Cieple powietrze na dolocie do silnika.

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
Pagi
Maniak
Posty: 1027
Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
Numer Gadu-gadu: 35314
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Cieple powietrze na dolocie do silnika.

Post autor: Pagi »

Powiedzcie mi taka sprawe... Z tego co mi sie wydaje gorące powietrze nie jest najlepsze dla silnika, dlatego chyba stosuje sie jego chlodnice.
A jak sie ma sprawa z silnikami turbodoladowanymi bez intercoolera gdzie powietrze ktore przeszlo przez turbosprezarke jest napewno nie tylko cieple ale i gorace?

Naszlo mnie takie pytanie w zwiazku z tym ze mam nieoryginalna rure dolotu powietrza do filtra i jej wlot dynda se miedzy chlodnica a silnikiem, stad powietrze do niej trafiajace jest cieplejsze, gdyz zdazylo juz schlodzic chlodnice, niz gdyby trafialo z tamtad skad powinno czyli z takiego plastikowego wlotu przy atrapie, nad chlodnicą...
Czy to ma jakis niekorzystny wplyw na silnik, ze mam ta rure nie tam gdzie powinienem?

Mowa tutaj o 1,9 dieselku.

Pozdrawiam!
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
invictus

Post autor: invictus »

mniej mocy i tyle...
z turbo bez intercoolera - to samo
Awatar użytkownika
Michal
Junior
Posty: 465
Rejestracja: 02 maja ndz, 2004 1:11 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: Michal »

Powietrze cieple jest rzadsze i bardziej rozszerzone, chlodne natomiast jest geste... Skoro cieple jest rzadsze to ma mniej tlenu od chlodnego... A jak wszyscy wiemy do spalania potrzebny jest wlasnie tlen... im jest go wiecej tym lepiej bo spalanie jest dokladniejsze... :wink:
Moj profil -> http://www.Michal.205.pl
Automobilklub Galicyjski -> http://www.agalicyjski.pl
Awatar użytkownika
Yahoo
Uzalezniony
Posty: 946
Rejestracja: 21 kwie śr, 2004 11:41 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: Yahoo »

może tą rurę dolotu jakoś wyprowadzić bardziej na zewnątrz ?
Awatar użytkownika
PIT_R
Uzalezniony
Posty: 933
Rejestracja: 10 cze czw, 2004 12:34 am
Posiadany PUG: Peugeot 306 1.6 90KM :)
Numer Gadu-gadu: 3914690
Login tlen: infernal_lord_hellboy
Lokalizacja: Wrocław i Ostrów Wlkp
Kontakt:

Post autor: PIT_R »

TO rozwiazaniem tego problemu by bylo poprowadzenie dolotu gdzies obok chlodnicy, zeby lykalo powietrze zaraz za atrapa, czyli chlodne powietrze. A co do rury dolotowej (widzialem ja u Ciebie) :D TO moznaby pokombinowac z jakas gladka rura (nie harmonijka) i w sumie moznaby owinac ja folia aluminiowa zeby odbijala cieplo bijace z rozgrzanego silnika.
Obrazek
Bylo [url=http://www.pit_r.205.pl]Peugeot 205 1.0 HellStyle[/url]
Jest teraz [url=http://www.pit_r2.205.pl]Peugeot 306 1.6 90 KM[/url]
invictus

Post autor: invictus »

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Nic nie da :P a pozatym ona bierze powietrze z atrapy :wink:

Problem to ogrzewany filtr(GTi) i dolot(wszystkie) i nad tym trzeba kombinowac
Awatar użytkownika
Yahoo
Uzalezniony
Posty: 946
Rejestracja: 21 kwie śr, 2004 11:41 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: Yahoo »

kit z tym, na lato mam inny samochód :D
Awatar użytkownika
PIT_R
Uzalezniony
Posty: 933
Rejestracja: 10 cze czw, 2004 12:34 am
Posiadany PUG: Peugeot 306 1.6 90KM :)
Numer Gadu-gadu: 3914690
Login tlen: infernal_lord_hellboy
Lokalizacja: Wrocław i Ostrów Wlkp
Kontakt:

Post autor: PIT_R »

Albo skrocic dolot na lato i zrobic sobie taki ala wlot do intercoolera od Subarki Imprezy, czyli taka skrzynke na laisty na masce :twisted: No ale kupa z tym roboty, niestety :evil:
Obrazek
Bylo [url=http://www.pit_r.205.pl]Peugeot 205 1.0 HellStyle[/url]
Jest teraz [url=http://www.pit_r2.205.pl]Peugeot 306 1.6 90 KM[/url]
Awatar użytkownika
Pagi
Maniak
Posty: 1027
Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
Numer Gadu-gadu: 35314
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Pagi »

Narazie wcisnolem tą rure nad chlodnicą, takze powinna lapac chlodniekjsze powietrze, ale zastanawiam sie czy w ten sposob nie zlapie gdzies wody np. podczas wczorajszego ulewnego deszczu "pędząc" autostradą do Katowic? Aczkolwiek jest teraz mniejwiecej tam gdzie oryginalny wlot powietrza.
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
invictus

Post autor: invictus »

Wode zawsze lapie ale to nic zlego.

Wlot a'la impreza to taki sobie pomysl -bo wciskanie w ten sposob powietrza z rozgrzanym dolotem nie na wiele sie zda. Bylo o tym w chlodzeniu kolektora dolotowego
Qmpel probuje mi zrobic z zywicy wylot a'la lancer do chlodzenia go, dam jeszcze usczelke z bakielitu miedzy nim a glowica( tylko musze znalezc troche czasu zeby ladnie to wyciac., zaloze stozek i z powietrzem bedzie git.
ODPOWIEDZ