Potwory z B-grupy..
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
I jak myslisz jakim cudem zrobili 800-900 KM z tylko 3 litrow!
Toz to 300KM z 1 litra!!![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
Pomysl....
Toz to 300KM z 1 litra!!
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
Pomysl....
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
No bo wlasnei tak jak wczesniej pisalem, moc to nic innego jak moment obrotowy uzalezniony w czasie, i tutaj ilosc obrotow podnosi nam moc.
W kazdym samochodzie tak jest, jednak aby moc krecic silnik wysoko, musi on byc tak skonstruowany, aby wlasnie przy wysokich obrotach dac mu optymum paliwa i powietrza.
Dlatego formula ponizej 7000obr nie bardzo chce chodzic.
W kazdym samochodzie tak jest, jednak aby moc krecic silnik wysoko, musi on byc tak skonstruowany, aby wlasnie przy wysokich obrotach dac mu optymum paliwa i powietrza.
Dlatego formula ponizej 7000obr nie bardzo chce chodzic.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Z tą mocą 300 KM to pewnie faktycznie nie jest tak jasno bo np. P307 WRC ma ponad 500 NM momentu obrotowego i za cholere nie uwierze że przy tym ma tylko 300 KM. Moc raczej oscyluje w granicach 400 KM jakby policzyć z wzorów pojemność, moment, obroty. Tak wogóle to jest największy moment obrotowy w autach WRC i nawet chcieli na początku skrzynie 4 zamontować bo taki mają nadmiar momentu. Ale podobno kierowcy testowi uprosili żeby 5 była.
Poza tym moze auta WRC są szybsze dzięki zawieszeniu w zakrętach ale nie są szybsze wogóle . W roku bodajże 87 Lancia Stratos z ponad 600 Km (nieoficjalnie mówiło się że mogła mieć nawet 700 Km) silnikiem na jazdach testowych na torze Imola wykręciła taki czas że się okazało że mogłaby startować z 6 pozycji w wyścigach F1. Audi Quattro z ostatniej specyfikacji przyspieszał do 200 poniżej 6 sekund. Po prostu ogromna moc i moment robi swoje.
W tych silnikach nie tylko nie było zwężki ale były też inne systemy zabronione teraz w rajdach jak np. wtrysk wody do cylindra co dawało ogromne możliwości tuningu.
No i jeszcze jedna rzecz - posłuchajcie jaki dźwięk wydawały B-grupowe potwory....żaden WRC nie da się z tym porównać...
Pozdrawiam wszystkich![Wink ;)](./images/smilies/wink.gif)
EDIT:
Coś mi się jeszcze przypomniało jeżeli chodzi o wyciąg mocy z danej pojemności skokowej. Wiecie ile mają mocy wyścigowe motocykle klasy 125-ki ccm ? Ok. 60 Km. Ładnie wychodzi z litra...
Poza tym moze auta WRC są szybsze dzięki zawieszeniu w zakrętach ale nie są szybsze wogóle . W roku bodajże 87 Lancia Stratos z ponad 600 Km (nieoficjalnie mówiło się że mogła mieć nawet 700 Km) silnikiem na jazdach testowych na torze Imola wykręciła taki czas że się okazało że mogłaby startować z 6 pozycji w wyścigach F1. Audi Quattro z ostatniej specyfikacji przyspieszał do 200 poniżej 6 sekund. Po prostu ogromna moc i moment robi swoje.
W tych silnikach nie tylko nie było zwężki ale były też inne systemy zabronione teraz w rajdach jak np. wtrysk wody do cylindra co dawało ogromne możliwości tuningu.
No i jeszcze jedna rzecz - posłuchajcie jaki dźwięk wydawały B-grupowe potwory....żaden WRC nie da się z tym porównać...
Pozdrawiam wszystkich
![Wink ;)](./images/smilies/wink.gif)
EDIT:
Coś mi się jeszcze przypomniało jeżeli chodzi o wyciąg mocy z danej pojemności skokowej. Wiecie ile mają mocy wyścigowe motocykle klasy 125-ki ccm ? Ok. 60 Km. Ładnie wychodzi z litra...
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
No tak, Bgrupy brzmialy pieknie, ale one sie wysoko krecily!
Lancia miala compresor i turbosprezarke, w dodatku auta byly bardzo lekkie. A w 87 roku owszem Lancia zrobila niezly czas na torze, ale i F1 wtedy nie bylo takie szybkie jak jest teraz!
A powiedz mi co daje wtrysk wody do cylindra? Bo bardzo mnie to ciekawi.
Lancia miala compresor i turbosprezarke, w dodatku auta byly bardzo lekkie. A w 87 roku owszem Lancia zrobila niezly czas na torze, ale i F1 wtedy nie bylo takie szybkie jak jest teraz!
A powiedz mi co daje wtrysk wody do cylindra? Bo bardzo mnie to ciekawi.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- blaszka
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2817
- Rejestracja: 17 mar czw, 2005 3:43 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
- Kontakt:
Innym rozwiązaniem może być dodawanie związków chemicznych do paliwa, ograniczające zanie-czyszczenia stałe w spalinach. Przykładem takiego związku jest katalizator CP3500 holenderskiej firmy CP Manufacturing dodawany w proporcji 1:3500. Jak twierdzi producent, związek ten przyczynia się do dokładniejszego spalenia paliwa, co z kolei stymuluje utrzymanie komory spalania w lepszym stanie technicznym, a więc wpływa także na ograniczenie emisji tlenków azotu i węgla.
Prowadzone są również badania nad zasilaniem silnika paliwem z dodatkiem wody, mającej za zadanie obniżenie temperatury spalania, a tym samym - emisji tlenków azotu. Sposoby dodawania wody mogą być różne:
- wtrysk bezpośredni wody do cylindrów,
- emulgowanie paliwa z wodą w mikserze przed wtryskiwaczem,
- mieszanie paliwa z wodą we wtryskiwaczu,
- nawilżanie powietrza doładowującego.
Powyzsze dzialanie Waterinjection ma za zadanie chronic silnik przed spalaniem stukowym - to jedno z zadan.
Lecz waterinjection w samochodach rajdowych czy wyscigowych pozwalaja przede wszystkim podniesc stopien
sprezania, przy zastosowaniu takiego samego paliwa.Waznym czynnikiem w tym procesie jest zwiekszenie cisnienia po
spaleniu mieszanki (dzieje sie tak przy wykorzystaniu temperatury spalin do odparowywania wody). W momencie tym
oprocz spalin na cylinder dziala tez para wodna.W niektorych przypadkach zamiast wtrysku wody stosowany jest wtrysk
dodatkowej ilosci paliwa. Ma to na celu schlodzenie cylindra.W autach, z ktorych wywodza sie samochody N-grupowe
i auta WRC + A8: "cywilne" wersje Mitsubishi Lancer, Subaru Impreza, przy duzym cisnieniu doladowania dysponuja
namiastka wtrysku paliwa: w momentach duzego doladowania ECU "zalewa" cylinder dodatkowa iloscia paliwa.
Proces ten choc sterowany przez seryjne ECU, a nie przez dodatkowe sterowniki, daje wlasnie efekt zabezpieczenia
przed spalaniem stukowym, a dodatkowo chlodza cylinder i tlok silnika.
Systemy Waterinjection moga byc stosowane w autach cywilnych, szczegolnie w tych przypadkach, gdzie byly juz zmieniane nastawy standardowego ECU. Najbardziej znanym producentem takich systemow jest firma Aquamist. W swojej ofercie maja
rozne wersje kitow waterinjection poczawszy od tych najprostszych (zastosowanie do samochodow "na ulice") do tych najbardziej wyrafinowanych przeznaczonych do wyczynu. Ceny takich zestawow wachaja sie w granicach 300£ - 2400£. Ceny zalezne sa od zastosowanej w danym kicie pompy oraz sterownika urzadzenia. Najbardziej zaawansowane warianty waterinjection by Aquamist sa w stanie odpowiednio dozowac wtrysk wody (moze zdarzyc sie tak, ze silnik jest za bardzo schladzany a to tez nie jest wskazane, a dodatkowe ilosci wody na pewno nie pomagaja). Sa w stanie wykryc dosc prozaiczna rzecz jak brak wody w zbiorniku, jednoczescnie system automatycznie moze przestawic ECU na tryb serwisowy.
System sterowania waterinjection mozna z powodzeniem "postawic" na dobrej klasy sterowniku np. MoTeC czy Unichip.
Oczywiscie do wykonania tego "projektu" beda potrzebne urzadzenia peryferyjne: wtryskiwacze, pompa, przewody,
wprawna reka, myslaca glowa, czule ucho albo jak kto woli hamownia
.
Systemy wtrysku wody (Waterinjection) praktycznie sa wymagane tylko w silnikach turbodoladowanych (?)
i w tych bardzo obciazonych. Pierwsze zastosowanie tego systemu datuje sie na czasy drugiej Wojny Swiatowej,
gdzie patent ten znalazl zastosowanie w silnikach samolotowych.Waterinjectoin dziala w zasadzie podobnie jak
wtrysk benzyny z ta roznica, ze zamiast paliwa wtryskiwana jest woda.Wtrysk wody nie ma nic wspolnego z wtryskiem
wody na powierzchnie intercooler'a. Ten drugi sposob jest duzo mniej skuteczny i tak naprawde ma inne zadanie
(obnizenie temperatury powietrza, ktore nastepnie bedzie stanowilo skladnik mieszanki paliwo-powietrze).
W mocno wysilonych silnikach turbodoladowanych mieszanka (fuel/air) wchodzaca do cylindra moze przedwczesnie wybuchnac (zanim zadziala swieca zaplonowa). Efekt ten zwany jest engine knock, czyli spalanie stukowe. Moze to spowodowac duze straty lacznie z powaznym uszkodzeniem silnika np.: dziury w tlokach (piston piercing).
Mozna tego uniknac stosujac wtrysk wody w kolektorze dolotowym.W efekcie czego do cylindra wtryskiwana
jest mieszanka woda/paliwo/powietrze, krora pali sie nie tylko skuteczniej, ale tez dodatkowo schladza tlok i cylinder
a co za tym idzie granica spalania stukowego jest przesunieta (to tak jakby dodac oktanow do paliwa).
Rozroznia sie trzy warianty urzadzen waterinjection. Jest to zalezne od rozmieszczenia wtryskiwaczy wody
(water injector). Moga one byc rozmieszczone:
przed intercoolerem,
za intercoolerem,
w kolektorze dolotowym (zwykle cenrtalnie).
System wtrysku wody zwykle sklada sie z trzech elementow. Wtryskiwacz wody podobny do
(wtryskiwaczy paliwowych), pompa wysokiego cisnienia (zdolna przenosic wartosci cisnienia od 3 do 4 bar,
a czasami nawet wiecej) i czujnik cisnienia (pressure sensor) podlaczony do kolektora ssacego
(inlet manifold). Najbardziej zaawansowane systemy waterinjection wykorzystuja kartografie 3D (3D cartography)
podobne do tych rozwiazan znanych z systemow wtrysku paliwa. Kiedy cisnienie paliwa w dolocie przewyzsza pewna (wczesniej okreslona) wartosc, system zaczyna wtryskiwac wode. Oczywiscie zaawansowane systemy waterinjection zanim zaczna wtryskiwac wode biora pod uwage wiele innych parametrow tj.temperatura powietrza, stosunek mieszanki
paliwo/powietrze, czy polozenie przepustnicy....
Prowadzone są również badania nad zasilaniem silnika paliwem z dodatkiem wody, mającej za zadanie obniżenie temperatury spalania, a tym samym - emisji tlenków azotu. Sposoby dodawania wody mogą być różne:
- wtrysk bezpośredni wody do cylindrów,
- emulgowanie paliwa z wodą w mikserze przed wtryskiwaczem,
- mieszanie paliwa z wodą we wtryskiwaczu,
- nawilżanie powietrza doładowującego.
Powyzsze dzialanie Waterinjection ma za zadanie chronic silnik przed spalaniem stukowym - to jedno z zadan.
Lecz waterinjection w samochodach rajdowych czy wyscigowych pozwalaja przede wszystkim podniesc stopien
sprezania, przy zastosowaniu takiego samego paliwa.Waznym czynnikiem w tym procesie jest zwiekszenie cisnienia po
spaleniu mieszanki (dzieje sie tak przy wykorzystaniu temperatury spalin do odparowywania wody). W momencie tym
oprocz spalin na cylinder dziala tez para wodna.W niektorych przypadkach zamiast wtrysku wody stosowany jest wtrysk
dodatkowej ilosci paliwa. Ma to na celu schlodzenie cylindra.W autach, z ktorych wywodza sie samochody N-grupowe
i auta WRC + A8: "cywilne" wersje Mitsubishi Lancer, Subaru Impreza, przy duzym cisnieniu doladowania dysponuja
namiastka wtrysku paliwa: w momentach duzego doladowania ECU "zalewa" cylinder dodatkowa iloscia paliwa.
Proces ten choc sterowany przez seryjne ECU, a nie przez dodatkowe sterowniki, daje wlasnie efekt zabezpieczenia
przed spalaniem stukowym, a dodatkowo chlodza cylinder i tlok silnika.
Systemy Waterinjection moga byc stosowane w autach cywilnych, szczegolnie w tych przypadkach, gdzie byly juz zmieniane nastawy standardowego ECU. Najbardziej znanym producentem takich systemow jest firma Aquamist. W swojej ofercie maja
rozne wersje kitow waterinjection poczawszy od tych najprostszych (zastosowanie do samochodow "na ulice") do tych najbardziej wyrafinowanych przeznaczonych do wyczynu. Ceny takich zestawow wachaja sie w granicach 300£ - 2400£. Ceny zalezne sa od zastosowanej w danym kicie pompy oraz sterownika urzadzenia. Najbardziej zaawansowane warianty waterinjection by Aquamist sa w stanie odpowiednio dozowac wtrysk wody (moze zdarzyc sie tak, ze silnik jest za bardzo schladzany a to tez nie jest wskazane, a dodatkowe ilosci wody na pewno nie pomagaja). Sa w stanie wykryc dosc prozaiczna rzecz jak brak wody w zbiorniku, jednoczescnie system automatycznie moze przestawic ECU na tryb serwisowy.
System sterowania waterinjection mozna z powodzeniem "postawic" na dobrej klasy sterowniku np. MoTeC czy Unichip.
Oczywiscie do wykonania tego "projektu" beda potrzebne urzadzenia peryferyjne: wtryskiwacze, pompa, przewody,
wprawna reka, myslaca glowa, czule ucho albo jak kto woli hamownia
![Smile :-)](./images/smilies/smile1.gif)
Systemy wtrysku wody (Waterinjection) praktycznie sa wymagane tylko w silnikach turbodoladowanych (?)
i w tych bardzo obciazonych. Pierwsze zastosowanie tego systemu datuje sie na czasy drugiej Wojny Swiatowej,
gdzie patent ten znalazl zastosowanie w silnikach samolotowych.Waterinjectoin dziala w zasadzie podobnie jak
wtrysk benzyny z ta roznica, ze zamiast paliwa wtryskiwana jest woda.Wtrysk wody nie ma nic wspolnego z wtryskiem
wody na powierzchnie intercooler'a. Ten drugi sposob jest duzo mniej skuteczny i tak naprawde ma inne zadanie
(obnizenie temperatury powietrza, ktore nastepnie bedzie stanowilo skladnik mieszanki paliwo-powietrze).
W mocno wysilonych silnikach turbodoladowanych mieszanka (fuel/air) wchodzaca do cylindra moze przedwczesnie wybuchnac (zanim zadziala swieca zaplonowa). Efekt ten zwany jest engine knock, czyli spalanie stukowe. Moze to spowodowac duze straty lacznie z powaznym uszkodzeniem silnika np.: dziury w tlokach (piston piercing).
Mozna tego uniknac stosujac wtrysk wody w kolektorze dolotowym.W efekcie czego do cylindra wtryskiwana
jest mieszanka woda/paliwo/powietrze, krora pali sie nie tylko skuteczniej, ale tez dodatkowo schladza tlok i cylinder
a co za tym idzie granica spalania stukowego jest przesunieta (to tak jakby dodac oktanow do paliwa).
Rozroznia sie trzy warianty urzadzen waterinjection. Jest to zalezne od rozmieszczenia wtryskiwaczy wody
(water injector). Moga one byc rozmieszczone:
przed intercoolerem,
za intercoolerem,
w kolektorze dolotowym (zwykle cenrtalnie).
System wtrysku wody zwykle sklada sie z trzech elementow. Wtryskiwacz wody podobny do
(wtryskiwaczy paliwowych), pompa wysokiego cisnienia (zdolna przenosic wartosci cisnienia od 3 do 4 bar,
a czasami nawet wiecej) i czujnik cisnienia (pressure sensor) podlaczony do kolektora ssacego
(inlet manifold). Najbardziej zaawansowane systemy waterinjection wykorzystuja kartografie 3D (3D cartography)
podobne do tych rozwiazan znanych z systemow wtrysku paliwa. Kiedy cisnienie paliwa w dolocie przewyzsza pewna (wczesniej okreslona) wartosc, system zaczyna wtryskiwac wode. Oczywiscie zaawansowane systemy waterinjection zanim zaczna wtryskiwac wode biora pod uwage wiele innych parametrow tj.temperatura powietrza, stosunek mieszanki
paliwo/powietrze, czy polozenie przepustnicy....
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Ale Bgrupa nie miala zdnych systemow wtrysku wody do cylindra, tego nawet nie maja samochody RallyCrossowe ktore sa budowane na podstawie samochodow WRC i osiagaja po 600-700KM.
Jezeli system wtrysku wody by sie w rajdach sprawdzil, to bylby do teraz stosowany.
Dla gwoli scilosci, Audi Bgrupowe, ale nie w wersji S1, ale to wczesniejsze, co jezdzilo w 83 roku jest wolniejsze od seryjnego Mitsubishi Lancera EVO VIII.
Jezeli system wtrysku wody by sie w rajdach sprawdzil, to bylby do teraz stosowany.
Dla gwoli scilosci, Audi Bgrupowe, ale nie w wersji S1, ale to wczesniejsze, co jezdzilo w 83 roku jest wolniejsze od seryjnego Mitsubishi Lancera EVO VIII.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Bgrupa to byl szybki i gwaltowny wzrost technologi, ktora nagle zaczela wyrywac sie z pod katroli, auta te jezdzily tylko 3 lata 84 85 86 i nagle zostaly wycofane.
Pozostaly legenda, i jak to z legendami bywa, wszyscy pamietaja te auta jako nie wiadomo jakie potwory, a teraz sa juz szybsze samchody.
Gdyby Brupa jezdzila dluzej, i powoli ewoluowala w strone WRC, to by nie bylo takiego mitu, ze to bylo tak i tak szybkie itp.
Wystarczy poogladac filmy, owszem auta dawaly rade, ale uwazam ze obecne WRC robi duzo wieksze wrazenie.
A Audi Bgr w najmocniejszej rajdowej specyfikajci mozna bylo ogladnac na Rajdzie Deutschland, i bezposrednio porownac z WRC.
Pozostaly legenda, i jak to z legendami bywa, wszyscy pamietaja te auta jako nie wiadomo jakie potwory, a teraz sa juz szybsze samchody.
Gdyby Brupa jezdzila dluzej, i powoli ewoluowala w strone WRC, to by nie bylo takiego mitu, ze to bylo tak i tak szybkie itp.
Wystarczy poogladac filmy, owszem auta dawaly rade, ale uwazam ze obecne WRC robi duzo wieksze wrazenie.
A Audi Bgr w najmocniejszej rajdowej specyfikajci mozna bylo ogladnac na Rajdzie Deutschland, i bezposrednio porownac z WRC.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- DJPreZes
- Moderator
- Posty: 4593
- Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros/307
- Numer Gadu-gadu: 2516096
- Lokalizacja: Gdynia
heh...jak ja to czytam to jakbym po lacinie cos
Zupelnie nei wiem o co chodzi...jedno co wiem, to ze mimo, ze z waszych rozmow, ze B-grupa jest wolniejsza to i tak mi sie bardziej podoba od WRC
Ten okrutny ryk silnika
Az ciarki przechodza po plecach
I ten wyglad
Te samochody dla mnei sa duzo ladniejsze od WRC ![Wink ;)](./images/smilies/wink.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/grin.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/wink.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/grin.gif)
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/wink.gif)
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
![Obrazek](http://images44.fotosik.pl/488/673cc226fc8ed574.png)
![Obrazek](http://images44.fotosik.pl/488/673cc226fc8ed574.png)