Czemu taka różnica?

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
zen

Czemu taka różnica?

Post autor: zen »

Mam pytanko, dlaczego mój silnik jak nie jest nagrzany czyli swiezo po odpaleniu ma leprze odejście i lepiej sie wkręca, niz jak jest juz nagrzany.
Nie wiem czy dobrze to wyraziłem ale na zimnym silniku lepiej mi sie jezdzi.
czy tak powinno być? czy mam cos rozjebane?
Awatar użytkownika
JoT_JoT
Moderator
Posty: 2910
Rejestracja: 05 lip pn, 2004 9:55 pm
Posiadany PUG: był 205 Junior Exlusive Obecnie Saxo
Numer Gadu-gadu: 3288286
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JoT_JoT »

Zacznij od tego jaki masz silnik czy masz wtrysk :?: itd to pomoże w odpowiedzeniu na pytanie przy wtrysku ssanie jest automatyczne i autko jak jest zimne to dostaje więcej paliwa :) ale u mnie wtedy wcale ono aż tak super nie idzie bo co za dużo to też nie zdrowo i sie czasem troche dławi :) jednak najlepiej się jeździ jak już jest rozgrzany
Kiedyś mówili na niego Junior, zmieniło sie jednak wiele ...

[url=http://JoT_JoT.205.pl/]www.JoT_JoT.205.pl[/url]
zen

Post autor: zen »

mam diesla 1.8
ssanie mam reczne, po odpaleniu po 30 sekundach spuszczam ze ssania i jade
invictus

Post autor: invictus »

Zimny dolot= zimne powietrze+wiecej paliwa
Poza tym mozliwe ze masz juz padniete piersicienie i jak sie rozgrzeja to wiecej puszczaja ale tym sie nie przejmuj bo to tylko tak ode mnie :P
zen

Post autor: zen »

Ale ja jestem po wymianie pierścieni :shock: Czyzby mój mechanik coś nie tak wtedy zrobił. Od wymiany przejechałem 3tys km. i oleju mi jeszcze ubywa :(
Moze pojade do niego i powiem jak sprawa wygląda
invictus

Post autor: invictus »

a to dziwne... moim zdaniem po wymianie pierscieni moze troche slabiej chodzic ale ze olej ubywa??...tego nie kumam
Awatar użytkownika
blaszka
Peugeot 205 Master
Posty: 2817
Rejestracja: 17 mar czw, 2005 3:43 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Kontakt:

Post autor: blaszka »

im bardziej zimne sprzegło tym bardziej auto jest zrywne sprzęgło wtedy nie ma tendencji slizgania sie
invictus

Post autor: invictus »

moje i tak nie ma tendencji do slizgania sie a na pol-zimnym (jak temp plynu przekroczy 70) ma najwiekszego kopa ze wzgledu na dolot
Awatar użytkownika
blaszka
Peugeot 205 Master
Posty: 2817
Rejestracja: 17 mar czw, 2005 3:43 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Kontakt:

Post autor: blaszka »

to ci sie tylko tak zdaje ze sie nie slizga
sprawdz np czas od 0 do 100 na zimnym i na ciepłym tylko najlepiej miec dobry przyrzad pomiarowy i zobaczysz róznice
Ostatnio zmieniony 13 cze pn, 2005 9:24 am przez blaszka, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
samer
Uzalezniony
Posty: 741
Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: samer »

Ja stawiam na pierscienie ,olej sie rozgrzewa i silnik traci kompresje. Pali olej. Sprawdz kompresje!
Mały

Post autor: Mały »

A pro pos tego postu-
czy wszystkie disle 1,8 mają ssanie ręczne i jak to wygląda bo umnie chyba takiego nie ma (nie mam żadnej dodatkowej wajchy) a mam silnik z 1988 :?: Dodam że silnik mam od prawie roku ( 10 miesięcy 22 dni 53 minuty) :lol:
Awatar użytkownika
DJPreZes
Moderator
Posty: 4593
Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
Posiadany PUG: Roland Garros/307
Numer Gadu-gadu: 2516096
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: DJPreZes »

W 405 (1,9d) ssanie jest automatyczne i w moim przypadku odlaczone, bo zepsute od kilku lat ;)
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
Obrazek
invictus

Post autor: invictus »

Sprzeglo sie u mnie nie slizga(jak tego nie chce8) ) mowie ci stary na bank czas miedzy pol-zimnym a na max rozgrzasnym to kolo 1s ale mam ogrzewany od kolektora filtr powietrza,a poza tym ten wielki kolektor ssacy w GTi sie mocno nagrzewa po pewnym czasie, silnik moj ma juz 218 tys wiec pierscienie tez juz swoje przezyly wiec ta 1s to NIE JEST SPRZEGLO!! (ktore de facto ma przejechane 8 tys) a tak na marginesie nie moge przy zmianie na 2 strzelic lub nawet bardzo szybko puscic sprzeglo bo traci przyczepnosc...
rafi

Post autor: rafi »

blaszka pisze: sprawdz np czas od 0 do 100 na zimnym i na ciepłym tylko najlepiej miec dobry przyrzad pomiarowy i zobaczysz róznice
Super rada kręcić zimny silnik na maxa no no i pisze to mechanik :shock: :shock: :shock:
invictus

Post autor: invictus »

On wie ze tego nie zrobie to jest taki skrot myslowy :mrgreen:

Ale ktos faktycznie moze to wziac doslownie i... sie przejechac :P

Wiec od razu:
SILNIKA ZIMNEGO SIE NIE PALUJE A ZARAZ PO ODPALENIU NIE GAZUJE!!!
a wiekszosc ludzi tak robi... odpalaja i bruum bruuuum albo raczej bzzz, bzzzzz
(no chyba ze ma sie zle wyregulowany gaznik, problemy ze ssaniem itp. ale i wtedy delikatnie)
ODPOWIEDZ