HAYNES kompendium z LEŻAKÓW

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

HAYNES kompendium z LEŻAKÓW

Post autor: woocash »

macie, na pewno się komuś przyda ;)
dzięki dla posiadaczy BX, bo to od nich ;)
ale mam jedno pytanko w zamian...
są tam opisy wałków rozrządu, czy po wymianie miedzy różnymi leżakami wzrasta moc?? jak interpretować te dane o kątach??



ostatecznie z powodu ograniczenia wielkości pliku macie w 2 częściach
Załączniki
0908-02a.part1.rar
(488.28 KiB) Pobrany 137 razy
0908-02a.part2.rar
(147.98 KiB) Pobrany 138 razy
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
Para
Peugeot 205 Master
Posty: 10182
Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
Posiadany PUG: najlepszy
Numer Gadu-gadu: 1559591
Lokalizacja: Baile Átha Cliath
Kontakt:

Post autor: Para »

to z haynesa ?
Peugeot 205 GTI S16 - Galeria
Peugeot 205 GTI GTI6 2.0 - Galeria
Megane Coupe 1.4
Obrazek
NIE PYTAJ CO KLUB MOŻE ZROBIĆ DLA CIEBIE, TYLKO CO TY MOŻESZ ZROBIĆ DLA KLUBU
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

tak , tylko do BX, i jak macie zamiar mnie za to linczować.... to :twisted: :twisted: :twisted:

ten opis jest o niebo dokładniejszy niż w haynesie do 205 :!:
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Witam!

Walek w silniku 62KM posiada wznios zaworowy 7.25mm
Zawory ssace zaczynaja sie otwierac 4 stopnie po gornym martwym punkcie a zaymykaja sie 29 stopni po dolnym martwym punkcie. Czyli czas otwarcia zaworow ssacych wynosci 205 stopni.

Zawory wydechowe zaczynaja sie otwierac 30 stopni przed dolnym martwym punktem a zamykaja sie 5 stopni przed gornym martwym punktem. Czas otwarcia zaworow wydechowych wynosi 205 stopni.

Walek w silniku 72KM posiada wznos zaworowy 8.25 mm.
Zawory ssace otwieraja sie 0 stopni po gornym martwym punkcie, a zamykaja sie 42 stopnie po dolnym martwym punkcie. Czas otwarcia zaworow ssacych wynosi 222 stopnie.

Zawory wydechowe otwieraja sie 43 stopnie przed dolnym martwym punktem, i zamykaja sie 1 stopien przed gornym martwym punktem. Czas otwarcia zaworow ssacych wynosi 222stopnie.


Jak widac w wersji 72 km, walek nie dosc ze posiada dluzsze czasy otwarcia zaworow, to na dodatek posiada wiekszy o 1mm wznios zaworowy. Z perspektywy osiagow silnika - ten walek jest zdecydowanie lepszy, i z cala pewnoscia podniesie moc silnika w ktorym standardowo jest 62km i ten gorszy walek.

Stopie otwarcia zaworow jednak nie wiele nam mowia, i nie ma co ich porownywac do walkow Pipera, CatCams'a, Kenta czy Swiatka poniewaz aby wszystkie te walki porownac musielibysmy znac luzy pomiarowe kazdego z walkow.

Te walki ktore powyzej opisalem, byly mierzone z luzem pomiarowym wynoszacym 0,7mm.

Swiatek podajac wartosci swoich walkow, do Peugeotow zazwyczaj stosuje luz zaworowy bliski 0,5mm tak wiec wartosci tych samych walkow, mierzonych u swiatka podadza wieksze wartosci.

Tak samo jest z ustawianiem luzow zaworowych w silniku. Jezeli walek poskladamy na mniejszych luzach zaworowych, tym samym wydluzymy w pewnym stopniu czas otwarcia zaworow.

Same czasy otwarcia i wznios takze nie wiele nam mowi. Najlepiej jest gdy wlasnie podane sa dokladne specyfikacje walka, kiedy zaczyna sie otwarcie i zamkniece zaworow, oraz wznios. Dzieki czemu mozna takze obliczyc kat wspolotwarcia zaworow, ktory takze jest bardzo wazny!

Tak czy siak - jezeli macie silnik 1.4 62KM i macie walek z silnika 72KM i kostrukcyjnie nie ma przeszkod aby taki walek zamontowac - MONTUJCIE! Na pewno bedziecie zadowoleni.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

spoko kaktus, dzieki za odpowiedz ;)))
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
ODPOWIEDZ