Cieple powietrze na dolocie do silnika.
- Pagi
- Maniak
- Posty: 1027
- Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
- Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
- Numer Gadu-gadu: 35314
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Cieple powietrze na dolocie do silnika.
Powiedzcie mi taka sprawe... Z tego co mi sie wydaje gorące powietrze nie jest najlepsze dla silnika, dlatego chyba stosuje sie jego chlodnice.
A jak sie ma sprawa z silnikami turbodoladowanymi bez intercoolera gdzie powietrze ktore przeszlo przez turbosprezarke jest napewno nie tylko cieple ale i gorace?
Naszlo mnie takie pytanie w zwiazku z tym ze mam nieoryginalna rure dolotu powietrza do filtra i jej wlot dynda se miedzy chlodnica a silnikiem, stad powietrze do niej trafiajace jest cieplejsze, gdyz zdazylo juz schlodzic chlodnice, niz gdyby trafialo z tamtad skad powinno czyli z takiego plastikowego wlotu przy atrapie, nad chlodnicą...
Czy to ma jakis niekorzystny wplyw na silnik, ze mam ta rure nie tam gdzie powinienem?
Mowa tutaj o 1,9 dieselku.
Pozdrawiam!
A jak sie ma sprawa z silnikami turbodoladowanymi bez intercoolera gdzie powietrze ktore przeszlo przez turbosprezarke jest napewno nie tylko cieple ale i gorace?
Naszlo mnie takie pytanie w zwiazku z tym ze mam nieoryginalna rure dolotu powietrza do filtra i jej wlot dynda se miedzy chlodnica a silnikiem, stad powietrze do niej trafiajace jest cieplejsze, gdyz zdazylo juz schlodzic chlodnice, niz gdyby trafialo z tamtad skad powinno czyli z takiego plastikowego wlotu przy atrapie, nad chlodnicą...
Czy to ma jakis niekorzystny wplyw na silnik, ze mam ta rure nie tam gdzie powinienem?
Mowa tutaj o 1,9 dieselku.
Pozdrawiam!
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
- PIT_R
- Uzalezniony
- Posty: 933
- Rejestracja: 10 cze czw, 2004 12:34 am
- Posiadany PUG: Peugeot 306 1.6 90KM :)
- Numer Gadu-gadu: 3914690
- Login tlen: infernal_lord_hellboy
- Lokalizacja: Wrocław i Ostrów Wlkp
- Kontakt:
TO rozwiazaniem tego problemu by bylo poprowadzenie dolotu gdzies obok chlodnicy, zeby lykalo powietrze zaraz za atrapa, czyli chlodne powietrze. A co do rury dolotowej (widzialem ja u Ciebie)
TO moznaby pokombinowac z jakas gladka rura (nie harmonijka) i w sumie moznaby owinac ja folia aluminiowa zeby odbijala cieplo bijace z rozgrzanego silnika.
![Very Happy :D](./images/smilies/grin.gif)
- Pagi
- Maniak
- Posty: 1027
- Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
- Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
- Numer Gadu-gadu: 35314
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Narazie wcisnolem tą rure nad chlodnicą, takze powinna lapac chlodniekjsze powietrze, ale zastanawiam sie czy w ten sposob nie zlapie gdzies wody np. podczas wczorajszego ulewnego deszczu "pędząc" autostradą do Katowic? Aczkolwiek jest teraz mniejwiecej tam gdzie oryginalny wlot powietrza.
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
Wode zawsze lapie ale to nic zlego.
Wlot a'la impreza to taki sobie pomysl -bo wciskanie w ten sposob powietrza z rozgrzanym dolotem nie na wiele sie zda. Bylo o tym w chlodzeniu kolektora dolotowego
Qmpel probuje mi zrobic z zywicy wylot a'la lancer do chlodzenia go, dam jeszcze usczelke z bakielitu miedzy nim a glowica( tylko musze znalezc troche czasu zeby ladnie to wyciac., zaloze stozek i z powietrzem bedzie git.
Wlot a'la impreza to taki sobie pomysl -bo wciskanie w ten sposob powietrza z rozgrzanym dolotem nie na wiele sie zda. Bylo o tym w chlodzeniu kolektora dolotowego
Qmpel probuje mi zrobic z zywicy wylot a'la lancer do chlodzenia go, dam jeszcze usczelke z bakielitu miedzy nim a glowica( tylko musze znalezc troche czasu zeby ladnie to wyciac., zaloze stozek i z powietrzem bedzie git.