Kolejna odsłona mojego lewka
Kolejna odsłona mojego lewka
dodałem parę nowych fotek mojej maszyny, już z wnętrzem jako tako wyglądającym: http://www.mi.205.pl
Oceniajcie, krytykujcie, depczcie i wyśmiewajcie
...albo po prostu zobaczcie
Oceniajcie, krytykujcie, depczcie i wyśmiewajcie
...albo po prostu zobaczcie
Gdybym mógł coś zasugerować, to raczej przymocuj tylny zaczep szelek do miejsca, gdzie normalnie mocowane są zatrzaski pasów pod tylną kanapą. To boczne mocowanie dołu tylnego pasa może być wyjątkowo nieoptymalne, gdyby zdarzył Ci się (tfu, tfu odpukać!) typowy koniec wszystkich szybkich 205
Pozdro
Piweł
Pozdro
Piweł
Ex 205 GTi...
kurcze, fajnie by było, ale kaski brak, więc chyba będzie do streetu, bo taniejWidze ze szykujesz auto do rajdow
masz fajnie odchudzoną wersję - mam dokładnie tak samo
1. nie stać mnie (na razie)jeszcze klatka by sie przydała i można szalec
2. mam za słaby silnik na taką masę
tiaaa, łatwo powiedzieć - za cholerę nie mogę odkręcić śruby mocującej te zatrzaski, mój plan był ogólnie taki, żeby wykorzystać i mocowanie z boku, i to pod kanapą (ma się czteropunktowe szelki ). Poza tym mam problem z zamocowaniem pasa biodrowego z prawej strony: na razie jest przy śrubie mocującej fotel z tyłu, ale nie ma możliwości wystarczająco go skrócić i mam klamrę lekko z lewej stronyGdybym mógł coś zasugerować, to raczej przymocuj tylny zaczep szelek do miejsca, gdzie normalnie mocowane są zatrzaski pasów pod tylną kanapą.
Jak już wyjąłeś kanapę to masz w sumie dość dobry dostęp do tej śruby, więc kwestia tylko zastosować odpowiednio długie ramię i... coś się odkręci . Ja za pierwszym razem jak odkręcałem te zatrzaski od pasów to najpierw przez tydzień psikałem tą śrubę dookoła takim preparatem w stylu WD-40, zarówno od strony wnętrza jak i spod spodu samochodu. Później klucz z przedłużką i dałem radę . Teraz, ponieważ jest tam śruba z łbem 17 lub 19mm, jak potrzebuję to odkręcam ją zwykłym krzyżakiem do kół.mi pisze:tiaaa, łatwo powiedzieć - za cholerę nie mogę odkręcić śruby mocującej te zatrzaski, mój plan był ogólnie taki, żeby wykorzystać i mocowanie z boku, i to pod kanapą (ma się czteropunktowe szelki ). Poza tym mam problem z zamocowaniem pasa biodrowego z prawej strony: na razie jest przy śrubie mocującej fotel z tyłu, ale nie ma możliwości wystarczająco go skrócić i mam klamrę lekko z lewej strony
Naprawdę wydaje mi się, że szczególnie w tym aucie lepiej mieć tylko to jedno mocowanie dla szelek niż nawet 4-punkt z wykorzystaniem dolnego mocowania tylnego pasa na nadkolu - po prostu nadkole to kiepskie miejsce na mocowanie czegokolwiek co ma się mocno trzymać, w samochodzie który ma tendencję do zawijania d..ą w przydrożne drzewa .
Co do prawego pasa biodrowego - jak i tak nie masz prawego fotela to może wydłuż ten pas i zamontuj go do mocowania prawego stołka? Nie wiem czy na tyle wyda, ale to też byłoby trochę sensowniejsze niż mieć zarówno fotel jak i pas (który w końcu trzyma i Ciebie i fotel przy uderzeniu) zamocowany na tej samej śrubie.
Pozdro
Piweł
Ex 205 GTi...
już pół puszki WD 40 poszło, ale od spodu jeszcze nie psikałem, chyba trzeba będzie...
kurde, nie zastanawiałem się nad tym tylnym mocowaniem, a fucktycznie 205 raczej kończy bokiem na drzewie niż przodem
muszę zaobserwować możliwość przymocowania pasa biodrowego do śruby prawego fotela - nie wiem, czy ręczny nie będzie przeszkadzał, się dzisiaj sprawdzi
kurde, nie zastanawiałem się nad tym tylnym mocowaniem, a fucktycznie 205 raczej kończy bokiem na drzewie niż przodem
muszę zaobserwować możliwość przymocowania pasa biodrowego do śruby prawego fotela - nie wiem, czy ręczny nie będzie przeszkadzał, się dzisiaj sprawdzi
Jeśli mogę Ci coś zasugerować, to szelki zamontuj sobie tak jak wspomniano. Ramieniowe do śruby bocznej pasów bezwładnościowych tył, drugą szelkę do śruby, która orginalnie trzymała zatrzask pasa bezwładnościowego od tylnej kanapy. Koniecznie szelki poprowadź skrzyżowane, nie mogą iść równolegle do siebie.mi pisze:już pół puszki WD 40 poszło, ale od spodu jeszcze nie psikałem, chyba trzeba będzie...
kurde, nie zastanawiałem się nad tym tylnym mocowaniem, a fucktycznie 205 raczej kończy bokiem na drzewie niż przodem
muszę zaobserwować możliwość przymocowania pasa biodrowego do śruby prawego fotela - nie wiem, czy ręczny nie będzie przeszkadzał, się dzisiaj sprawdzi
Co do pasów biodrowych to wykorzystaj istniejący już otwór z lewej strony, natomiast prawy pas biodrowy przymocuj do otworu, który nawiercisz i nagwintujesz w tunelu środkowym po jego lewej lub prawej stronie (wtedy szelka biodrowa idzie na drógą stronę tunelu). Tak by otwory pasów biodrowych były mniej więcej w tej samej lini.
Wydaje mi się, że tak będzie optymalnie bez większych kombinacji alpejskich.