Mi 16 - jakie sprzęgło ?
Mi 16 - jakie sprzęgło ?
Witajcie. Jakie sprzęgło jest w Mi-16 - takie same jak w w P205 1.9 GTI ? Bo coś czytałem że ma większą średnicę 215 mm a nie 200 mm i ma łożysko "ciągnięte" - w celu rozsprzęglenia łożysko jest ciągnięte a nie pchane. Czy to prawda i czy da się założyć zwykłe sprzęgło od 1.9 GTi ?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
W MI 16 i w TD sa sprzęgła 215 co za tym idzie inne koło zmachowe. W którymś roku w celu zmniejszenia nacisku na pedał wprowadzono sprzęgła ciągnione- łozysko umieszczone jest wewnątrz docisku o nieco innej budowie, inna jest konstrukcja łapy która w tym przypadku ciągnie a nie naciska. Nie jest możliwa wymiana samego łożyska
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
No to widzę, że nie mam co marudzić za bardzo w moim przypadku. Kumpel podał mi koszt sprzęgła do swojego Migacza po mega rabatach i wyszło mu 700 z groszami...
No to czuję, że ładnie mi się odbije ostatnia awaria...
Z powyższych postów rozumiem, że nie ma najmniejszych szans, żeby do XU9J4 dopasować inne sprzęgło?
No to czuję, że ładnie mi się odbije ostatnia awaria...
Z powyższych postów rozumiem, że nie ma najmniejszych szans, żeby do XU9J4 dopasować inne sprzęgło?
A co myślicie, jak się sprawdzi sprzęgło z kołem zam. kpl. 200mm od diesela, wsadzone do TD gdzie powinno byc 215mm???
Długo to wytrzyma??
D= max 60KM i 110Nm
TD= max 92KM i 196Nm
Czy wogóle poradzi sobie z tym ogromnym momentem
Czy punkty mocowania docisku w 200 i 215 są inne?
Rozumiem, że całe koło ma tą samą średnicę zew. , a otwory mocujące są i tak na brzegu wiec może tylko powierzchnia ślizgowa jest rozszerzona...
Wtedy teoretycznie dało by się załozyć docisk i tarcze 200mm na koło 215mm...
Długo to wytrzyma??
D= max 60KM i 110Nm
TD= max 92KM i 196Nm
Czy wogóle poradzi sobie z tym ogromnym momentem
Czy punkty mocowania docisku w 200 i 215 są inne?
Rozumiem, że całe koło ma tą samą średnicę zew. , a otwory mocujące są i tak na brzegu wiec może tylko powierzchnia ślizgowa jest rozszerzona...
Wtedy teoretycznie dało by się załozyć docisk i tarcze 200mm na koło 215mm...
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Inaczej mówiąc:
Wsadzam poprostu silnik TD intercooler na miejsce D
Skrzynia wstępnie zostaje ta sama (będzie troche krótko.. zobaczy sie..)
Sprzegło 200mm mam ok, zresztą nie mam koła 215.... stąd chce sie pokusić o wsadzenie tego sprzęgła...
Ciekawy jestem co o tym sądzicie?? Wiem, ze strata czasu, ale przeżyje jakby troche pochodziło...
W związku z tym jeszcze kilka pytań:
Czym się różnią półosie od TD , 1,6GTI i D ?
Długosc niby ta sama, skrzynie BE, wieloklin w piaście 21 zębów...
Czy któreś mają przeguby typowo kulowe wymienne?
Od b.niskiego zawiasu posypały mi sie wew. przeguby i musze kupić prawą półoś, wsadziłbym już coś porządnego....
Wsadzam poprostu silnik TD intercooler na miejsce D
Skrzynia wstępnie zostaje ta sama (będzie troche krótko.. zobaczy sie..)
Sprzegło 200mm mam ok, zresztą nie mam koła 215.... stąd chce sie pokusić o wsadzenie tego sprzęgła...
Ciekawy jestem co o tym sądzicie?? Wiem, ze strata czasu, ale przeżyje jakby troche pochodziło...
W związku z tym jeszcze kilka pytań:
Czym się różnią półosie od TD , 1,6GTI i D ?
Długosc niby ta sama, skrzynie BE, wieloklin w piaście 21 zębów...
Czy któreś mają przeguby typowo kulowe wymienne?
Od b.niskiego zawiasu posypały mi sie wew. przeguby i musze kupić prawą półoś, wsadziłbym już coś porządnego....
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
E tam, w tysiącu się zmieścisz nawet z wymianąVkos pisze:No to czuję, że ładnie mi się odbije ostatnia awaria...
Z powyższych postów rozumiem, że nie ma najmniejszych szans, żeby do XU9J4 dopasować inne sprzęgło?
Co do dopasowania sprzęgła - jak sprawdzałem w serwisówce Peugeota, to wychodziło, że TD i Mi16 mają takie samo sprzęgło, nawet w wersji "wzmocnionej". Pozostaje więc przerobienie docisku albo tarcza na spiekach, ale to już są opcje hard-core. Pamiętac tylko trzeba, że zawsze wys..wa się najsłabszy element układu, być może nie chciałbyś, aby po wzmocnieniu sprzęgła była to półośka lub np. cała skrzynia .
Pozdro
Piweł[/quote]
Piweł, dzięki za odpowiedź! Trochę to pocieszające, ale okazało się dzisiaj przy rozbiórce, że podczas ostatniego rajdu zarżnąłem jednak skrzynię
W odpowiednim czasie założę nowy topic, bo szukam do tego bydlaka skrzyni
Wiesz może za ile takie chodzą i jak trudno trafić w dobrym stanie?
Po wnikliwym przeglądaniu katalogu INTERCARSU wyszło, że seryjna tarcza od diesela 200mm i seryjny docisk od diesela 200mm mogą byc stosowane i wystepują m.in. w
BX turboD
405 1,8TD
Xantia 1,8 16V
Xantia 2,0 Turbo
i faktycznie szukając sprzęgieł do w/w modeli można wybrać spośród listy właśnie to typowe od diesela...
Rozwiałem swoje wątpliwości co do wytrzymałosci takiego sprzęgła przy silniku TD
BX turboD
405 1,8TD
Xantia 1,8 16V
Xantia 2,0 Turbo
i faktycznie szukając sprzęgieł do w/w modeli można wybrać spośród listy właśnie to typowe od diesela...
Rozwiałem swoje wątpliwości co do wytrzymałosci takiego sprzęgła przy silniku TD
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Tak, wiem że katalog intercarsu to nie to.... i zgadzam się jak najbardziej że pożyje dłużej, ale:
- o dziwo tylko do kombi 405 1,8TD sprzed 91 było wg. nich tylko 200
- w BX TD ale tylko w sedanie zresztą co ciekawe chciałem kupić sprzęgło wymontowane z BX TD pewny, że to 215, a co sie okazało siedziało koło i sprzegło 200 i to mnie w sumie skłoniło do szukania w tych katalogach...
- co jeszcze ciekawe znalazłem nawet w Valeo tarcze 200 do 406 TD choć napewno to już jakaś mocniejsza wersja
Ale nie ma co tego ciągnąć, wiadomo, że 215 jest mocniejsze i tyle.
Tak czy siak dało mi to więcej odwagi do wsadzenia póki co tego 200, że to troche pochodzi i nie rozsypie sie przy pierwszym ruszaniu
Pozdro
- o dziwo tylko do kombi 405 1,8TD sprzed 91 było wg. nich tylko 200
- w BX TD ale tylko w sedanie zresztą co ciekawe chciałem kupić sprzęgło wymontowane z BX TD pewny, że to 215, a co sie okazało siedziało koło i sprzegło 200 i to mnie w sumie skłoniło do szukania w tych katalogach...
- co jeszcze ciekawe znalazłem nawet w Valeo tarcze 200 do 406 TD choć napewno to już jakaś mocniejsza wersja
Ale nie ma co tego ciągnąć, wiadomo, że 215 jest mocniejsze i tyle.
Tak czy siak dało mi to więcej odwagi do wsadzenia póki co tego 200, że to troche pochodzi i nie rozsypie sie przy pierwszym ruszaniu
Pozdro
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne