POMOCY! - skrzynie BE3, a turbodiesel, a 1.6 GTI, a 1.9 GTI

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Vkos

POMOCY! - skrzynie BE3, a turbodiesel, a 1.6 GTI, a 1.9 GTI

Post autor: Vkos »

EDIT: Moje pytania uległy zmianie. Temat aktualny.

Droga ekipo!

Potrzebuję super pomocy, bo sprawa rozgrywa się bynajmniej nie o przysłowiową marchewkę.

Potrzebuję informacji na temat porównania skrzyni BE3 z Mi16, a innych BE3, wizualne różnice, kwestie obudowy, mechanizmy różnicowe (czy są takie same przy wszystkich BE3/BE1)

Oczywiście wiem, że ta druga to mi16, ale z jakich aut jest ta pierwsza. Jakie były przełożenia: główne i poszczególnych biegów.


W jakich furach można było spotkać skrzynię BE3, czy były jeszcze inne fury wykorzystujące tą skrzynkę, ale np. o innych przełożeniach?

Naprawdę gorąco proszę o pomoc, wszelkie zdjęcia mile widziane,a wręcz porządane :).

Muszę spróbować udowodnić różnice pomiędzy tymi skrzynkami, między innymi naoczne, które można wykryć na pierwszy rzut oka. Za wyjątkiem podanych oznaczeń przełożeń głównych.

Oznaczenia na koronce przełożenia głównego
14-62 to Mi16
16-67 miały jakie Pugi ???

Nie mogę do końca rozłożyć tych skrzyń, które mam, ale naocznie przełożenie (zębatka) 5'tego biegu w mojej skrzyni Mi16 jest takie samo jak w drugiej, która jest niewiadomo z czego.

Generalnie rozchodzi się o to, że prawdopodobnie mam skrzynię od 1.6 GTI, która jest fajna i krótka, ale do końca nie wiem czy to jest to czego potrzebuję.

Z tego co czytałem to Kaktus ma skrzynkę od 1.6 z przełożeniem głównym 4.429 i skrzynka jest super krótka.

Kolejne pytanie: jak wygląda sprawa synchronizatorów, czy jest szansa, że synchro od 1.6 GTi będą pasowały do skrzyni z Mi16? W końcu to BE3 i to BE3?

Sprawa pilna i poważna...

Wierzę w Was ;-)
Ostatnio zmieniony 22 cze śr, 2005 12:58 pm przez Vkos, łącznie zmieniany 2 razy.
Vkos

Post autor: Vkos »

Jeszcze jedno, jakie były oznaczenia skrzyń w 205 GTi 1.9, a jakie w 1.6?

Dzięki!
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

BE3 to następca BE1 jakos od 90 roku
zasadnicze zewnętrzne różnice to mechanizm wyłączania sprzegła
w BE3 bez dodatkowego "bumerangu" i bolca,
i wsteczny bieg do tyłu na "szóstke"

wystepowała przy silnikach XU i XUD czyli np. w pugach 205, 306, 309, 405 1,6 1,9 i diesele i cytrynach np. BX, C15..... mnóstwo tego

O SD3 jeszcze nie słyszałem.. Może jest to jakiś kolejny nastepnik...

Oczywiście w zależności od silnika i modelu miały różne przełożenia które znajdziesz np. tutaj: http://www.205gti.com/techgearboxUK.htm
Jakby Cię interesowało mam jeszcze dane BE1/BE3 od 405 D i TD

Natomiast skrzynia od MI16 na 99% musi mieć tak jak TD specyficzny ciągnący mechanizm wyłączania sprzegła, nacisk na linkę musi powodawać oddalanie sie widełek łożyska od docisku.
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

hmm z innej bajki...
jakim cudem mam leżaka ze skrzynią BE3??
z tego wniosek, że do leżaków już przed '90 dawali BE3 ;)
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

Po czym wnosisz, że masz skrzynie BE3 ?
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

hehe, mam to wybite dużymi literkami /cyferką na skrzyni.
poza tym mam układ biegów jak opisałeś
__________________
chociaż "bumerang" i "dod. bolec też jest".....
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Vkos

Post autor: Vkos »

Muszę zmienić moją wypowiedź. PYTANIA W PIERWSZYM POŚCIE ZMIENIONE :-)

Skrzynia o oznaczeniu SD3 ... to nie może być numer typu skrzyni.
Też poszperałem i tak jak napisał Tomek (dzięki!) nie było w PSA skrzyni o takim oznaczeniu.

Natomiast na obudowie skrzynki, którą mam jest wlaśnie taki numer wybity 6SD3 stąd sądziłęm, że to oznaczenie skrzyni tak jak BE3.

W Migaczu mam na 100 procent BE3 orginał. Niestety muszę jakoś porównać skrzynię, która leży u mojego mechanika.
Postaram się zrobić zdjęciówki.

Jeśli ktoś ma zdjęcie skrzyni z 1.6 GTI, diesela to byłbym wdzięczny.

Dzięki wielkie!

tomek: Jesli to nie problem to chętnie zerknąłbym na rozpiske przełożeń z 405 TD.
Awatar użytkownika
DJPreZes
Moderator
Posty: 4593
Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
Posiadany PUG: Roland Garros/307
Numer Gadu-gadu: 2516096
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: DJPreZes »

woocash, z tego co wiem to nie ma takiej mozliwosci, ze masz BE3...no ale moze...ja sie nie znam ;)
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
Obrazek
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Hi!

Masz skrzynie z Citroena BX'a 1.6 na monowtrysku, jest to skrzynia z przelozeniem glownym 16/68.

Taka skrzynie ma tez moj kumpel, co ona ma w srodku? Ciezko powiedziec, bo tez jej nie rozbieralismy do konca :(

1.6 GTi ma 16/65

Mysle ze ta skrzynia ktora masz mzoe miec takie same przelozenia jak 1.6 GTi, ale samochod sam w sobie jest slabszy, dlatego zastosowali ciut krotsze przelozenie glowne 16/68. Jednak nie jestem tego pewien.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Vkos

Post autor: Vkos »

Dzięki Kaktus!

Jeszcze raz dzwonilem do mechanika sprawdzic co to jest za skrzynia ta, ktora mam zapasowa.

Pomylilo mi sie przelozenie glowne, a zasadzie zle zostalo zapamietane przeze mnie.

W mojej skrzyni zapasie jest 16/67

Jestes w stanie jakos sprawdzic od czego to jest? Czy w ogóle jest ktoś kto ma pojęcie skąd jest takie przełożenie?
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Hej!

No mi takze sie pomylilo :lol:

Zasugerowalem sie ta liczba zebow 16/68 co ty napisales, a w tej skrzyni 1.6 z Monowtrysku jest 16/67 - dzwonilem do kumpla, i potwierdzil ze 16/67 to wlasnie ta skrzynia ktora sprawdzalismy.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Vkos

Post autor: Vkos »

Kaktus, to przyznam, że teraz to mnie już zabiłeś konkretnie...

Czyli rozumiem, że w chwili obecnej mam skrzynkę z BX'a i nie wiem jakie tam są przełożenia i jedyne co wiem to to, że do skrzyni Mi16 powinien pasować od niej mechanizm różnicowy?

Co jeszcze będzie pasować? Synchro...?

Myślisz, że przełożenia były takie jak w 1.6 GTI? Jak to się sprawdza u kumpla? W czym ma to założone?

Dzięki za pomoc!
Vkos

Post autor: Vkos »

Może to Wam się kiedyś przyda w takiej sytuacji jak ja mam:

Zestawienie przełożeń głównych stosowanych w Peugeocie, zapożyczone od kolegi jawo z listy dyskusyjnej Peugeota.

19x70 3,684 BE3
16x59 3,688 BE3
19x72 3,789 BE3
16x61 3,813 BE3
16x63 3,938 BE3
19x75 3,947 BE3
19x77 4,053 BE3
16x65 4,063 BE3
16x65 4,063 MA
16x65 4,063 BE1
19x79 4,158 BE3
16x67 4,188 BE3
14x60 4,286 MA
14x62 4,429 BE3 - M16
13x59 4,538 MA - BX??

Czyli jednak 16-67 to skrzynia, która była w Pugach.
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

No w Pugu z 16-67 sie jeszcze nie spotkalem.

Nie wiem co ci bedzie pasowalo, dyfer i przelozenia na pewno, ale jakie sa te przelozenie to nie wiem - trzeba rozebrac i zobaczyc.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

Z zewnątrz prawdopodobnie te wszystkie skrzynie będą identyczne!!! A napewno w pełni zamienne (mechanicznie)

Jakbyś chciał ją wsadzać pamiętaj o tym sprzęgle!!!
Na 99% masz ciągnione, więc nie będzie chodziło z pozostałymi BE1/3.. no jedynie prócz 405 TD po 91 roku....
Bardzo możliwe, że uda sie zaadoptować ten mechanizm ciągnacy i jakoś to poprzekladać wiec byłoby ok, w przeciwnym wypadku musisz założyć zwykłe sprzegło 200mm co sie wiąże pewnie z innym kołem zamachowym.... choć niekoniecznie.

Przełożenia z 405 TD postaram się wrzucić jutro, ale myśle że ta skrzynia z 4,188 bedzie w sam raz do 16V !!!
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
ODPOWIEDZ