Jak schlodzic kolektor dolotowy??

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
invictus

Jak schlodzic kolektor dolotowy??

Post autor: invictus »

Jak w temacie bo po dluzszej jezdzie znacznie moc spada (znacznie to znaczy ze juz nie odchodze innym samochodom w takim tempie:wink:)

Kolektor ssacy nagrzewa sie od glowicy i chodzi mi o to zeby znalezc jakies uszczelki, ktore beda izolowac kolektor od glowicy. Czy wogole mozna cos takiego dostac??

Na bank to jest to a nie pierscienie bo dmucha z odmy ale lekko, jest puszczola luzem, olejem nie pluje ogolnie sucho, a w zime problemow z maca nie ma bo samo naplywajace powietrze chlodzi filtr i kolektor, ale teraz...

Dodam jeszcze, ze jak dluzej jade to nawet rura laczaca wlot powietrza z obudowa filtra jest tak goraca, ze niezle parzy jak sie na niej polozy reke, a samo odkrecenie obudowy filtra od kolektora wydechowego juz cos dalo - niewiele ale zawsze (tylko dzwoni na dziurach:wink:)

EDIT:
Wywalilem juz ogrzewanie przepustnicy
Ostatnio zmieniony 26 cze ndz, 2005 6:33 pm przez invictus, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
rafxx
Nowicjusz
Posty: 76
Rejestracja: 18 lip ndz, 2004 4:18 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: rafxx »

tez to zauważyłem ze jak jezdze w gorący dzien to jakis jest mułowaty a np wieczorkiem juz pomyka jak głupi. ja myslałem o jakichś wycięciach na masce ale szkoda psuć wyglądu autka
Awatar użytkownika
PIT_R
Uzalezniony
Posty: 933
Rejestracja: 10 cze czw, 2004 12:34 am
Posiadany PUG: Peugeot 306 1.6 90KM :)
Numer Gadu-gadu: 3914690
Login tlen: infernal_lord_hellboy
Lokalizacja: Wrocław i Ostrów Wlkp
Kontakt:

Post autor: PIT_R »

Moze poprowadzic pod maska taki tunel plastikowy co by powietrzem z przed maski chlodzilo dolot ??
Obrazek
Bylo [url=http://www.pit_r.205.pl]Peugeot 205 1.0 HellStyle[/url]
Jest teraz [url=http://www.pit_r2.205.pl]Peugeot 306 1.6 90 KM[/url]
invictus

Post autor: invictus »

za slabe - zreszta jak wywale ten filtr co jest teraz i wstawie stozek - ktory juz ogrzewany nie bedzie - to powietrze z zewnatrz i tak bedzie go chlodzi, ale w teraz ma ono kolo 30 stopni wiec bedzie za slabe. Myslalem o natrysku wody cos a'la impreza i jej intercooler, ale mam ze soba wozic dodatkowe 10l wody?? bez sensu by bylo. Wiec w sumie najlatwiej chyba bedzie nie schlodzic go tylko nie dopuscic aby sie nagrzal...

PS wyciecia totalnie nic nie dadza - szkoda zachodu i wygladu
Awatar użytkownika
Pieraś
Peugeot 205 Master
Posty: 2978
Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
Posiadany PUG: sprzedany
Numer Gadu-gadu: 696324
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Pieraś »

no a nie mozna zrobic ladnego wlotu przez maske ?
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA

Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
invictus

Post autor: invictus »

mozna ale po co?? on nic nie schlodzi tylko opory bedzie tworzyl

EDIT:

Do przepustnicy szly 2 weze z plynem, wywalilem i polaczylem zbiornik wyrownawczy bezposrednio z tym pierdolnikiem, z ktorego szedl plyn do przpustnicy - czyli w sumie taki bypass. ALE WYDAJE MI SIE ze w przepustnicy chyba jest jakies odpowietrzenie ukladu chlodzacego, i nie przerabialbym tego, ale ten pierdolnik coto o nim wspomnialem wczesniej ma taki odgaleznik z dziurka. Sadze ze to jest odpowietrzenie i wystarczy, ale nie wiem na pewno i jak ktos ma pojecie niech da znac ew. niech mi powie jak zrobic inne odpowietrzenie
rafi

Post autor: rafi »

Można zrobić samemu dodatkową uszczelkę między kolektor a głowicę np. z bakielitu do tego wylot gorącego powietrza a la Mitsubishi Lancer,spadnie wtedy temperatura w komorze silnika a więc także kolektora.
invictus

Post autor: invictus »

dobre - na bakielit nie wpadlem, a jak jest ten wylot rozwiazany??
rafi

Post autor: rafi »

Po prostu są to dwa otwory w masce przesłonięte siatką przez które wydostaje się gorące powietrze,można kupić gotowy taki wylot i wstawić w maskę.
invictus

Post autor: invictus »

A te wloty nie sa przypadkiem dla intercoolera?? bo dla niego temp powietrza w lecie to i tak jest OK ale kolektora to ja tym nie schlodze za bardzo bo w sumie to on powietrzem jest caly czas chlodzony, a przy wiekszych predkosciach biorac pod uwage areodynamike puga musialbym jeszcze mocniej deptac wiec na jedno by wyszlo...

Na razie pomysle nad bakielitem i jezeli go zastosuje to powiem czy pomoglo
rafi

Post autor: rafi »

To nie są wloty tylko wyloty powietrza,intercooler w Lancerze jest z przodu to nie Subaru.Aerodynamiki nie pogarszają wręcz przeciwnie,zalegające w komorze silnika gorące powietrze ją pogarsza.
invictus

Post autor: invictus »

Normalnie musialem sobie zdjecia obejrzec :lol: :lol:

Faktycznie to wyciaga powietrze zasysane przez atrape.... ale wydaje mi sie ze w pugu to troche trudniejsze do zrobienia...bo ten profil przed wylotem musi zmniejszac cisnienie nad nim (cos a'la skrzydlo samolotu) zeby wyssac cieple powietrze i wydaje mi sie ze taki obliczony i dobrze wykonany wylot kosztowalby wiecej niz to wszystko warte... a zwykle jakies badziewie z tuningshopu nie zda egzaminu
Ale pomysl faktycznie ciekawy...
Dzieki
Awatar użytkownika
NMike
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 23 paź czw, 2003 10:35 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: NMike »

Ja u siebie robie wlot powietrza do filtra i do chłodzenia kolektora.
A wylot najprawdopodobniej umiejscowie w tylnej części maski.
Jeśli chodzi o filtr, to nie montuje stożka- jeżdżę po szutrach i stożek by przepuszczał zbyt dużo syfu.
U mnie pucha jest (tzn będzie) zaizolowana i 'podłączona' bezpośrednio z wlotem powietreza w masce.
Sądzę, że to w moim przypadku najlepsze rozwiazanie.
Peugeot 205 1,6 GTi :-)
rafi

Post autor: rafi »

Rozwiązanie dobre ale trochę pracochłonne i kłopotliwe,jak będziesz podnosil maskę skoro wlot z niej będzie połączony z układem dolotowym,nie lepiej wlot zrobić w atrapie :?:
Awatar użytkownika
NMike
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 23 paź czw, 2003 10:35 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: NMike »

Wiem, ze pracochłonne- jak wszystko przy moim czarnuchu :mrgreen:
Peugeot 205 1,6 GTi :-)
ODPOWIEDZ