Wydech
Wydech
Pytanko o wydech. Chce przebudować wydech. Chce zeby coś dawał a nie tylko warczał. Jaką średnice rury trzeba by było zastosować (silnik 1,9) Wywaliś środkowy tłumik czy nie? Strumiennica ? A jeśli tak to w którym miejscu powinna się znajdować ? Czy bez sportowego kolektora wogóle taka zabawa ma sens?
- NMike
- Uzalezniony
- Posty: 657
- Rejestracja: 23 paź czw, 2003 10:35 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Olsztyn
olsztyn
Moim zdaniem to nie wystarczy szlif kolektora wydechowego. Przy tak małej ingerencji nie ma sensu zwiększać średnicy układu wydechowego. Inaczej ma się sprawa, jeśli wprowadzisz do silniczka puga nieco więcej poprawek, jak np szlify kolektora wydechowego i dolotowego, (wałek pewnie za drogi), poszerzenie kanałów zaworów, splanowanie głowicy, odchudzenie koła zamachowego, to rozumiem.
Średnio po 10 latach normalnej eksploatacji silnik traci około 5% mocy.
Jeśli się mylę, niech mnie gęś kopnie
A tak przy okazji to czy jest różnica w średnicy rur od 1,6 GTI i 1,9, sam jeszcze nie mam wydechu począwszy od kolektora, co polecacie uwzględniając wprowadzone( wyżej wymienione, łącznie z wałkiem) poprawki ___________
Średnio po 10 latach normalnej eksploatacji silnik traci około 5% mocy.
Jeśli się mylę, niech mnie gęś kopnie
A tak przy okazji to czy jest różnica w średnicy rur od 1,6 GTI i 1,9, sam jeszcze nie mam wydechu począwszy od kolektora, co polecacie uwzględniając wprowadzone( wyżej wymienione, łącznie z wałkiem) poprawki ___________
Peugeot 205 1,6 GTi
5%??? Podziwiam twój optymizm... Wysilone silniki (np. 1,9 GTi) tracą nawet do 30%! Wiem, że to smutne, ale taka jest prawda.. oglądałem dzisiaj GTi z 1991 roku - stan OK, cena umiarkowana (7500 do zapłacenia), mechanior obejrzał silnik, stwierdził, że OK...
Pojechałem na hamownię (wspaniali koledzy otworzyli firmę w święto.. ) i wyszło - UWAGA!!! - 94,6 KM!
Silnik ma przejechane 132 tys...
Oczywiście nie kupiłem, ale rozważam...
Pojechałem na hamownię (wspaniali koledzy otworzyli firmę w święto.. ) i wyszło - UWAGA!!! - 94,6 KM!
Silnik ma przejechane 132 tys...
Oczywiście nie kupiłem, ale rozważam...
-
- Uzalezniony
- Posty: 710
- Rejestracja: 30 wrz wt, 2003 11:38 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Dokladnie...wydechu nie ruszac, no chyba ze chce ktos chce basowe brzmienie miec (nie ma nic wspolnego z mocą) to wtedy jakas ladnie brzmiaca przelotowka na koncu...Lars pisze:Nie ruszaj kolektora, dalej rura z puszką rozprężającą i w zależności od tego, jaki chcesz mieć głośny samochód - jeden lub 2 tłumiki półprzelotowe, ew. końcowy oporowy z jakimś basem... niech trzymają jakieś ciśnienie w tym wydechu...
P309 GTI 1.9 "Rallye"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
- NMike
- Uzalezniony
- Posty: 657
- Rejestracja: 23 paź czw, 2003 10:35 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Olsztyn
olsztyn
No dobra, ale przy takich przeróbkach muszę coś zaplanować(na razie mam właściwie tylko tłumik końcowy od fiata jakiegoś). Czy montować układ od puga 1,6 GTI, czy od 1,9 GTI, moc planowana to około 125 do 130KM, zmierzę to na hamowni po wszystkim...
Peugeot 205 1,6 GTi
-
- Uzalezniony
- Posty: 710
- Rejestracja: 30 wrz wt, 2003 11:38 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: olsztyn
Wydechy gti niczym sie nei roznia - bez wzgledu na pojemnoscNMike pisze:No dobra, ale przy takich przeróbkach muszę coś zaplanować(na razie mam właściwie tylko tłumik końcowy od fiata jakiegoś). Czy montować układ od puga 1,6 GTI, czy od 1,9 GTI, moc planowana to około 125 do 130KM, zmierzę to na hamowni po wszystkim...
P309 GTI 1.9 "Rallye"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
-
- Uzalezniony
- Posty: 710
- Rejestracja: 30 wrz wt, 2003 11:38 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: olsztyn
130km z 1.6? Co w nim zrobiles by uzyskac taka moc, albo raczej, na jakiej podstawie takie szacunki?NMike pisze:No dobra, ale przy takich przeróbkach muszę coś zaplanować(na razie mam właściwie tylko tłumik końcowy od fiata jakiegoś). Czy montować układ od puga 1,6 GTI, czy od 1,9 GTI, moc planowana to około 125 do 130KM, zmierzę to na hamowni po wszystkim...
P309 GTI 1.9 "Rallye"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
- NMike
- Uzalezniony
- Posty: 657
- Rejestracja: 23 paź czw, 2003 10:35 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Olsztyn
olo
130 to max
zmiany:
- wałek świątka
- koło zamachowe odchudzone
- splanowana głowica
- poszerzone gniazda zaworów
- szlify obu kolektorów
- itp, w tej chwili mogłem czegoś zapomnieć
zmiany:
- wałek świątka
- koło zamachowe odchudzone
- splanowana głowica
- poszerzone gniazda zaworów
- szlify obu kolektorów
- itp, w tej chwili mogłem czegoś zapomnieć
Peugeot 205 1,6 GTi
- Michal gti
- Uzalezniony
- Posty: 897
- Rejestracja: 06 cze pt, 2003 4:32 pm
- Posiadany PUG: 205 rallye, 205 GTi, 205 CTi, 205 RG Cabrio, 205 MultiVan, 306 GTi6, 505 GTi, 304 cabrio, 304 coupe
- Lokalizacja: Wawa
- Kontakt:
-
- Uzalezniony
- Posty: 710
- Rejestracja: 30 wrz wt, 2003 11:38 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: olo
hamowales go przed poprawianiem?NMike pisze:130 to max
zmiany:
- wałek świątka
- koło zamachowe odchudzone
- splanowana głowica
- poszerzone gniazda zaworów
- szlify obu kolektorów
- itp, w tej chwili mogłem czegoś zapomnieć
To sa stare silniki...ja moc mojego 130 konnego szacuje na ok 110...
P309 GTI 1.9 "Rallye"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
- NMike
- Uzalezniony
- Posty: 657
- Rejestracja: 23 paź czw, 2003 10:35 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Olsztyn
olo
Na hamowni jeszcze nie byłem, silnik jest w częściach. Stare silniki mają mniej mocy, przez zużycie części, "zawalenie" układów sadzą. Jeśli się wymienia, czyści, rozkręca silniczek, to w celu wyczyszczenia i wprowadzenia poprawek, mój wraca do swoich dawnych lat--> pod każdym względem-------------> będzie niemal jak nówka, a nawet lepiej...
Peugeot 205 1,6 GTi