ODPOWIETRZENIE ODMY

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
Kubski
Nowicjusz
Posty: 84
Rejestracja: 18 cze pt, 2004 9:31 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Kubski »

No niby za to, że teraz powstaje wieksze ciśnienie i wywala przez uszczelki i tak dalej i przez to ten wyciek się powiększa. Nie sądzę, żeby miał rację, bo butelka nie jest szczelna. Z drugiej strony ktoś tą odmę tak wymyslał i chyba nad tym trochę myslał??
kiedyś: 205 1.9GTI
teraz: rajdówka na bazie Fiesty 2.0
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sebek »

No to jak jest z tą odmą, bo butelka już czeka :wink:
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Jak butelka ma odpowietrzenie, to ten mechanik sie nie zna! Nie ma prawa powstawac wieksze cisnienie.

Gdybys zatkal szczelnie butelke, to owszem! Jak najbardziej!
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
Crasher
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 11 paź pn, 2004 2:42 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: Crasher »

A moze ktos pokazac na fotkach jak ma wygladac ta modyfikacja..?
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sebek »

Prosta to sprawa,ale byłoby miło!
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Awatar użytkownika
simonszop
Junior
Posty: 208
Rejestracja: 01 lut ndz, 2004 2:42 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: simonszop »

a ja jeszcze ten temat odkurze - jak to wyglada na przegladzie :?:
trzeba to ustrojstwo zdemontowac czy nie :?:
Awatar użytkownika
Kubski
Nowicjusz
Posty: 84
Rejestracja: 18 cze pt, 2004 9:31 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Kubski »

Nie powinno być problemu na przeglądzie, jeśli syfy zbierasz do butleleczki a nie puszczasz na ulicę. Ale nawet jakby Ci kazali to zdemontować to jest 3 min roboty
kiedyś: 205 1.9GTI
teraz: rajdówka na bazie Fiesty 2.0
invictus

Post autor: invictus »

Niech mnie sprobuja zmusic do demontazu... Nie maja podstaw a ze gosciowi sie to nie podoba to juz jego problem...
Rekin
Nowicjusz
Posty: 71
Rejestracja: 09 lip śr, 2003 9:35 pm
Numer Gadu-gadu: 0

Post autor: Rekin »

Ja jak już kupiłem samochód miał on sportowe filtry na gaźnikach i to odpowietrzenie odmy sobie dyndało (i lał się olej na przewody wysokiego napięcia) więc zamontowałem kawałek węża i skierowałem go w kierunku asfaltu :lol: narazie nie mam żadnej buteleczki :mrgreen:
Z racji że nie ma dolotu dyndał także przewód (chyba odpowietrzenie) od gaźnika więc zaopatrzyłem go w gazę (żeby coś filtrowało) i tak go zostawiłem :mrgreen:

Mam pytanko (może głupie :roll: ) ale czy na tym przewodzie (wężu) od odmy trzeba zamontować na końcu jakiś filterek (gazę :lol: ) czy nie? tzn. czy przez odmę silnik wypluwa tylko olej czy też czasami zasysa jakieś powietrze ?? :roll:
Awatar użytkownika
Piweł
Junior
Posty: 424
Rejestracja: 03 lip czw, 2003 4:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Piweł »

...
Ostatnio zmieniony 02 sty wt, 2007 2:41 pm przez Piweł, łącznie zmieniany 1 raz.
Ex 205 GTi...
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Hi!

Moze zasysac! Ale juz tlumacze o co chodzi :D

Wiele osob robi zle odme, a u nas odma podlaczona jest do przepustnicy powietrza 2 wezami, niektorzy tylko jeden waz wyprowadzaja, i wtedy tym drugim moze zasysac powietrze przez ten pierwszy.

Dobrze zrobiona odma, to odizolowanie wlewu oleju w zupelnosci od dolotu powietrza, i odprowadzenie jednego z przewodow do buteleczki, aby wlasnie nie robilo sie nadcisnienie w skrzyni korbowej.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
invictus

Post autor: invictus »

W to kolanko w gti gdzie idzie gryby waz wystarczy wkrecic blachowkret i dla pewnosci pokryc silikonem, gruby waz zapchalem galka potencjometru od starej diory+opaska skrecana, cienki wezyk idzie do starego bidonu rowerowego z 3 dziurami o srednicy kolo 5mm. Przez korek idzie nawiercany kilkakrotnie kijek od nart (bo jak odkrecalem korek to ulamalem ta plastikowa rurke od cienkiego wezyka) kijek wciskalem na goraco i jeszcze w miejscu styku z plastikiem pokrylem metalicznym poxipolem - wiec nie ma bata zeby to ulamac...
Chyba zglosze sei do urzedu patentowego... 8)
Awatar użytkownika
Dżon Dobra Nadzieja
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 11 paź pn, 2004 1:15 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Dżon Dobra Nadzieja »

Invictus, ja kiedyś na krótki czas zatkałem ten gruby wąż (wkręciłem śrube i zakleiłem izolacyjną :) ), ten chudszy został normalnie w dolocie. Troche pocisnąłem moim gtikiem, otworzyłem maske a tam wszystko zachlapane olejem. Ciśnienie wywaliło go przez bagnet. Czyli u mnie wtedy było za duże ciśnienie jak na tak mały wężyk, przypomne że połączony on był z dolotem gdzie przecież jest podciśnienie! Nie wiem czy w dobrze chodzącym silniku też sie tak moze stać czy tylko u mnie :D niech się ktoś bardziej doświadczony wypowie ;)
Obrazek  Obrazek


Jestem fanem! Szukalem klubu p205 i go znalazlem 8)7
invictus

Post autor: invictus »

W tym dolocie przez ta koncowke to ledwo ssie a powiem ci wiecej - kiedys jak nie mialem tego luzem to jak wyciagnalem ten cienki wezyk z przepustnicy to tam woda byla- caly ten metalowy bolec byl pelen wody i z wezyka tez sie zlalo- czyli czasem wcale nie ssie, wrecz przeciwnie. Zreszta w tym bidonie zupelnie sucho (czasem po bardzo ostrym butowaniu jest odrobina wody ale tylko to...) jest tylko smierdzi i dmucha, ale olejem nie chlapie (no poza tym ze chlapie na scianke dzialowa bo oring od bagnetu jest walniety i stamtad tryska(jak to zrobie i wtedy bedzie wywalac to puszcze grubym wezem ale nie sadze zeby zaczelo chlapac), ale sam wlew oleju jest tylko ubabrany jak sam go ufajdole wlewajac olej...
Awatar użytkownika
ice_man
Nowicjusz
Posty: 70
Rejestracja: 08 sie pn, 2005 11:29 pm
Posiadany PUG: Peugeot 405 1.4 ( poddawany ciągłym modyfikacją )
Numer Gadu-gadu: 2376108
Lokalizacja: Świdnik k. Lublina

Post autor: ice_man »

Mam pytanko jka sprawa odmy ma sie w dieslu?? ja mam wyprowadzony ten jeden przewód który idzie do filtra powietrza, powinienem jeszce którys wyciagnac ??
http://www.ice_man_lbn.205.pl
ODPOWIEDZ