POMOCY GIGANTYCZNE SPALANIE!!!!!!!!!!!1

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
Yahoo
Uzalezniony
Posty: 946
Rejestracja: 21 kwie śr, 2004 11:41 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: Yahoo »

ale tak nagle ??
Awatar użytkownika
Kubski
Nowicjusz
Posty: 84
Rejestracja: 18 cze pt, 2004 9:31 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Kubski »

Słuchaj, po pierwsze to zalanie 10 l do suchego zbiornika nie jest miarodajne. Zatankuj do pełna, zresetuj licznik kilometrów, pojeździj aż się zapali kontrolka, zatankuj jeszcze raz i sprawdź ile wlałeś, podziel przez liczbę zrobionych kilosów i Ci wyjdzie ile faktycznie pali. Jak masz prawie pusto w baku też może się ksztusić. Co do wolnych obrotów, to mogą być też walnięte przez uszkodzony zawór powietrza dodatkowego (podłączony jest on do dolotu powietrza, do gumowego kolanka za przepływomierzem) -może się po prostu nie wyłączać i podawać więcej powietrza jak podczas załączonego "ssania". Poza tym wyższe obroty mogą wynikać z nieszczelności układu dolotu powietrza -sprawdź szczelność wszystkich wężyków, zwłaszcza za przepływomierzem, czy masz wszędzie zaciski na tych gumowych wężykach itd. Poza tym wolne obroty reguluje się śrubą regulacyjną na przepustnicy (na górze przepustnicy) -przynajmniej w 1.9gti. W 1.6 wolne obroty powinny wynosić 850-900
kiedyś: 205 1.9GTI
teraz: rajdówka na bazie Fiesty 2.0
invictus

Post autor: invictus »

Powinny ale prawdopodobnie bedzie wtedy zle chodzil wiec radze troche wiecej
a poza tym mi wolne nie spadaja ponizej 1050(srednio trzyma 1200), a czasem 1400 i pali na miescie 10l Wysokie jalowe moze tez powodowac zuzyty walek rozrzadu.
Sruba sobie opuscisz, a falowanie to albo falszywe powietrze(bardzo prawdopodobne biorac pod uwage wiek gumowych wezykow) albo (rowniez) walek rozrzadu
b182
Uzalezniony
Posty: 689
Rejestracja: 09 cze czw, 2005 10:40 pm
Posiadany PUG: NJE MAM JUSZ PEŻOTA
Numer Gadu-gadu: 6262732
Lokalizacja: Gorlice i okolice :)
Kontakt:

Post autor: b182 »

A co to jest taka malusieńka srubeczka tuż przed tym plastikowym kółkiem na które jest nawinięta linka gazu?? Czy aby ałto mniej paliło wkręca się ja czy wykręca?? (kurde niewiem czy kojażycie o co mi chodzi. Ona jest bardzo mała około 3mm średnicy??
invictus

Post autor: invictus »

ta srubka sluzy do ustawiania przepustnicy, a nie do regulacji biegu jalowego, do jalowego jest taka wieksza
b182
Uzalezniony
Posty: 689
Rejestracja: 09 cze czw, 2005 10:40 pm
Posiadany PUG: NJE MAM JUSZ PEŻOTA
Numer Gadu-gadu: 6262732
Lokalizacja: Gorlice i okolice :)
Kontakt:

Post autor: b182 »

Kurna byłem u mechanika i powiedział ze prawdopodobnie jakisś czujnik poleciał i jes zle dawkowane paliwo. Potem pojechałem do elektromechanika samochodowego i gosć wygladał ze wie co jest grane i powiedział tak:" EEE jak to bedzie to co zwykle to bedzie kosztowało kolo 100- 200 zł". Wiec co to może być? Przypominam mam gti 1.6 i za 20 zł na benzynie maxymalnie lekka nogą przejade jakies 35-38 km.
invictus

Post autor: invictus »

pewnie mysli ze to sonda ale z tego co pamietam to 1,6 sondy nie ma.... wiec moze przeplywomierz
b182
Uzalezniony
Posty: 689
Rejestracja: 09 cze czw, 2005 10:40 pm
Posiadany PUG: NJE MAM JUSZ PEŻOTA
Numer Gadu-gadu: 6262732
Lokalizacja: Gorlice i okolice :)
Kontakt:

Post autor: b182 »

nieno gosciu od razu sie kapnoł ze sondy niema. ale napewna sa jszcze inne czujniki które mają wpływ na sklad mieszanki? powiedział ze moze ssanie sie niewyłacza i dostaje podwujna dawke paliwa. A tak swoja droga to auto ma wyższe wolne obroty jak sie nagrzeje niz jak jest zimne.
invictus

Post autor: invictus »

To faktycznie ciekawe :lol: :lol: moze zawor powietrza dodatkowego tez sie nie zamyka??
Do skladu mieszanki to tam tylko komp + przeplywomierz + czujnik polozenia przepustnicy
b182
Uzalezniony
Posty: 689
Rejestracja: 09 cze czw, 2005 10:40 pm
Posiadany PUG: NJE MAM JUSZ PEŻOTA
Numer Gadu-gadu: 6262732
Lokalizacja: Gorlice i okolice :)
Kontakt:

Post autor: b182 »

Aha a wracając do tej malusieńkiej śrubki od regulacji przepustnicy. Zanim dowiedziałem się co to jest troche się nią pobawiłem :( i może ktoś wie jak powinno sie ją wyregulować.(1.6 gti)
invictus

Post autor: invictus »

Trzeba ja troche wykrecic, a pozniej wkrecac az bedzie widoczne wychylenie sie czujnika (przepustnica zacznie sie otwierac)

A co do spalania to przed chwila bylem w poznaniu i tez mi cos padlo ale wydechc sie co chwila przepala i pewnie lambda...

Włocławek :arrow: poznan -10.5l/100
poznan :arrow: wloclawek 8,5l/100
b182
Uzalezniony
Posty: 689
Rejestracja: 09 cze czw, 2005 10:40 pm
Posiadany PUG: NJE MAM JUSZ PEŻOTA
Numer Gadu-gadu: 6262732
Lokalizacja: Gorlice i okolice :)
Kontakt:

Post autor: b182 »

Kurna byłem na kanale i skapowałem sie ze mam jednak sonde lambda (nie ma katalizatora) w wydechu ale wczesniej nie widziałem jej bo była "ukryta" ;).
Czyli znowu mam pytanko czy jesli ona jest padnieta to auto wiecej pali?? i czy dużo wiecej. No i ile kosztuje nowa sonda?? Aha jeszcze jedna sprawa auto zaczyna mi przerywac:( a jest paliwka zalane dosc dużo wiec co u licha(sonda)?? Czy to powoduje że komputer głupieje i autko ciulowo codzi??
invictus

Post autor: invictus »

Sonda 80-300 zl zlaezy jaka od kogo i gdzie
Wszystko zalezy od tego jak padnieta jest ta sonda -moze sie nic nie zmienic,moze palic 2x tyle, gorzej sie zbeirac itp....

A przerywanie to watpie ze to sonda - predzej przeplywomierz(nagle spadaja obroty...az kaput..) Jak przerywa to albo swiece, kable, modul zaplonowy, cewka albo pompa paliwowa, wtryskiwacze(bo komputery raczej nie padaja...)

Chyba pierwszy raz slysze zeby 1,6 mialo sonde...
b182
Uzalezniony
Posty: 689
Rejestracja: 09 cze czw, 2005 10:40 pm
Posiadany PUG: NJE MAM JUSZ PEŻOTA
Numer Gadu-gadu: 6262732
Lokalizacja: Gorlice i okolice :)
Kontakt:

Post autor: b182 »

No jest sonda. Mam nadzieje że jak dam auto do elektromechanika to sobie poradzi z tym spalaniem i przerywaniem. Skoro gosc tym sie zajmuje od ładnych parunastu lat top da rade. A czy mogę sprawdzic sam sprawnosc sondy i pompy pakiwa?? Bo przepływomiez to raczej nie bo obroty są w miarę w normie(skręciłem je na tej srubie)świece śa nowe,kabelki sprawdze w nocy czy nie iskrzy,moduł zapłonowy to nawet niewiem gdzie jest cewka jest jakas polska. Ehhh z tym autkiem sa same problemy (kupiłem go w zeszłą sobote i teraz wychodzą pierdoły)ale mysle że jak dojde z nim do pożadku to bedzi super furka!!!!???mam nadzieje
Pug sprzedany
Awatar użytkownika
Piotrek205GTI
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: 24 maja wt, 2005 10:47 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Piotrek205GTI »

to bardzo proste - pod maska masz srubke - wkrecasz albo wykrecasz i regulujesz obroty, paliwo tez moze byc lipne i wiecej pali, moj pali okolo 13-14... tez mam 1.6 GTI...
ODPOWIEDZ