DYSTANSE, MAŁE FORUM I CO NIECO NA ICH TEMAT
- NMike
- Uzalezniony
- Posty: 657
- Rejestracja: 23 paź czw, 2003 10:35 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Olsztyn
DYSTANSE, MAŁE FORUM I CO NIECO NA ICH TEMAT
DYSTANSE, MAŁE FORUM I CO NIECO NA ICH TEMAT
cZY NA ZIMĘ ZDEJMOWAĆ DYSTANSE, JAKIEGO TYPU SĄ NAJLEPSZE, PLANUJĘ WSADZIĆ DO SWOJEGO PUGA NA STRONĘ PO 2-2,5 CM, CO Wy na to...?
cZY NA ZIMĘ ZDEJMOWAĆ DYSTANSE, JAKIEGO TYPU SĄ NAJLEPSZE, PLANUJĘ WSADZIĆ DO SWOJEGO PUGA NA STRONĘ PO 2-2,5 CM, CO Wy na to...?
Peugeot 205 1,6 GTi
-
- Uzalezniony
- Posty: 710
- Rejestracja: 30 wrz wt, 2003 11:38 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: DYSTANSE, MAŁE FORUM I CO NIECO NA ICH TEMAT
dystanse poprawiaja prowadzenie w luku ale zwiekszaja nerwowosc auta, stad na zime lepiej nie zakladac...NMike pisze:DYSTANSE, MAŁE FORUM I CO NIECO NA ICH TEMAT
cZY NA ZIMĘ ZDEJMOWAĆ DYSTANSE, JAKIEGO TYPU SĄ NAJLEPSZE, PLANUJĘ WSADZIĆ DO SWOJEGO PUGA NA STRONĘ PO 2-2,5 CM, CO Wy na to...?
BTW, dystanse zwiekszaja promien skretu...
P309 GTI 1.9 "Rallye"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
Re: DYSTANSE, MAŁE FORUM I CO NIECO NA ICH TEMAT
mav , chyba się w zime na dystansach nie zabije ? bo już się na nie napaliłem , i lada dzień zakładam . Napisz jak możesz jak się zmienią właściwości jezdne .Mav309 pisze:dystanse poprawiaja prowadzenie w luku ale zwiekszaja nerwowosc auta, stad na zime lepiej nie zakladac...NMike pisze:DYSTANSE, MAŁE FORUM I CO NIECO NA ICH TEMAT
cZY NA ZIMĘ ZDEJMOWAĆ DYSTANSE, JAKIEGO TYPU SĄ NAJLEPSZE, PLANUJĘ WSADZIĆ DO SWOJEGO PUGA NA STRONĘ PO 2-2,5 CM, CO Wy na to...?
BTW, dystanse zwiekszaja promien skretu...
Słuchajcie, nie popadajmy w skrajności...
Owszem, Mav ma rację, że poszerzenie samochodu (zwłaszcza ośki)wprowadza pewną nerwowość w prowadzeniu ale tylko przy prędkościch granicznych! Czyli na rajdzie to odczujesz... choć właściwie nie, bo tam jest więcej innych emocji...
A co do zachowania zimą - nawet patrząc na rajdy samochodewe widać, że zimą nie dość, że mają wąskie opony to jeszcze wpuszczone maksymalnie w stronę osi wzdłużnej samochodu. Ale pamiętajmy, że to czym jeżdżą i jak jeżdżą to całkowite EKSTREMUM!
Dlatego w Waszym przypadku skupiłbym się na dokładnym przygotowaniu auta do zimy i dobraniu dobrych opon a nie na sywagacjach o zaletach i wadach dystansów.
Owszem, Mav ma rację, że poszerzenie samochodu (zwłaszcza ośki)wprowadza pewną nerwowość w prowadzeniu ale tylko przy prędkościch granicznych! Czyli na rajdzie to odczujesz... choć właściwie nie, bo tam jest więcej innych emocji...
A co do zachowania zimą - nawet patrząc na rajdy samochodewe widać, że zimą nie dość, że mają wąskie opony to jeszcze wpuszczone maksymalnie w stronę osi wzdłużnej samochodu. Ale pamiętajmy, że to czym jeżdżą i jak jeżdżą to całkowite EKSTREMUM!
Dlatego w Waszym przypadku skupiłbym się na dokładnym przygotowaniu auta do zimy i dobraniu dobrych opon a nie na sywagacjach o zaletach i wadach dystansów.
Słuchaj, na pewno markowe...
Dystans nie może być ciężki, bo już samo dosunięcie koła powoduje znaczny wzrost sił działających na zawiasy, a jeśli jeszcze będzie ciężki...
Najlepsze? Nie ma takiego pojęcia...
Zastanów się do czego będą Ci potrzebne - jeśli szykujesz auto do ścigania się na rajdach/wyścigach - pogadaj z fachowcami od takich przeróbek..
Jeśli chcesz poprawić wizualnie auto - kup jakieś w sklepie...
Jakie? Cóż, zależy od zawartości portfela.... musisz poszukać po firmach tuningowych...
Jednak sugerowałbym to co sugerował w innym temacie Mav - przykręcenie najpierw dystansu a dopiero do niego koła...
Dystans nie może być ciężki, bo już samo dosunięcie koła powoduje znaczny wzrost sił działających na zawiasy, a jeśli jeszcze będzie ciężki...
Najlepsze? Nie ma takiego pojęcia...
Zastanów się do czego będą Ci potrzebne - jeśli szykujesz auto do ścigania się na rajdach/wyścigach - pogadaj z fachowcami od takich przeróbek..
Jeśli chcesz poprawić wizualnie auto - kup jakieś w sklepie...
Jakie? Cóż, zależy od zawartości portfela.... musisz poszukać po firmach tuningowych...
Jednak sugerowałbym to co sugerował w innym temacie Mav - przykręcenie najpierw dystansu a dopiero do niego koła...
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Jak za bardo poszerzysz tyl, to auto bedzie ci gorzej skrecalo i wyjezdzalo mocno przodem!
Jak poszerzysz przod, to auto bedzie lepiej skrecalo ale bedzie uciekal tyl.
Poszukaj idealnego rozwiazania, i jak znajdziesz daj znac
Ja jestem zdania ze jak poszerzac to owszem, ale przod razem z tylem i nie wiecej niz 1,5 cm na strone!!
Ja mialem dystanse 1,8cm i stoczylem je do 1cm i zastanawiam sie czy jeszcze ich lekko nie liznac.
Jak poszerzysz przod, to auto bedzie lepiej skrecalo ale bedzie uciekal tyl.
Poszukaj idealnego rozwiazania, i jak znajdziesz daj znac
Ja jestem zdania ze jak poszerzac to owszem, ale przod razem z tylem i nie wiecej niz 1,5 cm na strone!!
Ja mialem dystanse 1,8cm i stoczylem je do 1cm i zastanawiam sie czy jeszcze ich lekko nie liznac.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Do KJS'ow??
13 lub 14 na pewno nie 15... opony o niskim profilu - np. 185x55 lub 185x60 ale nie nizsze!
Na KJS'ach najwazniejsza jest rowna jazda, i jak najmniej zatrzyman samochodu, liczy sie ciagla jazda, rowno i plynnie, tak sie uzyskuje dobre czasy.
Nie wiem czy dystanse ci pomoga czy przeszkodza... trudno powiedziec! Wazniejsze jest zawieszenie, aby bylo dosc nisko i stosunkowo twardo, bo inaczje auto ci sie bedzie mocno wyginalo i tracilo naped na nawrotach.
13 lub 14 na pewno nie 15... opony o niskim profilu - np. 185x55 lub 185x60 ale nie nizsze!
Na KJS'ach najwazniejsza jest rowna jazda, i jak najmniej zatrzyman samochodu, liczy sie ciagla jazda, rowno i plynnie, tak sie uzyskuje dobre czasy.
Nie wiem czy dystanse ci pomoga czy przeszkodza... trudno powiedziec! Wazniejsze jest zawieszenie, aby bylo dosc nisko i stosunkowo twardo, bo inaczje auto ci sie bedzie mocno wyginalo i tracilo naped na nawrotach.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Klatka nie poczebna - zbedna waga!! Klatke zaloz jak juz bedziesz konczyl KJS'y! Odchudz sobie autko, i tak jak pisalem zrob dobra zawieche ....
I co najwazniejsze naucz sie prob na pamiec! Bo na bledach sie najwiecej traci! Ludzie przyjezdzaja furami w ktore kupe kasy wkladaja, a przegrywaja bo nie potrafia prostych sekwencji pojechac.
KJS to nie jazda po Odcinku, wiec naprawde warto nauczyc sie proby na pamiec! To duzo pomaga, gdy robisz cos na jednym slupku i wiesz gdzie masz jechac dalej... tu nawet Maciej Wislawski by ci trasy dobrze nie podyktowal... sie poprostu nie da...
I co najwazniejsze naucz sie prob na pamiec! Bo na bledach sie najwiecej traci! Ludzie przyjezdzaja furami w ktore kupe kasy wkladaja, a przegrywaja bo nie potrafia prostych sekwencji pojechac.
KJS to nie jazda po Odcinku, wiec naprawde warto nauczyc sie proby na pamiec! To duzo pomaga, gdy robisz cos na jednym slupku i wiesz gdzie masz jechac dalej... tu nawet Maciej Wislawski by ci trasy dobrze nie podyktowal... sie poprostu nie da...
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- NMike
- Uzalezniony
- Posty: 657
- Rejestracja: 23 paź czw, 2003 10:35 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Olsztyn
heh
Kupiłem samochód z poszerzaczami większymi niż w GTi i teraz się zastanawiam czy jeździć bez nich, czy z nimi(jak zdejmę, to perfidnie widać, że "tam" coś było i dlatego wolałbym założyć jakieś kółka i dystans), ale obejdzie się
Amorki i sprężyny mam nowe, co jeszcze mogę zrobić do kjsów...?
Amorki i sprężyny mam nowe, co jeszcze mogę zrobić do kjsów...?
Peugeot 205 1,6 GTi
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Ok, amorki i sprezyny sa nowe, ale czy sprezyny masz SERIE czy cos lepszego? Seria w GTI wcale nie jest taka fajna... na KJS'y czesto za miekka.
Od kogo kupiles te auto?? Nie kupiles go przypadkiem z Wawy?? Od niejakiego Michala?
Co warto do KJS'ow... na pewno dobry reczny... bo czasami sie przydaje A tak pozatym to nie mam pojecia. Ja jezdzilem niemalze seryjnym pugiem i bylo fajnie, choc brakowalo wlasnie zawiasu fajnego.
Warto takze zainwestowac w fajnie trzymajace opony! Moga byc uzywane, tak aby bierznik byl ale nie za wiele... wtedy opona mniej pracuje, i lepiej sie auto prowadzi - bardziej precyzyjnie, co zreszta czuc, ale wazne aby ta opona byla w miare mloda.. bo opony 2-3 letnie ulegaja wulkanizacji i staja sie bardzo twarde..
Od kogo kupiles te auto?? Nie kupiles go przypadkiem z Wawy?? Od niejakiego Michala?
Co warto do KJS'ow... na pewno dobry reczny... bo czasami sie przydaje A tak pozatym to nie mam pojecia. Ja jezdzilem niemalze seryjnym pugiem i bylo fajnie, choc brakowalo wlasnie zawiasu fajnego.
Warto takze zainwestowac w fajnie trzymajace opony! Moga byc uzywane, tak aby bierznik byl ale nie za wiele... wtedy opona mniej pracuje, i lepiej sie auto prowadzi - bardziej precyzyjnie, co zreszta czuc, ale wazne aby ta opona byla w miare mloda.. bo opony 2-3 letnie ulegaja wulkanizacji i staja sie bardzo twarde..
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Hmmmm... to zależy, czy na ściganie czy na ulicę...
Na KJS'y nie polecałbym dużej średnicy koła (waga, siły odśrodkowe).
Jeśli chodzi o szerokość - jeżeli opona będzie za szeroka, to owszem, na prostej może być lepsza przyczepność (ale większe opory toczenia!) natomiast w zakręcie możesz się bardzo poślizgnąć...
Szeroka opona nie ma marginesu, albo jest przyczepna albo ucieka... na "znormalizowanej" oponie (powiedzmy zalecanej przez producenta) samochód daje Ci znaki, że traci przyczepność, masz więcej czasu na zareagowanie...
A niski profil? Ja w Qpe mam 245/35 ZR17 i na naszych dziurach strasznie to boli... i trzeba uważać na fele..
Ale coś za coś... niestety, nie powinienem zakładać węższych...
Na KJS'y nie polecałbym dużej średnicy koła (waga, siły odśrodkowe).
Jeśli chodzi o szerokość - jeżeli opona będzie za szeroka, to owszem, na prostej może być lepsza przyczepność (ale większe opory toczenia!) natomiast w zakręcie możesz się bardzo poślizgnąć...
Szeroka opona nie ma marginesu, albo jest przyczepna albo ucieka... na "znormalizowanej" oponie (powiedzmy zalecanej przez producenta) samochód daje Ci znaki, że traci przyczepność, masz więcej czasu na zareagowanie...
A niski profil? Ja w Qpe mam 245/35 ZR17 i na naszych dziurach strasznie to boli... i trzeba uważać na fele..
Ale coś za coś... niestety, nie powinienem zakładać węższych...