a teraz skrzynia

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
Yahoo
Uzalezniony
Posty: 946
Rejestracja: 21 kwie śr, 2004 11:41 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: Yahoo »

zwykle po naciśnięciu pedału sprzęgła uszkodzone łożysko cichnie...
Awatar użytkownika
blaszka
Peugeot 205 Master
Posty: 2817
Rejestracja: 17 mar czw, 2005 3:43 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Kontakt:

Post autor: blaszka »

no bo tak jest 8)
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

Blaszka, to jak w końcu uważasz?
Raz piszesz tak:
-"nie zgodze sie z tomkiem, własnie po wcisnieciu pedału sprzęgła słychac łozysko oporowe zadzwon do jakiegoś serwisu i sie spytaj"
I tym samym zgadzasz sie jednak ze mną, bo ja tak sądze :wink:
Następnie piszesz, że:
- nie zgadzasz sie z tym, że łozysko oporowe jest obciążone po naciśnięciu pedału...

W takim razie kiedy według Ciebie jest obciążone to łozysko??gdy luźno dotyka słoneczka docisku??
Możemy dyskutować o objawach, bo bywają naprawde różne, ale zasada działnia sprzęgła jest bezsprzeczna.
Zakładam, że mogłoby sie zdarzyć tak, że właśnie luźne łożysko oporowe mogłoby szeleścić, a po docisnięciu (pedałem) mogłoby cichnac, jednak sam sie z tym nie spotkałem - nie jestem mechanikiem. Spotkałem sie natomiast z tą bardziej logiczną opcją, że jęczało strasznie po nawet delikatnym naciśnięciu pedału!! co jest chyba logiczne
Jeżeli się mylę, to wytłumacz jak jest i dlaczego tak a nie inaczej, a nie odsyłaj do serwisu.
Napewno chętnie przeczytam, zapewne jeszcze kilka osób na foróm również
:wink:
Pozdro
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Awatar użytkownika
DJPreZes
Moderator
Posty: 4593
Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
Posiadany PUG: Roland Garros/307
Numer Gadu-gadu: 2516096
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: DJPreZes »

No moze logiczne, ale niestety NAJCZESCIEJ jest tak, ze po wcisnieciu sie ucisza ;) Mialem juz tak w 405 (niestety znowu mam, a skrzynia byla niedawno nowa (uzywana, ale w dobrym stanie podobno), sprzeglo docisk lozysko wyciskowe i oporowe sa nowka (ze sklepu)) Nie wiem co to jest...ale bym wlasnie sie sklanial w strone lozyska... :( Ale co to u mnie?? :P
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
Obrazek
Awatar użytkownika
Piweł
Junior
Posty: 424
Rejestracja: 03 lip czw, 2003 4:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Piweł »

...
Ostatnio zmieniony 02 sty wt, 2007 3:10 pm przez Piweł, łącznie zmieniany 1 raz.
Ex 205 GTi...
Awatar użytkownika
bipi
Junior
Posty: 451
Rejestracja: 25 mar czw, 2004 2:49 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz/Kraków
Kontakt:

Post autor: bipi »

chyba tak zrobie, ze najpierw olej. bo przeciez samo rozebranie skrzyni to masa kasy, a sam tego nei zrobie, bo nie umiem/nie mam warunkow.
blaszka cos takego napisal ze jak sie zepsuje to po prostu nie bede mogl wbic biegu. jednak czy beda jakies inne objawy? gosc w peugeocie chyba mnie nastraszyl ze to jest niebezpieczne na trasie, ze nagle zostana zablokowane oba kola napedowe. jak sadzicie? nie umiem sobie wyobrazic jak to moze sie rozpasc, ale czy w najgorszym wypadku jest mozliwe zeby np. urwana jedna z zebatek uszkodzila mi cos jeszcze?czy silnik jest zagrozony?
bipi.205.pl
Awatar użytkownika
blaszka
Peugeot 205 Master
Posty: 2817
Rejestracja: 17 mar czw, 2005 3:43 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Kontakt:

Post autor: blaszka »

DO tomka sorrka z tego zamieszania na tym forum napisałem zamiast nie słychac to słychać poprostu nie dodałem nie Ale już poprawione jeszcze raz sorka za wprowadzenie zamieszania (kazdemu może sie zdarzyć)
Awatar użytkownika
blaszka
Peugeot 205 Master
Posty: 2817
Rejestracja: 17 mar czw, 2005 3:43 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Kontakt:

Post autor: blaszka »

do tej pory nie spotkałem się z uszkodzeniami mechanizmu skrzyni biegów jak padało łożysko Najczęsciej rozlatywało sie na dwie częsci a tam gdzie jest sprzęgo i łożysko to jest tylko wałek sprzęgłowy no i koło zamachowe i to wszystko a wałek napewno sie nie zepsuje
Awatar użytkownika
Piweł
Junior
Posty: 424
Rejestracja: 03 lip czw, 2003 4:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Piweł »

...
Ostatnio zmieniony 02 sty wt, 2007 3:09 pm przez Piweł, łącznie zmieniany 1 raz.
Ex 205 GTi...
Awatar użytkownika
blaszka
Peugeot 205 Master
Posty: 2817
Rejestracja: 17 mar czw, 2005 3:43 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Kontakt:

Post autor: blaszka »

u brata tez była taka sytuacja ze coś "pierdziało i wyło " w skrzyni, okazało sie po rozebraniu ze poszły 2 satelity na mechanizmie róznicowym i jedno koło zębate i jeszcze ma do wymiany wałek atakujący z kołem talerzowym bo sa ukruszone 2 zeby i jeszcze "pierdzi"
Załączniki
wałek at.jpg
wałek at.jpg (177.23 KiB) Przejrzano 2574 razy
koło tal.jpg
koło tal.jpg (165.44 KiB) Przejrzano 2575 razy
Awatar użytkownika
bipi
Junior
Posty: 451
Rejestracja: 25 mar czw, 2004 2:49 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz/Kraków
Kontakt:

Post autor: bipi »

mam kolejne wiadomości, pan Aszard (tak sie mowi) Francuz mowi zeby sprawdzic stan oleju w skrzyni.

no oleju jest dosc. bede prawdopodobnie wymienial skrzynie.
bipi.205.pl
Awatar użytkownika
Kamkiler
Maniak
Posty: 1279
Rejestracja: 29 sie pn, 2005 8:05 pm
Posiadany PUG: 205 TCTi
Numer Gadu-gadu: 3470719
Lokalizacja: Łomianki

Post autor: Kamkiler »

KOntynujac temat ,mam podobny problemik,otóz na luzie okolo 700-900 obr silnika zaczyna mi klekotac skrzynia biegów i to w taki sposób jakby chodziły kola zebate nagle przestawaly i pozniej znowu chodziły (taki odgłos),wydaje mi sie ze moze to byc lozysko oporowe ,lecz nie jestem pewien,oczywiscie odgłos zanika po odłączeniu sprzegła(jak wyzej),dzwiek ten jest słyszalny tylko przy tych obrotach ,jesli ktos wie to prosze o pomoc silnik XY8 ze skrzynia wbudowana w blok silnika .a propo ile kosztuje uzywana taka skrzynia??.
Awatar użytkownika
nadol85
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: 07 lis pn, 2005 3:58 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: nadol85 »

Mam ten sam silnik(XY8) co Kamkiler i tez mi tak stukalo wiec odstawilem auto do znajomego do warsztatu wymienil mi tarcz sprzegla, lozysko oporowe, poduszke pod silnikiem, nie pamietam czy cos jeszcze bo to bylo w wakacje. Po wymianie nadal klekotalo, powiedzial ze to wyrobil sie w bloku jakis walek i ze to raczej nie jest do naprawy wiec tak jezdze do dzisiaj z tym ze teraz juz glosniej klekocze. Jak wiecie czy idzie to jakos naprawic to mowcie.
Pozdro
Peugeot 205 jest jak SeX, zaprojektowany by cieszyc :D

http://www.peugeot205.pl/index.php?modu ... ik&id=1446 - oceny mile widziane :)
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

potwierdzam.. to klekotanie to NIE wina łożyska, sam wymieniałem na nowe, i dalej klekotało, kilku mechaników stwierdziło że to wałek w skrzyni, czy łożysko...
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sebek »

jezeli po wcisnięciu sprzęgła jest cisza a na luzie jak stoisz to chałasuje to łożysko oporowe, dlatego że jak stoisz na luzie to ono nie pracuje jest luz i są przenoszone wibracje a jak wciskasz to jest wykonywana na nim praca i sztywno sie trzyma nie wibrujac :)
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
ODPOWIEDZ