TŁUMIK I OLEJ
- sroger
- Nowicjusz
- Posty: 99
- Rejestracja: 22 maja ndz, 2005 11:29 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
TŁUMIK I OLEJ
Witam wszystkich .
Potrzebuje porady dotyczącej tłumika.
Mam puga 205 1.8 diesel i potrzebuję do niego tłumik ale nie serię tylko wersję sport.
Gdzie znaleźć firmę która robi tłumiki pod ta markę?
Czy tłumik sportowy do diesla musi być inny niż do benzyniaka,czy ma to jakiś wpływ na buczenie tłumika?
Drugie moje pytanie to takie jaki olej będzie najlepszy do mojego bolida.
Mój 20-letni bolid miał do tej pory lany syntetic 5w40 lotos,ale mówią że lepiej jest lać mineralny.
Jaki jest wpływ oleju na spalanie i na silnik.
Prosze o rady.
Dziekuje
Potrzebuje porady dotyczącej tłumika.
Mam puga 205 1.8 diesel i potrzebuję do niego tłumik ale nie serię tylko wersję sport.
Gdzie znaleźć firmę która robi tłumiki pod ta markę?
Czy tłumik sportowy do diesla musi być inny niż do benzyniaka,czy ma to jakiś wpływ na buczenie tłumika?
Drugie moje pytanie to takie jaki olej będzie najlepszy do mojego bolida.
Mój 20-letni bolid miał do tej pory lany syntetic 5w40 lotos,ale mówią że lepiej jest lać mineralny.
Jaki jest wpływ oleju na spalanie i na silnik.
Prosze o rady.
Dziekuje
Peugeot 205 , 1.8 diesel , 1984r. , 60KM
- Ninja
- Uzalezniony
- Posty: 640
- Rejestracja: 11 gru czw, 2003 6:42 pm
- Posiadany PUG: '90 1.8 XLD (był)
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Ząbki k. W-wy
Jesli chodzi o tlumik to lepiej kup sobie seryjny, a jak chcesz zaszalec i masz troszke forsy to wsadz seryjny oryginalny. Jakies tam "sportowe" co "bucza" w tym samochodzie nie maja wiekszego sensu
Co do oleju to twoj pug juz dawno powinien miec zalany mineral. Ja atakuje Castrolem GTX lub GTX 3 (mineral, nie zaden tam "Magnatec" czy cos). Oleje sa dobre a do tego tanie wiec jak ci tam gdzies troche ucieknie (w takim samochodzie norma ) czy troszke sie spali (tez norma w dieslu) to dolewki nie bija po kieszeni
Powodzenia
Co do oleju to twoj pug juz dawno powinien miec zalany mineral. Ja atakuje Castrolem GTX lub GTX 3 (mineral, nie zaden tam "Magnatec" czy cos). Oleje sa dobre a do tego tanie wiec jak ci tam gdzies troche ucieknie (w takim samochodzie norma ) czy troszke sie spali (tez norma w dieslu) to dolewki nie bija po kieszeni
Powodzenia
Był - 1.8 D, 60 KM/4600 obr./min., 110 Nm/2600 obr./min. - masakrator
Jest - VW
Jest - VW
- waldemarek_b
- Junior
- Posty: 179
- Rejestracja: 06 lip wt, 2004 11:29 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Fabianów
Diesel i tak nie bedzie buczal basowo tak jak bezyna. Nawet jak zdejmiesz wogole tlumik to nie bedzie najglosniej.
Mozna dzwiek troche "zbuczyc" ale po co?? efektu specjalnego i tak nie bedzie, a wydechy pugow sa naprawde dobrze policzone i tylko moze ci zaczac palic wiecej i gorzej sie zbierac przez jakakolwiek ingerencje bez dokladnych obliczen
Poza tym diesle peugeotowskie naprawde niezle brzmia na serii!! Jak mialem jeszcze mojego 1,9d to jak go wciagalem na oboty to byla prawdziwa muzyka...
Mozna dzwiek troche "zbuczyc" ale po co?? efektu specjalnego i tak nie bedzie, a wydechy pugow sa naprawde dobrze policzone i tylko moze ci zaczac palic wiecej i gorzej sie zbierac przez jakakolwiek ingerencje bez dokladnych obliczen
Poza tym diesle peugeotowskie naprawde niezle brzmia na serii!! Jak mialem jeszcze mojego 1,9d to jak go wciagalem na oboty to byla prawdziwa muzyka...
- Ninja
- Uzalezniony
- Posty: 640
- Rejestracja: 11 gru czw, 2003 6:42 pm
- Posiadany PUG: '90 1.8 XLD (był)
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Ząbki k. W-wy
Kiedys dawno dawno temu byla zywa dyskusja na tym forum o roznych tlumikach. Ja tam w ogole jestem przeciny takim rzeczom, a w dieslach to juz w ogole, ale jesli juz wstawiac to dobrej firmy i taki ktory byl obliczny pod konkretny typ silnika. Jakies certyfikaty czy atesty zeby mial. Bo jak sie wsadzi "szportowy" uniwersalny niewiadomo jakiej firmy tlumik to sukces jest jesli moc pozostanie taka jaka byla bo najpewniej bedzie nizsza.
A seryjny byl projektowany pod konkretny samochod, jest dobrze wyliczony i nie powinno sie go ruszac, chyba ze ktos wie co robi i wie co wstawia.
A seryjny byl projektowany pod konkretny samochod, jest dobrze wyliczony i nie powinno sie go ruszac, chyba ze ktos wie co robi i wie co wstawia.
Był - 1.8 D, 60 KM/4600 obr./min., 110 Nm/2600 obr./min. - masakrator
Jest - VW
Jest - VW
Sorki
Posugerowałem się zatartą linką
Poprostu nie wpadłem na to, ze może się zatrzeć 10cm kawałek linki wyobraziłem sobie odrazu ręczne ssanie
Ale wracając do sondy musze gdzieś dokłanie poszukać jak to było z tymi nowszymi dieselami które miały kata... Wiem że od kóregoś roku był obieg recyrkulacji spalin i nie wiem czy było to wprowadzone razem z katem... Wiem że był jakiś "komputer" ale nie mam pomysłu czym mógł sterować przecież nadal to były zwykłe mechaniczne pompy wtryskowe... chyba że o czymś nie wiem
Posugerowałem się zatartą linką
Poprostu nie wpadłem na to, ze może się zatrzeć 10cm kawałek linki wyobraziłem sobie odrazu ręczne ssanie
Ale wracając do sondy musze gdzieś dokłanie poszukać jak to było z tymi nowszymi dieselami które miały kata... Wiem że od kóregoś roku był obieg recyrkulacji spalin i nie wiem czy było to wprowadzone razem z katem... Wiem że był jakiś "komputer" ale nie mam pomysłu czym mógł sterować przecież nadal to były zwykłe mechaniczne pompy wtryskowe... chyba że o czymś nie wiem
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne