Witam
Mam pytanie , ile mozna splanować głowice w sliniku 1.4 TU3 gaznikowym z 88roku , tak aby tłoki nie spotkały sie z zaworami, i nie wywalić silnika za szybko. (0,8 / 1,0 / 1,5) ??? Z góry dziekuje za odpowiedź.
cze. nieweim dokladnie jak tam u ciebie ale w miom 1.1TU planowanie bylo robione na ok 0,2 bo po planowaniu musialem kupic uszczelka o grubosci 1,5 a pierwszo byla o gr. 1,3. cena uszcelki orginalny ok 100zl. Ale z tego co wiem to jesli nie byla planowano to mozna ja splanowac do ok 0,5
Głowicę najlepiej oddać do porządnego zakładu, oni splanują ją o tyle ile będzie trzeba żeby była równa! I niech sprawdzą od razu szczelność że by potem nie było przykrej niespodzianki
Peugeot 205 1.4GT LPG
Jeśli bardzo chcesz zobaczyć moje autko to zapraszam na: http://www.Rychu.205.pl
W silnikach Peugeota ogólnie mozna powiedzieć że można splanować głowicę o ok. 1 mm,jednak wszystko zależy od fabrycznego stopnia sprężania.Jeżeli w tym silniku masz stopień sprężania powyżej 9,3:1 to w ogóle nie zawracaj sobie głowy planowaniem bo będziesz musiał się przestawić na benzynę 98 ze względu na spalanie stukowe.
Stopien sprezania wynosi 8,8:1 a chciałem przez planowanie delikatnie zwiekszyc moc , dynamike w kazdym zakresie obrotów. czyli jak splanuje 0,8 - 1,0 mm to raczej wszystko bedzie ok ?
Musisz to obliczyć Bo może się okazać za dużo.Poza tym zmienią się czasy otwarcia zaworów tzn. sam czas otwarcia się nie zmieni bo nie wymieniasz wałka rozrządu ale wsystkie zawory będą się otwierać wcześniej ze względu nato że głowica się przybliży do bloku.Będziesz musiał pokombinować z zapłonem.
Dobra robie 0,8 mm planowanie (moze1mm) z regulacja auta nie bedzie problemu , tylko teraz pytanko czy po takim zabiegu nie zacznie duzo palic? Obecnie ze zuzytym wałkiem rozrządu i głowica... (to jest powód zakaładania innej uzywanej łowicy) pali srednio 7 do 10 w miescie.