Czemu taka różnica?

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
invictus

Post autor: invictus »

Primo : Ssanie to bogatsza mieszanka+ wiecej powietrza ktore omija przepustnice, a nie przyspieszenie zaplonu, ALE zimny diesel nie powinien lepiej isc niz cieply.

Secundo: To o pierscieniach to fakt, jak pierscienie byly wymieniane to nie ma prawa dmuchac z bagnetu(chyba ze cylindry byly wyorane i nikt ich nie wymienil, ale to malo prawdopodobne jak masz mniej niz 300 tys w tym dieselku, a jak masz dmucha z bagnetu itp to zasowaj do mechanika i go opierdol).
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

W dieselu nie ma żadnej przepustnicy :wink:
"Ssanie" w dieselu to właśnie przyspieszenie wtrysku w pewnym zakresie, a w starszych tylko podniesienie obrotów...
Ręczne czy automatyczne różni sie tylko ustrojstwem przy termostacie które samo napina linkę w zależności od temperatury.
Może jest zbyt opóźniony... i wtedy gdy ssanie go przyspieszy to jest ok a jak sie nagrzeje to spowrotem lipa.
Masz pompe boscha czy lucasa(roto-diesel)?
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
invictus

Post autor: invictus »

No dokladnie ta "przepustnica" to pompa wielkie sorry za czepienie sie tego... :oops:
przemekk

Post autor: przemekk »

nom :)

bo juz myslalem ze peugeotach jakies wynalazki sa

a przeciez w fordzie 2,3 diesel to nic innego jaki silnik peugeota ale co ciekawe to przyspieszenie zaplonu jest automatyczne i samo sie reguluje
invictus

Post autor: invictus »

U mnie sie nie regulowalo pod koniec zycia puga bo linka sie zatarla i strasznie chodzil po odpaleniu, ale jak sie rozgrzal... to HO HO!!
zen

Post autor: zen »

Ale ja tylko odpalam na ssaniu, po chwili je spuszczam i jade i wtedy silnik lepiej idzie. Mam pompe boscha, pompe miałem sprawdzaną i jest ok. co do przedmuchów to jak wyjme bagnet na nagrzanym silniku to leci biały dymek :( A ja wiem co to znaczy :cry: Ze mechanik spier#... robote. Jutro ide odebrac auto i sie z nim rozmuwie :evil:
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

Ciężko powiedzieć czy spier# robotę... on poprostu wymienił pierścienie...
Inną sprawą jest, że to zdiagnozował, zaproponował i podjął sie naprawy tego, nie wyjaśniajac dokładnie że nowe pierścienie, to nie nowy silnik......
tłoki i cylindry maja za sobą 20 lat.... i x przebiegu...
Ale pokombinował bym gdzie indziej bo przecież przedmuchy to ma prawie każda 205D
Dużo oleju Ci ubywa?? dużo idzie do filtra powietrza?? na jakim oleju jeździsz??

Sprawdziłbym dokładnie układ chłodzenia bo moze poprostu grzeje sie za bardzo!!!
Może gdyby pracował zawsze w temp max 87( bo chyba tak powinien mieć) to nie byłoby problemu.
Spraw sobie w jakikolwiek sposób wskaźnik temp, czujnik powinieneś już mieć w obudowie termostatu.
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
przemekk

Post autor: przemekk »

nalej mu oleju 20w50 i bedzie chodzil jako tako,
tak jak pisze tomek pewnie ma ok 300 - 400 tys przejechane i wymiana pierscieni nic mu zabardzo nie dala, ewentualnie jak chcesz sobie sprawdzic to pojedz niech ci sprawdza cisnienie na cylindrach - jak bedzie trzymal ponad 30 to nie jest jeszcze tak zle
zen

Post autor: zen »

jezdze na mineralnym ELF-ie 15W40 do TD, ostatnio to ubyło mi 0.7 litra na 1300km :shock: u filtrze powietrza jest tyle oleju ze filtr jest zapackany i mam odłaczona te rureczke. Przebiegu mam 177tys km, to nie tak duzo, chyba :|
odebrałem autko od mechanika i powiedział ze mam wyciek z zimmeringa (przeciez wymieniali go :shock: ) i dlatego tyle oleju ubyło. Mam przyjechac i zostawic im auto na 2 dni i oni wrzystko dokładnie sprawdzą. Co do pierscieni to powiedział ze to ostateczność i jak bendzie trzeba to rozbiora silnik i sprawdzą. I znowu koszta :(
Jak wspomniałem o tej róznicy na zimnym i ciepłym silniku to wzruszył ramionami, chwilke pomyslał i.... moze trzeba zapłon wyregulować :roll:
Ja juz nie mam sił :cry:
przemekk

Post autor: przemekk »

jak w filtrze powietrza masz olej to znaczy ze auto ma juz konkretnie zajechany silnik - z odmy zawsze troche wali ale nie tak mocno,

przy przebiegu 177 tys to taki diesel powinien chodzic jak nowy wiec watpie zeby mial ponizej 300 tys ( mam stycznosc z autami z prawdziwymi przebiegami ,
kolezanki passat 84 rocznik 1,6 td ma 391 tys i chodzi calkiem spoko - oleju prawie nie bierze)


z zimmerinu ci znowu wywalilo bo jest za duzy przedmuch - za duze cisnienie sie robi - wymiana nic nie da

co do zaplonu to nie rozumiem jak sie zaplon reguluje wkoncu to diesel i tam jest samozapłon :), trzeba jakiegos fachowca to wyregulowania pompy i wtryskiwaczy

Problemy masz nie tylko ty :) - ja dopiero niedowno zrobilem belke to mi sie juz w piatek rozlecialo lozysko oporowe na sprzegle i zaczelo brzęczeć, juz nie muwie o tym ze z przodu amortyzatory zaczeły cieknać :(
ale tak to jest kupic auto z niemiec ktore długo tam stało i nikt nic przy nim nie dotykał
invictus

Post autor: invictus »

Eee no chlopaki!!
Jak mialem tego 1,9D z 220 tys km To tez mialem olej w filtrze, a bral go 1l/10 tys km.(a bynajmniej nie jezdzilem spokojnie...)
Przedmuchy mial - waidomo no ale ciezko znalezc diesla ktory ich nie ma bo kompresja jest duzo wieksza niz w benzynie

Jak po wymianie pierscieni nadal ci dmucha to ZNACZY ze mechanik spapral robote bo jak ci powiedzial ze padly juz pierscienie i trzeba je wymienic ,a po wymianie nadal jest lipa no to czyja wina?? Placisz mu nie tylko za wymiane ale i za diagnoze!!

A tego przebiegu to jestes pewnien?? Bo na 20 lat samochodu to troche malo...:wink: ,a poza tym to pierscienie w tym dislu nie wymiekna po 200 tys, chyba ze bez smarowania jzdzisz itp. -a to raczej niemozliwe
zen

Post autor: zen »

Pewien to ja nie jestem co do przebiegu na blacie jest 177tys, a jak wymieniał pierscienie to powiedział prawie wogule ich nie było i miały luzy na 2mm :shock:
Na razie i tak nie mam kasy juz na nic :(
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

Heh, to jak stare miały 2mm luzu, to w tych samych cylindrach nowe mają pewnie 1-1,5mm :wink: a dopuszczalne jest 0,4mm...
W najgorszym przypadku nowe pierścienie wsadzone do cylindrów z dużymi progami mogły popekać..... ale to ostateczność i pewnie by troche dzwoniło...

Skoro nie ma problemów z uruchamianiem to może będzie jeszcze chodził...

W tym przypadku zachowawczo wlałbym olej 20W-... i przypilnowałbym porządnie układu chłodzenia i zmusił go do pracy w temp ok. 82 - termostat od TD
Powinien wtedy chodzić ok

Chyba nie ma co już popadać w koszta rozbierania tego silnika...

A co zrobiłeś z tą rurka od filtra, którą tyle oleju wali?? Zrób z tym porządek masz pole do popisu... nie dopuść zeby robiło się tam ciśnienie!! jakiś dodatkowy zbiorniczek ponoć nieźle sie sprawdza ale daj mu oddychać..

Co do zapłonu nieważne że jest samoczynny!! wystepuje dokładnie w momencie wrysku!!
Tak jak w benzynie ustawia sie zapłon, tak w dieselu wtrysk - kręcac pompą wtryskową.

Jak jest za wczesny to zaczyna twardo metalicznie pracować i nawet dymić na jasno.
Jak jest zbyt późny ma gorsze osiągi słabo pali i potrafi bardziej dymić na czarno, pracuje miękko ale przy jeździe jest taki "gumowy"..
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
zen

Post autor: zen »

Tą rurke mam puszczoną luzem i sobie oddycha :wink: Właśnie wruciłem z trasy i na odpalonym silniku wyjołem bagnet i :shock: nie waliolejem tylko zajebiście dmucha, od razu pojechałem do mego mechanika i mu to pokazałem i nic nie przejoł sie tym wcale :? Powiedział ze tak ma być. Czy powaznie tak ma być :?: bo ja juz sam nie wiem czy on mnie ładuje czy mówi prawde. Odstawiam jutro do niego autko na wymiane tego zimmeringa kturym cieknie i to chyba ostatnia zecz jaką robie :evil:
Może ktoś mi pomoże i powie gdzie na terenie trójmiasta moge jechac DOBRZE ustawic ten zapłon i wtryski. Może ktoś z was zna sie na tym i by mi to ustawił, bo tym mechanikom u mnie to ja juz nie ufam :|
przemekk

Post autor: przemekk »

wymiana pierscieni poprostu juz za wiele nie dała, jezeli rzeczywiscie ktos je wymienil

gesty olej + ewentualnie jakis xeramic (czy jakos tak) i bedzie hulal

moze i zrobi jeszcze z jakies 50 tys nawet
ODPOWIEDZ