Pytanie do Kaktusa
Pytanie do Kaktusa
Witaj
Mam pytanie ile kosztowałoby u Ciebie:
1.wymiana zaworów na większe w Mi16 1905 cm
2. związana z tym obróbka kanałów w głowicy
3. wymiana tulei cylindrowych wraz z tłokami na większe
Czy nie orientujesz się jaką wytrzymałość mają fabryczne korbowody i tłoki ?
I czy może orientujesz się jaka jest alternatywa dla tych części .
Jaki byłby koszt u Ciebie wymiany wahaczy przód na unibale i jaka jest wytrzymałość tych elementów ? Czy trzeba wymienić wahacze na inne czy trzeba je przerobić ? A może masz jakieś zdjęcia ?
Pozdrawiam
Krzysiek
Mam pytanie ile kosztowałoby u Ciebie:
1.wymiana zaworów na większe w Mi16 1905 cm
2. związana z tym obróbka kanałów w głowicy
3. wymiana tulei cylindrowych wraz z tłokami na większe
Czy nie orientujesz się jaką wytrzymałość mają fabryczne korbowody i tłoki ?
I czy może orientujesz się jaka jest alternatywa dla tych części .
Jaki byłby koszt u Ciebie wymiany wahaczy przód na unibale i jaka jest wytrzymałość tych elementów ? Czy trzeba wymienić wahacze na inne czy trzeba je przerobić ? A może masz jakieś zdjęcia ?
Pozdrawiam
Krzysiek
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Witam!
Wymiana zaworow to nie moja broszka, mamy u nas w Opolu zaklad ktory sie tym zajmuje, i za rozwiercenie gniazd zaworowych w glowicy 8v z 40mm ssacy na 41,6 oraz wydechow z 33 na 34,5 i planowanie glowicy o 4,3mm wzieli 220zl a termin realizacji to tydzien czasu. Glowica szla tyle w dol, bo byla z odprezonego silnika.
Obrobka kanalow ssacych i wydechowych, wymiana uszczelniaczy zaworowych, ustawienie luzow zaworowych w 8v to u mnie 350zl, w przypadku 16v 500zl. Termin realizacji 3-5 dni.
Co do tuleii to wiaze sie to juz z rozbieraniem silnika na czesci pierwsze, i cena wymiany zalezy od wielu czynnikow, czy dostane sam silnik, czy tez ten silnik bedzie w samochodzie, czy bedzie to sama wymiana tuleii, czy tez cos jeszcze - napisz na PW co dokladnie cie interesuje, a ja podam ci ceny.
Korbowody i tloki daja sobie doskonale rade, pod warunkiem ze silnik jest wywazony. Koledzy w Mi16 nigdy nie mieli problemow z korbami i tlokami, zawsze szlak trafial im panewki glowne i mysleli nad wymiana ich na twardsze. Oni jednak nigdy nie wywazali ukladu tlokowo-korbowego, a na chipie od Grabowskiego krecili silnk do 8300/8800 w zaleznosci jak sobie ustawili limiter obrotow.
Wahacze pozostaja te same, a w miejsce seryjnych silentblokow przychodza silentbloki teflonowe. Jaka jest wytrzymalosc? Nie mam pojecia, podobno wieksza od standardowych i to znacznie, ale sam jeszcze tego nie sprawdzilem, jak narazie u mnie spisuja sie doskonale, auto zyskalo na sztywnosci i na pewnosci prowadzenia sie, uklad kierowniczy stal sie bardziej precyzyjny. Koszt tuleii to 140zl komplet na przod, a wymiana wraz z wyjeciem i zalozeniem wahaczy to 25zl za strone.
Niestety w wahaczu swozen pozostaje seryjny.
Posiadam takze komplet teflonowych poduszek skrzyni biegow (duza okragla i mniejsza tulejka) - tych co lacza silnik z kolyska silnika. 90zl
Sa takze teflonowe badz aluminiowe silentbloki tylnej belki.
Wymiana zaworow to nie moja broszka, mamy u nas w Opolu zaklad ktory sie tym zajmuje, i za rozwiercenie gniazd zaworowych w glowicy 8v z 40mm ssacy na 41,6 oraz wydechow z 33 na 34,5 i planowanie glowicy o 4,3mm wzieli 220zl a termin realizacji to tydzien czasu. Glowica szla tyle w dol, bo byla z odprezonego silnika.
Obrobka kanalow ssacych i wydechowych, wymiana uszczelniaczy zaworowych, ustawienie luzow zaworowych w 8v to u mnie 350zl, w przypadku 16v 500zl. Termin realizacji 3-5 dni.
Co do tuleii to wiaze sie to juz z rozbieraniem silnika na czesci pierwsze, i cena wymiany zalezy od wielu czynnikow, czy dostane sam silnik, czy tez ten silnik bedzie w samochodzie, czy bedzie to sama wymiana tuleii, czy tez cos jeszcze - napisz na PW co dokladnie cie interesuje, a ja podam ci ceny.
Korbowody i tloki daja sobie doskonale rade, pod warunkiem ze silnik jest wywazony. Koledzy w Mi16 nigdy nie mieli problemow z korbami i tlokami, zawsze szlak trafial im panewki glowne i mysleli nad wymiana ich na twardsze. Oni jednak nigdy nie wywazali ukladu tlokowo-korbowego, a na chipie od Grabowskiego krecili silnk do 8300/8800 w zaleznosci jak sobie ustawili limiter obrotow.
Wahacze pozostaja te same, a w miejsce seryjnych silentblokow przychodza silentbloki teflonowe. Jaka jest wytrzymalosc? Nie mam pojecia, podobno wieksza od standardowych i to znacznie, ale sam jeszcze tego nie sprawdzilem, jak narazie u mnie spisuja sie doskonale, auto zyskalo na sztywnosci i na pewnosci prowadzenia sie, uklad kierowniczy stal sie bardziej precyzyjny. Koszt tuleii to 140zl komplet na przod, a wymiana wraz z wyjeciem i zalozeniem wahaczy to 25zl za strone.
Niestety w wahaczu swozen pozostaje seryjny.
Posiadam takze komplet teflonowych poduszek skrzyni biegow (duza okragla i mniejsza tulejka) - tych co lacza silnik z kolyska silnika. 90zl
Sa takze teflonowe badz aluminiowe silentbloki tylnej belki.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Masz rację - tak zrobię następnym razemFerguss pisze:jeżeli masz pytanie do Kaktusa, to lepiej chyba PW wysłać?
A Tobie Kaktus dziękuję za odpowiedź. Jeszcze jedna rzecz mnie trapi - czy silnik straci na elastyczności po wymianie zaworów na większe i czy przepustnica nie musi być większa żeby dostarczyć powietrza do powiększonych zaworów ?
No i ile kosztują te silentbloki teflonowe na tył ?
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Krzychoo - jasna sprawa ze wysilony silnik ma zawsze gorszy dol niz gore. Ale to nie oznacza ze dol sie pogarcza w stosunku do serii
Na przykladzie 206 pucharowej od kumpla to moge wytlumaczyc. Mial Pucharowke silnik TU 1.6 16v, auto mialo 137KM, teraz zostal zalozony caly pucharowy kit z Peugeot Sport (tzw. Volant) i samochod osiaga moc w granicach 170-180km (jeszcze nie bylismy na hamowni). I co sie okazuje, od 0-4000 idzie tak samo jak szedl wczesiej, tyle ze wczesniej powyzej tych 4000 szedl podobnie jak DO 4000, a teraz powyzej 4000 jest niesamowity przyrost mocy.
Jednak tez nie ma co generalizowac, bo sa modyfikacje i modyfikacje. Jedna drogiej nie rowna. Jak wymienisz zawory na wieksze i poszerzysz kanaly, to powietrze straci na predkosci, co moze wplynac na jakosc napelniania sie cylindrow przy nizszych obrotach. I jezeli ktos nie ma pojecia o tuningu silnikow, to przesadzi z ta modyfikacja i tak wlasnie sie stanie, ze auto nie bedzie mialo wogole dolu.
Z tuningiem jest tak, ze wszystko musi byc zrobione tip top - nie za duzo nie za malo, bo inaczej to wspolgrac nie bedzie.
Kumpel do SCS wlozyl 2 przepustnice w miejsce jednej (wsadzil 2x 30 zamiast 1x 34). Auto zaczelo inaczej chodzic, bardziej rasowo, a jednak nie wiadomo czy jechalo lepiej, ale to dlatego ze kumpel zaoszczedzil 1000zl na strojeniu komputera. Na 1 przepustnicy sej mial 89KM przy 8905obr, a na 2 przepustnicach na hamowni nie bylismy.
Co do tuleii tylnej belki to tez 140zl za komplet + 80zl za tuleje w miejsce tych gumowych kwadratowych poduszek.
Na przykladzie 206 pucharowej od kumpla to moge wytlumaczyc. Mial Pucharowke silnik TU 1.6 16v, auto mialo 137KM, teraz zostal zalozony caly pucharowy kit z Peugeot Sport (tzw. Volant) i samochod osiaga moc w granicach 170-180km (jeszcze nie bylismy na hamowni). I co sie okazuje, od 0-4000 idzie tak samo jak szedl wczesiej, tyle ze wczesniej powyzej tych 4000 szedl podobnie jak DO 4000, a teraz powyzej 4000 jest niesamowity przyrost mocy.
Jednak tez nie ma co generalizowac, bo sa modyfikacje i modyfikacje. Jedna drogiej nie rowna. Jak wymienisz zawory na wieksze i poszerzysz kanaly, to powietrze straci na predkosci, co moze wplynac na jakosc napelniania sie cylindrow przy nizszych obrotach. I jezeli ktos nie ma pojecia o tuningu silnikow, to przesadzi z ta modyfikacja i tak wlasnie sie stanie, ze auto nie bedzie mialo wogole dolu.
Z tuningiem jest tak, ze wszystko musi byc zrobione tip top - nie za duzo nie za malo, bo inaczej to wspolgrac nie bedzie.
Kumpel do SCS wlozyl 2 przepustnice w miejsce jednej (wsadzil 2x 30 zamiast 1x 34). Auto zaczelo inaczej chodzic, bardziej rasowo, a jednak nie wiadomo czy jechalo lepiej, ale to dlatego ze kumpel zaoszczedzil 1000zl na strojeniu komputera. Na 1 przepustnicy sej mial 89KM przy 8905obr, a na 2 przepustnicach na hamowni nie bylismy.
Co do tuleii tylnej belki to tez 140zl za komplet + 80zl za tuleje w miejsce tych gumowych kwadratowych poduszek.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Krzychoo - owszem panewki to slaby punkt tych silnikow, ale wiesz kiedy - wtedy, kiedy ktos "dlubie w silniku" i elektronice, przesuwa odciecie w obszar 8000-8500 obr, kreci ten silnik tak samo wysoko, a nie dba o bardzo wazna rzecz - smarowanie.
W Birmingham w Peugeot Sport, za 8 euro mozna kupic sprezyne do pompy olejowej, dzieki ktorej cisnienie oleju znacznie wzrasta - do 8 badz 10 barow przy 4000.
Uwazam ze bez modyfikacji pompy olejowej, krecenie silnikow czy to 16 czy 8v powyzej 7500 to jest juz czyste szalenstwo.
Moj znajomy ma u siebie juz 5 silnik w swojej 205, i jest to 5 Mig. Kazdego miga zalatwil w ten sam sposob, temperatura oleju osiagala 110stopni, i w tym momecie obracalo mu panewke.
Silniki byly zawsze dlubane, i zawsze krecone bardzo wysoko... jednak reszta zawsze pozostawala seryjna (pompa oleju), korby i tloki nie byly wywazane, a olej zmieniany tak jak w normalnym samochodzie.
Malo kto dba o czesta zmiane oleju, a w silnikach wyzylowanych jest to bardzo wazne. Ja sam zmieniam olej co 4000 badz co 2 rajdy/wyscigi.
W Fordach Escortach Cosworth'ach ktore uzyskuja moce 400KM olej trzeba wymieniac po kazdym wysileniu silnika!! Ale tam silnik jest na turbinie i to tez jest inna bajka, bo tam wazne jest dodatkowo smarowanie turbiny.
W Birmingham w Peugeot Sport, za 8 euro mozna kupic sprezyne do pompy olejowej, dzieki ktorej cisnienie oleju znacznie wzrasta - do 8 badz 10 barow przy 4000.
Uwazam ze bez modyfikacji pompy olejowej, krecenie silnikow czy to 16 czy 8v powyzej 7500 to jest juz czyste szalenstwo.
Moj znajomy ma u siebie juz 5 silnik w swojej 205, i jest to 5 Mig. Kazdego miga zalatwil w ten sam sposob, temperatura oleju osiagala 110stopni, i w tym momecie obracalo mu panewke.
Silniki byly zawsze dlubane, i zawsze krecone bardzo wysoko... jednak reszta zawsze pozostawala seryjna (pompa oleju), korby i tloki nie byly wywazane, a olej zmieniany tak jak w normalnym samochodzie.
Malo kto dba o czesta zmiane oleju, a w silnikach wyzylowanych jest to bardzo wazne. Ja sam zmieniam olej co 4000 badz co 2 rajdy/wyscigi.
W Fordach Escortach Cosworth'ach ktore uzyskuja moce 400KM olej trzeba wymieniac po kazdym wysileniu silnika!! Ale tam silnik jest na turbinie i to tez jest inna bajka, bo tam wazne jest dodatkowo smarowanie turbiny.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora