Pytanie do Kaktusa

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
krzycho

Pytanie do Kaktusa

Post autor: krzycho »

Witaj

Mam pytanie ile kosztowałoby u Ciebie:
1.wymiana zaworów na większe w Mi16 1905 cm
2. związana z tym obróbka kanałów w głowicy
3. wymiana tulei cylindrowych wraz z tłokami na większe

Czy nie orientujesz się jaką wytrzymałość mają fabryczne korbowody i tłoki ?
I czy może orientujesz się jaka jest alternatywa dla tych części .

Jaki byłby koszt u Ciebie wymiany wahaczy przód na unibale i jaka jest wytrzymałość tych elementów ? Czy trzeba wymienić wahacze na inne czy trzeba je przerobić ? A może masz jakieś zdjęcia ?

Pozdrawiam

Krzysiek
Ferguss

Post autor: Ferguss »

jeżeli masz pytanie do Kaktusa, to lepiej chyba PW wysłać? :roll:
Awatar użytkownika
Para
Peugeot 205 Master
Posty: 10182
Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
Posiadany PUG: najlepszy
Numer Gadu-gadu: 1559591
Lokalizacja: Baile Átha Cliath
Kontakt:

Post autor: Para »

powinnismy otworzyc nowe forum :) "pytania do kaktusa" ;)
Peugeot 205 GTI S16 - Galeria
Peugeot 205 GTI GTI6 2.0 - Galeria
Megane Coupe 1.4
Obrazek
NIE PYTAJ CO KLUB MOŻE ZROBIĆ DLA CIEBIE, TYLKO CO TY MOŻESZ ZROBIĆ DLA KLUBU
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Witam!

Wymiana zaworow to nie moja broszka, mamy u nas w Opolu zaklad ktory sie tym zajmuje, i za rozwiercenie gniazd zaworowych w glowicy 8v z 40mm ssacy na 41,6 oraz wydechow z 33 na 34,5 i planowanie glowicy o 4,3mm wzieli 220zl a termin realizacji to tydzien czasu. Glowica szla tyle w dol, bo byla z odprezonego silnika.

Obrobka kanalow ssacych i wydechowych, wymiana uszczelniaczy zaworowych, ustawienie luzow zaworowych w 8v to u mnie 350zl, w przypadku 16v 500zl. Termin realizacji 3-5 dni.

Co do tuleii to wiaze sie to juz z rozbieraniem silnika na czesci pierwsze, i cena wymiany zalezy od wielu czynnikow, czy dostane sam silnik, czy tez ten silnik bedzie w samochodzie, czy bedzie to sama wymiana tuleii, czy tez cos jeszcze - napisz na PW co dokladnie cie interesuje, a ja podam ci ceny.

Korbowody i tloki daja sobie doskonale rade, pod warunkiem ze silnik jest wywazony. Koledzy w Mi16 nigdy nie mieli problemow z korbami i tlokami, zawsze szlak trafial im panewki glowne i mysleli nad wymiana ich na twardsze. Oni jednak nigdy nie wywazali ukladu tlokowo-korbowego, a na chipie od Grabowskiego krecili silnk do 8300/8800 w zaleznosci jak sobie ustawili limiter obrotow.

Wahacze pozostaja te same, a w miejsce seryjnych silentblokow przychodza silentbloki teflonowe. Jaka jest wytrzymalosc? Nie mam pojecia, podobno wieksza od standardowych i to znacznie, ale sam jeszcze tego nie sprawdzilem, jak narazie u mnie spisuja sie doskonale, auto zyskalo na sztywnosci i na pewnosci prowadzenia sie, uklad kierowniczy stal sie bardziej precyzyjny. Koszt tuleii to 140zl komplet na przod, a wymiana wraz z wyjeciem i zalozeniem wahaczy to 25zl za strone.

Niestety w wahaczu swozen pozostaje seryjny.

Posiadam takze komplet teflonowych poduszek skrzyni biegow (duza okragla i mniejsza tulejka) - tych co lacza silnik z kolyska silnika. 90zl

Sa takze teflonowe badz aluminiowe silentbloki tylnej belki.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
krzycho

Post autor: krzycho »

Ferguss pisze:jeżeli masz pytanie do Kaktusa, to lepiej chyba PW wysłać? :roll:
Masz rację - tak zrobię następnym razem

A Tobie Kaktus dziękuję za odpowiedź. Jeszcze jedna rzecz mnie trapi - czy silnik straci na elastyczności po wymianie zaworów na większe i czy przepustnica nie musi być większa żeby dostarczyć powietrza do powiększonych zaworów ?

No i ile kosztują te silentbloki teflonowe na tył ?
Ferguss

Post autor: Ferguss »

chociaż patrząc na kompendium wiedzy jakie posiada Kaktus i zawiera je w odpowiedziach to zmieniam zdanie, takie coś każdemu może się przydać :) -tylko zmieniłbym nazwę tematu na bardziej konkretną :)
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Krzychoo - jasna sprawa ze wysilony silnik ma zawsze gorszy dol niz gore. Ale to nie oznacza ze dol sie pogarcza w stosunku do serii :)

Na przykladzie 206 pucharowej od kumpla to moge wytlumaczyc. Mial Pucharowke silnik TU 1.6 16v, auto mialo 137KM, teraz zostal zalozony caly pucharowy kit z Peugeot Sport (tzw. Volant) i samochod osiaga moc w granicach 170-180km (jeszcze nie bylismy na hamowni). I co sie okazuje, od 0-4000 idzie tak samo jak szedl wczesiej, tyle ze wczesniej powyzej tych 4000 szedl podobnie jak DO 4000, a teraz powyzej 4000 jest niesamowity przyrost mocy.

Jednak tez nie ma co generalizowac, bo sa modyfikacje i modyfikacje. Jedna drogiej nie rowna. Jak wymienisz zawory na wieksze i poszerzysz kanaly, to powietrze straci na predkosci, co moze wplynac na jakosc napelniania sie cylindrow przy nizszych obrotach. I jezeli ktos nie ma pojecia o tuningu silnikow, to przesadzi z ta modyfikacja i tak wlasnie sie stanie, ze auto nie bedzie mialo wogole dolu.

Z tuningiem jest tak, ze wszystko musi byc zrobione tip top - nie za duzo nie za malo, bo inaczej to wspolgrac nie bedzie.

Kumpel do SCS wlozyl 2 przepustnice w miejsce jednej (wsadzil 2x 30 zamiast 1x 34). Auto zaczelo inaczej chodzic, bardziej rasowo, a jednak nie wiadomo czy jechalo lepiej, ale to dlatego ze kumpel zaoszczedzil 1000zl na strojeniu komputera. Na 1 przepustnicy sej mial 89KM przy 8905obr, a na 2 przepustnicach na hamowni nie bylismy.

Co do tuleii tylnej belki to tez 140zl za komplet + 80zl za tuleje w miejsce tych gumowych kwadratowych poduszek.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
krzycho

Post autor: krzycho »

napisałeś coś o padających panewkach w mi 16 - czy to częsta przypadłość i czy można temu jakoś zaradzić ? Póżniejsze silniki mi-16 2.0 miały już panewki identyczne jak w dieslu (chyba większe) , nawet do T16 je wkładali. Ciekawe czy można to jakoś przełozyć ?
Awatar użytkownika
Piweł
Junior
Posty: 424
Rejestracja: 03 lip czw, 2003 4:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Piweł »

...
Ostatnio zmieniony 28 gru czw, 2006 12:48 am przez Piweł, łącznie zmieniany 1 raz.
Ex 205 GTi...
krzycho

Post autor: krzycho »

według katalogu intercarsu wychodzi że 2.0 16V z Xantii,406, HDi, T16 1.9D mają te same panewki. Oczywiście katalog nie jest doskonały i może tam być jakiś błąd.

A czy jest jakaś możliwość wzmocnienia dołu ? Inne panewki ? Może jakieś uzdatnianie materiału ?
Awatar użytkownika
Piweł
Junior
Posty: 424
Rejestracja: 03 lip czw, 2003 4:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Piweł »

...
Ostatnio zmieniony 28 gru czw, 2006 12:50 am przez Piweł, łącznie zmieniany 1 raz.
Ex 205 GTi...
krzycho

Post autor: krzycho »

A tak wogóle czytam Twój podpis i zastanawiam się czy faktycznie masz az takie przeboje ze swoim samochodem że aż tak dramatyczny podpis wystawiłeś ?
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

z tą gwarancją to chyba rzecz oczywista, no chyba że serio ktoś ci ją dał na gti ;)))
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Krzychoo - owszem panewki to slaby punkt tych silnikow, ale wiesz kiedy - wtedy, kiedy ktos "dlubie w silniku" i elektronice, przesuwa odciecie w obszar 8000-8500 obr, kreci ten silnik tak samo wysoko, a nie dba o bardzo wazna rzecz - smarowanie.

W Birmingham w Peugeot Sport, za 8 euro mozna kupic sprezyne do pompy olejowej, dzieki ktorej cisnienie oleju znacznie wzrasta - do 8 badz 10 barow przy 4000.

Uwazam ze bez modyfikacji pompy olejowej, krecenie silnikow czy to 16 czy 8v powyzej 7500 to jest juz czyste szalenstwo.

Moj znajomy ma u siebie juz 5 silnik w swojej 205, i jest to 5 Mig. Kazdego miga zalatwil w ten sam sposob, temperatura oleju osiagala 110stopni, i w tym momecie obracalo mu panewke.

Silniki byly zawsze dlubane, i zawsze krecone bardzo wysoko... jednak reszta zawsze pozostawala seryjna (pompa oleju), korby i tloki nie byly wywazane, a olej zmieniany tak jak w normalnym samochodzie.

Malo kto dba o czesta zmiane oleju, a w silnikach wyzylowanych jest to bardzo wazne. Ja sam zmieniam olej co 4000 badz co 2 rajdy/wyscigi.

W Fordach Escortach Cosworth'ach ktore uzyskuja moce 400KM olej trzeba wymieniac po kazdym wysileniu silnika!! Ale tam silnik jest na turbinie i to tez jest inna bajka, bo tam wazne jest dodatkowo smarowanie turbiny.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
Piweł
Junior
Posty: 424
Rejestracja: 03 lip czw, 2003 4:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Piweł »

...
Ostatnio zmieniony 28 gru czw, 2006 12:53 am przez Piweł, łącznie zmieniany 2 razy.
Ex 205 GTi...
ODPOWIEDZ