Potwory z B-grupy..

Tutaj możemy rozmawiać o Peugeocie 205. Nie postować o sprawach technicznych.
Awatar użytkownika
blaszka
Peugeot 205 Master
Posty: 2817
Rejestracja: 17 mar czw, 2005 3:43 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Kontakt:

Post autor: blaszka »

tylko mi sie tu nie bić koledzy
Awatar użytkownika
Piweł
Junior
Posty: 424
Rejestracja: 03 lip czw, 2003 4:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Piweł »

zarombek pisze:A masz na to jakis inny poglad? Tak wiec wszyscy ludzie z branzy rajdowej sie mylili i zamiast podnosic moment obrotowy kosztem mocy powinni robic odwrotnie. Dziwne. Zapytaj Pana Goduli, Chojnackiego, Grabowskiego, Świątka ... Ciekaw jestem co Ci odpowiedza: Czy moment czy moc jest wazniejsza :?: :)
No ja też jestem strasznie ciekaw, szczególnie takie tuzy jak Świątek i Godula :lol: Grabowski to w tej chwili (kiedy samochody wyszły już z epoki Małych Fiatów i "Kredensów") jest najlepszy w ładowaniu turbo składanego na trytytkach do wszystkiego co się rusza. Przy czym do sterowania doładowaniem dalej używa zaworków podciśnienia z malucha :D :P Z wszystkich wymienionych najsensowniejszy jest jeszcze Chojnacki, może rzeczywiście pójdę się go spytać jaki moment i moc miały/mają np. jego CC do Rallycrossu i przy jakich obrotach je osiągały :wink:
zarombek pisze:Mysle, ze dorosly juz jestem a w dodatku jestem sedzia sportowym z ramienia PZM, wiec przepisy wydaje mi sie, ze znam. I samochod WRC moze miec max. 300KM, natomiast moment obrotowy jest nie limitowany.
No to super. Ale moc i moment obrotowy są wielkościami fizycznymi, które pozostają ze sobą w ścisłej zależności, z której wynika to co już wyżej napisałem.
I nie jest to zależność od regulaminów, ani nawet od opinii sędziów sportowych z ramienia PZM :) . Na szczęście.
zarombek pisze:Zgadzam sie z Samerem. W samochodach rajdowych chodzi o to aby moc i moment obrotowy osiagnac przy jak najnizszej predkosci obrotowej silnika.
No to quiz: co daje Ci wysoka moc, a co wysoki moment obrotowy. Na odpowiedź są oczywiście całe 3 sekundy :D
Zobaczymy poza tym, czy jak wprowadzą za 2 lata Super2000 to też będą "osiągać moment obrotowy przy jak najniższej prędkości obrotowej silnika" :wink:

BTW - Ja pisałem o ściganiu się, jak dla kogoś jest to synonim tylko rajdów, to gratuluję wyobraźni.

Pozdro
Piweł
Ex 205 GTi...
invictus

Post autor: invictus »

Rozwiazanie - banalne

Skolowac T16 Evo 2 i subaru impreze wrc :mrgreen: :mrgreen:

A pozniej sie poscigac :twisted:

Mozna tez zdalnie sterowane w odpowiedniej skali :P
Awatar użytkownika
Para
Peugeot 205 Master
Posty: 10182
Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
Posiadany PUG: najlepszy
Numer Gadu-gadu: 1559591
Lokalizacja: Baile Átha Cliath
Kontakt:

Post autor: Para »

kurcze niewiem dlaczego ale jak oglądam te stare filmy z B-grupowymi autami to mi sie normalnie coś robi... setki fanów na torze, uciekają przed samym samochodem, pełno kurzu spod każdego koła :) :twisted: dla mnie extra. i szczerze to mnie nie interesuje które auto szybciej pokona odcinek bo i tak według mnie kierowcy ścigajacy sie w tych bgrupowych musieli miec więcej pojęcia niż ci co sie teraz scigają...

PS. Ari Vatanen rządzi !!!!
Peugeot 205 GTI S16 - Galeria
Peugeot 205 GTI GTI6 2.0 - Galeria
Megane Coupe 1.4
Obrazek
NIE PYTAJ CO KLUB MOŻE ZROBIĆ DLA CIEBIE, TYLKO CO TY MOŻESZ ZROBIĆ DLA KLUBU
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

jak widze tych uciekających ludzi to jakoś robi mi się słabo na żołądku... ale to na pewno większe emocje niż dzisiaj ;)
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Hi!

No i piwel i samer mowia dobrze!

Moment jest ogromnie wazny, bo bez momentu nie ma mocy :)

To sa wartosci fizyczne od siebie zalezne, moment to nic innego jak sila na ramieniu, a moc to zdolnosc do wykonania pracy, czyli w zasadzie ten sam moment ale uzalezniony w czasie.

A co do WRC - to chyba nikt z was nie wierzy ze te auta maja 300KM?

Gdyby ktos sie naprawde interesowal tutaj rajdami, to wiedzialby ze gdy powstawaly samochody WRC, to bylo wielu przeciwnikow, poniewaz ponownie powstawala klasa, ktora pozwalala budowac rajdowke, bez homologowania 5000 sztuk samochodow seryjnych. Czyli WRC buduje sie jak Bgrupe od podstaw, a nie na bazie serii - jak to mialo miejsce w Agrupie.

Dlatego jezdzila Toyota Corolla 4x4 WRC i 206 4x4 WRC - a takich seryjnych samochodow nie bylo!!

Pamietajac wydazenia z 86 roku, pojawilo sie wielu przeciwnikow aut WRC, a byly to przedewszystkim dziennikarze.

Aby zamknac im usta, zaczelobyc glosno ze auta WRC beda mialy nie wiecej niz 300km przy 5000 obr/min (auto Agrupowe te wartosci przekraczaly, Toyota Celica GT Four miala okolo 350KM).

Moc 300KM przy 5000obr obliczyl jakis fizyk, kierujac sie teoria, wyliczyl ze aby nie przekroczyc takiej wartosci w 2 litrowym silniku turbodoladowanym, nalezy zalozyc zwezke na dolocie o srednicy 32mm.

I tak wlasnie w regulaminie technicznym aut WRC powstal zapis o wspomnianej zwezce. Jednak nigdy nigdzie nie pojawil sie zapis ze WRC ma miec 300KM i ani konia wiecej!

To bzdura!

Z czasem technika poszla do gory, powstalo ALS, powstaly nowe paliwa, wymyslono nowe rozwiazania, momenty zaczely rosnac a wraz z nimi i moce.

Wystarczy przesledzic poczynania zespolow, ktorzy to rok rocznie pisze ze silnik jest mocniejszy, wydajniejszy itp.

Pozatym co do MOCY, to udowodnic mozna ze auto 100KM moze przyspieszac lepiej niz 120KM samochod i to samo sie odnosi do momentu obrotowego. Bo dane jakie podaje producent to sa wartosci extremalne (MAXYMALNE), ktore nie wiele mowia o charakterystyce jednostki napedowej.

Duzo wiecej by nam mowila wartosc mocy i momentu sredniego, wtedy mielibysmy juz jakis obraz charakterystyki silnika. Ale podawanie wartosci maxymalnych jest bardziej oplacalne z marketingowego punktu widzenia.

To jak samochod przyspiesza zalezy przedewszystkim od przebiegu krzywej momentu obrotowego i mocy. (No pod taki silnik musi tez byc dobrze skrzynia zrobiona ale to pominmy narazie).

I oczywiscie im wieksze wartosci momentu i mocy tym lepiej, ale wazne jest aby zakres tej duzej wartosci byl rozciagniety na obrotach, aby byl szeroki. Bo autem przyspieszamy od 0 do 6000 a jak juz zmieniamy biegi to przewaznie od 4000 do 6000.

Wracajac jeszcze do Bgrupy i WRC.

Co jest szybsze? Znajdzcie wyniki odcinkow specjalnych asfaltowych z tamtych lat, i porownajcie z tymi dzisiejszymi. Sa odcinki ktore sie wogole nie zmienily, maja te sama dlugosc, sa te same zakrety itp. Np. odcinek przez przelecz Col De Turini (ale on nie jest dobrym przykladme, bo przewaznie tam sa rozne warunki pogodowe). Ale sa odcinki na Tour de Corse ktore tez sie nie zmienily.

Czasy wyraznie wskazuja ze WRC sa szybsze i to duzo.

Aha i dla jasnosci, WRC kreci sie do 9 tys, ale nie oplaca sie go tak krecic, zmiana biegu przewaznie jest okolo 6500-7500obr w zaleznosci od samochodu.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
invictus

Post autor: invictus »

WOW 8) Kaktus ale ty niedobry jestes... za duzo wiesz i psujesz zabawe :lol: :lol: :lol:
:P
Awatar użytkownika
Para
Peugeot 205 Master
Posty: 10182
Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
Posiadany PUG: najlepszy
Numer Gadu-gadu: 1559591
Lokalizacja: Baile Átha Cliath
Kontakt:

Post autor: Para »

Peugeot 205 GTI S16 - Galeria
Peugeot 205 GTI GTI6 2.0 - Galeria
Megane Coupe 1.4
Obrazek
NIE PYTAJ CO KLUB MOŻE ZROBIĆ DLA CIEBIE, TYLKO CO TY MOŻESZ ZROBIĆ DLA KLUBU
Awatar użytkownika
zarombek
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: 18 sie śr, 2004 9:56 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: zarombek »

Amen.
Powered by 205 GTI 1.6
http://www.peugeot205gti.pl
Awatar użytkownika
samer
Uzalezniony
Posty: 741
Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: samer »

A ja jeszcze odam ze tez uwazam auta B-grupowe za ciekawsze w ogladaniu i prowadzeniu :)
To samo ma sie do formuly 1 ,tu tez ciagle mamy ograniczenia w pojemnosciach skokowych, spoilerach, oponach itp itd , auta nadal sa szybsze bijac nowe rekordy torow. Jednka sa nude w ogladaniu...
Awatar użytkownika
JoT_JoT
Moderator
Posty: 2910
Rejestracja: 05 lip pn, 2004 9:55 pm
Posiadany PUG: był 205 Junior Exlusive Obecnie Saxo
Numer Gadu-gadu: 3288286
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JoT_JoT »

NO wyści F1 są dość nudne :) a fakt faktem że autka WRC są dzięki technice łatwiejsze do opanowania w porównaniu do B-rupowych autek w których trza było się naprawdę napracować aby to w ogóle utrzymać na drodze :) :mrgreen:
Kiedyś mówili na niego Junior, zmieniło sie jednak wiele ...

[url=http://JoT_JoT.205.pl/]www.JoT_JoT.205.pl[/url]
Awatar użytkownika
NMike
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 23 paź czw, 2003 10:35 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: NMike »

Zobaczcie sobie dane samochodów wrc...
Nie widziałem, aby któryś miał więcej jak 300 KM. Na pewno ograniczenie w kuniach jest gdzieś w regulaminach zapisane.
Peugeot 205 1,6 GTi :-)
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Nmike - wierzysz w te dane ? :wink:

A widziales gdzies dane techniczne Formuly 1?
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
NMike
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 23 paź czw, 2003 10:35 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: NMike »

Nie wnikam dokłądnie w specyfikacje i osiągi WRC :wink:
Peugeot 205 1,6 GTi :-)
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

No wlasnie....

300KM to mial Ford Escort Coswort'h, ktorego teraz na odcinkach specjalnych to nawet ENKI klepia mocno, nie mowiac o WRC.

Owszem, elektornika w napedach pomaga, ale wystarczy zobaczyc jak na starcie jedzie WRC a jak taki Coswort'h.

Nie ma dymu bez ognia, fizyki nie oszukasz.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
ODPOWIEDZ