![Very Happy :D](./images/smilies/grin.gif)
Jaki akumulator najlepszy do P205 1.1?
Jaki akumulator najlepszy do P205 1.1?
witajcie, mój stareńki akumulator firmy CORONA (?) 12V 36 Ah 175A właśnie się skończył. Ponieważ budżet ograniczony proszę doradźcie jaki akumulator kupić. Słyszałem, że z polskich to tylko CENTRA, natomiast BOSCH jest dobry, ale drogi. Co ewentualnie z VARTĄ? Aha i jakie parametry, bo tak słabych jak stary już nie ma w ofertach. Dziękuję za pomoc. ![Very Happy :D](./images/smilies/grin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/grin.gif)
mialem sznajdera i bylem baaardzo zadowolony tylko duzy byl(74ah) wiec ze swojej strony polecam, nigdy mnie nie zawiodl i samochod przezyl
A jakie parametry?? To trzeba zmierzyc napiecie ladowania przy wlaczonych swiatlach, wycieraczkach,... itp. ale z podlaczonym akumulatorem (jak za male bierzasz mniejszy - tak do skutku - to wszystko zalezy jaki masz alternator i regulator napiecia) zeby sie miescilo w zakresie podanym na akumulatorze (moim zdaniem im wiekszy tym lepszy) napewno wejdzie wiekszy niz 50ah
Pozdro
![Wink :wink:](./images/smilies/wink.gif)
Pozdro
- JoT_JoT
- Moderator
- Posty: 2910
- Rejestracja: 05 lip pn, 2004 9:55 pm
- Posiadany PUG: był 205 Junior Exlusive Obecnie Saxo
- Numer Gadu-gadu: 3288286
- Lokalizacja: Wrocław
Nie zaleca sie wiekszego bo alternator nie wydoli z jego naładowaniem i nie bedzie ładował akumulatora do końca. Tak więc akumulator się wstawia taki jaki producent zaleca do danego silnika
i wtedy działa to tak jak powinno i producent przewidział ![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
Kiedyś mówili na niego Junior, zmieniło sie jednak wiele ...
[url=http://JoT_JoT.205.pl/]www.JoT_JoT.205.pl[/url]
[url=http://JoT_JoT.205.pl/]www.JoT_JoT.205.pl[/url]
No wlasnie tylko ze producent zaleca mniejszy bo mniejszy= tansz,y a to obniza koszty dlatego wyzej wspomnialem ze przed zamontowaniem(a wlasciwie to po...) nalezy sprawdzic czy napiecie ladowania jest w granicach podanych na akumulatorze, wiec jesli alternator jest w stanie doladowac z pelnym obciazeniem wiekszy to lepiej wstawic wiekszy a efekt bedzie taki ze akumulator przy odpalaniu bedzie mniej obciazony czyli bedzie dluzej sluzyl, nie bedzie zadnych problemow zima kiedy sprawnosc akumulatora DELIKATNIE spada a w sytuacji gdy mamy jakies mocniejsze audio (lub chcemy je zalozyc) to nie bedzie takich atrakcji jak przygasajace swiatla bo akumulator bedzie dzialal jak swego rodzaju namiastka kondensatora. (Taka sytuacja jest u kumpla w 106 (silnik 1.0 a aku o ile mnie pamiec nie myli 56 ah= najwiekszy jaki jego alternator obsluzy, wczesniej byly cyrki na oryginalnym). Wiec obstaje ze jak doladowuje to im wiekszy tym lepszy ![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Moge powiedziec tylko co mialem: Sznajder= bylem zadowolony nigdy mnie nie zawiodl, Centra=zawiodla zadnych oznak zluzycia zgasilem samochod zeby brame otworzyc po powrocie z trasy i juz nie odpalilem, dead, Bosch= bylo ok nic do niego nie mam, Exide=Mam taki maly teraz (od malucha!! taki tyci-tyci) w gti i w zime odpalal na mrozie po 2 tyg stania wiec tez ok. Wiecej powiedzic nie moge bo innych nie mialem moze ktos inny sie wypowie