Potwory z B-grupy..
However, the road car still (had to) shared most of the advanced technology with the race car, including the unique center differential which enable on-board selection of different torque slit ratio between front and rear axle. Driver might select the most suitable setting for different kinds of road.
A teraz sie podniecaja ze nowy lancer ma 3 predefiniowane ustawienia
A teraz sie podniecaja ze nowy lancer ma 3 predefiniowane ustawienia
Rafi, nie doczytałeś. Samer napisał, że są szybsze, a nie słabsze.
Moc mocą, ale obecnie 300 KM w wurcach przekładane za pomocą aktywnych dyfrów i jazda na okrągło jest bardziej efektywna niż 20 lat temu w B-grupie.
Inna sprawa, że w tamtych autach pojęcie "za szybkie" oznaczało zbyt trudne do opanowania. Pamiętaj, że teraz pomaga technologia, wtedy to poprostu miało zapinać jak złe, a fakt, że się kiepskawo prowadziło to inna sprawa.
B-grupa poszła w odstawkę, bo była zbyt niebezpieczna. Nadwozie z włókien szklanych, cela nie równająca się z obecnymi WRC, 2X większa moc, inne zawieszenia, ogólnie zupełnie inne pojęcie na temat aut.
To prawie jakbyś teraz w wurca wsadził silniczek o mocy 1000 KM i byłoby to prawdopodobnie równie trudne do ogarnięcia
Moc mocą, ale obecnie 300 KM w wurcach przekładane za pomocą aktywnych dyfrów i jazda na okrągło jest bardziej efektywna niż 20 lat temu w B-grupie.
Inna sprawa, że w tamtych autach pojęcie "za szybkie" oznaczało zbyt trudne do opanowania. Pamiętaj, że teraz pomaga technologia, wtedy to poprostu miało zapinać jak złe, a fakt, że się kiepskawo prowadziło to inna sprawa.
B-grupa poszła w odstawkę, bo była zbyt niebezpieczna. Nadwozie z włókien szklanych, cela nie równająca się z obecnymi WRC, 2X większa moc, inne zawieszenia, ogólnie zupełnie inne pojęcie na temat aut.
To prawie jakbyś teraz w wurca wsadził silniczek o mocy 1000 KM i byłoby to prawdopodobnie równie trudne do ogarnięcia
- samer
- Uzalezniony
- Posty: 741
- Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Na 1/4 mili moze 205T16 objechaloby 307 WRC ,ale w rajdach zdecydowanie szybsze okazuje sie WRC. Po za tym WRC nie ma 300KM ,ma zdecydowanie wiecej. 300KM to mialy A grupy z lat 80/90 jak Ford Escort czy Subaru Impreza 555. Z roku na rok silniki sa mocniejsze, to za pomoca podtrzymania turbo, wtryskiwaczy, odpowiednich komputerow. W rajdach dodatkowo pomagaja aktywne dyferencialy, ktroe dbaja, aby moc sie nie amrnowala, idzie ona na te kolo/a na ktorych jest najwieksza przyczepnosc.
WRC ma duzo lepsza krzywa momentu od B grupy, w tych klasykach jest dlugo dlugo nic i angle 600 KM , a w WRC od samego dolu ciagnie prawie tak samo.
A tu dane
205 T16 Evo2 - 500 Nm / 5500rpm
307 WRC - 580 Nm / 3500rpm
A jak wiemy wazniejszy jest moment obrotowy a nie moc... A wrc niedosc ze ma tego wiecej, to jeszcze znacznie nizej!
WRC ma duzo lepsza krzywa momentu od B grupy, w tych klasykach jest dlugo dlugo nic i angle 600 KM , a w WRC od samego dolu ciagnie prawie tak samo.
A tu dane
205 T16 Evo2 - 500 Nm / 5500rpm
307 WRC - 580 Nm / 3500rpm
A jak wiemy wazniejszy jest moment obrotowy a nie moc... A wrc niedosc ze ma tego wiecej, to jeszcze znacznie nizej!
- zarombek
- Nowicjusz
- Posty: 21
- Rejestracja: 18 sie śr, 2004 9:56 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Niestety musze sie z Toba nie zgodzic. WRC maja max 300KM - sa to ograniczenia przepisow.samer pisze:Po za tym WRC nie ma 300KM ,ma zdecydowanie wiecej.
Ale jak wiadomo liczy sie moment ...
Co prawda u mnie B grupa budzi ogromny sentyment i chcialbym te auta zobaczyc jeszcze na zywo.
Powered by 205 GTI 1.6
http://www.peugeot205gti.pl
http://www.peugeot205gti.pl
Coś bym napisał, ale już nawet nie chce mi się komentować... Najważniejszy w ściganiu się jest moment??
Zarombek, dorośnij - ograniczenia ograniczeniami, a jeśli dane podane wyżej przez samera są poprawne, to 307 WRC już przy tych 3,5k RPM będzie miało ok. 290 KM. Sądzisz naprawdę że przez następne 2,5k RPM (zakładając że kręci się do jakichś 6 tys.) przybywa mu tylko 10 koni mechanicznych? W dodatku to ograniczenie mówi o "około 300 KM", więc raczej nie można go brać na poważnie...
A przy całym szacunku do 205T16 z przykrością stwierdzam, że w większości wypadków zebrałoby baty od jakiegokolwiek nowoczesnego WuRCa. Wyjątkiem może byłyby wyścigi górskie, ale to też zależnie od ustawień obu porównywanych samochodów (z Lancera evo też można zrobić 500 albo 600 KM po zdjęciu zwężki).
Pozdro
Piweł
Zarombek, dorośnij - ograniczenia ograniczeniami, a jeśli dane podane wyżej przez samera są poprawne, to 307 WRC już przy tych 3,5k RPM będzie miało ok. 290 KM. Sądzisz naprawdę że przez następne 2,5k RPM (zakładając że kręci się do jakichś 6 tys.) przybywa mu tylko 10 koni mechanicznych? W dodatku to ograniczenie mówi o "około 300 KM", więc raczej nie można go brać na poważnie...
A przy całym szacunku do 205T16 z przykrością stwierdzam, że w większości wypadków zebrałoby baty od jakiegokolwiek nowoczesnego WuRCa. Wyjątkiem może byłyby wyścigi górskie, ale to też zależnie od ustawień obu porównywanych samochodów (z Lancera evo też można zrobić 500 albo 600 KM po zdjęciu zwężki).
Pozdro
Piweł
Ex 205 GTi...
- zarombek
- Nowicjusz
- Posty: 21
- Rejestracja: 18 sie śr, 2004 9:56 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
A masz na to jakis inny poglad? Tak wiec wszyscy ludzie z branzy rajdowej sie mylili i zamiast podnosic moment obrotowy kosztem mocy powinni robic odwrotnie. Dziwne. Zapytaj Pana Goduli, Chojnackiego, Grabowskiego, Świątka ... Ciekaw jestem co Ci odpowiedza: Czy moment czy moc jest wazniejszaPiweł pisze:Coś bym napisał, ale już nawet nie chce mi się komentować... Najważniejszy w ściganiu się jest moment??
Mysle, ze dorosly juz jestem a w dodatku jestem sedzia sportowym z ramienia PZM, wiec przepisy wydaje mi sie, ze znam. I samochod WRC moze miec max. 300KM, natomiast moment obrotowy jest nie limitowany.Piweł pisze:Zarombek, dorośnij - ograniczenia ograniczeniami, a jeśli dane podane wyżej przez samera są poprawne, to 307 WRC już przy tych 3,5k RPM będzie miało ok. 290 KM. Sądzisz naprawdę że przez następne 2,5k RPM (zakładając że kręci się do jakichś 6 tys.) przybywa mu tylko 10 koni mechanicznych? W dodatku to ograniczenie mówi o "około 300 KM", więc raczej nie można go brać na poważnie...
Zgadzam sie z Samerem. W samochodach rajdowych chodzi o to aby moc i moment obrotowy osiagnac przy jak najnizszej predkosci obrotowej silnika.
Oczywiscie masz racje. Z kazdego WRC mozna zrobic min. 500 - 600 KM. I takze zgadzam sie, ze B-grupa nie mialaby szans. Wynika to m.in. z nowoczesniejszego zawieszania, lepszego przebiegu krzywej momentu obrotowego i w ogole nowoczesniejszej konstrukcji.Piweł pisze:A przy całym szacunku do 205T16 z przykrością stwierdzam, że w większości wypadków zebrałoby baty od jakiegokolwiek nowoczesnego WuRCa. Wyjątkiem może byłyby wyścigi górskie, ale to też zależnie od ustawień obu porównywanych samochodów (z Lancera evo też można zrobić 500 albo 600 KM po zdjęciu zwężki).
Powered by 205 GTI 1.6
http://www.peugeot205gti.pl
http://www.peugeot205gti.pl