POMOCY! - skrzynie BE3, a turbodiesel, a 1.6 GTI, a 1.9 GTI
POMOCY! - skrzynie BE3, a turbodiesel, a 1.6 GTI, a 1.9 GTI
EDIT: Moje pytania uległy zmianie. Temat aktualny.
Droga ekipo!
Potrzebuję super pomocy, bo sprawa rozgrywa się bynajmniej nie o przysłowiową marchewkę.
Potrzebuję informacji na temat porównania skrzyni BE3 z Mi16, a innych BE3, wizualne różnice, kwestie obudowy, mechanizmy różnicowe (czy są takie same przy wszystkich BE3/BE1)
Oczywiście wiem, że ta druga to mi16, ale z jakich aut jest ta pierwsza. Jakie były przełożenia: główne i poszczególnych biegów.
W jakich furach można było spotkać skrzynię BE3, czy były jeszcze inne fury wykorzystujące tą skrzynkę, ale np. o innych przełożeniach?
Naprawdę gorąco proszę o pomoc, wszelkie zdjęcia mile widziane,a wręcz porządane .
Muszę spróbować udowodnić różnice pomiędzy tymi skrzynkami, między innymi naoczne, które można wykryć na pierwszy rzut oka. Za wyjątkiem podanych oznaczeń przełożeń głównych.
Oznaczenia na koronce przełożenia głównego
14-62 to Mi16
16-67 miały jakie Pugi ???
Nie mogę do końca rozłożyć tych skrzyń, które mam, ale naocznie przełożenie (zębatka) 5'tego biegu w mojej skrzyni Mi16 jest takie samo jak w drugiej, która jest niewiadomo z czego.
Generalnie rozchodzi się o to, że prawdopodobnie mam skrzynię od 1.6 GTI, która jest fajna i krótka, ale do końca nie wiem czy to jest to czego potrzebuję.
Z tego co czytałem to Kaktus ma skrzynkę od 1.6 z przełożeniem głównym 4.429 i skrzynka jest super krótka.
Kolejne pytanie: jak wygląda sprawa synchronizatorów, czy jest szansa, że synchro od 1.6 GTi będą pasowały do skrzyni z Mi16? W końcu to BE3 i to BE3?
Sprawa pilna i poważna...
Wierzę w Was
Droga ekipo!
Potrzebuję super pomocy, bo sprawa rozgrywa się bynajmniej nie o przysłowiową marchewkę.
Potrzebuję informacji na temat porównania skrzyni BE3 z Mi16, a innych BE3, wizualne różnice, kwestie obudowy, mechanizmy różnicowe (czy są takie same przy wszystkich BE3/BE1)
Oczywiście wiem, że ta druga to mi16, ale z jakich aut jest ta pierwsza. Jakie były przełożenia: główne i poszczególnych biegów.
W jakich furach można było spotkać skrzynię BE3, czy były jeszcze inne fury wykorzystujące tą skrzynkę, ale np. o innych przełożeniach?
Naprawdę gorąco proszę o pomoc, wszelkie zdjęcia mile widziane,a wręcz porządane .
Muszę spróbować udowodnić różnice pomiędzy tymi skrzynkami, między innymi naoczne, które można wykryć na pierwszy rzut oka. Za wyjątkiem podanych oznaczeń przełożeń głównych.
Oznaczenia na koronce przełożenia głównego
14-62 to Mi16
16-67 miały jakie Pugi ???
Nie mogę do końca rozłożyć tych skrzyń, które mam, ale naocznie przełożenie (zębatka) 5'tego biegu w mojej skrzyni Mi16 jest takie samo jak w drugiej, która jest niewiadomo z czego.
Generalnie rozchodzi się o to, że prawdopodobnie mam skrzynię od 1.6 GTI, która jest fajna i krótka, ale do końca nie wiem czy to jest to czego potrzebuję.
Z tego co czytałem to Kaktus ma skrzynkę od 1.6 z przełożeniem głównym 4.429 i skrzynka jest super krótka.
Kolejne pytanie: jak wygląda sprawa synchronizatorów, czy jest szansa, że synchro od 1.6 GTi będą pasowały do skrzyni z Mi16? W końcu to BE3 i to BE3?
Sprawa pilna i poważna...
Wierzę w Was
Ostatnio zmieniony 22 cze śr, 2005 12:58 pm przez Vkos, łącznie zmieniany 2 razy.
BE3 to następca BE1 jakos od 90 roku
zasadnicze zewnętrzne różnice to mechanizm wyłączania sprzegła
w BE3 bez dodatkowego "bumerangu" i bolca,
i wsteczny bieg do tyłu na "szóstke"
wystepowała przy silnikach XU i XUD czyli np. w pugach 205, 306, 309, 405 1,6 1,9 i diesele i cytrynach np. BX, C15..... mnóstwo tego
O SD3 jeszcze nie słyszałem.. Może jest to jakiś kolejny nastepnik...
Oczywiście w zależności od silnika i modelu miały różne przełożenia które znajdziesz np. tutaj: http://www.205gti.com/techgearboxUK.htm
Jakby Cię interesowało mam jeszcze dane BE1/BE3 od 405 D i TD
Natomiast skrzynia od MI16 na 99% musi mieć tak jak TD specyficzny ciągnący mechanizm wyłączania sprzegła, nacisk na linkę musi powodawać oddalanie sie widełek łożyska od docisku.
zasadnicze zewnętrzne różnice to mechanizm wyłączania sprzegła
w BE3 bez dodatkowego "bumerangu" i bolca,
i wsteczny bieg do tyłu na "szóstke"
wystepowała przy silnikach XU i XUD czyli np. w pugach 205, 306, 309, 405 1,6 1,9 i diesele i cytrynach np. BX, C15..... mnóstwo tego
O SD3 jeszcze nie słyszałem.. Może jest to jakiś kolejny nastepnik...
Oczywiście w zależności od silnika i modelu miały różne przełożenia które znajdziesz np. tutaj: http://www.205gti.com/techgearboxUK.htm
Jakby Cię interesowało mam jeszcze dane BE1/BE3 od 405 D i TD
Natomiast skrzynia od MI16 na 99% musi mieć tak jak TD specyficzny ciągnący mechanizm wyłączania sprzegła, nacisk na linkę musi powodawać oddalanie sie widełek łożyska od docisku.
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Muszę zmienić moją wypowiedź. PYTANIA W PIERWSZYM POŚCIE ZMIENIONE
Skrzynia o oznaczeniu SD3 ... to nie może być numer typu skrzyni.
Też poszperałem i tak jak napisał Tomek (dzięki!) nie było w PSA skrzyni o takim oznaczeniu.
Natomiast na obudowie skrzynki, którą mam jest wlaśnie taki numer wybity 6SD3 stąd sądziłęm, że to oznaczenie skrzyni tak jak BE3.
W Migaczu mam na 100 procent BE3 orginał. Niestety muszę jakoś porównać skrzynię, która leży u mojego mechanika.
Postaram się zrobić zdjęciówki.
Jeśli ktoś ma zdjęcie skrzyni z 1.6 GTI, diesela to byłbym wdzięczny.
Dzięki wielkie!
tomek: Jesli to nie problem to chętnie zerknąłbym na rozpiske przełożeń z 405 TD.
Skrzynia o oznaczeniu SD3 ... to nie może być numer typu skrzyni.
Też poszperałem i tak jak napisał Tomek (dzięki!) nie było w PSA skrzyni o takim oznaczeniu.
Natomiast na obudowie skrzynki, którą mam jest wlaśnie taki numer wybity 6SD3 stąd sądziłęm, że to oznaczenie skrzyni tak jak BE3.
W Migaczu mam na 100 procent BE3 orginał. Niestety muszę jakoś porównać skrzynię, która leży u mojego mechanika.
Postaram się zrobić zdjęciówki.
Jeśli ktoś ma zdjęcie skrzyni z 1.6 GTI, diesela to byłbym wdzięczny.
Dzięki wielkie!
tomek: Jesli to nie problem to chętnie zerknąłbym na rozpiske przełożeń z 405 TD.
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Hi!
Masz skrzynie z Citroena BX'a 1.6 na monowtrysku, jest to skrzynia z przelozeniem glownym 16/68.
Taka skrzynie ma tez moj kumpel, co ona ma w srodku? Ciezko powiedziec, bo tez jej nie rozbieralismy do konca
1.6 GTi ma 16/65
Mysle ze ta skrzynia ktora masz mzoe miec takie same przelozenia jak 1.6 GTi, ale samochod sam w sobie jest slabszy, dlatego zastosowali ciut krotsze przelozenie glowne 16/68. Jednak nie jestem tego pewien.
Masz skrzynie z Citroena BX'a 1.6 na monowtrysku, jest to skrzynia z przelozeniem glownym 16/68.
Taka skrzynie ma tez moj kumpel, co ona ma w srodku? Ciezko powiedziec, bo tez jej nie rozbieralismy do konca
1.6 GTi ma 16/65
Mysle ze ta skrzynia ktora masz mzoe miec takie same przelozenia jak 1.6 GTi, ale samochod sam w sobie jest slabszy, dlatego zastosowali ciut krotsze przelozenie glowne 16/68. Jednak nie jestem tego pewien.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Dzięki Kaktus!
Jeszcze raz dzwonilem do mechanika sprawdzic co to jest za skrzynia ta, ktora mam zapasowa.
Pomylilo mi sie przelozenie glowne, a zasadzie zle zostalo zapamietane przeze mnie.
W mojej skrzyni zapasie jest 16/67
Jestes w stanie jakos sprawdzic od czego to jest? Czy w ogóle jest ktoś kto ma pojęcie skąd jest takie przełożenie?
Jeszcze raz dzwonilem do mechanika sprawdzic co to jest za skrzynia ta, ktora mam zapasowa.
Pomylilo mi sie przelozenie glowne, a zasadzie zle zostalo zapamietane przeze mnie.
W mojej skrzyni zapasie jest 16/67
Jestes w stanie jakos sprawdzic od czego to jest? Czy w ogóle jest ktoś kto ma pojęcie skąd jest takie przełożenie?
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Hej!
No mi takze sie pomylilo
Zasugerowalem sie ta liczba zebow 16/68 co ty napisales, a w tej skrzyni 1.6 z Monowtrysku jest 16/67 - dzwonilem do kumpla, i potwierdzil ze 16/67 to wlasnie ta skrzynia ktora sprawdzalismy.
No mi takze sie pomylilo
Zasugerowalem sie ta liczba zebow 16/68 co ty napisales, a w tej skrzyni 1.6 z Monowtrysku jest 16/67 - dzwonilem do kumpla, i potwierdzil ze 16/67 to wlasnie ta skrzynia ktora sprawdzalismy.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Kaktus, to przyznam, że teraz to mnie już zabiłeś konkretnie...
Czyli rozumiem, że w chwili obecnej mam skrzynkę z BX'a i nie wiem jakie tam są przełożenia i jedyne co wiem to to, że do skrzyni Mi16 powinien pasować od niej mechanizm różnicowy?
Co jeszcze będzie pasować? Synchro...?
Myślisz, że przełożenia były takie jak w 1.6 GTI? Jak to się sprawdza u kumpla? W czym ma to założone?
Dzięki za pomoc!
Czyli rozumiem, że w chwili obecnej mam skrzynkę z BX'a i nie wiem jakie tam są przełożenia i jedyne co wiem to to, że do skrzyni Mi16 powinien pasować od niej mechanizm różnicowy?
Co jeszcze będzie pasować? Synchro...?
Myślisz, że przełożenia były takie jak w 1.6 GTI? Jak to się sprawdza u kumpla? W czym ma to założone?
Dzięki za pomoc!
Może to Wam się kiedyś przyda w takiej sytuacji jak ja mam:
Zestawienie przełożeń głównych stosowanych w Peugeocie, zapożyczone od kolegi jawo z listy dyskusyjnej Peugeota.
19x70 3,684 BE3
16x59 3,688 BE3
19x72 3,789 BE3
16x61 3,813 BE3
16x63 3,938 BE3
19x75 3,947 BE3
19x77 4,053 BE3
16x65 4,063 BE3
16x65 4,063 MA
16x65 4,063 BE1
19x79 4,158 BE3
16x67 4,188 BE3
14x60 4,286 MA
14x62 4,429 BE3 - M16
13x59 4,538 MA - BX??
Czyli jednak 16-67 to skrzynia, która była w Pugach.
Zestawienie przełożeń głównych stosowanych w Peugeocie, zapożyczone od kolegi jawo z listy dyskusyjnej Peugeota.
19x70 3,684 BE3
16x59 3,688 BE3
19x72 3,789 BE3
16x61 3,813 BE3
16x63 3,938 BE3
19x75 3,947 BE3
19x77 4,053 BE3
16x65 4,063 BE3
16x65 4,063 MA
16x65 4,063 BE1
19x79 4,158 BE3
16x67 4,188 BE3
14x60 4,286 MA
14x62 4,429 BE3 - M16
13x59 4,538 MA - BX??
Czyli jednak 16-67 to skrzynia, która była w Pugach.
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
No w Pugu z 16-67 sie jeszcze nie spotkalem.
Nie wiem co ci bedzie pasowalo, dyfer i przelozenia na pewno, ale jakie sa te przelozenie to nie wiem - trzeba rozebrac i zobaczyc.
Nie wiem co ci bedzie pasowalo, dyfer i przelozenia na pewno, ale jakie sa te przelozenie to nie wiem - trzeba rozebrac i zobaczyc.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Z zewnątrz prawdopodobnie te wszystkie skrzynie będą identyczne!!! A napewno w pełni zamienne (mechanicznie)
Jakbyś chciał ją wsadzać pamiętaj o tym sprzęgle!!!
Na 99% masz ciągnione, więc nie będzie chodziło z pozostałymi BE1/3.. no jedynie prócz 405 TD po 91 roku....
Bardzo możliwe, że uda sie zaadoptować ten mechanizm ciągnacy i jakoś to poprzekladać wiec byłoby ok, w przeciwnym wypadku musisz założyć zwykłe sprzegło 200mm co sie wiąże pewnie z innym kołem zamachowym.... choć niekoniecznie.
Przełożenia z 405 TD postaram się wrzucić jutro, ale myśle że ta skrzynia z 4,188 bedzie w sam raz do 16V !!!
Jakbyś chciał ją wsadzać pamiętaj o tym sprzęgle!!!
Na 99% masz ciągnione, więc nie będzie chodziło z pozostałymi BE1/3.. no jedynie prócz 405 TD po 91 roku....
Bardzo możliwe, że uda sie zaadoptować ten mechanizm ciągnacy i jakoś to poprzekladać wiec byłoby ok, w przeciwnym wypadku musisz założyć zwykłe sprzegło 200mm co sie wiąże pewnie z innym kołem zamachowym.... choć niekoniecznie.
Przełożenia z 405 TD postaram się wrzucić jutro, ale myśle że ta skrzynia z 4,188 bedzie w sam raz do 16V !!!
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne