Wydech; Przepływomierz; Przepustnica
- Dżon Dobra Nadzieja
- Uzalezniony
- Posty: 995
- Rejestracja: 11 paź pn, 2004 1:15 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Sosnowiec
Wydech; Przepływomierz; Przepustnica
Witam, mam kilka pytań z róznych dziedzin
Mam troche popieprzone we wszystkich ustawieniach, ale żeby sie za to zabrać, musze mieć wszystkie niepewne "podzespoły" wyszykowane na cacy... a więc:
I. Chce zmienić cały wydech... jak narazie u mnie jest prawdopodobnie jakiś "sportowy" kolektor Devil, a dalej jest <rura>--<pusta_puszka>--<rura> a z tego co się doinformowałem z różnych źródeł to najlepszy wydech do GTI to standard, chce zostawić chyba tylko ten kolektor. Czy będzie to dobre rozwiązanie? I mam szukać konkretnego wydechu do mojego XU9JA? bo to ten bez katalizatora
II. Co do przepływomierza, jakiś spory czas temu walnęło mi w kolektor i wyrwało denko od przepływomierza, poskładałem - troche silikonu - zorbiłem opasanie, teraz sie trzyma; ale widze że klapka ma luzy góra-dół ok 1,5mm, co z tym zrobić? A czy przy takim walnięciu mogło się coś nieodwracalnie uszkodzić?
III. Nie wiem jak się to zwie, ale chodzi mi o tą ruchomą część przepustnicy, do której przymocowana jest linka gazu i sprężyna... Tam też zauważyłem luzy i przez to także różnie trzyma mi wolne obraty w zależności od wyskokości z jakiej spada wskazóweczka obrotomierza, im większe obroty podczas naciśnięcia sprzęgła tym mniejsze wolne obroty... Co mam zrobić z tą przepustnicą? da się ją jeszcze jakoś uratować?
Z góry dzięki za odpowiedzi, mam nadzieje że dzięki Wam chociaż w jakims stopniu zrozumiem dziwny światopogląd mojego GTIka...
Mam troche popieprzone we wszystkich ustawieniach, ale żeby sie za to zabrać, musze mieć wszystkie niepewne "podzespoły" wyszykowane na cacy... a więc:
I. Chce zmienić cały wydech... jak narazie u mnie jest prawdopodobnie jakiś "sportowy" kolektor Devil, a dalej jest <rura>--<pusta_puszka>--<rura> a z tego co się doinformowałem z różnych źródeł to najlepszy wydech do GTI to standard, chce zostawić chyba tylko ten kolektor. Czy będzie to dobre rozwiązanie? I mam szukać konkretnego wydechu do mojego XU9JA? bo to ten bez katalizatora
II. Co do przepływomierza, jakiś spory czas temu walnęło mi w kolektor i wyrwało denko od przepływomierza, poskładałem - troche silikonu - zorbiłem opasanie, teraz sie trzyma; ale widze że klapka ma luzy góra-dół ok 1,5mm, co z tym zrobić? A czy przy takim walnięciu mogło się coś nieodwracalnie uszkodzić?
III. Nie wiem jak się to zwie, ale chodzi mi o tą ruchomą część przepustnicy, do której przymocowana jest linka gazu i sprężyna... Tam też zauważyłem luzy i przez to także różnie trzyma mi wolne obraty w zależności od wyskokości z jakiej spada wskazóweczka obrotomierza, im większe obroty podczas naciśnięcia sprzęgła tym mniejsze wolne obroty... Co mam zrobić z tą przepustnicą? da się ją jeszcze jakoś uratować?
Z góry dzięki za odpowiedzi, mam nadzieje że dzięki Wam chociaż w jakims stopniu zrozumiem dziwny światopogląd mojego GTIka...
- Dżon Dobra Nadzieja
- Uzalezniony
- Posty: 995
- Rejestracja: 11 paź pn, 2004 1:15 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Sosnowiec
no kalpka sie nie blokuje, ale jest ok tego milimetra, gdzie powietrze będize leciało niewymierzone...
chyba że spróbować jakoś od nowa przymocować tą klapke, tak szczelniej jakby sie dało.. ale boje sie że jak bedzie szczelniej to może sie blokować, nie wiem jak wytłumaczyć, ale jak nacisne z góry ta klapke i przesunie sie ten milimetr to czuje jak trze o denko... ale gdy puszczam to wraca na góre i tarcie ustaje
bede musiał z Kubskim zagadać jak to tam sie działo... dzięki
chyba że spróbować jakoś od nowa przymocować tą klapke, tak szczelniej jakby sie dało.. ale boje sie że jak bedzie szczelniej to może sie blokować, nie wiem jak wytłumaczyć, ale jak nacisne z góry ta klapke i przesunie sie ten milimetr to czuje jak trze o denko... ale gdy puszczam to wraca na góre i tarcie ustaje
bede musiał z Kubskim zagadać jak to tam sie działo... dzięki
Jestem fanem! Szukalem klubu p205 i go znalazlem
- Kubski
- Nowicjusz
- Posty: 84
- Rejestracja: 18 cze pt, 2004 9:31 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Oj, nie do końca jestem zadowolony. Ja miałem wydech z katem i końcowy tłumik przelotowy Sebringa. Sebringa zostawiłem, całą resztę wymieniłem na podobny wydech, ale bez kata. Może i jest trochę lepiej z mocą, ale jest bardzo głośny. Gadałęm z fachowcem i powiedział, że muszę wstawić katalizator, to będzie cicho. W każdym razie z tego co wiem, to standardowy wydech od GTi jest dobrze policzony, więc nie eksperymentuj, tylko daj standard. Tylko przypilnuj, żeby był aluminizowany, rury żeby nie były z takiej najcieńszej blachy i niech Ci dobrze spawy zabezpieczą (np. takim specjalnym sprayem). Powodzenia
kiedyś: 205 1.9GTI
teraz: rajdówka na bazie Fiesty 2.0
teraz: rajdówka na bazie Fiesty 2.0
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Hehe... a chcecie znac cene tego "dobrze policzonego wydechu" standardowego?
Nie pamietam dokladnie, ale ogolnie za caly wydech wychodzi cos kolo 2000zl, jezeli odejmiemy od tego pierwsza rure ktora idze od kolektora do pierwszego tlumika, to okolo 1200-1300zl.
I nie wierzcie ze jakis Bosal, czy inny polski wydech za 300-500zl bedzie tak samo dobrze policzony co Standard - czyli ORGINAL!!
Rury, puszki, tumiki musicie miec z logo PSA aby to gralo tak jak grac powinno.
Nie pamietam dokladnie, ale ogolnie za caly wydech wychodzi cos kolo 2000zl, jezeli odejmiemy od tego pierwsza rure ktora idze od kolektora do pierwszego tlumika, to okolo 1200-1300zl.
I nie wierzcie ze jakis Bosal, czy inny polski wydech za 300-500zl bedzie tak samo dobrze policzony co Standard - czyli ORGINAL!!
Rury, puszki, tumiki musicie miec z logo PSA aby to gralo tak jak grac powinno.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- Dżon Dobra Nadzieja
- Uzalezniony
- Posty: 995
- Rejestracja: 11 paź pn, 2004 1:15 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Dżon Dobra Nadzieja
- Uzalezniony
- Posty: 995
- Rejestracja: 11 paź pn, 2004 1:15 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Sosnowiec
To co? żeby miało to sens to musze wydać 2000 na oryginalnie oryginalny wydech?
Bo jeśli amm mieć kupe pod samochodem zamiast wydechu to wole oszczędzić swoich łez i dalej słyszeć dokąłdnie jak silnik pracuje... i oczywiście te strzały z wydechu... ach...
Bo jeśli amm mieć kupe pod samochodem zamiast wydechu to wole oszczędzić swoich łez i dalej słyszeć dokąłdnie jak silnik pracuje... i oczywiście te strzały z wydechu... ach...
Jestem fanem! Szukalem klubu p205 i go znalazlem
- stef
- Uzalezniony
- Posty: 995
- Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
- Posiadany PUG: 205mi16
- Numer Gadu-gadu: 4896812
- Lokalizacja: okolice Lublina
- Kontakt:
Proponuje nie wydawac 2tys na oryginal ale zostawic kolektor wydechowy (jezeli to faktycznie devil) a opracowanie reszty wydechu zlecic firmie. Bedziesz mial super wydech z kwasowki, do tego pewnie w miare cichy, dobrze wymierzony, wytrzymaly do konca zycia auta i wydasz jakies 1-1,5 tys!
Co do ustawienia przepustnicy to musisz ja wyreguowac! Najpierw zderzaki (przepustnicy 1 i 2 stopnia), pozniej ustawic czujnik polozenia przepustnicy, linke gazu i juz! Niedawno to u siebie zrobilem i od razu auto lepiej reaguje na gaz!
Co do ustawienia przepustnicy to musisz ja wyreguowac! Najpierw zderzaki (przepustnicy 1 i 2 stopnia), pozniej ustawic czujnik polozenia przepustnicy, linke gazu i juz! Niedawno to u siebie zrobilem i od razu auto lepiej reaguje na gaz!
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Dokladnie tak jak pisze Stef... jak masz wydac pare stowek na jakiegos Bosala badz Walkera to sobie daruj.... bo to nie to samo co Peugeotowski orginalny wyliczony wydech!
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Czy to faktycznie tak jest że sonda lambda bez katalizatora źle pracuje ? Wydawało mi sie że wystarczy że omywają ją spaliny pochodzące z silnika a nie odbite od kata (czy to coś zmienia ) ?Kubski pisze:Głośniejszy w moim przypadku. 2 przelotowe tłumiki niewiele tłumią dźwięku. Do tego dochodzą niekiedy małe eksplozje w wydechu (sonda lambda jest oszukiwana -nie dostaje fali zwrotnej z kata). W przyszłym tygodniu popracuję nad wydechem.
Pozdr
- Kubski
- Nowicjusz
- Posty: 84
- Rejestracja: 18 cze pt, 2004 9:31 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Rozmawiałem o tym z fachowcem i to jest tak, że sonda dostaje też falę zwrotną, która wytwarza się w katalizatorze. U mnie na skutek wycięcia kata występują czasem niewielkie "eksplozje" w wydechu. Nie wiem jak jest ze spalaniem po wycięciu katalizatora. Generalnie przy jego zastosowaniu komputer aplikuje nieco większą dawkę paliwa niż byłoby to wymagane po to, aby resztki rozgrzanego paliwa mogły dopalić się właśnie w katalizatorze (zatem w samochodach z katalizatorem spalanie jest nieco większe -ok.5%). Jednak po wycięciu kata komputer nadal prawdopodobnie dawkuje trochę więcej wachy, która dopala się (lub wybucha) w rurze bądź tłumiku. Nie wiem na ile da się przeprogramować Motronica (komputer od 1.9GTi). W przyszłym tyg. wybieram się do elektryka, to może czegoś się dowiem.
Pozdr
Pozdr
kiedyś: 205 1.9GTI
teraz: rajdówka na bazie Fiesty 2.0
teraz: rajdówka na bazie Fiesty 2.0