Super rada kręcić zimny silnik na maxa no no i pisze to mechanik
SILNIKA ZIMNEGO SIE NIE PALUJE A ZARAZ PO ODPALENIU NIE GAZUJE!!!
A KTO TU MÓWI O ŻYŁOWANIU SILNIKA PO ODPALENIU LUDZIE POMYSLCIE TROCHE TYLKO AUTO Z ZIMNYM SPRZEGŁEM SIE LEPIEJ ZRYWA NIŻ Z GORACYM A TO NIE ZNACZY ZE TRZEBA ZARAZ DAWAC W PIZ... PO ODPALENIU WYSTARCZY ZE ZROBICIE TO 10 MIN PO ODPALENIU AUTA A NIE PO GODZINNEJ JEZDZIE PO MIESCIE
tego to nawet najstarsi górale nie wiedza to to by trzeba było obadac zobaczyc co tam piszczy no bo tak wymieniac to sobie mozna a moze to a moze tamto
2 gaz w deche i puscic sprzeglo(stojac w miejscu) jak obroty beda powoli spadac a samochod ruszac to jest walniete sprzeglo a jak albo zgasnie albo zacznie zwijac oponki to jest ok
(to test na uslizg sprzegla a nie ogolnie na jego bezuszkodzeniowosc wiec mi sie tu nie czepiac...)
blaszka pisze:
TO NIE ZNACZY ZE TRZEBA ZARAZ DAWAC W PIZ... PO ODPALENIU WYSTARCZY ZE ZROBICIE TO 10 MIN PO ODPALENIU AUTA A NIE PO GODZINNEJ JEZDZIE PO MIESCIE
Ok z tym że po 10 min silnik nie jest zimny,u mnie ok.90 stopni ,oczywiście olej rozgrzewa się wolniej.Róznica w przyspieszeniu na tak rozgrzanym silniku a po godzinie jazdy wynika raczej z bardzo mocno rozgrzanego dolotu niż ze ślizgającego się sprzęgła.
jedziesz sobie jakąś prędkościa, wciaskasz opór peedał gazu i jeśli rosną obroty a prędkość się nie zmienia albo zmienia nieznacznie to ślizga się sprzęgło. To czuć wyraźnie,a jeśli tego nie czujesz to nie sprzęgło!
2 gaz w deche i puscic sprzeglo(stojac w miejscu) jak obroty beda powoli spadac a samochod ruszac to jest walniete sprzeglo a jak albo zgasnie albo zacznie zwijac oponki to jest ok
No to oblałem test Szarpną 3 razy i powoli ruszył do przodu
to tak zwane ssanie w dieslu to jest po prostu przyspieszenie zaplonu w silniku ( przestawia sie na pompie wtryskowej) i wtedy silnik ma wiekszego kopa i zawsze tak bedzie, za kazdym razem jak sobie zaciagniesz te linke to auto bedzie lepiej szlo
niektore maja reczne ( np vw) a inne automatyczne ( fordy)
moj ojciec mial kiedys sierre diesla i jak chcialem zeby auto lepiej szlo to linke troche naciagalem ( ale wtedy silnik ma szybsze obroty i wiecej pali)
druga sprawa
gdy auto ma wyjechany silnik po nagrzaniu dostaje wiekszych przedmuchów i slabiej idzie (i zazwyczaj kopci), jezeli zmieniales pierscienie to powinno byc dobrze
najprostsze rozwiazanie : na mocno nagrzanym silniku wyciagnij bagnet od oleju - jak bedzie dmuchac, chlapac i jakis dymek leciec to znaczy ze cos z tymi pierscieniami ci lipe wcisnal a jak bedzie "cisza" to wszystko jest ok