Potwory z B-grupy..
No ja też jestem strasznie ciekaw, szczególnie takie tuzy jak Świątek i Godula Grabowski to w tej chwili (kiedy samochody wyszły już z epoki Małych Fiatów i "Kredensów") jest najlepszy w ładowaniu turbo składanego na trytytkach do wszystkiego co się rusza. Przy czym do sterowania doładowaniem dalej używa zaworków podciśnienia z malucha Z wszystkich wymienionych najsensowniejszy jest jeszcze Chojnacki, może rzeczywiście pójdę się go spytać jaki moment i moc miały/mają np. jego CC do Rallycrossu i przy jakich obrotach je osiągałyzarombek pisze:A masz na to jakis inny poglad? Tak wiec wszyscy ludzie z branzy rajdowej sie mylili i zamiast podnosic moment obrotowy kosztem mocy powinni robic odwrotnie. Dziwne. Zapytaj Pana Goduli, Chojnackiego, Grabowskiego, Świątka ... Ciekaw jestem co Ci odpowiedza: Czy moment czy moc jest wazniejsza
No to super. Ale moc i moment obrotowy są wielkościami fizycznymi, które pozostają ze sobą w ścisłej zależności, z której wynika to co już wyżej napisałem.zarombek pisze:Mysle, ze dorosly juz jestem a w dodatku jestem sedzia sportowym z ramienia PZM, wiec przepisy wydaje mi sie, ze znam. I samochod WRC moze miec max. 300KM, natomiast moment obrotowy jest nie limitowany.
I nie jest to zależność od regulaminów, ani nawet od opinii sędziów sportowych z ramienia PZM . Na szczęście.
No to quiz: co daje Ci wysoka moc, a co wysoki moment obrotowy. Na odpowiedź są oczywiście całe 3 sekundyzarombek pisze:Zgadzam sie z Samerem. W samochodach rajdowych chodzi o to aby moc i moment obrotowy osiagnac przy jak najnizszej predkosci obrotowej silnika.
Zobaczymy poza tym, czy jak wprowadzą za 2 lata Super2000 to też będą "osiągać moment obrotowy przy jak najniższej prędkości obrotowej silnika"
BTW - Ja pisałem o ściganiu się, jak dla kogoś jest to synonim tylko rajdów, to gratuluję wyobraźni.
Pozdro
Piweł
Ex 205 GTi...
- Para
- Peugeot 205 Master
- Posty: 10182
- Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
- Posiadany PUG: najlepszy
- Numer Gadu-gadu: 1559591
- Lokalizacja: Baile Átha Cliath
- Kontakt:
kurcze niewiem dlaczego ale jak oglądam te stare filmy z B-grupowymi autami to mi sie normalnie coś robi... setki fanów na torze, uciekają przed samym samochodem, pełno kurzu spod każdego koła dla mnie extra. i szczerze to mnie nie interesuje które auto szybciej pokona odcinek bo i tak według mnie kierowcy ścigajacy sie w tych bgrupowych musieli miec więcej pojęcia niż ci co sie teraz scigają...
PS. Ari Vatanen rządzi !!!!
PS. Ari Vatanen rządzi !!!!
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Hi!
No i piwel i samer mowia dobrze!
Moment jest ogromnie wazny, bo bez momentu nie ma mocy
To sa wartosci fizyczne od siebie zalezne, moment to nic innego jak sila na ramieniu, a moc to zdolnosc do wykonania pracy, czyli w zasadzie ten sam moment ale uzalezniony w czasie.
A co do WRC - to chyba nikt z was nie wierzy ze te auta maja 300KM?
Gdyby ktos sie naprawde interesowal tutaj rajdami, to wiedzialby ze gdy powstawaly samochody WRC, to bylo wielu przeciwnikow, poniewaz ponownie powstawala klasa, ktora pozwalala budowac rajdowke, bez homologowania 5000 sztuk samochodow seryjnych. Czyli WRC buduje sie jak Bgrupe od podstaw, a nie na bazie serii - jak to mialo miejsce w Agrupie.
Dlatego jezdzila Toyota Corolla 4x4 WRC i 206 4x4 WRC - a takich seryjnych samochodow nie bylo!!
Pamietajac wydazenia z 86 roku, pojawilo sie wielu przeciwnikow aut WRC, a byly to przedewszystkim dziennikarze.
Aby zamknac im usta, zaczelobyc glosno ze auta WRC beda mialy nie wiecej niz 300km przy 5000 obr/min (auto Agrupowe te wartosci przekraczaly, Toyota Celica GT Four miala okolo 350KM).
Moc 300KM przy 5000obr obliczyl jakis fizyk, kierujac sie teoria, wyliczyl ze aby nie przekroczyc takiej wartosci w 2 litrowym silniku turbodoladowanym, nalezy zalozyc zwezke na dolocie o srednicy 32mm.
I tak wlasnie w regulaminie technicznym aut WRC powstal zapis o wspomnianej zwezce. Jednak nigdy nigdzie nie pojawil sie zapis ze WRC ma miec 300KM i ani konia wiecej!
To bzdura!
Z czasem technika poszla do gory, powstalo ALS, powstaly nowe paliwa, wymyslono nowe rozwiazania, momenty zaczely rosnac a wraz z nimi i moce.
Wystarczy przesledzic poczynania zespolow, ktorzy to rok rocznie pisze ze silnik jest mocniejszy, wydajniejszy itp.
Pozatym co do MOCY, to udowodnic mozna ze auto 100KM moze przyspieszac lepiej niz 120KM samochod i to samo sie odnosi do momentu obrotowego. Bo dane jakie podaje producent to sa wartosci extremalne (MAXYMALNE), ktore nie wiele mowia o charakterystyce jednostki napedowej.
Duzo wiecej by nam mowila wartosc mocy i momentu sredniego, wtedy mielibysmy juz jakis obraz charakterystyki silnika. Ale podawanie wartosci maxymalnych jest bardziej oplacalne z marketingowego punktu widzenia.
To jak samochod przyspiesza zalezy przedewszystkim od przebiegu krzywej momentu obrotowego i mocy. (No pod taki silnik musi tez byc dobrze skrzynia zrobiona ale to pominmy narazie).
I oczywiscie im wieksze wartosci momentu i mocy tym lepiej, ale wazne jest aby zakres tej duzej wartosci byl rozciagniety na obrotach, aby byl szeroki. Bo autem przyspieszamy od 0 do 6000 a jak juz zmieniamy biegi to przewaznie od 4000 do 6000.
Wracajac jeszcze do Bgrupy i WRC.
Co jest szybsze? Znajdzcie wyniki odcinkow specjalnych asfaltowych z tamtych lat, i porownajcie z tymi dzisiejszymi. Sa odcinki ktore sie wogole nie zmienily, maja te sama dlugosc, sa te same zakrety itp. Np. odcinek przez przelecz Col De Turini (ale on nie jest dobrym przykladme, bo przewaznie tam sa rozne warunki pogodowe). Ale sa odcinki na Tour de Corse ktore tez sie nie zmienily.
Czasy wyraznie wskazuja ze WRC sa szybsze i to duzo.
Aha i dla jasnosci, WRC kreci sie do 9 tys, ale nie oplaca sie go tak krecic, zmiana biegu przewaznie jest okolo 6500-7500obr w zaleznosci od samochodu.
No i piwel i samer mowia dobrze!
Moment jest ogromnie wazny, bo bez momentu nie ma mocy
To sa wartosci fizyczne od siebie zalezne, moment to nic innego jak sila na ramieniu, a moc to zdolnosc do wykonania pracy, czyli w zasadzie ten sam moment ale uzalezniony w czasie.
A co do WRC - to chyba nikt z was nie wierzy ze te auta maja 300KM?
Gdyby ktos sie naprawde interesowal tutaj rajdami, to wiedzialby ze gdy powstawaly samochody WRC, to bylo wielu przeciwnikow, poniewaz ponownie powstawala klasa, ktora pozwalala budowac rajdowke, bez homologowania 5000 sztuk samochodow seryjnych. Czyli WRC buduje sie jak Bgrupe od podstaw, a nie na bazie serii - jak to mialo miejsce w Agrupie.
Dlatego jezdzila Toyota Corolla 4x4 WRC i 206 4x4 WRC - a takich seryjnych samochodow nie bylo!!
Pamietajac wydazenia z 86 roku, pojawilo sie wielu przeciwnikow aut WRC, a byly to przedewszystkim dziennikarze.
Aby zamknac im usta, zaczelobyc glosno ze auta WRC beda mialy nie wiecej niz 300km przy 5000 obr/min (auto Agrupowe te wartosci przekraczaly, Toyota Celica GT Four miala okolo 350KM).
Moc 300KM przy 5000obr obliczyl jakis fizyk, kierujac sie teoria, wyliczyl ze aby nie przekroczyc takiej wartosci w 2 litrowym silniku turbodoladowanym, nalezy zalozyc zwezke na dolocie o srednicy 32mm.
I tak wlasnie w regulaminie technicznym aut WRC powstal zapis o wspomnianej zwezce. Jednak nigdy nigdzie nie pojawil sie zapis ze WRC ma miec 300KM i ani konia wiecej!
To bzdura!
Z czasem technika poszla do gory, powstalo ALS, powstaly nowe paliwa, wymyslono nowe rozwiazania, momenty zaczely rosnac a wraz z nimi i moce.
Wystarczy przesledzic poczynania zespolow, ktorzy to rok rocznie pisze ze silnik jest mocniejszy, wydajniejszy itp.
Pozatym co do MOCY, to udowodnic mozna ze auto 100KM moze przyspieszac lepiej niz 120KM samochod i to samo sie odnosi do momentu obrotowego. Bo dane jakie podaje producent to sa wartosci extremalne (MAXYMALNE), ktore nie wiele mowia o charakterystyce jednostki napedowej.
Duzo wiecej by nam mowila wartosc mocy i momentu sredniego, wtedy mielibysmy juz jakis obraz charakterystyki silnika. Ale podawanie wartosci maxymalnych jest bardziej oplacalne z marketingowego punktu widzenia.
To jak samochod przyspiesza zalezy przedewszystkim od przebiegu krzywej momentu obrotowego i mocy. (No pod taki silnik musi tez byc dobrze skrzynia zrobiona ale to pominmy narazie).
I oczywiscie im wieksze wartosci momentu i mocy tym lepiej, ale wazne jest aby zakres tej duzej wartosci byl rozciagniety na obrotach, aby byl szeroki. Bo autem przyspieszamy od 0 do 6000 a jak juz zmieniamy biegi to przewaznie od 4000 do 6000.
Wracajac jeszcze do Bgrupy i WRC.
Co jest szybsze? Znajdzcie wyniki odcinkow specjalnych asfaltowych z tamtych lat, i porownajcie z tymi dzisiejszymi. Sa odcinki ktore sie wogole nie zmienily, maja te sama dlugosc, sa te same zakrety itp. Np. odcinek przez przelecz Col De Turini (ale on nie jest dobrym przykladme, bo przewaznie tam sa rozne warunki pogodowe). Ale sa odcinki na Tour de Corse ktore tez sie nie zmienily.
Czasy wyraznie wskazuja ze WRC sa szybsze i to duzo.
Aha i dla jasnosci, WRC kreci sie do 9 tys, ale nie oplaca sie go tak krecic, zmiana biegu przewaznie jest okolo 6500-7500obr w zaleznosci od samochodu.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- Para
- Peugeot 205 Master
- Posty: 10182
- Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
- Posiadany PUG: najlepszy
- Numer Gadu-gadu: 1559591
- Lokalizacja: Baile Átha Cliath
- Kontakt:
no nieźle nieźle
a ja polecam filmiki z naszej strony gdzie można obejrzeć B-grupowe T16 w akcji
http://www.peugeot205.pl/index.php?modu ... detal&f=25
http://www.peugeot205.pl/index.php?modu ... detal&f=30
http://www.peugeot205.pl/index.php?modu ... detal&f=27
http://www.peugeot205.pl/index.php?modu ... detal&f=26
http://www.peugeot205.pl/index.php?modu ... detal&f=59
a ja polecam filmiki z naszej strony gdzie można obejrzeć B-grupowe T16 w akcji
http://www.peugeot205.pl/index.php?modu ... detal&f=25
http://www.peugeot205.pl/index.php?modu ... detal&f=30
http://www.peugeot205.pl/index.php?modu ... detal&f=27
http://www.peugeot205.pl/index.php?modu ... detal&f=26
http://www.peugeot205.pl/index.php?modu ... detal&f=59
- JoT_JoT
- Moderator
- Posty: 2910
- Rejestracja: 05 lip pn, 2004 9:55 pm
- Posiadany PUG: był 205 Junior Exlusive Obecnie Saxo
- Numer Gadu-gadu: 3288286
- Lokalizacja: Wrocław
NO wyści F1 są dość nudne a fakt faktem że autka WRC są dzięki technice łatwiejsze do opanowania w porównaniu do B-rupowych autek w których trza było się naprawdę napracować aby to w ogóle utrzymać na drodze
Kiedyś mówili na niego Junior, zmieniło sie jednak wiele ...
[url=http://JoT_JoT.205.pl/]www.JoT_JoT.205.pl[/url]
[url=http://JoT_JoT.205.pl/]www.JoT_JoT.205.pl[/url]
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Nmike - wierzysz w te dane ?
A widziales gdzies dane techniczne Formuly 1?
A widziales gdzies dane techniczne Formuly 1?
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
No wlasnie....
300KM to mial Ford Escort Coswort'h, ktorego teraz na odcinkach specjalnych to nawet ENKI klepia mocno, nie mowiac o WRC.
Owszem, elektornika w napedach pomaga, ale wystarczy zobaczyc jak na starcie jedzie WRC a jak taki Coswort'h.
Nie ma dymu bez ognia, fizyki nie oszukasz.
300KM to mial Ford Escort Coswort'h, ktorego teraz na odcinkach specjalnych to nawet ENKI klepia mocno, nie mowiac o WRC.
Owszem, elektornika w napedach pomaga, ale wystarczy zobaczyc jak na starcie jedzie WRC a jak taki Coswort'h.
Nie ma dymu bez ognia, fizyki nie oszukasz.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora