Peugeot 205 RG 1990r.
- a2legro
- Junior
- Posty: 389
- Rejestracja: 02 lip czw, 2009 12:19 am
- Posiadany PUG: XSD 92' / Automatic 1.9 91' / GTI 1.9 89' / GTI 1.9 88' no sunroof
- Numer Gadu-gadu: 5211157
- Lokalizacja: Płońsk
- Kontakt:
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
Super pomysł z tymi uszczelkami. W będę musiał też tak zrobić.
-
- Nowicjusz
- Posty: 74
- Rejestracja: 25 wrz wt, 2018 11:33 am
- Posiadany PUG: 205 XS '90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
Miałem na myśli teksturę na ori uszczelce, która jest podobna do np deski rozdzielczej, ta uniwersalna to taki gumowy pasek po prostu. No trudno, trzeba też cenę estetyczną zapłacić żeby nie ciekło.pilot-84 pisze: ↑19 maja wt, 2020 9:13 pmUszczelka to:
https://www.glasgum.pl/uszczelka-gumowa-uniwersalna-t29
Nie wiem o jaki plastik chodzi, ale jeżeli masz na myśli ten ze słupka C (z maskownicą głośników) to celowo nie jest wsunięty. Będę wymieniał ten plastik.
-
- Nowicjusz
- Posty: 74
- Rejestracja: 25 wrz wt, 2018 11:33 am
- Posiadany PUG: 205 XS '90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
Przetestowałem uszczelkę. Nie trzyma cisnienia na myjni. Konstrukcja mocowań szyb jest taka, że one nie dociskają uszczelkę wystarczająco mocno. Trzeba albo modyfikować pchając coś do środka uszczelki, albo szukać innej
- a2legro
- Junior
- Posty: 389
- Rejestracja: 02 lip czw, 2009 12:19 am
- Posiadany PUG: XSD 92' / Automatic 1.9 91' / GTI 1.9 89' / GTI 1.9 88' no sunroof
- Numer Gadu-gadu: 5211157
- Lokalizacja: Płońsk
- Kontakt:
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
Można zastosować piankę elastyczną do uszczelek.
- pilot-84
- Uzalezniony
- Posty: 550
- Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
- Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- Numer Gadu-gadu: 0
- Login tlen: pilot-84
- Lokalizacja: Łódź
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
Jaką dokładnie? Wycisnąć ją do środka uszczelki?a2legro pisze:Można zastosować piankę elastyczną do uszczelek.
Oryginał ma wewnątrz dodatkową uszczelkę która zabezpiecza przed nadmiernym uginaniem: Nie miałem okazji żeby przetestować ją pod ciśnieniem. Ciekawe jak będzie podczas ulewy.
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
-
- Nowicjusz
- Posty: 74
- Rejestracja: 25 wrz wt, 2018 11:33 am
- Posiadany PUG: 205 XS '90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
Na tamtej stronie co mi podałeś z uszczelkami są tak zwane druty piankowe. Dobierasz po grubości. Nie wiem jak liepiej zrobić, u mnie po prostu szyba prawie nie dociska uszczelki, więc zastanawiam się nad uszczelką t70.
- a2legro
- Junior
- Posty: 389
- Rejestracja: 02 lip czw, 2009 12:19 am
- Posiadany PUG: XSD 92' / Automatic 1.9 91' / GTI 1.9 89' / GTI 1.9 88' no sunroof
- Numer Gadu-gadu: 5211157
- Lokalizacja: Płońsk
- Kontakt:
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
pilot-84 pisze: ↑24 maja ndz, 2020 7:42 amJaką dokładnie? Wycisnąć ją do środka uszczelki?a2legro pisze:Można zastosować piankę elastyczną do uszczelek.
Oryginał ma wewnątrz dodatkową uszczelkę która zabezpiecza przed nadmiernym uginaniem:
Adjustments.JPG
Nie miałem okazji żeby przetestować ją pod ciśnieniem. Ciekawe jak będzie podczas ulewy.
-
- Nowicjusz
- Posty: 74
- Rejestracja: 25 wrz wt, 2018 11:33 am
- Posiadany PUG: 205 XS '90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
Jak ktoś z was Panowie zrobi to z tą uszczelką, to dajcie proszę znać jaki efekt. Jak już mówiłem, u mnie nie jest to problem z elastycznością uszczelki, bo jest nowa, tylko z jej grubością. Szyba po prostu ledwo tyka tej uszczelki
-
- Nowicjusz
- Posty: 74
- Rejestracja: 25 wrz wt, 2018 11:33 am
- Posiadany PUG: 205 XS '90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
Ok guys, solidnym zamiennikiem ori uszczelki jest T70. Jest szeroka, okno jest mocno dociśnięte, potrzebny pomocnik i odrobinę cierpliwości żeby przykręcić szybę z powrotem.
Jedyny słaby punkt - miejsce łączenia. Na razie zrobiłem w rogu jak u ciebie, pilot, ale słabo uszczelniłem i trochę puściła do środka wody. Test był naprawdę hardkorowy - 10-15 cm odległości na myjni bezdotykowej prosto na uszczelkę. Poprzednik t29 nie wytrzymał w kilku miejscach.
Zastanawiam się nad łączeniem tej uszczelki gdzieś na prostym odcinku, na przykład w okolicach uchwytu otwierania szyby(mało widoczny punkt) - docinanie jest łatwiejsze (ta jest strasznie upierdliwa w krojeniu, szczególnie pod kątem 45) oraz sklejanie też powinno pójść sprawniej. Dodatkowym atutem jest to, że nie trzeba czekać (jeśli pracujemy ze środkiem który schnie parę godzin). Jak sklejamy w rogu, to głupio od razu montować szybę na klej/silikon/boll'a - jeśli nie mamy możliwości stać przy aucie i czekać. Zaś można zostawić szybę otwartą i nie dociskać miejsca sklejania.
Jedyny słaby punkt - miejsce łączenia. Na razie zrobiłem w rogu jak u ciebie, pilot, ale słabo uszczelniłem i trochę puściła do środka wody. Test był naprawdę hardkorowy - 10-15 cm odległości na myjni bezdotykowej prosto na uszczelkę. Poprzednik t29 nie wytrzymał w kilku miejscach.
Zastanawiam się nad łączeniem tej uszczelki gdzieś na prostym odcinku, na przykład w okolicach uchwytu otwierania szyby(mało widoczny punkt) - docinanie jest łatwiejsze (ta jest strasznie upierdliwa w krojeniu, szczególnie pod kątem 45) oraz sklejanie też powinno pójść sprawniej. Dodatkowym atutem jest to, że nie trzeba czekać (jeśli pracujemy ze środkiem który schnie parę godzin). Jak sklejamy w rogu, to głupio od razu montować szybę na klej/silikon/boll'a - jeśli nie mamy możliwości stać przy aucie i czekać. Zaś można zostawić szybę otwartą i nie dociskać miejsca sklejania.
- Załączniki
-
- Przechwytywanie.JPG (21.55 KiB) Przejrzano 9630 razy
- pilot-84
- Uzalezniony
- Posty: 550
- Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
- Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- Numer Gadu-gadu: 0
- Login tlen: pilot-84
- Lokalizacja: Łódź
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- zen81
- Uzalezniony
- Posty: 506
- Rejestracja: 15 lip pt, 2005 11:45 pm
- Posiadany PUG: Clio
- Lokalizacja: Starogard Gdanski
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
No i spokoj z belka do konca zywota jego
Zero łaski, zero wzruszeń..
-------------------------
-------------------------
- pilot-84
- Uzalezniony
- Posty: 550
- Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
- Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- Numer Gadu-gadu: 0
- Login tlen: pilot-84
- Lokalizacja: Łódź
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
Oprócz wymiany belki (nowa z Antałeksu) robione są hamulce z tyłu (okładziny ok, wymieniony cylinderek z lewej strony, rozruszanie samoregulatory), wymienione oba wahacze z przodu i końcówki drążków), wymiana uszczelki miski olejowej + olej i filtr.
Czekam na odbiór auta z utęsknieniem, w kolejce czeka przerobione radio z BT oraz nowa kierownica z białej skóry.
Czekam na odbiór auta z utęsknieniem, w kolejce czeka przerobione radio z BT oraz nowa kierownica z białej skóry.
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 26 paź sob, 2019 6:50 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros Paris1
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Poznań
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
Cześć. Mam pytanko. Czy masz jakieś namiary na zestaw do renowacji skóry, albo chociarz nazwę lub kod koloru farby skóry do Garrosa? Planuje odnowić tylną kanapę. Zdrów
- pilot-84
- Uzalezniony
- Posty: 550
- Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
- Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- Numer Gadu-gadu: 0
- Login tlen: pilot-84
- Lokalizacja: Łódź
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
Wysłałem wiadomość na priv.lxuser01rg pisze:Cześć. Mam pytanko. Czy masz jakieś namiary na zestaw do renowacji skóry, albo chociarz nazwę lub kod koloru farby skóry do Garrosa? Planuje odnowić tylną kanapę. Zdrów
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- pilot-84
- Uzalezniony
- Posty: 550
- Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
- Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- Numer Gadu-gadu: 0
- Login tlen: pilot-84
- Lokalizacja: Łódź
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
Garros odebrany w dniu dzisiejszym. Po odbiór jechałem elektrykiem:
Trochę rzeczy porobione szczegóły wkrótce. Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech