia i powinny być mniej więcej takie jak podane w instrukcji na forum (link który podałem wcześniej). Po przykręceniu możesz je skontrolować. Po zakończeniu prac musisz wszystko złożyć i odłączyć akumulator na ok. 10-15 min. Powinno być wszystko w porządku.
Wydaje się trochę skomplikowane, ale da się zrobić.
- pilot-84
- Uzalezniony
- Posty: 550
- Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
- Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- Numer Gadu-gadu: 0
- Login tlen: pilot-84
- Lokalizacja: Łódź
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
Dziękuję za wyczerpujące informacje. Czujnik nowy na wszelki wypadek już mam, klucz do jego odkręcenia także. Myślę że w najbliższy weekend się uda
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- pilot-84
- Uzalezniony
- Posty: 550
- Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
- Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- Numer Gadu-gadu: 0
- Login tlen: pilot-84
- Lokalizacja: Łódź
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
Czy tutaj powinna być jakaś uszczelka?
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- hans
- Junior
- Posty: 361
- Rejestracja: 18 maja śr, 2016 10:01 pm
- Posiadany PUG: mito 1.8 D 1996 ,generacion 205 1.4 1997, 307 2.0 hdi 136 KM 2005,307 2.0 hdi 107KM, 807 2,2 hdi 128
- Numer Gadu-gadu: 3320593
- Lokalizacja: panki
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
od strony co robiles fotke nie ale miedzy kolektorem ukladem wtrysku musi byc szczelnie. od nieszczelnosci tez aluja obroty gdy zasysa lewe powietrze. a krowy chce wyrownac dawke paliwa.
En mis venas en vez de gasolina y el corazón de trabajo de la turbina!!!
- pilot-84
- Uzalezniony
- Posty: 550
- Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
- Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- Numer Gadu-gadu: 0
- Login tlen: pilot-84
- Lokalizacja: Łódź
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
Jednak znalazłem tam uszczelkę Jest gumowy oring (oznaczony strzałkami poniżej), ale chyba nie jest to szczelne, ponieważ pojawia się zapocenie na obudowie.
A - przy połączeniu wtrysku z kolektorem
B - przy tym trójniku
C - przy tym wężu (odma?)
D - przy łączeniu z obudową filtru powietrza
Dziurka przy E rozumiem nie stanowi problemu?
Ja mam wrażenie ze A, B i D nie jest szczelne... kurde, jak to zweryfikować?
Potencjalnie nieszczelność może występować w następujących miejscach:
Układ jest wrażliwy na:A - przy połączeniu wtrysku z kolektorem
B - przy tym trójniku
C - przy tym wężu (odma?)
D - przy łączeniu z obudową filtru powietrza
Dziurka przy E rozumiem nie stanowi problemu?
Ja mam wrażenie ze A, B i D nie jest szczelne... kurde, jak to zweryfikować?
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- hans
- Junior
- Posty: 361
- Rejestracja: 18 maja śr, 2016 10:01 pm
- Posiadany PUG: mito 1.8 D 1996 ,generacion 205 1.4 1997, 307 2.0 hdi 136 KM 2005,307 2.0 hdi 107KM, 807 2,2 hdi 128
- Numer Gadu-gadu: 3320593
- Lokalizacja: panki
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
uklad nie jest wrazliwy na to co jest przed wtryskiem, te uszczelki sa tylko przeciw zasysaniu pylkow i innych niystosci
polaczenie A to nie jepolaczenie wtrysku z kolektorem tylko kanalu od filtra do wtrysku
polaczenie A to nie jepolaczenie wtrysku z kolektorem tylko kanalu od filtra do wtrysku
En mis venas en vez de gasolina y el corazón de trabajo de la turbina!!!
- pilot-84
- Uzalezniony
- Posty: 550
- Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
- Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- Numer Gadu-gadu: 0
- Login tlen: pilot-84
- Lokalizacja: Łódź
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
Mój błąd, nie wiedziałem jak nazwać ten łącznik.hans pisze:uklad nie jest wrazliwy na to co jest przed wtryskiem, te uszczelki sa tylko przeciw zasysaniu pylkow i innych niystosci
polaczenie A to nie jepolaczenie wtrysku z kolektorem tylko kanalu od filtra do wtrysku
Wiec tak:
- ustawiłem TPS, sprawdziłem dwa warianty 1-2 pin: 0,21V i 0,35V
- na 1-4 osiągam max 4,15V
Auto przestało szarpać podczas jazdy, na zimno ładnie pracuje na ok 1500obr, ale niestety wciąż gaśnie na wolnych obrotach jak się rozgrzeje.
Co dalej sprawdzić?
- sonda lambda
- czujnik temperatury, który?
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- hans
- Junior
- Posty: 361
- Rejestracja: 18 maja śr, 2016 10:01 pm
- Posiadany PUG: mito 1.8 D 1996 ,generacion 205 1.4 1997, 307 2.0 hdi 136 KM 2005,307 2.0 hdi 107KM, 807 2,2 hdi 128
- Numer Gadu-gadu: 3320593
- Lokalizacja: panki
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
a jaki masz kod bledu?
En mis venas en vez de gasolina y el corazón de trabajo de la turbina!!!
- pilot-84
- Uzalezniony
- Posty: 550
- Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
- Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- Numer Gadu-gadu: 0
- Login tlen: pilot-84
- Lokalizacja: Łódź
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
Heh, nie mogę sprawdzić bo nie znajduję wtyczki diagnostycznej...hans pisze:a jaki masz kod bledu?
Wolna wtyczka w okolicy reflektora, w dodatku zielona - ma tylko jeden pin. Była schowana w czarnej puszce przekręconej do pasa przedniego: Próbowałem ją zmostkować z masą, ale nie widziałem żadnych efektów na desce rozdzielczej (znaczy się wyświetlania błędów).
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- pilot-84
- Uzalezniony
- Posty: 550
- Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
- Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- Numer Gadu-gadu: 0
- Login tlen: pilot-84
- Lokalizacja: Łódź
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
Na razie cisza w wątku, ale zamówiłem nową sonde lambda: Delphi DE ES20244-12B1. W najbliższą sobotę ją wymienię i zobaczę efekty.
Obecnie praca silnika wygląda następująco:
Zimny:
Trzyma ok 1500obr.
Po rozgrzaniu niestety wciąż faluje:
Obecnie praca silnika wygląda następująco:
Zimny:
Trzyma ok 1500obr.
Po rozgrzaniu niestety wciąż faluje:
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- DJPreZes
- Moderator
- Posty: 4593
- Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros/307
- Numer Gadu-gadu: 2516096
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
Zielona i z jednym pinem to dobrze, ale raczej to nie jest ta - powinna być po drugiej stronie.pilot-84 pisze: ↑26 sty ndz, 2020 1:05 pmHeh, nie mogę sprawdzić bo nie znajduję wtyczki diagnostycznej...hans pisze:a jaki masz kod bledu?
Wolna wtyczka w okolicy reflektora, w dodatku zielona - ma tylko jeden pin. Była schowana w czarnej puszce przekręconej do pasa przedniego:
IMG_1015.JPG
Próbowałem ją zmostkować z masą, ale nie widziałem żadnych efektów na desce rozdzielczej (znaczy się wyświetlania błędów).
Możesz spróbować odczytać błędy kluczykiem.
Tzn. przekręcasz na zapłon, a następnie w połowę drogi między zapłonem a zakręceniem rozrusznikiem - chyba 3 sekundy trzymasz i obserwujesz kontrolkę komputera. Każde takie "prawie odpalenie" odpowiada zmasowaniu kostki, więc po kodzie początkowym (31? już totalnie nie pamiętam) jak kontrolka zgaśnie znowu przekręcasz i czytasz pierwszy błąd.
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
- pilot-84
- Uzalezniony
- Posty: 550
- Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
- Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- Numer Gadu-gadu: 0
- Login tlen: pilot-84
- Lokalizacja: Łódź
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
DJPreZes, sprawdzę jutro. Poszukam też wtyczki z drugiej strony.
Tymczasem zaczynam jakieś prace przy siedzeniach.
Na początek oczyszczenie zagłówka, który następnie zostanie wysłany do dobrania farby do siedzeń.
Już po 5 minutach widać efekty:
Tymczasem zaczynam jakieś prace przy siedzeniach.
Na początek oczyszczenie zagłówka, który następnie zostanie wysłany do dobrania farby do siedzeń.
Już po 5 minutach widać efekty:
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
-
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: 30 lis sob, 2019 1:54 pm
- Posiadany PUG: 607 2.7 V6 i szukam 205 :)
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Dąbrowa,WLKP.
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
Jaki preparat używasz?