Silniki

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
powerhorse

Silniki

Post autor: powerhorse »

Jak to ejst z tymi silnikami ze z 1.3 wycagaja 103 km a z mojego 1.4 75??
czy gdybym zamienil wtrysk na gaznik to lepiej by chodzil ? Przestudiowalem troche postów i wiekszosc z was lepiej ocenia wtrysk ??? ale czy dalo by sie zaminiec wtrysk na np podwójny gaznik webera (jest foto tego silnika) i czy wtedy mialbym tez ponad 100kucyków ?
Awatar użytkownika
samer
Uzalezniony
Posty: 741
Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: samer »

Jest kilka roznic, przedewszystkim to ze ma dwa gazniki dwu gardzielowe. Dzieki takim gaznikom silnik jest w stanie "zassac" wiecej powietrza niz przez twoja przepustnice. Druga sprawa to to ze 1.3 kreci sie wyzej,a wiadomo ze im wiecej obrotow to wieksza moc. Trzecia sprawa to 1.3 ma stopien sprezania 9,6 do 1 a to jest o 0,3 wiecej niz w 1.4 ma 9,3 do 1


1.3 (TU 24/K) 103KM przy 6800 obr/min
1.4 (TU3M/Z) 75KM przy 6200 obr/min


I jeszcze jedno, roznica miedzy 1.3 a 1.4 to nie 0,1 litra a tak dokladnie to 0,066 litra

1.4 - 1360
1.3 - 1294


Tak wiec sama wymiana monowtrysku na 2 gazniki Webera DC40 podniesie moc, ale aby byla wieksza od 1.3 to musialbys splanowac glowice ,a zeby byla jeszcze wyzsza to musialbys wymienic walek rozrzadu, ale nie wiem na jaki ;)
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Hi!

To nie jest do konca taka prosta sprawa. 1.3 to zueplnie inny silnk, posiada krotszy skok tloka, co pozwala silnikowi sie wysoko krecic. W dodatku caly silnik jest juz seryjnie wywazony. Glowica jest inna konstrukcyjnie niz 1.4, inny jest walek rozrzadu, no i inne jest zasilanie.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
powerhorse

Post autor: powerhorse »

czyli zmiana czego kolwiek wiazala by sie z duzymy kosztami!!! to nie dla mnie :) myslalem ze moze wystarczy zmienc wtrysk na gaznik i miec malego demona w miare tanim kosztem a tu lipa. Dzieki ze info
powerhorse

Post autor: powerhorse »

mhm a czy zmiana wtrysku na ten podwójny gaznik bez zmiany walka, powiedzmy ze ze splanowaniem glowicy podniosła by moc? Ile pala te silniki z gaznikiem? Gdybym zmienil na gaznik to oszczedzil bym na instalacji gazu jakies 700zl :)
powerhorse

Post autor: powerhorse »

dzieki komus za odp na gg :)
Awatar użytkownika
DJPreZes
Moderator
Posty: 4593
Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
Posiadany PUG: Roland Garros/307
Numer Gadu-gadu: 2516096
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: DJPreZes »

A ja mam takie pytanie - czy do silnika TU3M (chyba taki mam, ja mam skleroze, wiec przepraszam) da rade wstawic wlasnie podwojny gaznik?? :) Tak jak w GT jest...tam tez jest silnik 1,4, ale nie pamietam jaki ;) Chyba TU3S...zreszta sam nie wiem... ile by to dodalo mocy w moim przypadku?
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
Obrazek
Awatar użytkownika
samer
Uzalezniony
Posty: 741
Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: samer »

Osobiscie nie radze przechodzic z wtrysku na gazniki, ciezko je wyregulowac tak aby chodzilo tip-top, a spec od takich weberow dobrze sobie liczy. Moc nie wzrosnie kolosalnie, a nawet wlansie mzoe byc slabsza przy zlej regulacji...
Awatar użytkownika
DJPreZes
Moderator
Posty: 4593
Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
Posiadany PUG: Roland Garros/307
Numer Gadu-gadu: 2516096
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: DJPreZes »

Ale u mnie jest gaznik, a chce przejsc na ten podwojny ;P
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
Obrazek
Awatar użytkownika
samer
Uzalezniony
Posty: 741
Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: samer »

Jesli cie stac, to mozesz sprawdzic :) Teorytycznie powinno podniesc moc do 75-85 KM:)

Myslalem ze masz monowtrysk, bo piszesz ze masz TU3M.
powerhorse

Post autor: powerhorse »

tu3m to to samo co ja mam czyli monowtrysk !!
Awatar użytkownika
DJPreZes
Moderator
Posty: 4593
Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
Posiadany PUG: Roland Garros/307
Numer Gadu-gadu: 2516096
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: DJPreZes »

No to mam cos innego...sie pogubilem ;) Sorry za zamieszanie..
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
Obrazek
Awatar użytkownika
Marin205
Peugeot 205 Master
Posty: 3172
Rejestracja: 03 wrz sob, 2005 12:56 pm
Posiadany PUG: 205RG zamienione na Skodę
Numer Gadu-gadu: 4777015
Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
Kontakt:

Post autor: Marin205 »

jeśli będziesz chciał założyć webery - to niestety oryginalne kolektory dolotowe nie spasują gdyż jest inny rozstaw otworów w głowicy - proponuję całą głowicę zmienić - - komplet głowica z wałkiem, webery i kolektory - plus koniecznie dwa wentylatory zamiast jednego - się przydaje - bo nie montuje się weberów do spokojnej jazdy
http://www.katalogi.peugeot205.pl Kliknij tu i zobacz spis katalogów z galerii.

http://www.facebook.com/Peugeot205Brochures Kliknij tu ściągnij katalog w pdf z facebooka
ODPOWIEDZ