Peugeot 205 1.4 Green (TU3M)
- Szymoff
- Nowicjusz
- Posty: 35
- Rejestracja: 19 gru czw, 2019 12:33 am
- Posiadany PUG: Green 1.4 `90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wielka Wieś / Kraków
Re: Peugeot 205 1.4 Green (TU3M)
Najazd pozwolił mi głębiej zajrzeć do komory silnika, przy okazji szukania wycieku sprawdziłem jak wygląda blacha... Przy pomocy śrubokręta znalazłem "trochę" rdzy, tak samo pod konserwacją było sporo rdzy i dziura pod nogami pasażera. Nie mogłem przez to zasnąć spokojnie więc kalkulowałem koszty i pracę, z racji tego że sam dużo mogę zrobić przy aucie, postanowiłem że ratuję Greena!
zdążyłem się już w nim zakochać i zwątpić w niego, ale to moje pierwsze auto i do tego 205, dlatego chcę je doprowadzić do świetnego stanu.
Zaczynam akcję wyciągania silnika i innych elementów z komory.
Trzymajcie kciuki żeby się udało, będę relacjonował całą akcję
(wyciek oleju był spowodowany nieszczelnym oringiem pod aparatem zapłonowym, aż nie mogłem uwierzyć że tyle oleju z tego miejsca ciekło)
Trochę pracy mnie czeka ale warto to zrobić dla tej 205 (byłem skazany na to auto, jak tylko je zobaczyłem w ogłoszeniu to wiedziałem że je biorę, dlatego następnego dnia wsiadłem w pociąg i pojechałem do Warszawy no i nim wróciłem) Więc teraz je robimy na ładnie!
zdążyłem się już w nim zakochać i zwątpić w niego, ale to moje pierwsze auto i do tego 205, dlatego chcę je doprowadzić do świetnego stanu.
Zaczynam akcję wyciągania silnika i innych elementów z komory.
Trzymajcie kciuki żeby się udało, będę relacjonował całą akcję
(wyciek oleju był spowodowany nieszczelnym oringiem pod aparatem zapłonowym, aż nie mogłem uwierzyć że tyle oleju z tego miejsca ciekło)
Trochę pracy mnie czeka ale warto to zrobić dla tej 205 (byłem skazany na to auto, jak tylko je zobaczyłem w ogłoszeniu to wiedziałem że je biorę, dlatego następnego dnia wsiadłem w pociąg i pojechałem do Warszawy no i nim wróciłem) Więc teraz je robimy na ładnie!
- forest80
- Junior
- Posty: 250
- Rejestracja: 26 mar śr, 2008 8:46 pm
- Posiadany PUG: 1.4 podobno SX;) forever 1.9D
- Lokalizacja: Stalowa Wola/Kielce
Re: Peugeot 205 1.4 Green (TU3M)
Cześć. Super, że chcesz go ratować Pamiętaj, że z każdym dniem z każdym przejechanym km będziesz się bardziej zakochiwał w tym małym lwiątku
- Szymoff
- Nowicjusz
- Posty: 35
- Rejestracja: 19 gru czw, 2019 12:33 am
- Posiadany PUG: Green 1.4 `90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wielka Wieś / Kraków
Re: Peugeot 205 1.4 Green (TU3M)
Prace przy 205 nabierają tempa !
Auto po naprawach blacharskich wróciło na swoje najazdy. Rzeczy które zostały naprawione to: komora silnika, podłoga, prawy próg, nadkole, blacha jest znów zdrowa! Teraz zajmę się czyszczeniem i przygotowaniem blachy do malowania. W momencie kiedy została usunięta rdza, auto nabrało kształtu, zdecydowanie się lepiej przy nim pracuje (już wystarczająco się napatrzyłem na korozję pod maską, zbyt długie patrzenie na nią może skutecznie zgasić zapał do prac przy aucie) na szczęście problem został zażegnany i można się zająć przyjemniejszymi pracami.
W planie po pomalowaniu środka, jest położenie nowego wygłuszenia, zastanawiam się których materiałów użyć (mata bitumiczna, pianka / filc) stare wygłuszenie wyrzuciłem ponieważ przypominało zapachem że ma już 30 lat
W pierwszej kolejności doprowadzam nadwozie do porządku a następnie zajmę się silnikiem (cały zostanie umyty ponieważ jest szczelnie pokryty warstwą oleju i brudu, z wyciekiem sobie poradziłem tzn. wymiana o-ringu pod aparatem zapłonowym)
Parę rzeczy zostanie wymienione przy silniku ale o tym później.
Jedno muszę przyznać, praca przy 205 skutecznie wciąga ale już nie mogę się doczekać aż green znowu pojawi się na drodze !
Green miał jechać na Tripa do Kijowa, niestety taki zbieg okoliczności spowodował że wyjazd się nie odbył, ale to pozwoliło mi przy nim popracować i na następny wyjazd będzie w jeszcze lepszym stanie
To teraz trochę zdjęć:
Auto po naprawach blacharskich wróciło na swoje najazdy. Rzeczy które zostały naprawione to: komora silnika, podłoga, prawy próg, nadkole, blacha jest znów zdrowa! Teraz zajmę się czyszczeniem i przygotowaniem blachy do malowania. W momencie kiedy została usunięta rdza, auto nabrało kształtu, zdecydowanie się lepiej przy nim pracuje (już wystarczająco się napatrzyłem na korozję pod maską, zbyt długie patrzenie na nią może skutecznie zgasić zapał do prac przy aucie) na szczęście problem został zażegnany i można się zająć przyjemniejszymi pracami.
W planie po pomalowaniu środka, jest położenie nowego wygłuszenia, zastanawiam się których materiałów użyć (mata bitumiczna, pianka / filc) stare wygłuszenie wyrzuciłem ponieważ przypominało zapachem że ma już 30 lat
W pierwszej kolejności doprowadzam nadwozie do porządku a następnie zajmę się silnikiem (cały zostanie umyty ponieważ jest szczelnie pokryty warstwą oleju i brudu, z wyciekiem sobie poradziłem tzn. wymiana o-ringu pod aparatem zapłonowym)
Parę rzeczy zostanie wymienione przy silniku ale o tym później.
Jedno muszę przyznać, praca przy 205 skutecznie wciąga ale już nie mogę się doczekać aż green znowu pojawi się na drodze !
Green miał jechać na Tripa do Kijowa, niestety taki zbieg okoliczności spowodował że wyjazd się nie odbył, ale to pozwoliło mi przy nim popracować i na następny wyjazd będzie w jeszcze lepszym stanie
To teraz trochę zdjęć:
- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6945
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Peugeot 205 1.4 Green (TU3M)
Widzę szeroki zakres prac
Dobrze, że dużo się przy nim dzieje. Zrób jak najwięcej, póki sezon na roboty w garażu bez drzwi
No i parę słów opisu byśmy pewnie chętnie też poczytali...
Powodzonka!
Dobrze, że dużo się przy nim dzieje. Zrób jak najwięcej, póki sezon na roboty w garażu bez drzwi
No i parę słów opisu byśmy pewnie chętnie też poczytali...
Powodzonka!
Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
- Szymoff
- Nowicjusz
- Posty: 35
- Rejestracja: 19 gru czw, 2019 12:33 am
- Posiadany PUG: Green 1.4 `90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wielka Wieś / Kraków
Re: Peugeot 205 1.4 Green (TU3M)
Przez ostatni czas przy Peugeocie działo się dość dużo, główne prace zostały zakończone i już zdradzę że Green wrócił na drogę! w następnych postach przedstawię zakres prac
Malowanie komory silnika, bagażnika i nadkola się udały. W komorze silnika znowu zrobiło się jasno i czysto, bagażnik już nie straszy czarną farbą i całe auto jest wolne od rdzy. Ten etap prac pochłonął najwięcej czasu i energii, czyszczenie, usuwanie konserwacji z komory, przygotowanie powierzchni do malowania, maskowanie... całe szczęście mam to już za sobą a efekt cieszy. Po malowaniu zająłem się ogarnięciem silnika i częśći wokół niego. Silnik został dokładnie umyty i w końcu zaczął wyglądać tak jak pracuje, czyli świetnie. Warstwa oleju która pokrywała połowę jego powierzchni i wszystko dookoła zostałą usunięta (cały olej wydostawał się przez oring pod aparatem zapłonowym) Półosie zostały wyczyszczone, z alternatora zeskrobałem resztki konserwacji, łapa silnika zaczęła nawet błyszczeć Dłuższa półoś dostała nowy smar i osłonę przegłubu Wymieniłem oring na aparacie zapłonowym, przy okazji silnik dostał nowe części układu zapłonowego: palec, kopułka, przewody, świece Alternator będzie napędzany nowym paskiem a w skrzyni pływa świeży olej Jak widać na zdjęciu, wąż gumowy idący do nagrzewnicy dostał uczulenia na olej i spuchł, został wymieniony na nowy, nie chciałem ryzykować wylewy płynu w trasie
Silnik wisi na nowych poduszkach, wszystkie mocowania zostały wymienione.
Nowe gumy na drążku stabilizacyjnym
Nowe końcówki drążków kierowniczych, już nic nie stuka teraz jeszcze do zrobienia geometria.
Malowanie komory silnika, bagażnika i nadkola się udały. W komorze silnika znowu zrobiło się jasno i czysto, bagażnik już nie straszy czarną farbą i całe auto jest wolne od rdzy. Ten etap prac pochłonął najwięcej czasu i energii, czyszczenie, usuwanie konserwacji z komory, przygotowanie powierzchni do malowania, maskowanie... całe szczęście mam to już za sobą a efekt cieszy. Po malowaniu zająłem się ogarnięciem silnika i częśći wokół niego. Silnik został dokładnie umyty i w końcu zaczął wyglądać tak jak pracuje, czyli świetnie. Warstwa oleju która pokrywała połowę jego powierzchni i wszystko dookoła zostałą usunięta (cały olej wydostawał się przez oring pod aparatem zapłonowym) Półosie zostały wyczyszczone, z alternatora zeskrobałem resztki konserwacji, łapa silnika zaczęła nawet błyszczeć Dłuższa półoś dostała nowy smar i osłonę przegłubu Wymieniłem oring na aparacie zapłonowym, przy okazji silnik dostał nowe części układu zapłonowego: palec, kopułka, przewody, świece Alternator będzie napędzany nowym paskiem a w skrzyni pływa świeży olej Jak widać na zdjęciu, wąż gumowy idący do nagrzewnicy dostał uczulenia na olej i spuchł, został wymieniony na nowy, nie chciałem ryzykować wylewy płynu w trasie
Silnik wisi na nowych poduszkach, wszystkie mocowania zostały wymienione.
Nowe gumy na drążku stabilizacyjnym
Nowe końcówki drążków kierowniczych, już nic nie stuka teraz jeszcze do zrobienia geometria.
Ostatnio zmieniony 23 lip czw, 2020 3:17 pm przez Szymoff, łącznie zmieniany 2 razy.
- Szymoff
- Nowicjusz
- Posty: 35
- Rejestracja: 19 gru czw, 2019 12:33 am
- Posiadany PUG: Green 1.4 `90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wielka Wieś / Kraków
Re: Peugeot 205 1.4 Green (TU3M)
Po częście mechanicznej przyszedł etap czyszczenia, korzystająć z okazji że całe wnętrze miałem na wierzchu, postanowiłem wszystko wyprać odkurzaczem piorącym. Na pierwszy ogien poszła wykładzina, efekt widać na zdjęciach.
Kolor zielony stał się wyraźniejszy, i przyjemniejszy. Podczas pracy odkurzaczem piorącym przy trzydziestoletnim aucie wyraźnie widać efekt i to daje dużo satysfakcji:
Pogoda dopisała więc fotele miały okazję ładnie wyschnąć. Zielona krata stała się bardziej widoczna, teraz fotele zachęcają żeby na nich usiąść! Prawdziwa wersalka
Tego dnia przybyły posiłki
- forest80
- Junior
- Posty: 250
- Rejestracja: 26 mar śr, 2008 8:46 pm
- Posiadany PUG: 1.4 podobno SX;) forever 1.9D
- Lokalizacja: Stalowa Wola/Kielce
Re: Peugeot 205 1.4 Green (TU3M)
Bravo, bravo i jeszcze raz bravo. Szacun dla takich ludzi, którzy tak dbają o autko.
-
- Nowicjusz
- Posty: 74
- Rejestracja: 25 wrz wt, 2018 11:33 am
- Posiadany PUG: 205 XS '90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Peugeot 205 1.4 Green (TU3M)
WOW) Szacun:)
-
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: 30 lis sob, 2019 1:54 pm
- Posiadany PUG: 607 2.7 V6 i szukam 205 :)
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Dąbrowa,WLKP.
Re: Peugeot 205 1.4 Green (TU3M)
Piękna robota
- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6945
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Peugeot 205 1.4 Green (TU3M)
Tak trzeba korzystać z lata! Pranie i suszenie tapicerki, a dopiero potem Chorwacja
Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
- Szymoff
- Nowicjusz
- Posty: 35
- Rejestracja: 19 gru czw, 2019 12:33 am
- Posiadany PUG: Green 1.4 `90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wielka Wieś / Kraków
Re: Peugeot 205 1.4 Green (TU3M)
Dalsza część prezentacji prac przeprowadzonych na Greenie
Korzystając z okazji wyrzuciłem stare wygłuszenie (filc miał już sowje lata) zdążłym nabrać trochę wilgoci i tworzył w aucie specyficzny mikroklimat, ciekawa kompozycja zapachowa wilgoci i drzewka Wunder Baum Black Classic. Z jednej strony bardzo to pasowało do 30 letniego auta ale z drugiej strony czujesz że coś jest nie tak
Nowe wygłuszenie to mata bitumiczna 2 mm grubości i pianka kauczokowa 6 mm
Bardzo przyjemnie pracuje się na takiejmacie i efekt sreberka wygląda ciekawie. Następnie została naklejona pianka kauczukowa samoprzylepna, tutaj już trochę bardziej trzeba się nagimnastykować bo klej jest bardzo mocny i jak złapie w trudnym miejscu to nie chce puścić
Chciałem zrobić lepiej a wyszło średnio, nakleiłem piankę na bok tunelu przy lewarku zmiany biegów, po nałożeniu wykładziny zauważyłem że odsuwając fotel do tyłu, stelaż ociera się o wykładzinę, lepiej nie dawać pianki w tym miejscu i będzie elegacnko (może komuś się przyda )
Drzwi zostały wewnątrz wygłuszone matą, całe szczęście otwory są duże i udało się nakleić w miarę sprawnie (rzeczywiście dźwęk z głośników na plus po wygłuszeniu)
Przyszedł czas na składanie wszystkiego razem:
Silnik wskoczył na swoje miejsce
Śruby w zderzaku i wszystkie inne zostały nasmarowane smarem przez przykręceniem, powinno to zapobiec ich zapiekaniu się (śruby mocujące zderzak ledwo udało się odkręcić nie urywając plastikowego łebka)
Po złożeniu przyszła chwila prawdy, odpalanie silnika. pierwszy raz wyciągałem silnik z auta więc mocno myślałem czy wszystko dobrze złożyłem, na szczęście nie zostały mi żadne dodatkowe śrubki więc byłem spokojniejszy
Udało się ! silnik pracuje, nowe poduszki silnika ładnie tłumią drgania, ahh... Peugeot znowu w formie (nawet lepszej niż 3 miesiące wcześniej) pierwszego dnia przejechał 250 km, przypomniałem sobie ile przyjemności daje 205. po drodze 3 razy spadło cięgno zmiany biegów ale już znałem budowę 205, bez paniki postój na poboczu, wystarczy podwinąć rękaw koszuli i cyk nałożyć cięgno na kulkę.
Z przyjemnością zawiadamiam że Green wrócił na drogę !
Korzystając z okazji wyrzuciłem stare wygłuszenie (filc miał już sowje lata) zdążłym nabrać trochę wilgoci i tworzył w aucie specyficzny mikroklimat, ciekawa kompozycja zapachowa wilgoci i drzewka Wunder Baum Black Classic. Z jednej strony bardzo to pasowało do 30 letniego auta ale z drugiej strony czujesz że coś jest nie tak
Nowe wygłuszenie to mata bitumiczna 2 mm grubości i pianka kauczokowa 6 mm
Bardzo przyjemnie pracuje się na takiejmacie i efekt sreberka wygląda ciekawie. Następnie została naklejona pianka kauczukowa samoprzylepna, tutaj już trochę bardziej trzeba się nagimnastykować bo klej jest bardzo mocny i jak złapie w trudnym miejscu to nie chce puścić
Chciałem zrobić lepiej a wyszło średnio, nakleiłem piankę na bok tunelu przy lewarku zmiany biegów, po nałożeniu wykładziny zauważyłem że odsuwając fotel do tyłu, stelaż ociera się o wykładzinę, lepiej nie dawać pianki w tym miejscu i będzie elegacnko (może komuś się przyda )
Drzwi zostały wewnątrz wygłuszone matą, całe szczęście otwory są duże i udało się nakleić w miarę sprawnie (rzeczywiście dźwęk z głośników na plus po wygłuszeniu)
Przyszedł czas na składanie wszystkiego razem:
Silnik wskoczył na swoje miejsce
Śruby w zderzaku i wszystkie inne zostały nasmarowane smarem przez przykręceniem, powinno to zapobiec ich zapiekaniu się (śruby mocujące zderzak ledwo udało się odkręcić nie urywając plastikowego łebka)
Po złożeniu przyszła chwila prawdy, odpalanie silnika. pierwszy raz wyciągałem silnik z auta więc mocno myślałem czy wszystko dobrze złożyłem, na szczęście nie zostały mi żadne dodatkowe śrubki więc byłem spokojniejszy
Udało się ! silnik pracuje, nowe poduszki silnika ładnie tłumią drgania, ahh... Peugeot znowu w formie (nawet lepszej niż 3 miesiące wcześniej) pierwszego dnia przejechał 250 km, przypomniałem sobie ile przyjemności daje 205. po drodze 3 razy spadło cięgno zmiany biegów ale już znałem budowę 205, bez paniki postój na poboczu, wystarczy podwinąć rękaw koszuli i cyk nałożyć cięgno na kulkę.
Z przyjemnością zawiadamiam że Green wrócił na drogę !
- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6945
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Peugeot 205 1.4 Green (TU3M)
Świetna robota! Cieszę się, że operacja zakończyła się sukcesem. Teraz możesz spokojnie wbijać w czwartek na Krakowskie Klasyki Nocą - robimy mobilizację 205-tek.
A co z tą wycieraczką? Silniczek padł i zawiesiła się na sztorc?
A co z tą wycieraczką? Silniczek padł i zawiesiła się na sztorc?
Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
- Szymoff
- Nowicjusz
- Posty: 35
- Rejestracja: 19 gru czw, 2019 12:33 am
- Posiadany PUG: Green 1.4 `90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wielka Wieś / Kraków
Re: Peugeot 205 1.4 Green (TU3M)
Bardzo chętnie! taki mam zamiar żeby pojawić się na KKN, tylko jeszcze trochę poprawek i kosmetyki na lakierze żeby pug ładnie się prezentował, nie chcę takim brudasem przyjechać Ale preparaty do czyszczenia i glinka już kupiona, kwestia czasu i lakier będzie w lepszej kondycji.
Wycieraczka zatrzymała się pionowo, silniczek ledwo kręci, zostanie wyciągnięty i zobaczę czy jest sprawny, ale udało się położyć wycieraczkę na swoje miejsce i czeka sobie na uruchomienie.
Wycieraczka zatrzymała się pionowo, silniczek ledwo kręci, zostanie wyciągnięty i zobaczę czy jest sprawny, ale udało się położyć wycieraczkę na swoje miejsce i czeka sobie na uruchomienie.
- allman1
- Uzalezniony
- Posty: 714
- Rejestracja: 04 mar ndz, 2012 6:52 pm
- Posiadany PUG: 205 CTI 1,9. Pod opieką: 205 XE leżak. Ex. Green. R.I.P. 205 XRD.
- Numer Gadu-gadu: 0
- Login tlen: allman1
- Lokalizacja: Leszno
Re: Peugeot 205 1.4 Green (TU3M)
Brawo! Jestem pod ogromnym wrażeniem!