Jak powinny wygladac wspawane grodzie

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Nie mam zadnej chlodnicy oleju - nawet nie mialbym gdzie ja zamontowac! Mam 2 wiatraki.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
invictus

Post autor: invictus »

aha, ale ja tez mam 2 wiatraki
tam gdzie normalnie jest filtr oleju mam plytke z 2 przewodami, ktore ida do takiej puchy (wielkosci zasilacza od kompa) i ida tam tez 2 prewody z plynem chlodzacym w to jest wkrecony filtr a wszystko to jest pod zdezakiem na wysokosci przeplywomierza widac to ustrojstwo jak sie stoi przed samochodem. (Jest tak nisko ze powietrze tez to chlodzi)
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

Jakie były rodzaje tych chłodnic??dobrze rozumiem: do tej "puszki" idą przewody ciśnieniowe z olejem z podstawki/płytki? a filtr jest na podstawce czy pod zderzakiem? pytam z ciekawości bo w TD jest podstawka pod filtr z wężami wody rozumiem ze tez jest to chłodnica oleju
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
invictus

Post autor: invictus »

filtr jest pod zdezakiem, wkrecony w ta puszke z przewodami. Sprobuje pozyczyc cyfrowke to zdjecie zrobie
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

a tak z innej beczki.
olej u mnie rozgrzewa się trochę za bardzo, moim skromnym zdaniem, jest jakiś sposób na jego chłodzenie bez żadnych rewolucji?

mam na myśli takie coś jak jakieś żebrowanie pokrywy miski olejowej a'la radiator czy cuś takiego
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
Yahoo
Uzalezniony
Posty: 946
Rejestracja: 21 kwie śr, 2004 11:41 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: Yahoo »

w escorcie XR3i miałem aluminiową użebrowaną miskę olejową... jako chłodnicy oleju możesz użyć radiatora nakładanego na filtr oleju np. FOLIATEC
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

a ja myślałem o takim komputerowym :)
spoko, coś wykombinuje i fotkę pośle
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
Yahoo
Uzalezniony
Posty: 946
Rejestracja: 21 kwie śr, 2004 11:41 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: Yahoo »

jasne, nie trzeba koniecznie kupować oryginału :arrow: wystarczy pomysłowość, dobry projekt i wykonanie :idea:
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

no , dzięki Bogu mam dwie nielewe ręce :P :twisted:
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
Yahoo
Uzalezniony
Posty: 946
Rejestracja: 21 kwie śr, 2004 11:41 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: Yahoo »

czekam na fotki :!: :)
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

spoko, na razie zastanawiam się jak to przymocować, bo pokrywa miski jest wypukła, a planuje zaopatrzyć się w taki duży przemysłowy radiator, tylko trzeba jakoś zoptymalizować powierzchnię przylegania....
a ten na filtr oleju... no tam i tak jest dość ciepło... przykleić tam mały radiator?
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

A do ilu ci sie grzeje ten olej??

Mi na rajdzie do 130-150 stopni i nie jest to nic specjalnego.

miedzy 90 a 110 stopni to normalna temperatura pracy oleju.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

mam deskę BIEDA więc nie wiem, ale się dośc szybko zrobił troszkę ciemniejszy, no i filtr jest b. gorący. w ogóle mam problemy z chłodzeniem..
zresztą mam teraz minerała.
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

filtr zawsze jest bardzo goracy - 80-90stopni to przeciez bardzo duzo! A olej czesto ma nawet 100-110stopni .... filtr musi byc goracy :)

Mineral po paru dniach robi sie czarny... zwlaszcza jak w silniku jest juz dosyc duzo syfu.

Mysle ze zabawa z radiatorami jest nie warta swieczki.

Masz problemy z chlodzeniem - a czym zalewasz silnik?
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

tzn chodzi o płyn?
jeśli tak to nie ma się czym chwalić, mam przewalanie oleju do chłodnicy, więc używam wody i co jakiś czas zmieniam / przeczyszczam.
tylko że minerał robi się b. gęsty jak zrobi się z niego emulsja, więc zdarzyło mi się zapchanie przewodów. rozkręcałem silnik, ale nie z mojej winy nie mogłem wymianić tych pier**lonych papierowych K***a uszczelek tulei...
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
ODPOWIEDZ